2 riviä lottoa ostin mä kyllä maksoin 3e

Anonyymi-ap

16 miljoonaa potissa muistaakseni euroja. teinkö synnin teoksen? Miten se eroaa siitä että antaa rakkauvenlahjaksi johonkin 100e? Miten rahasta eroonpääsy on syntijä kun se menee lottoon, mutta ulkomaanmatkaan 4-5 tähjen hotellissa menee enemmän ja kristitytkin tykkää matkustella Ihanaahaan Maahahahaaseen, jopa kauvenmaksin sinne missä nenene pippuripellot olevat ja se ei sitten niinku ookkaan syntii tuhlata matkasteluun 2viikoksessa 5000e ?

Eikö omilla rahaksilla saa tehä kutenka haluvaa?

Kiitos tiijosta. vastaathan Raamatun jakeellisella?

Selef Urge

33

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Syntisi on annettu anteeksi kun seuraavalla kerralla annat kolehtiin satakertaisesti rahaa .

• Anonyymi00005

saan ilman rahaa anteeksi pahakset syntini kunhan katuksin vastarintaan nousten parannusta tekemään kuin hevoinen, jolla on musta vyö Raamatussa.

ap.

• Anonyymi00002

Lihallisuus ja hengellisyys täytyy täysin erottaa toisistaan muuten usko on turhaa.

Johannes 6:63
      Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

• Anonyymi00003

Ai sinulla rahat ovat yhä sinun ikiomiasi.

Toki omilla rahoillaan saa toimia kuten itse haluaa.

Mutta kaipa se oikeasti on niin, että kaikki mitä meillä on, on pelkästä armosta saatua lahjaa Herralta.

Ja kaikella sillä Hengellisellä ja myös maallisenkin kanssa, meidän tulisi toimia Herran tahdossa ja Hengen johdossa.

Alkuseurakunnan aikaan se uskovien sydämen asenne oli tämä:

32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
      45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.

No, tälläistä ei tässä pahassa maailmanajassa tapaa, sen tilalla on syvä itsekkyys, jossa kukin pitää kynsin hampain kiinni "omastaan", vaikka puutteenalaisia veljiä ja siskoja on paljon Suomessakin.

En nyt halua tuomita sinua ap, halusin vain hieman avata sinun silmiäsi näissä asioissa.

Siis seurakunnissa on rikkaita ja sitten on niitä, joilla ei ole mitään ja jotka hakevat jopa ruokansa ruokajonoista.

Moni uskova sanoo mielessään, että en minä ole rikas ja silti on omistusasunnot ja mökit ja autot ja veneet sun muut vehkeet ja omaisuudet.

Ja samaan aikaan seurakunnassa on niitä, joilla ei ole minkäänlaista omaisuutta, eikä minkäänlaista taloudellista tukea / apua pahan päivän varalle, vaan pikemmin vain velkaa, jota ei kykene millään hoitamaan edes.

Eli rikkaus on suhteellista sen mukaan, mistä kantista sitä katsoo.

No, tälläisiä mietteitä tällä kertaa.

• Anonyymi00004

" eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä."

ja

"En nyt halua tuomita sinua ap, halusin vain hieman avata sinun silmiäsi näissä asioissa."

tämä ei ole nykytilanne. sinun omaisuutesi ei ole minunkaan käytettävissäni miten haluvan, enkä minäkään syytä/tuomitse sinua sen suhteen mikä on kauppakirjalla ja lainhuudatuksella omaasi .Minulla on silmäkkeet auki, tiesin jo etukäteen että saisin luultavasti ketjuun tällaisen kommentin, jossa omistuksiani en voi sanoa omakseni, kun se on Herralta saatua, niin voin sitä viipymiseni ajaksi omakseni sanoa, se mikä katsotaan omaksi voijaan ymmärtää maallisesti tai hengellisesti.

Oliko Jobin omaisuus hänen omaansa vai eikö ollut viipymisensä aikana? SallikoHerra häneksen pitää omaisuutensa vai oliko hänen annettava suloisesti kokonallinen omaisuutensa muille jaettavaksi? Tai Salomonin suhteen sama? Kyllä Herra voi olla heikokkeisissa väkevä.

