Isältä pojalle

Anonyymi-ap

Tuttavani ei halua käyttää nettiä. Hän lähettää laskut maksupalveluun.
Nyt teki muutoksen.
Tuttava meni poikansa kanssa pankkiin virkailijan luokse ajanvarauksella.
Virkailija antoi pankin asiakasnumeron pojalle.
Valtuutus tehtiin ja poika laittaa tulevat laskut e-laskuiksi.
Tuttavalta on nyt yksi huoli poissa.

33

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tutta valta on yksi huoli poissa ja pari lisää ja valta poissa

      • Anonyymi00002

        Hänellä on pankkikortti, jota käyttää.

        Riski on otettava, kun ilman nettiä alkaa olemaan vaikeuksia hoitaa asioita.
        Ja asiat on hoidettava, kun vielä on järki päässä.


    • Anonyymi00003

      Huoli on poissa isältäkin, kun tietää, että laskut menevät maksuun.
      Jos joku säänöllinen maksu muuttuu, nousee, se täytyy käydä nettipankissa
      muuttamassa, pojan täytyy saada tieto.

      • Anonyymi00004

        En minä ainakaan käy mitään muuttamassa. Homma on pyörinyt monta vuotta.


      • Anonyymi00005

        Poika tapaa isäänsä säännöllisesti. Molemmat vierailevat toistensa luona.
        Isä vie laskun pojalle, joka muuttaa maksusumman.
        Jos nyt alkaa menemään sähköpostiin ja suomi.fin postia, poika avaa isälleen sähköpostin ja suomi.fi
        Hän lukee viestit. Trafi voi olla yksi sellainen, että viesti ja lasku ovat sähköpostissa.
        Ja maksaa tililtä ja laittaa e-laskuksi tai suoramaksuksi.


      • Anonyymi00007

        e-lasku kyseessä, laskuttajalta menee joka kerta se lasku suoraan pankkiin automaattisesti maksettavaksi eli ihan sama vaikka maksu nousisi tai laskisi.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        En minä ainakaan käy mitään muuttamassa. Homma on pyörinyt monta vuotta.

        Se on ok, kun homma pyörii.
        Mutta kun ihminen vanhenee ja tulee hajamieliseksi.
        Isältä oli otettu tililtä tuplavuokraa 5 kk, eikä hän huomannut mitään.
        Tiliotteita ei vilkaisekaan.
        Vähän ihmetteli rahan menoa.

        Tätä pojan kanssa tutkivat ja poika huomasi tuplavuokran.
        Tällöin tekivät päätöksen, että poika hoitaa netissä isänsä pankkiasiat.
        Isän tilille tuli sitten vuokrista maksetut ylimääräiset 3000€.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Poika tapaa isäänsä säännöllisesti. Molemmat vierailevat toistensa luona.
        Isä vie laskun pojalle, joka muuttaa maksusumman.
        Jos nyt alkaa menemään sähköpostiin ja suomi.fin postia, poika avaa isälleen sähköpostin ja suomi.fi
        Hän lukee viestit. Trafi voi olla yksi sellainen, että viesti ja lasku ovat sähköpostissa.
        Ja maksaa tililtä ja laittaa e-laskuksi tai suoramaksuksi.

        Tuolla tavoin tilasin verkkokaupasta ruokaa vanhemmilleni: äiti puhelimessa sanoi mitä tarvitsee ja minä tilasin. Äiti maksoi tuojalle pankkikortilla.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        e-lasku kyseessä, laskuttajalta menee joka kerta se lasku suoraan pankkiin automaattisesti maksettavaksi eli ihan sama vaikka maksu nousisi tai laskisi.

        e.lasku ei lähde maksuun, jos e-laskulle asetettu maksuraja ylittyy maksun noustessa,
        Eli maksuraja kannatta laittaa riittävän korkeaksi.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        e-lasku kyseessä, laskuttajalta menee joka kerta se lasku suoraan pankkiin automaattisesti maksettavaksi eli ihan sama vaikka maksu nousisi tai laskisi.

        Joissakin laskuissa on näin.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        e-lasku kyseessä, laskuttajalta menee joka kerta se lasku suoraan pankkiin automaattisesti maksettavaksi eli ihan sama vaikka maksu nousisi tai laskisi.

        Tietty se menee, mutta lasku ei mene maksuun, jos summa ylittää rajan jonka olen sille laskulle antanut.
        Saan silloin siitä ilmoituksen sähköpostiini.


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        e.lasku ei lähde maksuun, jos e-laskulle asetettu maksuraja ylittyy maksun noustessa,
        Eli maksuraja kannatta laittaa riittävän korkeaksi.

        Mulla on muutama lasku e-laskuna.
        En ole kuullutkaan mistään maksurajan laittamisesta.


      • Anonyymi00013
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla on muutama lasku e-laskuna.
        En ole kuullutkaan mistään maksurajan laittamisesta.

        Kyllä mä luulen, että sinäkin oot sinne tietoihin laittanut ylärajan.
        Katoppa, kun seuraavan kerran käyt verkkopankissa.


      • Anonyymi00013 kirjoitti:

        Kyllä mä luulen, että sinäkin oot sinne tietoihin laittanut ylärajan.
        Katoppa, kun seuraavan kerran käyt verkkopankissa.

        ´´Jos summa ylittää rajan, jonka olen sille laskulle antanut.´´
        En ole kyllä laskuille mitään ylärajaa laittanut.

        Mahdatkohan nyt tarkoittaa TILIN päivittäistä nostorajaa.
        Se mulla kyllä on.


      • Anonyymi00014
        Eliaana kirjoitti:

        ´´Jos summa ylittää rajan, jonka olen sille laskulle antanut.´´
        En ole kyllä laskuille mitään ylärajaa laittanut.

        Mahdatkohan nyt tarkoittaa TILIN päivittäistä nostorajaa.
        Se mulla kyllä on.

        Nimenomaan laskulle annettu yläraja.
        Mulla on kaikki laskut e- laskuna ja ” automaattinen” hyväksyminen.


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Nimenomaan laskulle annettu yläraja.
        Mulla on kaikki laskut e- laskuna ja ” automaattinen” hyväksyminen.

        Se voi olla sitten siinä ero, kun minä hyväksyn ne manuaalisesti.


      • Eliaana kirjoitti:

        Mulla on muutama lasku e-laskuna.
        En ole kuullutkaan mistään maksurajan laittamisesta.

        Minullakin on muutama lasku e-laskuna ja ne veloitetaan automaattisesti.
        Maksurajoja en ole laittanut, enkä edes kuullut koko asiasta mitään.
        Tiedon saapuneesta laskusta, sen määrän ja eräpäivän saan tekstiviestinä pankista muutamaa päivää ennen eräpäivää.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Minullakin on muutama lasku e-laskuna ja ne veloitetaan automaattisesti.
        Maksurajoja en ole laittanut, enkä edes kuullut koko asiasta mitään.
        Tiedon saapuneesta laskusta, sen määrän ja eräpäivän saan tekstiviestinä pankista muutamaa päivää ennen eräpäivää.

        Mulla menee nettipankkiin ja laitoin sillai, että hyväksyn ne, ennenkuin menee maksuun.
        Siinä näkee, että ne on oikein ja pysyy ajan tasalla itsekin.


      • Anonyymi00017
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla menee nettipankkiin ja laitoin sillai, että hyväksyn ne, ennenkuin menee maksuun.
        Siinä näkee, että ne on oikein ja pysyy ajan tasalla itsekin.

        En luottaisi itseeni, että muistaisin hyväksyä ja siksi mulla automaattinen.

        Ajan tasallakin pysyn ja on pakkokin pysyä. Pystyn kännykällä katsomaan parilla likkauksella pankkitietoni mobiilipankista.


    • Veli kanssa käytti tuota maksupalvelua.
      Sitten meni näkö niin huonoksi, että numerot meni väärin ja tuli bumerangina takaisin kirjeet.
      Poikani kävi hänen kanssaan pankissa ja kaikki laskut laitettiin suoravelotukseen.
      Nyt on vaivatonta.

      • Anonyymi00006

        Tosi hyvä, että on auttavaisia sukulaisia.


    • Anonyymi00015

      Minulla on puhelinlasku automaattisena suoraveloituksena, laskun yläraja oli valmiiksi 70 e.

      • Anonyymi00016

        Olen laittanut niihin e-laskuihin, että maksetaan automaattisesti summasta riippumatta. Ei mitään ylärajoja. Sähkö, sähkönsiirto, ja puhelin.


    • Anonyymi00018

      Tykkään hoitaa itse laskuni.

      • Anonyymi00019

        Eräälle henkilölle tuli 1500 lasku tuntemattomasta paikasta
        Hänellä oli raja 1000€ ja automaattinen e-lasku
        Ei siis mennyt läpi ja hän meni pankkiin selvittämään asiaa.
        Kävi ilmi, että lasku ei kuulunut hänelle ollenkaan.
        Pankki sulki tilin välittömästi.
        Myöhemmin kun uusi tili avattiin, laitettiin maksuraja.
        Hänelle ei koskaan tullut isoja laskuja.


      • Anonyymi00020

        Hyvä että itse voi hoitaa kaikki asiansa.
        Mutta ikääntymisen tai sairauksien myötä saattaa tulla hankaluuksia.
        Mennään kovaa vauhtia tietotekniikan kanssa eteenpäin ja asiat muuttuvat.

        Kun itse tiedostaa, että ei enää suju, kannattaa silloin tehdä ratkaisu.
        Jos ei ole lapsia tai muuta lähisukua, tehdään edunvalvontasopimus.
        Siellä hoituu.


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        Hyvä että itse voi hoitaa kaikki asiansa.
        Mutta ikääntymisen tai sairauksien myötä saattaa tulla hankaluuksia.
        Mennään kovaa vauhtia tietotekniikan kanssa eteenpäin ja asiat muuttuvat.

        Kun itse tiedostaa, että ei enää suju, kannattaa silloin tehdä ratkaisu.
        Jos ei ole lapsia tai muuta lähisukua, tehdään edunvalvontasopimus.
        Siellä hoituu.

        Minä olen tehnyt edunvalvontavaltuutuksen, muistaakseni sitten, kun se ajankohtaiseksi tulee (jos tulee) niin valtuutettu tarvitsee lääkärin todistuksen, että ko. ihminen on kyvytön asioitaan hoitamaan ja käyttää vielä se paperi maistraatissa hyväksyttävänä.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Eräälle henkilölle tuli 1500 lasku tuntemattomasta paikasta
        Hänellä oli raja 1000€ ja automaattinen e-lasku
        Ei siis mennyt läpi ja hän meni pankkiin selvittämään asiaa.
        Kävi ilmi, että lasku ei kuulunut hänelle ollenkaan.
        Pankki sulki tilin välittömästi.
        Myöhemmin kun uusi tili avattiin, laitettiin maksuraja.
        Hänelle ei koskaan tullut isoja laskuja.

        Miten voisi tulla tuntemattomasta paikasta e-lasku jos asiakas ole tehnyt e-lasku sopimusta laskuttavan firman kanssa?
        Firmasta voi tulla e-lasku ehdotus nykyään mutta se pitää itse hyväksyä siellä verkkopankissa. Hyväksy, tai Hylkää.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Miten voisi tulla tuntemattomasta paikasta e-lasku jos asiakas ole tehnyt e-lasku sopimusta laskuttavan firman kanssa?
        Firmasta voi tulla e-lasku ehdotus nykyään mutta se pitää itse hyväksyä siellä verkkopankissa. Hyväksy, tai Hylkää.

        Siinäpä on kysymys.
        Pankki sitä selvitti.
        Käyttäjä, iäkäs mummo, ei enää hallinnut tietokonetta ja pankkipalvelua.
        Hän antoikin tyttärelleen pankkiasioiden hoidon.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Miten voisi tulla tuntemattomasta paikasta e-lasku jos asiakas ole tehnyt e-lasku sopimusta laskuttavan firman kanssa?
        Firmasta voi tulla e-lasku ehdotus nykyään mutta se pitää itse hyväksyä siellä verkkopankissa. Hyväksy, tai Hylkää.

        Tällä palstalla voivat raa matun ihmeetkin toistua ja monta kertaa


    • Anonyymi00022

      Kun on isätön, menee eri lailla kaikki.

      • Anonyymi00024

        Joo, ei tarvitse hoitaa ja huolehtia isänsä asioista.
        Onhan siinä puolensa.


    • Anonyymi00029

      Asia on siis kunnossa, kiitos kun ilmoitit.
      Tiedämme nyt ettei isä osannut, ei täällä moni osaa edes keskustella!

      Voin tulla opettamaan netin käyttöä!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe