Lupasin 15-vuotiaalle lapselleni, että saa 1 000 euroa 18-vuotiaana, jos lopettaa nyt rötöstelyt ja pysyy kaidalla polulla 3 vuotta.
No eihän mulla sellasia rahoja ole, joten joudun säästämään sen. Laskujeni mukaan vajaa 30e/kk.
Miten kela suhtautuu tähän rahaan, kun saan toimeentulotukea?
Älkääkä puhuko tyynyn alusista, kun haluan toimia rehellisesti.
Eli lasketaanko tuo raha minun käytettävissä olevaksi vaikka olen korvamerkinnyt sen lapselleni?
Onko siis ainoa laillinen tapa avata lapselle tili, johon tallettelen tuon summan?
Miten kela suhtautuu
7
106
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei taida onnistua. Hoida käteisellä.
- Anonyymi00002
Mutta olen kuullut, kun tuttavani teki vähän tiheämpään käteisnostoja, niin kela kysyi, että mihin tarkoitukseen. Enkä mä muutenkaan halua pimittää rahoja kelalta. Nyt ne rahat vaan sattuu olemaan sellaisia, joihin minulla ei ole tosiasiallista pääsyä, kun ne on korvamerkitty mun lapselle - jos parantaa tapansa.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mutta olen kuullut, kun tuttavani teki vähän tiheämpään käteisnostoja, niin kela kysyi, että mihin tarkoitukseen. Enkä mä muutenkaan halua pimittää rahoja kelalta. Nyt ne rahat vaan sattuu olemaan sellaisia, joihin minulla ei ole tosiasiallista pääsyä, kun ne on korvamerkitty mun lapselle - jos parantaa tapansa.
Mutta sain jo vinkin toisaalta. Rahat voi laittaa menemään lasta varten lukitulle tilille. Eli silloin kela näkee, että mä en tosiaankaan pääse rahoihin käsiksi.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mutta sain jo vinkin toisaalta. Rahat voi laittaa menemään lasta varten lukitulle tilille. Eli silloin kela näkee, että mä en tosiaankaan pääse rahoihin käsiksi.
"Toimeentulotukeen vaikuttavat sinun ja perheesi (Toimeentulotuessa perheellä tarkoitetaan yhteisessä taloudessa asuvia vanhempia ja vanhemman alaikäisiä lapsia, aviopuolisoja sekä kahta henkilöä, jotka asuvat yhdessä ja ovat parisuhteessa.) kaikki käytettävissä olevat tulot ja varat.
Varoilla tarkoitetaan esimerkiksi pankkitilillä olevia säästöjä ja rahasto-osuuksia."
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-tulot-ja-varat - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
"Toimeentulotukeen vaikuttavat sinun ja perheesi (Toimeentulotuessa perheellä tarkoitetaan yhteisessä taloudessa asuvia vanhempia ja vanhemman alaikäisiä lapsia, aviopuolisoja sekä kahta henkilöä, jotka asuvat yhdessä ja ovat parisuhteessa.) kaikki käytettävissä olevat tulot ja varat.
Varoilla tarkoitetaan esimerkiksi pankkitilillä olevia säästöjä ja rahasto-osuuksia."
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-tulot-ja-varatLapseni ei kuulu toimeentulotukea saavaan perheeseen. Asuu äitinsä luona ja pärjäävät ihan ok. Paitsi että lapsi on hiukan huonoilla teillä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Lapseni ei kuulu toimeentulotukea saavaan perheeseen. Asuu äitinsä luona ja pärjäävät ihan ok. Paitsi että lapsi on hiukan huonoilla teillä.
Siirrät sen 30€/kk lapsen äidin tilille jos se ei vedä niitä ohi.
- Anonyymi00003
Rötöstelevä lapsi jonka äiti saa toimeentulotukea - Toimeentulotuesta voi/saa säästää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen685463Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2364294Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552984Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk342697Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina922567Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3311969Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51872Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik561652Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.121547Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21516