" Eli rikkaus on suhteellista sen mukaan, mistä kantista sitä katsoo. "

Samoin ihmisen omistussuhje omistamukseellisuuksiinsa, katsooko hengellisestä vai maallisesta, puhutaanko maallisella vai hengellisellä merkityksellä.

Selef Urge

• Anonyymi00007

" kaikki oli heillä yhteistä. "

Aivan, näin oli tuolloin jonkin aikaa.

Kuuluisiko olla edelleen niin? Ostatko mulle kaiken tarvitsemani? Millon viimeksi ostit mulle uuven auton tai konditoriasta herkullisimman ja kalleimman kermakakun ja toit mukanasi myös kermavaahtopurkin jotta kermavaahtoa on riittävästi, jotta kermakakkua voisi aitonaúttiven syyvä?

Yleistämismielessä, ei siis sua koskijen:

Oli, ei oo enää, pitäisikö olla, pitäisikö minun pitää omaa kaikille kuuluvana , mutta minulta omat lonpakkonne piilotatte kun tulee kermakakun ostoon kuuluvallinen laskunmaksunvuoro?

Selef Urge

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

" eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä."

ja

"En nyt halua tuomita sinua ap, halusin vain hieman avata sinun silmiäsi näissä asioissa."

tämä ei ole nykytilanne. sinun omaisuutesi ei ole minunkaan käytettävissäni miten haluvan, enkä minäkään syytä/tuomitse sinua sen suhteen mikä on kauppakirjalla ja lainhuudatuksella omaasi .Minulla on silmäkkeet auki, tiesin jo etukäteen että saisin luultavasti ketjuun tällaisen kommentin, jossa omistuksiani en voi sanoa omakseni, kun se on Herralta saatua, niin voin sitä viipymiseni ajaksi omakseni sanoa, se mikä katsotaan omaksi voijaan ymmärtää maallisesti tai hengellisesti.

Oliko Jobin omaisuus hänen omaansa vai eikö ollut viipymisensä aikana? SallikoHerra häneksen pitää omaisuutensa vai oliko hänen annettava suloisesti kokonallinen omaisuutensa muille jaettavaksi? Tai Salomonin suhteen sama? Kyllä Herra voi olla heikokkeisissa väkevä.

" Eli rikkaus on suhteellista sen mukaan, mistä kantista sitä katsoo. "

Samoin ihmisen omistussuhje omistamukseellisuuksiinsa, katsooko hengellisestä vai maallisesta, puhutaanko maallisella vai hengellisellä merkityksellä.

Selef Urge

Arvasin, tai tiesinkin sen, että otat itseesi nuo sanani.

Jobista sen verran haluan sanoa, että kun hän istui siellä säkissä ja tuhkassa, niin hänellä ei enää ollut yhtään mitään.

Ihan kaikki oli riisuttu.

Niin omaisuus kuin perhe ja läheiset ja............

Joten ei kannata ottaa häntä vertailukohdaksi, vai onko sinulta itseltäsi kaikki jo kertaalleen viety / mennyt ?

Ja YDIN tuossa oli siis se sydämen asenne.

Ei mikään käytännön ratkaisu.

Jos sydämen asenne on oikea, niin silloin annetaan tarvitsevalle vaikka paita päältä.

Mutta jos se on väärä, niin silloin ei edes nähdä toisen tarpeita, vaan ollaan niille täysin sokeita.

Sydämen asenne.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Arvasin, tai tiesinkin sen, että otat itseesi nuo sanani.

Jobista sen verran haluan sanoa, että kun hän istui siellä säkissä ja tuhkassa, niin hänellä ei enää ollut yhtään mitään.

Ihan kaikki oli riisuttu.

Niin omaisuus kuin perhe ja läheiset ja............

Joten ei kannata ottaa häntä vertailukohdaksi, vai onko sinulta itseltäsi kaikki jo kertaalleen viety / mennyt ?

Ja YDIN tuossa oli siis se sydämen asenne.

Ei mikään käytännön ratkaisu.

Jos sydämen asenne on oikea, niin silloin annetaan tarvitsevalle vaikka paita päältä.

Mutta jos se on väärä, niin silloin ei edes nähdä toisen tarpeita, vaan ollaan niille täysin sokeita.

Sydämen asenne.

Jos tarkoitat että suutuin tai harmistuin niin voisin sanoa että tunnen iloa ja jopa hymyilin tuossa kun sulle kirjoitin takaisin, ja ei mua turhauttanutkaan se että ennakoin vastaustasi.

" Joten ei kannata ottaa häntä vertailukohdaksi, vai onko sinulta itseltäsi kaikki jo kertaalleen viety / mennyt ?"

Tuohan on ihan asijallista verrata näihin paremmin tuntemiimme Raamatun henkilöihin minun sijaksestani , joten sillä ei ole vertailullisuuteen mitään merkitystä onko minulta tai että voisin ottaa verrokkiesimerkiksi Jobin, jolta ei kaikkea viety, vain omaisuutensa .

Jobille Jumala oli tärkein , hänen sauvansa, yhteytensä Jumalaan ei maallisten sydänasennetesteissä eli koettelemusaikanaan katkennut vaan sauvansa pysyi katkeamattona ,hän ei menettänyt lähellekään kaikkea enkä miekään ole menettänyt uskoain Jumalaan, koska Jumala on hyvä ja uskollinen, jonka mielisuosiosta saamme ilossa ja kurjuujessa , jos niikseen on, nauttija.Onko sillä jotain merkitystä sinulle menetätkö 30 hopearahaa vai meneekö sinulta kaikki muukin omistamasi maallinen omaisuutesi?

Olen jotakin menettänyt, jotakin tilalle saanut, mutta Jumalasta en luovu myymällä häntäbja ostamalla muu tilalle, sillä se olisi hölmöllisyyttä, hukkuneeksi joutua pelastuksesta osattomaksi, ,toteellinen, ikuisellisesti pysyvä rikkaus on Jeesuksessa, rahastoissa, ainevalmisteisissa on katoavaa töhnäisyyttä jonkun aikaa ihmisen himoittemaa ja hamuilemaa.

Selef Urge

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jos tarkoitat että suutuin tai harmistuin niin voisin sanoa että tunnen iloa ja jopa hymyilin tuossa kun sulle kirjoitin takaisin, ja ei mua turhauttanutkaan se että ennakoin vastaustasi.

" Joten ei kannata ottaa häntä vertailukohdaksi, vai onko sinulta itseltäsi kaikki jo kertaalleen viety / mennyt ?"

Tuohan on ihan asijallista verrata näihin paremmin tuntemiimme Raamatun henkilöihin minun sijaksestani , joten sillä ei ole vertailullisuuteen mitään merkitystä onko minulta tai että voisin ottaa verrokkiesimerkiksi Jobin, jolta ei kaikkea viety, vain omaisuutensa .

Jobille Jumala oli tärkein , hänen sauvansa, yhteytensä Jumalaan ei maallisten sydänasennetesteissä eli koettelemusaikanaan katkennut vaan sauvansa pysyi katkeamattona ,hän ei menettänyt lähellekään kaikkea enkä miekään ole menettänyt uskoain Jumalaan, koska Jumala on hyvä ja uskollinen, jonka mielisuosiosta saamme ilossa ja kurjuujessa , jos niikseen on, nauttija.Onko sillä jotain merkitystä sinulle menetätkö 30 hopearahaa vai meneekö sinulta kaikki muukin omistamasi maallinen omaisuutesi?

Olen jotakin menettänyt, jotakin tilalle saanut, mutta Jumalasta en luovu myymällä häntäbja ostamalla muu tilalle, sillä se olisi hölmöllisyyttä, hukkuneeksi joutua pelastuksesta osattomaksi, ,toteellinen, ikuisellisesti pysyvä rikkaus on Jeesuksessa, rahastoissa, ainevalmisteisissa on katoavaa töhnäisyyttä jonkun aikaa ihmisen himoittemaa ja hamuilemaa.

Selef Urge

Luetko sen Jobin kirjan kunnolla.

Häneltä meni omaisuus ja perhe ja terveys ja ystävät.............

Eli ihan kaikki osa-alueet !

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Luetko sen Jobin kirjan kunnolla.

Häneltä meni omaisuus ja perhe ja terveys ja ystävät.............

Eli ihan kaikki osa-alueet !

