Romanit Ukrainasta

Anonyymi-ap

Miten on opastettu ja ohjattu uutta romaniväestöä Kotikunnan tiimoilta ? Tuntuu aika hurjalta jo näin alkumetreillä.

31

1388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ukrainalaiset ovat russoja ja heillä on russojen tavat. Käännyttäminen normaaliksi länsimaiseksi ihmiseksi veisi russolta kymmeniä vuosia, eikä siihen ole mahdollisuuksia.

      • Anonyymi00005

        Venäläiset ovat monessa asiassa ukrainalaisten oppipoikia.
        Tsaarit käyttivät Donin kasakoita tehokkaasti niille luontaisiin toimiin.
        Ryöstely, tuhoaminen, murhaaminen, orjien vangitseminen yms. Tyypillisenä esimerkkinä suuren pohjansodan isovihavaihe.
        Kasakat valtasivat Siperian tsaarin laskuun.
        Enne nykyistä rähinää oli asiantuntijoiden vankkumaton mielipide, että Ukraina oli ehdottomasti Euroopan korruptoitunein valtio.
        Ajattelin kauhulla miten pohjaton korruptiokaivo se olisikaan EU:lle.
        Välimeren maat ja Venäjä ovat sen rinnalla harrastelijoita.
        Nyt, sodan aikana ne yrittävät peitellä sen mahdollisimman tarkasti. Avustajien ymmärrys saattaisi loppua.
        Tapahtuu Ukrainan jälleenrakentaminen miten tahamsa niin suuri osa sinne työnnetystä rahasta katoaa ilman vastiketta.
        Korruotio on syvällä vuosisataisessa kulttuurissa.
        Jotkut hyväuskoiset ovat sanoneet, että onhan Ukraina muuttanut lainsäädäntöään EU-henkiseen suuntaan. Juu. Juu. Saahan niitä lakeja kirjoitella.

        Kuitenkin kannatan Ukrainan kontrolloitua tukemista koska he toimivat mm. meidän palkkasotilaina.


    • Anonyymi00006

      Tempperamentti on jo todettu hyvin värikkääksi. Suomalainen jääpi toiseksi tunteissa.

    • Anonyymi00007

      Niiden "temperamentti" on sivistymättömyyttä ja alkukantaista elämäntyyliä. Ei sovellu länsimaihin.

    • Anonyymi00008

      niin se vaan on että suomen erittäin viisaat päättäjät noudattavat sanontaa että jollei vaikeuksia ala kuulumaan,niitä pitää mennä vastaan.voipi olla että petterillä menee ajansaatossa posket lommolle.

    • Anonyymi00009

      Miten näitä tulijoita opastetaan ”tavoille”?
      Ahnaasti heitä otetaan vastaan, onhan siinä rahantuloa monelle” asiantuntijalle”.
      Jotenkin surettaa katsoa tätä touhua, kun mukana paljon lapsiakin, siellä viipottavat menemään kesäkamppeissa näillä pakkasilla.

    • Anonyymi00010

      Lieneekö kunta minkälaisen tienestin saaja kaduilla maleksivien suhteen

    • Anonyymi00011

      Rauha tulee pian ja ukrainalaiset turhakkeet saavat lähteä kotiinsa raunioita raivaamaan.

      • Anonyymi00012

        No ei kyllä lähde raivaamaan , heille pitää olla tarjolla ylläpito kuten Suomessa , onhan kyseessä oikea käpykaarti .


      • Anonyymi00019

        saa lähteä heti, ei kuulu suomalaisten maksaa niiden kaljan latkiminen.
        osa loisinut täällä jo 4 vuotta ja lisää uusia ukkoja tulee joka päivä.
        ukrainassa on ollut maastapoistumiskielto jo sodan alusta alkaen niin miten ihmeessä niitä tulee koko ajan lisää ?
        pitäs olla orpolla sen verran munaa, että palauttaa karkulaiset takaisin ukrainaan


    • Anonyymi00013

      Kyllä niiden on lähdettävä. ne kuuluvat rotuun jolla ei ole tulevaisuutta Suomen kaltaisessa kehittyneessä länsiyhteiskunnassa.

