vanha velka uudelleen perintään

Anonyymi-ap

Vanha velka eli vuodelta 2018 on jälleen mennyt perinnästä ulosottotoimiin. Eli kyse on maksumuistutuksesta ja velan aktivoinnista.
Mutta kysymys. Miksi Ulosottolaitos on lisännyt jälleen omat kulunsa tähän vanhaan velkaan? Oikeudenkäyntikulut, ulosottomaksut ja korotkin. Onko tämä edes laillista laskuttaa saman vanhan velan kuluja aina vain uudelleen?
Olen alle köyhyysrajan tuloilla ja vanhuseläkkeellä, ja olen vapautettu Uo:n taulukkomaksuista.

6

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lisämaksua on tullut 450 euroa nopeasti laskien ulosoton kuluista. Siis lisää maksettavaa alkuperäiseen velkasaldoon. Kuka vetää välistä?
      Olen Kelan toimeentulotukiasiakas.

• Anonyymi00002

Poiminta päätöksestä.
        "Ulosottomaksu peritään velalliselta ulosottoasiakohtaisesti. Maksun suuruus riippuu suorituksen määrästä ja se peritään jokaisesta suorituksesta erikseen. Lisätietoja ulosottomaksun määräytymisestä www.oikeus.fi/ulosotto.
        Valtiolle perittävä ulosottomaksu voidaan maksaa ainoastaan ulosottoviranomaiselle. Ulosottomaksu peritään velalliselta myös siinä tapauksessa, että velka on ulosoton aikana maksettu muulle kuin ulosottomiehelle."

Miksi peritään, jos olen ollut uo- ja taulukkomaksuista vapaa jo useamman vuoden?

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Poiminta päätöksestä.
        "Ulosottomaksu peritään velalliselta ulosottoasiakohtaisesti. Maksun suuruus riippuu suorituksen määrästä ja se peritään jokaisesta suorituksesta erikseen. Lisätietoja ulosottomaksun määräytymisestä www.oikeus.fi/ulosotto.
        Valtiolle perittävä ulosottomaksu voidaan maksaa ainoastaan ulosottoviranomaiselle. Ulosottomaksu peritään velalliselta myös siinä tapauksessa, että velka on ulosoton aikana maksettu muulle kuin ulosottomiehelle."

Miksi peritään, jos olen ollut uo- ja taulukkomaksuista vapaa jo useamman vuoden?

"Miksi peritään, jos olen ollut uo- ja taulukkomaksuista vapaa jo useamman vuoden?"

Taulukkomaksut poistuu jos maksat YHTÄMITTÄÄ ulosottoon velkaa vähintään 2 vuotta. Jos välillä tulee aika että et pysyt maksamaan jne niin ne taulukkomaksut alkaa alusta.

Ps. ei ole mitään erillisiä uo ja taulukkomaksujna, on vain viivästyskorko joka kasvaa kokoajan ja sitten tuo taulukkomaksu(t) per velka

• Anonyymi00003

Ei ne ole uusia maksuja vaan niitä samoja mitä ennenkin + viivästyskorko. Ehkä niiden esitys ulosoton maksulappusessa antaa väärän kuvan...

• Anonyymi00005

Olen maksanut vuodesta 2018 velkoja ulosmittauksena. Osalle veloista on tullut varattomuusmerkintä jo vuosia sitten, mutta osalle ei. Lyhennän pienellä summalla per kuu niitä. Ulosottolaitoksen pitää ottaa asiakasystävällisempi ilmoitustapa käyttöön, koska mitään ei ymmärrä näistä perusteista. Luulisi viranomaisen ymmärtävän, ettei velallinen osaa tulkita heidän kieltään.
      Katsoin päivämääriä ja kyllä siellä on mainittu uudet maksut ja kulut tälle vanhalle velalle. Päivämäärä 7.1.26 ja kulujen summa.
      Sekin ihmetyttää, että on kaksi velkaa, joita ei ole lyhennetty vielä euroakaan. Siis 8 vuoden aikana!

• Anonyymi00006

"Katsoin päivämääriä ja kyllä siellä on mainittu uudet maksut ja kulut tälle vanhalle velalle."

Se on ihan samalla tavalla edellisissä kuiteissa, tarkista vaikka, ainut mikä kasvaa on viivästyskorko.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      156
      2548
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe