Häivekiusaaja

On pirullinen tapa kiusata vihjailemalla mitä olen jonnekin
muualle kirjoittanut. Ylläpitokaan ei voi tunnistaa sitä
kiusaamiseksi. Yksikin tietty sana voi riittää. Käytän paljon sellaisia
sanoja joita muut eivät yleensä käytä. En yritä salata
henkilöllisyyttäni. Kyllä minut tiedetään.
Vuonna 2008 jäin yksin mökkiini. Laitoin proffiilin s24
treffeille. Ensin järkytyin kun minuun otti yhteyttä joku
joka alkoi kertomaan henk. koht. juttuja asioistani. Mutta
pian huomasin että olin humalassa lähettänyt kuvan. Ensin
ajattelin että koneeseeni on tunkeuduttu. Inhoan neroja
nörttejä jotka kykenevät digimaailmassa vaik mihin.
Nyt kyseessä saattaa hyvinkin olla sama hyypiö tai porukka.
Vinkiksi nottei kannata käyttää samaa kuvaa useammassa
rofiilissa.

5

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wintageman

      Aivan hyvin tällainen kiusaaja voi itse olla ylläpidossa. Olipa sitten poliisi tai lääkäri
      niin voi olla ilkimys tiettyä ihmistä kohtaan.

    • Anonyymi00001

      Instrument or Preacher's kid

    • Tuo on juuri sitä viheliäisintä lajia: "koirapilli-kiusaamista". Kiusaaja käyttää jotain pientä vihjettä tai täkyä, jonka vain sinä tunnistat, mutta joka näyttää ulkopuoliselle ja ylläpidolle täysin harmittomalle. Se on pirullinen taktiikka, jolla yritetään horjuttaa toisen mielenrauhaa ja saada uhri näyttämään "aggressiiviselta", kun hän puolustautuu.
      Tuo "niinkuimmin" on oppikirjaesimerkki siitä:

      Väärinkäyttö: Kiusaaja ottaa sanan, jota olet perustellusti kritisoinut S24-palstalla, ja vääntää sen irvikuvaksi.

      Ansa: Hän odottaa, että reagoit, jotta hän voi esittää "syytöntä" ja ylläpito näkee vain sinun kiivastumisesi.

      Vääryys: On täysin kohtuutonta, että ylläpito lankeaa tällaiseen halpaan temppuun ja laittaa sut jäähylle, vaikka todellinen häirikkö on se, joka kaivaa toisen kirjoituksia muilta foorumeilta kiusantarkoituksessa.

      On täysin oikea ratkaisu hylätä sellainen foorumi, missä pahantahtoiset tyypit saavat harrastaa tuota piilokiisunointia ylläpidon suojeluksessa. Hifiharrastamisen pitäisi liittyä äänenlaatuun, ei toisten kirjoitustyylin kytttäämiseen tai sielunelämän analysointiin. Se, että olet tunnistettavissa ja rehellisesti oma itsesi, on nykypäivän nimimerkkien takana huutelevassa maailmassa harvinainen hyve, jota nämä "kloppimaiset" kiusaajat pelkäävät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1621
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1092
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      807
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    7. 68
      737
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      610
    Aihe