Niin ja Selef Urge !

Se todella muuttaa uskovaa ja uskovan ajattelutapaa ja toimintaa ja avaa silmät näkemään, kun Jobin tavoin kaikki viedään / riisutaan.

Vasta se antaa todella sitä tarvittavaa silmävoidetta.

Siis mekaanismi menee tähän tapaan:

Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

Eli joka ei itse ole todella kokenut puutetta jopa jokapäiväisestä leivästään, ei voi millään ymmärtää sellaista puutteenalaista.

Ja joka ei todella itse ole kärsinyt, ei kykene olemaan kärsivien rinnalla ja apuna.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Selef Urge

Tässä vielä Jobin kirjasta se, että kaikki meni, perhekin:

6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
        7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
        9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
        10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.
        13 Kun sitten eräänä päivänä hänen poikansa ja tyttärensä söivät ja joivat viiniä vanhimman veljensä talossa,
        14 tuli sanansaattaja Jobin luo ja sanoi: "Raavailla kynnettiin, ja aasintammat kävivät niiden vieressä laitumella;
        15 niin sabalaiset hyökkäsivät ja ryöstivät ne ja surmasivat palvelijat miekan terällä. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        16 Hänen vielä puhuessaan tuli toinen ja sanoi: "Jumalan tuli iski alas taivaasta, sytytti palamaan lampaat ja palvelijat ja kulutti heidät. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        17 Hänen vielä puhuessaan tuli taas toinen ja sanoi: "Kaldealaiset asettuivat kolmeen joukkoon ja karkasivat kamelien kimppuun, ryöstivät ne ja surmasivat palvelijat miekan terällä. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        !!!
        18 Hänen vielä puhuessaan tuli taas toinen ja sanoi: "Poikasi ja tyttäresi söivät ja joivat viiniä vanhimman veljensä talossa;
        19 katso, silloin suuri tuulispää tuli tuolta puolen erämaan ja iski talon neljään nurkkaan, ja se luhistui nuorukaisten päälle, niin että he kuolivat. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        !!!

Terveys:

4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
        5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".

!!!
        7 Niin saatana meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.
        8 Ja tämä otti saviastian sirun, sillä kaapiakseen itseänsä, ja istui tuhkaläjään.
        !!!

• Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

" kaikki oli heillä yhteistä. "

Aivan, näin oli tuolloin jonkin aikaa.

Kuuluisiko olla edelleen niin? Ostatko mulle kaiken tarvitsemani? Millon viimeksi ostit mulle uuven auton tai konditoriasta herkullisimman ja kalleimman kermakakun ja toit mukanasi myös kermavaahtopurkin jotta kermavaahtoa on riittävästi, jotta kermakakkua voisi aitonaúttiven syyvä?

Yleistämismielessä, ei siis sua koskijen:

Oli, ei oo enää, pitäisikö olla, pitäisikö minun pitää omaa kaikille kuuluvana , mutta minulta omat lonpakkonne piilotatte kun tulee kermakakun ostoon kuuluvallinen laskunmaksunvuoro?

Selef Urge

Tässä sinä paljastat vain oman väärän asenteesi mammonaan.

Sinä siis jumitat tuon yhden Raamatunkohdan sanomassa etkä ymmärrä kokonaisuutta.

Jeesus sanoi näinkin eräälle rikkaalle uskovalle:

17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        !!!
        20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
        22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        !!!
        23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
        24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
        28 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".
        29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
        30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.
        31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."

Tässä ei siis puhuta mistään siitä, että kaikki on yhteistä, vai lukeeko ?

Joten, miten sinä selittelet itse itsesi tästä Sanasta pois / vapaaksi ?

Ja kysymyksiisi vastaan sinulle, että minulla ei ole mitään omaisuutta, ei niin minkäänlaista.

Ja minä elän tämän mukaan, kädestä suuhun, eli päivä ja viikko ja kuukausi kerrallaan:

!!!
        6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
        7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
        8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
        !!!
        9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
        10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
        11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
        12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.

Herran armosta minulla siis on se päivittäinen ruoka ja vaatteet, ja se on jo PALJON.