    • Anonyymi00014

      Suomeen on tuotettu pakolaisia joilla ei ole aikomustakaan elää omatoimisesti ilman rikoksia .

    • Anonyymi00016

      Vasemmistolla on jo optio 100000:n uuden joutilaan maahan tuonnista, mikäli demarit voittavat vaalit. Kassakaappisopimus!

      • Anonyymi00036

        Jos Lindemannista tulee pääministeri, niin sitten se jonkun vuoden päästä näemme missä tämä maa makaa. Se tulisi olemaan suuri virhe ja varsinkin maaseudulle lopullinen kuolinisku.

        Muttah... Sitä saamme mitä tilaamme!


    • Anonyymi00017

      Kuka saakaan ison pesueen pian naapurikseen!??

      • Anonyymi00018

        Älä muuta viserrä! Huutoa, pauketta, tauteja, hyönteisiä ja hajuja.


    • Anonyymi00020

      Mua inhottaa ajatus syöpäläisistä— ovat normijuttu Ukrainassa. Mitä nyssyköidsn mukana kulkeutuu?

    • Anonyymi00022

      Eivät pysty elämään nämä Ukrainan mustalaiset kerrostaloelämää normaalien työssäkäyvien natiivien naapureina. Meteliä yötämyöten, juopottelua, tappelua ja perheväkivaltaa. Lapset olivat viime talvena aina puolipukeissa talvipakkasilla pihalla. Liikenteestä poistettuja vakuuttamattomia romuja piha täynnä joilla ajelevat. Ympäristön roskaaminen ihan järjetöntä. Saavat asunnoista häädön vähän väliä ja aina heille järjestyy seuraava asunto. Sitten jos ei heti järjestykään, niin sukulaisten nurkkiin asumaan. Täällä kolmiossa asui 14 henkeä joista 6 oli lapsia. Lapsiahan näillä on kuin Vilkkilässä kissoja mikä on tietysti ihana asia, mutta kouluikäiset lapset eivät käy koulua. Johtuisiko tiheästä asuinpaikan vaihtumisesta? NÄMÄ ovat aika varmasti etunenässä sitä ryhmää joka on haastateltaessa ilmoittanut jäävänsä Suomeen kun sota loppuu. Näin ainakin meillä Kotkassa.

    • Anonyymi00023

      Kerrotaan ihan vaan Joutsan asioista, eipäs vertailla Kotkaan. Jokainen tietää ne Kotkan ruusun piikit ja mistä ne johtuu.

    • Anonyymi00025

      Ylisuuressa polttolaitoksessa olisi nyt tilaa. Italian roskatkaan eivät ihan riitä. Historiasta tuttua menetelmää voisi ottaa uudelleen käyttöön.

    • Anonyymi00026

      Vieraslajithan voisi kerätä yhteen ja polttaa mainitussa uunissa isompi erä kerralla.

    • Anonyymi00027

      Suomen Romaanit ovat lupautuneet hoitaa Euroopan romaanit Suomessa.
      He kotiuttavat heitä ja pitävät huolen.

    • Anonyymi00028

      Suomen on kuitenkin elätettävä elättäjät ? Sitäkö tarkoitat

    • Anonyymi00029

      Vai elättävät suomalaiset kirjat toisia kirjoja? Lukevatko ne toisiaan?

    • Anonyymi00030

      Hihihi, se on maalaisjuntti. Se ei erota romaania ja romania toisistaan.

    • Anonyymi00031

      Joutsan junteille romaaniksi riittää Aku Ankka merihädässä. Sitäkin lukevat nurinpäin.

      • Anonyymi00032

        No, jalaton innostui taas Joutsankin sivulla, hihihi.


    • Anonyymi00033

      Osaaminen lie ??? Vain käsi on tottunut toimimaan

    • Anonyymi00034

      en tiedä miten tulee näitten aronpoikijen takaaajamat pakolaiset tällä suomessa syömään työläinen veronmaksaja syö jo tällä hetkellä kädestä suuhun

      • Anonyymi00035

        Huono tapa! Kyllä veitsellä ja haarukalla syöminen on fiksumpaa. Keitot toki lusikalla.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1767
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1318
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1217
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      240
      990
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      940
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      859
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      39
      754
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe