Valtuusto käyttää ylintä päätösvaltaa!

Anonyymi-ap

Valtuutustolla on valtuutus kaataa kaupunginhallituksen päätökset!
Kuntalaki!

80

1157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Näin tapahtuu. Kuusi valtuutettua kaupunginhallituksessa joutuu ottamaan lusikan kauniiseen käteen, itkua vääntäen.

• Anonyymi00003

Ei tarvitse edes itkeä. Kokematon on luottamusjohto plus yksi tyhmä tukankihartaja.

• Anonyymi00002

Valtuuston tekemää päätöstä on hallituksen noudatettava!
      Kuntalaki.

• Anonyymi00004

Mikäshän tuossa on uutta. Jos valtuusto niin päättää , se kävelee hallituksen päätöksen yli. Silloin on valtuuston tahto tapahtunut.

Hallituksen muutosesitys oli mahdollista tehdä, mutta tosiaan valtuusto voi sen kaataa, eli tämä mahdollistaa alkuperäisen aloitteen läpimenon.

Ihmettelen valtuutettujen ymmärryksen tasoa, koska eivät ymmärrä että voivat päättää hallituksen esityksen vastaisesti. Tämä ei tosiaankaan ole iso juttu, mutta jotkut vähemmän asioita ymmärtävät ovat siitä tehneet ison asian. Ei tämä ole tappelemisen arvoista , vaan pelkkää järjestelmällistä hierarkista demokratiaa.

Jos joku yrittää kaataa hallituksen tämän tehdyn esityksen takia, niin asia peruutetaan hallinto-oikeudessa.

• Anonyymi00005

Höpö höpö. Kaupunginhallituksella ei ole mitään oikeutta muuttaa valtuuston enemmistön allekirjoittamaa aloitetta. Sisältöön se ei voi puuttua.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Höpö höpö. Kaupunginhallituksella ei ole mitään oikeutta muuttaa valtuuston enemmistön allekirjoittamaa aloitetta. Sisältöön se ei voi puuttua.

Valtuusto jyrää hallituksen. Se on demokratiaa! Valtuustolla on aina viimeinen sana.

• Anonyymi00007

Kuntalaki ei juuri aloitteita ohjeista, vaan jättää ohjeet hallintosääntöön. Orimattilan kaupungin hallintosäännössä ei ole kovinkaan tarkkoja ohjeita, joten ei tule menestymään mikään hallistusta vastustava esitys. Aloitteen voi valtuusto palauttaa alkuperäiseksi, ja kumota hallituksen muutokset. Seuraavan hallintosäännön voi sitten taas tehdä tarkemmaksi.

Jos joku on erimieltä niin lahdeviitteet mukaan. Muuten sanomiset on turhaa länkytystä.

Ote hallintosäännöstä.
      18. Luku
      Valtuutetun aloite- ja kyselyoikeus
      1 § Valtuutettujen aloitteet
      Ennen kokouskutsussa mainittujen asioiden käsittelyn päättymistä valtuustoryhmällä ja
      valtuutetulla on oikeus tehdä kirjallisia aloitteita kunnan toimintaa ja hallintoa koskevista asioista.
      Aloite annetaan puheenjohtajalle.
      Aloite on sitä enempää käsittelemättä lähetettävä kaupunginhallituksen valmisteltavaksi. Valtuusto
      voi päättää, että aloitteessa tarkoitetun asian valmistelusta käydään lähetekeskustelu.
      Kaupunginhallituksen on vuosittain maaliskuun loppuun mennessä esitettävä valtuustolle luettelo
      valtuutettujen tekemistä ja kaupunginhallitukselle lähetetyistä aloitteista, joita valtuusto ei
      edellisen vuoden loppuun mennessä ole lopullisesti käsitellyt. Samalla on ilmoitettava, mihin
      toimenpiteisiin niiden johdosta on ryhdytty. Valtuusto voi todeta, mitkä aloitteista on käsitelty loppuun.

• Anonyymi00008

Jos valtuusto päättää, että kaupunginjohtajalla ei ole luottamusta, niin kaupunginjohtaja lähtee. Hallitus ei sitä tosiasiaa muuta!

Valtuustolla on viimenen sana ja valta!

• Anonyymi00009

Totta. Pari kepuu ja persuu ei tajuu ni turha tehdä juttua.

• Anonyymi00010

Se on just näin. Täällä pari persua huutaa kurkku suorana. Kalle lähtee joka tapauksessa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Se on just näin. Täällä pari persua huutaa kurkku suorana. Kalle lähtee joka tapauksessa.

Persujen tulo suomalaiseen politiikkaan jakoi oitis kansan. Saatiin rääväsuita joka kuntaan. Sama myös Orimattilaan jossa persujen osaaminen on lähes nolla.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Onneksi !

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Onneksi !

muutama persu pilaa koko puolueen maineen ja sama juttu olassa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

muutama persu pilaa koko puolueen maineen ja sama juttu olassa.

Harmillista kun tunnen muutaman fiksunkin persun. Paavo Päivä ja Seppo Venesjärvi olivat asija linjalla.
        T:Tauno

• Anonyymi00017

VALTUUSTON PÄÄTÖS TOTEUTETAAN LAIN KIRJAIMEN MUKAISESTI!

KAUPUNGINJOHTAJA on menettänyt valtuuston luottamuksen. Viran jatkamiselle ei ole laillista perustetta.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

VALTUUSTON PÄÄTÖS TOTEUTETAAN LAIN KIRJAIMEN MUKAISESTI!

KAUPUNGINJOHTAJA on menettänyt valtuuston luottamuksen. Viran jatkamiselle ei ole laillista perustetta.