Joten minulta et saa autoa, mutta jos olisit tarvitseva, niin silloin Herra varmasti kehoittaisi ostamnaan sinulle sen haluamasi kermakakun kaikilla höysteillä, vaikka itse en tuhlaisi vähäisiä rahojani sellaiseen turhuuteen, vaan se halvin vaihtoehto riittäisi hyvin.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tässä sinä paljastat vain oman väärän asenteesi mammonaan.

Sinä siis jumitat tuon yhden Raamatunkohdan sanomassa etkä ymmärrä kokonaisuutta.

Jeesus sanoi näinkin eräälle rikkaalle uskovalle:

17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        !!!
        20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
        22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        !!!
        23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
        24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
        28 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".
        29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
        30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.
        31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."

Tässä ei siis puhuta mistään siitä, että kaikki on yhteistä, vai lukeeko ?

Joten, miten sinä selittelet itse itsesi tästä Sanasta pois / vapaaksi ?

Ja kysymyksiisi vastaan sinulle, että minulla ei ole mitään omaisuutta, ei niin minkäänlaista.

Ja minä elän tämän mukaan, kädestä suuhun, eli päivä ja viikko ja kuukausi kerrallaan:

!!!
        7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
        !!!
        9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
        10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
        11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
        12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.

Herran armosta minulla siis on se päivittäinen ruoka ja vaatteet, ja se on jo PALJON.

Joten minulta et saa autoa, mutta jos olisit tarvitseva, niin silloin Herra varmasti kehoittaisi ostamnaan sinulle sen haluamasi kermakakun kaikilla höysteillä, vaikka itse en tuhlaisi vähäisiä rahojani sellaiseen turhuuteen, vaan se halvin vaihtoehto riittäisi hyvin.

Ja Selef Urge.

Taas siis on kyse siitä sydämen asenteesta ja siitä mihin sydän on kiintynyt.

Tässä Sana joka nostettiin mieleeni:

19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
        20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
        !!!
        21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
        22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
        23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
        24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
        25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
        !!!
        26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
        27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
        28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
        29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
        31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
        32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
        33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

• Anonyymi00022
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ja Selef Urge.

Taas siis on kyse siitä sydämen asenteesta ja siitä mihin sydän on kiintynyt.

Tässä Sana joka nostettiin mieleeni:

19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
        20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
        !!!
        21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
        22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
        23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
        24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
        25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
        !!!
        26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
        27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
        28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
        29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
        31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
        32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
        33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Mitähän tapahtuisi, jos Selefiltä vietäisiin kaikki hänen herkkunsa, eikä voisi hehkuttaa syömisistään ja juomisistaan tämän palstan köyhillekin, jotka joutuvat hakemaan osan ravinnostaan ruokajakelusta ?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Mitähän tapahtuisi, jos Selefiltä vietäisiin kaikki hänen herkkunsa, eikä voisi hehkuttaa syömisistään ja juomisistaan tämän palstan köyhillekin, jotka joutuvat hakemaan osan ravinnostaan ruokajakelusta ?

Tulee mieleen sana:

Fil. 3:19 vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

Muitaakseni Selef Urge mietti auton ostoa.

Ja kun en autoa omista, niin senkin pähkäily on ihan turhaa, että minkälainen auto, sähkö vai joku muu?

" Sähköauton hinta Suomessa vaihtelee merkittävästi uusien edullisimpien noin 23 000–25 000 € (esim. Citroën ë-C3) ja kalliimpien premium-mallien, kuten Tesla Model 3 (noin 37 000 €), välillä, kun taas käytettyjä löytyy jopa alle 10 000 € hintaluokassa, mutta keskihinta uusissa oli reilu 50 000 € vuonna 2023 "

Joskus tiukimmillaan oli kyse 0,50e, että saisi ruokaan tarvittavat ainekset.

Siispä rikkaiden kylvämiä pulloja / tölkkejä etsimään ja keräämään.

Mutta mitä ne rikkaat tälläisestä ymmärtää, no eivät niin yhtään mitään.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Tulee mieleen sana:

Fil. 3:19 vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

Muitaakseni Selef Urge mietti auton ostoa.

Ja kun en autoa omista, niin senkin pähkäily on ihan turhaa, että minkälainen auto, sähkö vai joku muu?

