Kylmä talvi kutistaa aivot, silloin ne kuluttavat vähemmän energiaa. Pienimillään aivot ovat pääsiäisenä.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011740379.html
Aivot kutistuvat talvella
18
177
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ihanasti kirjoitettu:
"peukalon kokoinen metsäpäästäinen talvella touhottaa hangen alla"
Kyllä, näin pienipäisenä vanhana ihmisenä aivoni ovat kuin rusinaksi kutistuneet. Yritän pitää yllä niitä välttämättömimpiä, muun muassa muistia kui tuo hurmaava touhottaja, metsäpäästäinen.
Kìitos aloittaja! Tämä tuli hyvään aikaan. - Anonyymi00002
Myös hesarin toimittajilla aivot muistuttavat rusinaa
- Anonyymi00003
Metsäpäästäisten aivot !
- Anonyymi00004
"Hyvin" on aloittaja asian ymmärtänyt :D
Ihminen voi suojata päänsä kylmältä.
Ihminen ei ole mikään metsäpäästäinen. - Anonyymi00005
joooo, ja mulla varmaan kans kutistuu nyt aivot,
monta päivää sisällä
pakkasta paossa,
pää tuntuu paksulta tahmeelta kuin puuroa oisi koko aivot,
ajatuds ei paljoo enään liiku, tylsältä tuntuu olo,
kävin kaupassa pakollisilla asioilla
kyllä otti lujille selviytyä elävänä vielä takasi kotiin,
oon kuin sumussa , väsyttää, päätä särkee hieman,
jokohan verisuoni on katkennu aivoissa
vai mistä tämä sekava omituinen olotila johtuu,
kiitos jos viisaammat kertoo mikä mun päässä on menny vialle ??????????
joko ne ehti kutistua rusinan kokoseksi tuolla pakkasessa,`?????- Anonyymi00006
Hieno talviruno !
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Hieno talviruno !
aijaa kiva kun tykkäsit, heh , heh,
keronko lisää yhtä älykästä tarinaa, höh,
niitä syntyy ihan ittestään
pää on kuin ontto ontelo
kumisee kuin tyhjä tynnyri
meinasin sanoa jotain muutaki
mutt en kehtaakaa,
koita kestää,
mä en enää kestä, - Anonyymi00011
Jos sait kylmää ? Pää paleltuu herkästi, jos ei ole päähine, jonka läpi ei tuuli
ja kylmä mene.
- Anonyymi00008
Well, näitä sivuja / palstoja lukemalla voisi kyllä olettaa juuri noin; kutistumista tapahtuu. Muttei ihmisillä kuitenkaan oikeasti ja jotta siitä ei ole pelkoa, muista juoda vettä eli nesteytä myös aivojasi. Ja öljyä.
- Anonyymi00009
Minusta aloitus oli hauska.
Päästäinenkin muuttui pääsiäiseksi.
Nämä mun rusina-aivot iloitsee , kun joku touhottaa. Itse olen joutunut virumaan pari päivää lähes liikkumatta.
Nyt minä odotan auringonpaisteisia kevätpäiviä. Silloin voi päästäisen nähdä viipottavan keväthangilla jättäen pienen pieniä jälkiä, pääsiäisenä viimeistään. - Anonyymi00010
Pääsiäisenä ei taida olla ennä talvea Suomessa....
- Anonyymi00012
Eipä taida olla enää. Lapsuudessa hiihdettiin pajunkissoja hakemaan hankiaisilla pääsiäisenä.
- Anonyymi00013
Yleensä pohjoisessa on talvi keväälläkin!
Etelän vetelät ei tajua, kun on rusinaaivot!- Anonyymi00014
Ekan virkkeesi perusteella se varsinainen rusina taitaa olla omien korviesi välissä. Hah.
- Anonyymi00015
Mielipiteet kutistuu myös, jos seuraa vain yhtä uutislähdettä.
- Anonyymi00016
Totta turiset, mielipiteet voivat kutistua ylen pieniksi.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Totta turiset, mielipiteet voivat kutistua ylen pieniksi.
Yleisesti hyväksyy vain yleiset mielipiteet. Joo....
- Anonyymi00017
Minun rusinani yrittää ylläpitää jotain toimintaa. Sutii tyhjää. Siitäkö johtuu, että hiukset ovat sähköiset?
Vakavoituen kysyn olisiko kotikonstia kellään tuon sähköisyyden poistoon? Pakkanen sen oikeasti tekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176329Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3806142Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695970Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452365Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1191403- 121241
- 1861085
- 59887