Uusi auto, uusi digipiirturi Ihmettelyä?

Anonyymi-ap

Edellisessä autossani vm. 2020 homma hoitui hyvin, pidin lakisääteiset tauot ensin 15 min ja sitten 30 min. Nyt kun sain vm. 2023 mallisen auton työkaluksi , niin tämä herjaa joka päivä työajasta ajoajan lisäksi. Olen ajanut jakeluajoa vasta 1 tunnin ja 50 min. niin piirturi herjaa työaikaa. Kuittaan O.k ja piirturi vaimenee. Kukaan työtoveri ei ole osannut kertoa, miksi nämä uudemman sukupolven piirturi herjaavat jakeluajossa työajasta. Sakotetaanko tästä asiasta ratsiassa tienpäällä, vaikka ajoajat ovat asialliset ( Kun koko työpäivä on korkeintaan 8-9 tuntia) Ei ole reilua, en voi jakeluajossa olla kokoajan lepotauolla kun kyseessä on 8-9 tunnin työpäivä.
Asiallisia kommentteja kiitos, haluan asiallisen vastauksen.

9

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen kohtalontoverisi. Sama asia ihmetyttää minua. Olen painanut O.K nappia ja herjaus poistuu. Olen ottanut asenteen "poissa näytöltä poissa mielestä" miksi murehtia asiaa jolle ei voi mitään, kun töitäkin olisi tehtävä jotta pääsee kotiin lepäämään.

• Anonyymi00002

Pitää noudattaa, tieliikennelakia sekä työaikalakia.

• Anonyymi00003

Tauko on pidettävä viiden ja puolen tunnin jälkeen työn aloituksesta. Puolen tunnin tauko. Eikös se auto yleensä peruuteta siihen laituriin, siitä alkaa työpäivä. Toki en tiedä noin uusista ja hienoista piirtuteista. Ajan 2015 vuoden autoa.

• Anonyymi00005

Kiitos tämän sivuston ylläpito, kun poistitte viestini, joka oli täysin asiallinen. Tässä tämä viesti uudelleen. Olisiko nyt parempi onni asian suhteen. Kiitän edellistä kirjoittajaa selventävästä kirjoituksesta mikä ero on ajoajalla ja työajalla. Tämän perusteella osaan jatkossa ajoittaa
        ajoajan ja työajan levon samaan 30 minuutin aikaikkunaan ja näin ollen digipiirturi ei herjaa
        koko ajan ja vaadi taukoa. Edelleen minulle jäi epäselväksi se seikka sakottaako poliisi tien päällä ainoastaan ajoajan ylityksestä vai sakottaako myös työaika rikkomuksista kun työpäivässä on nipistetty 30 min työaika levosta muutamia minuutteja. Asiallainen kirjoitus vai mitä?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kiitos tämän sivuston ylläpito, kun poistitte viestini, joka oli täysin asiallinen. Tässä tämä viesti uudelleen. Olisiko nyt parempi onni asian suhteen. Kiitän edellistä kirjoittajaa selventävästä kirjoituksesta mikä ero on ajoajalla ja työajalla. Tämän perusteella osaan jatkossa ajoittaa
        ajoajan ja työajan levon samaan 30 minuutin aikaikkunaan ja näin ollen digipiirturi ei herjaa
        koko ajan ja vaadi taukoa. Edelleen minulle jäi epäselväksi se seikka sakottaako poliisi tien päällä ainoastaan ajoajan ylityksestä vai sakottaako myös työaika rikkomuksista kun työpäivässä on nipistetty 30 min työaika levosta muutamia minuutteja. Asiallainen kirjoitus vai mitä?

Tarkastuksessa viranomainen tsekkaa
        Ajoaika max 4,5 h yhtä jaksoa
        Tauko/tauot 45 min tai 15+30 min pitää olla pidetty(teknisesti pidän 46 min tai 16+31 min koska eri autoissa erilaisia laitteita). 28 minuutin tauko on vain vartti!
        Vuorokausilepo on aika ehdoton. Kandee noudattaa poikkeuksineen.

Sitten se työaika. Sitä valvoo työsuojeluviranomainen. Saattaa olla mukana tienvarsitarkastuksessa. Tai voi pyytää piirturitiedot jälkikäteen kirjallisesti. Se puolen tunnin tauko täytyy löytyä päivästä vaikka olisit ajanut vain vartin!

Itsellä vaihtui auto lokakuussa. Siinä samanlainen muistutus. VDO DTCO 1381 (4.1)
        Olen vain kuitannut ilmoituksen.
        Manuaalissa ohje "Lopeta ajoaika ja pidä määräystenmukainen lepo". Vaikka ajoaikaa olisi jäljellä!
        Täytyy huomenna oikein katsoa ja yrittää kirjata ajo ja purut/lastaukset. Selviää mistä se sen laskee. Kun tulee pitkä päivä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tarkastuksessa viranomainen tsekkaa
        Ajoaika max 4,5 h yhtä jaksoa
        Tauko/tauot 45 min tai 15 30 min pitää olla pidetty(teknisesti pidän 46 min tai 16 31 min koska eri autoissa erilaisia laitteita). 28 minuutin tauko on vain vartti!
        Vuorokausilepo on aika ehdoton. Kandee noudattaa poikkeuksineen.

Sitten se työaika. Sitä valvoo työsuojeluviranomainen. Saattaa olla mukana tienvarsitarkastuksessa. Tai voi pyytää piirturitiedot jälkikäteen kirjallisesti. Se puolen tunnin tauko täytyy löytyä päivästä vaikka olisit ajanut vain vartin!

Itsellä vaihtui auto lokakuussa. Siinä samanlainen muistutus. VDO DTCO 1381 (4.1)
        Olen vain kuitannut ilmoituksen.
        Manuaalissa ohje "Lopeta ajoaika ja pidä määräystenmukainen lepo". Vaikka ajoaikaa olisi jäljellä!
        Täytyy huomenna oikein katsoa ja yrittää kirjata ajo ja purut/lastaukset. Selviää mistä se sen laskee. Kun tulee pitkä päivä.

Näin on poliisi valvoo tienpäällä ajo-ja lepoaikoja sekä kaluston kuntoa.
        Työsuojeluviranomaiset voivat tehdä yllätystarkastuksia työpaikalle tai pyytää työaikatiedot sähköisesti tutkittavaksi. Kuljetusyrityksen koolla ei ole merkitystä, valvonta isku voi kohdistua niin 1-2 henkilön yritykseen , kuin isoon kuljetusyritykseen.
        Itse olen todistanut sitä kun terminaalin pihalle pomsahti 4 keltaliivistä työsuojelu tarkastajaa, tällöin kohteena oli ajoneuvojen takalaitanostimien kunto. Hyvä on ,että valvotaan, voi vain kuvitella millaista meno olisi ilman valvontaa.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Näin on poliisi valvoo tienpäällä ajo-ja lepoaikoja sekä kaluston kuntoa.
        Työsuojeluviranomaiset voivat tehdä yllätystarkastuksia työpaikalle tai pyytää työaikatiedot sähköisesti tutkittavaksi. Kuljetusyrityksen koolla ei ole merkitystä, valvonta isku voi kohdistua niin 1-2 henkilön yritykseen , kuin isoon kuljetusyritykseen.
        Itse olen todistanut sitä kun terminaalin pihalle pomsahti 4 keltaliivistä työsuojelu tarkastajaa, tällöin kohteena oli ajoneuvojen takalaitanostimien kunto. Hyvä on ,että valvotaan, voi vain kuvitella millaista meno olisi ilman valvontaa.

Uusi valvontajärjestelmä, on nyt sellainen, että poliisi traficon ja avi vaihtavat tietoja keskenään reaaliajassa.

Rikkomuksista annetaan virhepisteitä.
        Esim, ylitys tuo 1 pisteen.
        Dikikortin poisotto kesken ajon tuo 15 pistettä.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Uusi valvontajärjestelmä, on nyt sellainen, että poliisi traficon ja avi vaihtavat tietoja keskenään reaaliajassa.

Rikkomuksista annetaan virhepisteitä.
        Esim, ylitys tuo 1 pisteen.
        Dikikortin poisotto kesken ajon tuo 15 pistettä.

Tämän viimeisen kirjoituksen julkaisi asiaton kirjoittaja, mutta kas kummaa sivuston ylläpitäjä ei poista kirjoitusta joka ei pidä paikkaansa.Kirjoitus on täyttä satua eli sontaa.
        Emme ole Iso-Britaniassa vaan Suomessa. Britaniassa annetaan ajokortiin virhepisteitä ei Suomessa. Kun Kirjoittajalla Digikortti on Dikikortti niin uskoisin asuinkunta olevan lähellä Kuopiota eli savolainen vääräleuka kyseessä. Ei hyvä.....................

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tämän viimeisen kirjoituksen julkaisi asiaton kirjoittaja, mutta kas kummaa sivuston ylläpitäjä ei poista kirjoitusta joka ei pidä paikkaansa.Kirjoitus on täyttä satua eli sontaa.
        Emme ole Iso-Britaniassa vaan Suomessa. Britaniassa annetaan ajokortiin virhepisteitä ei Suomessa. Kun Kirjoittajalla Digikortti on Dikikortti niin uskoisin asuinkunta olevan lähellä Kuopiota eli savolainen vääräleuka kyseessä. Ei hyvä.....................

Sole poka mithän satua.
        Eikö oo tullu luettua akt -lehteä?
        Selvitetty ymmärrettävästi, että annetaan kuskille sakkoja, jos ei nuovata lakia.
        Työnantajakin on sanktion piirissä niitten pisteiden kanssa.
        Pistetili kun menee punaiselle, niin tarkistaavat onko kelvollinen liikkeenharjoittaja.
        Minusta tosiaan hyvä asia, kannatetaaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5597
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1707
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      998
    Aihe