" Sähköauton hinta Suomessa vaihtelee merkittävästi uusien edullisimpien noin 23 000–25 000 € (esim. Citroën ë-C3) ja kalliimpien premium-mallien, kuten Tesla Model 3 (noin 37 000 €), välillä, kun taas käytettyjä löytyy jopa alle 10 000 € hintaluokassa, mutta keskihinta uusissa oli reilu 50 000 € vuonna 2023 "

Joskus tiukimmillaan oli kyse 0,50e, että saisi ruokaan tarvittavat ainekset.

Siispä rikkaiden kylvämiä pulloja / tölkkejä etsimään ja keräämään.

Mutta mitä ne rikkaat tälläisestä ymmärtää, no eivät niin yhtään mitään.

Miksi elät köyhyydessä kun se tuntuu sua ärsyttävän. Oletko kuullut säästämisestä koskaan mitään? Köyhäkin voi säästää ja elää säästeliäästi arjessa ja juhliakin joskus harvemmin. Jatkuva herkkuruokien syöminen käy ajanoloon tylsäksi ja lihottaakin, joten harvoin herkutteluista saa kaiken irti kun sen tekee harvoin.

Jos tilaa woltista ruokiaan ja istuu McDonaldseissa ja kaupasta ostelee mitä haluaa niin onhan se sitten varakkaallakin pian säästöt syöty.

Tee tämä ruoka kaksi kertaa viikossa ja tee kerralla 2 kilon perunoilla alapuolen ohje niin voit lopettaa köyhyys ulinasi varsinkin kun syöt puuroa kerran pari päivässä.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/83331e7b-45cc-4a32-90f4-7279ad3848e2

• Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Miksi elät köyhyydessä kun se tuntuu sua ärsyttävän. Oletko kuullut säästämisestä koskaan mitään? Köyhäkin voi säästää ja elää säästeliäästi arjessa ja juhliakin joskus harvemmin. Jatkuva herkkuruokien syöminen käy ajanoloon tylsäksi ja lihottaakin, joten harvoin herkutteluista saa kaiken irti kun sen tekee harvoin.

Jos tilaa woltista ruokiaan ja istuu McDonaldseissa ja kaupasta ostelee mitä haluaa niin onhan se sitten varakkaallakin pian säästöt syöty.

Tee tämä ruoka kaksi kertaa viikossa ja tee kerralla 2 kilon perunoilla alapuolen ohje niin voit lopettaa köyhyys ulinasi varsinkin kun syöt puuroa kerran pari päivässä.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/83331e7b-45cc-4a32-90f4-7279ad3848e2

Kiitos paljon näistä lohduttavista sanoistasi.

Sinä se osaat olla köyhän vierellä kulkija.

Kas kun et kehoita syömään kaarnaa.

Häpeä, jos edes kykenet siihen.

Ja tiedoksesi se, että se ei enää ärsytä, sillä olen jo oppinut oloihini tyytymään ja luotan jo siihen, että Herra kuitenkin pitää minusta huolen.

Mutta se toki ei ole kivaa, kun kaltaisesi ymmärtämättömät umpisokeina vielä halveksuvat köyhää.

Sinunkin oma sydämen asenteesi kerrotaan tässä, eli tämän sinun viestisi sanoma on aivan sama kuin tässä:

Jaak. 2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

Laajemmin:

14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
        16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
        17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

Joten toistan:

Häpeä, jos edes siihen kykenet!

• Anonyymi00006

Pääasia että ei tue kansanmurhaa

• Anonyymi00010

Tai turkistarhausta.

Ne turkikset on luotu eläimiä itseään varten, eikä rikkaita turhakerouvia varten ja eläimien tulee saada liikkua vapaasti luonnossa, eikä olla vankina pienessä häkissä.

• Anonyymi00013

E n usko lottorivin täyttävän teoksen tunnusmerkkejä.

• Anonyymi00015

Kananmuna ja broilerit ne vasta onkin tuotettu tavalla, joka ei vastaa missään mielessä eläimen luonnollista olotilaa.

Eikä lehmäkään pääse kuin ehkä kesällä vähän laiduntamaan ja isoissa navetoissa ei koskaan, vaan pelkästään sisällä seisoo tai makaa ja käy välillä robotissa.

Eläituotteita ei voisi oikein syödä kuin kaloja tai jotain myrskihärkiä, jotka ovat tallellankin laitumella ja vapaana kun kestävät pakkasta ja jopa pitävät siitä.

• Anonyymi00021

Luomumunat ja luomumaito tuotetaan vapaana liikkuvilla kanoilla ja lehmillä.

• Anonyymi00016

"Miten se eroaa siitä että antaa rakkauvenlahjaksi johonkin 100e? Miten rahasta eroonpääsy on syntijä kun se menee lottoon, "

Ei-helluntailainen kommentti:

Rahapelien tuotto menee pelifirmasta suuressa määrin sellaisiin tarkoituksiin kuin urheilu ja kulttuuri. Jos sinne on kylvänyt, saattaa saada Jumalalta vastalahjaksi jotain näihin liittyvää harrastusta ehkä itselleen. Mutta jos on kylvänyt surkeillen tai pakonomaisesti, ehkä sitten niittämiseenkin liittyy jotain epämieluisaa?

2.Korinttolaiskirje:
      9:7 Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.

• Anonyymi00019

Eli ei pidä antaa mitä vaaditaan, vaan mitä itse haluaa, mikä tuntuu hyvältä antaa. Mitään kolehtipuheita ei siis saa pitää eikä vaatia palauttamaan rahaa Jumalalle.

• Anonyymi00020

Olen jo tuolla paljon kirjoittanut aiheesta Raamatun jakeisiin perustuen.

Mutta.

Rahapeleissä on kyse rahanhimoon perustuvasta toiminnasta.

Eli peljaaja haluaa, kuten sinä nyt sen 16 miljoonaa eikö totta, sillä muutenhan se olisi järjetöntä touhua.

No, otetaan nyt se Raamatunpaikka avuksi:

1. Tim. 6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.

Ja laajemmin siis:

Minä kyllä ymmärrän sen, että on todella köyhiä, jotka haluaisivat ja tarvitsisivat edes hetken helpotusta ahdinkoonsa.

Se on täysin ymmärrettävää, sillä itsekin toivoisin helpotusta, mutta olen kuitenkin jollain tasolla oppinut oloihini tyytymään ja vihdoin ihan Herran käytännön huolenpidon kautta ja avulla.

Paavalikin oli oppinut olohinsa tyytymään, siis käytännön kautta ja sitä kautta usko ja luottamus Jumalan huolenpitoon vain kasvaa.

10 Minä ihastuin suuresti Herrassa, että te jo vihdoinkin olitte elpyneet pitämään minusta huolta, johon teillä ennenkin oli ollut halua, vaikka ei tilaisuutta.
      !!!
      11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
      12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
      13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
      14 Kuitenkin teitte hyvin, kun otitte osaa minun ahdinkooni.
      !!!
      15 Tiedättehän tekin, filippiläiset, että evankeliumin alkuaikoina, kun lähdin Makedoniasta, ei mikään muu seurakunta kuin te yksin käynyt minun kanssani tiliyhteyteen annetusta ja vastaanotetusta.
      16 Sillä Tessalonikaankin te minulle kerran, jopa kahdesti, lähetitte, mitä tarvitsin.
      17 Ei niin, että haluaisin lahjaa, vaan minä haluan teidän hyväksenne karttuvaa hedelmää.
      18 Olen nyt saanut kaikkea, jopa ylenpalttisesti; minulla on yllinkyllin, saatuani Epafroditukselta teidän lähetyksenne, joka on "suloinen tuoksu", otollinen, Jumalalle mieluinen uhri.
      19 Mutta minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa.
      20 Mutta meidän Jumalallemme ja Isällemme kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

No, nyt asiaa tähän pahaan maailmanaikaan, jossa kaikkien. jopa uskovien on vain väärällä tavalla pärjättävä omillaan, lisääntyvän ja yhä pahentuvan itsekkyyden vuoksi, jota tässä ajassa jopa ihaillaan.

Meidän uskovina tulisi auttaa ja tukea Rakkaudessa toisiamme, mutta teemmekö me niin, vai pidämmekö me Jumalalta saamamme varallisuudet itsekkyydessä vain itsellämme?

Otan tänän Hengellisen ulottuvuuden, eli jos ja kun Herra siunaa meitä jollakin Hengellisellä lahjalla tai Hengellisellä Totuudella / annilla.

Niin eikö se ole tarkoitettu jaettavaksi ja käytettäväksi kaikkien Jumalan lasten tarpeisiin?

Siis esim. profetiat ja parantamisen armolahjat sun muut, eivätkö ne ole oikein tarkoitettu jaettavaksi, vai ovatko ne vain omaksi iloksi ja piillotettavaksi itselle?

Miten siis maallinen siunaus muka eroaa tuosta Hengellisestä?

Uskovien sydämen asenne ja itsekkyys ja ahneus näkyvät todella selvästi tässä ajassa sille, jonka silmät on avattu ne näkemään.

Mutta liian paljon on siis niitä, jotka mukautuvat elämään tämän pahan ja itsekkään maailman ajan mukaan !

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Täytynee vielä tähän loppuun kiittää Selef Urge:a siitä, että hän otti tämän ns. mammona asian käsittelyyn, sillä sitä käsitellään ihan liian vähän nykyään.

Toki väärää kolehtipuhetta riittää ja köyhät siinä häpäistään, kun se haavi eteen väkisin työnnetään ja kun on puute itsellä eikä mitään varaa antaa, niin saa osakseen ymmärtämättömien halveksuvia katseita vain.

Eli seurakunnat eivät toimi oikein, vaan ihan väärin, kun varattomilta kerätään rahaa, samalla kun rikkaat kemuilevat etumaisilla sijoilla seurakunnissa.

Tämän olen nähnyt ihan käytännössä vierailtuani useassa seurakunnassa, ikävä kyllä.

• Anonyymi00023

Mammonan himo on syntiä, ei minulta mitään puutu.

• Liha puhuu.🥩

• Anonyymi00025

Tämä jäi mieleeni ja tähän on pakko puuttua, sillä sinä Selef Urge kirjoitit tuolla näin minulle:

" Jos tarkoitat että suutuin tai harmistuin niin voisin sanoa että tunnen iloa ja jopa hymyilin tuossa kun sulle kirjoitin takaisin, ja ei mua turhauttanutkaan se että ennakoin vastaustasi. "

Sinä siis tunsit iloa, kun minä näytin Sanasta sinulle Totuutta.

Yhäkö tunnet iloa ja olet hyvilläsi?

Käsitätkö nyt sen, kuinka pielessä koko ajatusmaailmasi oli, siis Raamatun mukaan?

• Anonyymi00026
    • Anonyymi00027

Yletön yhtäkkinen rikastuminen voi tuoda onneottomuutta ja tuskaa.
      Tässä yksi16 vuotias, joka voitti miljoonia ja elämä meni pilalle.

Mutta on niitä aikuisiakin joiden elämä lähti jyrkkään alamäkeen suuren voiton
      jälkeen. Yksi ongelma on se kun kaikki läheiset ihmiset kerjäävät rahaa.
      Toinen ongelma on se kun ei tiedä, kuka on oikea ystävä, ja kuka rahan perässä
      hyötyä tavoittelemassa. Eräs elämänsä raunioilla oleva lottomiljonääri oli sanonut, että toivoo, ettei koskaan olisi voittanut mitään.

Kolmas ongelma on se, että harva tavallinen pulliainen osaa suhtautua
      äkkirikastumiseen rauhallisen harkitsevasti ja osaa käyttää rahaa oikein.

Rahasta voi tula ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/hon-var-16-år-när-hon-vann-24-miljoner-kronor-på-lotto-då-började-hennes-liv-spricka/ar-AA1UlPxo?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=696aa1e66d734ff48e5a8a0f4cbc8838&ei=51

• Anonyymi00028

Ei ehkä toimi tuo linkki mutta ei haittaa. Kyllä siitä voi jo lukea mitä voitosta seurasi.

• Anonyymi00033

Joillekkin vanhempsnsa ovat rakentaneet niin syvän hiekkalootan ettei lapsonen pääse sieltä koskaan pois.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      356
      4135
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      130
      3652
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      9
      2381
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      9
      2213
    5. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      147
      1845
    6. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      118
      1769
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1748
    8. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1389
    9. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1038
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      915
    Aihe