Se on just näin! Sinä tiedät ja näet asijat oikein. Et ole mikään persu rassukka.

• Anonyymi00013

Valtuuston ja hallituksen puheenjohtajien valinnat ovat historian surkeimmat.

• Anonyymi00016

Ajan kuvaa kuvastaa hyvin, ärrälläkin on ihanpaskat kahvit.

T: Keijo

• Anonyymi00019

YLE tiesi kertoa:
      "Rönkkö haluaisi tietää tarkemmin, kuka sanoi, ettei kaupungin pitäisi myydä terveyskeskuskiinteistöä omalle yhtiölleen. Myöskään perusteeksi annettu varautuminen ei vakuuta Rönkköä.

Tero Rönkkö pitää myös epäilyttävänä, etteivät valtuutetut ole saaneet nähdä kiinteistön arvoon liittyvän dokumentin kolmesivuista versiota. Siitä on tehty rikosilmoitus nimikkeellä asiakirjaväärennös.

Rönkön mukaan yksi valtuutetuista sai 18-sivuisen version vasta usealla yrittämällä, eikä kolmesivuista ole saatu vieläkään, jotta versioita voisi vertailla."

Onko Orimattila täysin pihalla??? WTF?

• Anonyymi00020

Rönkkö on selkärankainen mies. Kunnon persu verrattuna muihin puolueen ukkoihin.

• Anonyymi00021

Pitäisi olla lakisääteinen asia että valtuusto olisi täysipäinen. Tämä ei ole sitä.

• Anonyymi00022

Totta haastat. Tuhnu ja kaksi muuta persua on ullakolla.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Totta haastat. Tuhnu ja kaksi muuta persua on ullakolla.

Enemmänkin kokoomus, vihreät ja demarit.

• Anonyymi00024

Rönkkö ei sovi mihinkään valiokuntaan. On jo leimautunut puolueelliseksi.

• Anonyymi00025

Rönkkö on paras persujen miesvaltuutetuista. Ei veljeile kaupunginjohtajan kanssa.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Rönkkö on paras persujen miesvaltuutetuista. Ei veljeile kaupunginjohtajan kanssa.

Kertoo yksi yhdeksästoista. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00027

Häkkyrä onkin jo ehtinyt tehdä jonkun valituksen .

• Anonyymi00028

ei kestä Hykkyrän oma keksimät pykälät hallinto-oileudessa

• Anonyymi00036
        Anonyymi00028 kirjoitti:

ei kestä Hykkyrän oma keksimät pykälät hallinto-oileudessa

kyllä sai kokoomus pskaa paketissa

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

kyllä sai kokoomus pskaa paketissa

Tämä pilaa kokoomuksen.

• Anonyymi00029

Kaupunginhallitus: Keskustelun kuluessa Niina Saarinen esitti, ettei kaupunginvaltuuston päätöstä §4 19.1.2026 panna täytäntöön, esitys raukesi kannattamattomana.

• Anonyymi00030

Rva Sykkyrä ei saanut tahtoaan läpi.

• Anonyymi00031

Ei olisi kannattanu lähteä ennää mukaan politiikkaan. nyt yritys kärsii.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Ei olisi kannattanu lähteä ennää mukaan politiikkaan. nyt yritys kärsii.

Mie kävin Kuumakupissa lähes päivittäin kahvilla ja syömäss mutta lopetin sen jälkeen kun yrittäjä lähti mukaan politiikkaan. En halunnut kuuluua demari linnakkeeseen.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Mie kävin Kuumakupissa lähes päivittäin kahvilla ja syömäss mutta lopetin sen jälkeen kun yrittäjä lähti mukaan politiikkaan. En halunnut kuuluua demari linnakkeeseen.

Asiakkaat vaan lisääntyneet kuulemma. Minäkin rupean käymään!

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ja mie

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Käy vaan että pysyy pystyssä. Kiinnosuin katsomaan finderistä miten Kuumiksen liikevaihto on muuttunut,

• Anonyymi00038

Kaupunginhallitus joutaa vaihtoon Orimattilassa. On epäselvyyksiä terveys keskuksenkin kaupassa. Päivähonka ja Lonka kuulemma Piturin mukaan pimittänyt tietoja?

• Anonyymi00040

Kuka mäntti lukee pituria?

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kuka mäntti lukee pituria?

Aika moni mäntti lukee Pituria. Se on hyvä lehti nykysin kun lakkasi nuoleskelemasta päättäjiä ja edellistä kaupunginjohtajaa. Sipiläinen tekee hyviä juttuja jotka tietty veetuttaa varsinkin persujen paria kolmea tyyppiä.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Aika moni mäntti lukee Pituria. Se on hyvä lehti nykysin kun lakkasi nuoleskelemasta päättäjiä ja edellistä kaupunginjohtajaa. Sipiläinen tekee hyviä juttuja jotka tietty veetuttaa varsinkin persujen paria kolmea tyyppiä.

Persu Persu Persu. Väsynyttä.

• Anonyymi00043

Upsista

• Anonyymi00044

Orimattilassa ei ylintä päätösvaltaa käytä valtuusto, kun puheenjohtaja ei ole kärryillä. Kalle johtaa Orimattilaa suveereenisesti.

• Anonyymi00045

Sekä valtuuston että kaupunginhallituksen puheenjohtaja on erotettava! Ovat kähmineet.

• Anonyymi00046

Kaupunginjohtajan erottamisesta valitettu hallintooikeuteen?Kalle itse vai Ville ?

• Anonyymi00047

Hykkyrä on valittanut.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Hykkyrä on valittanut.

Pitkäaikaisena Kokoomuksen äänestäjänä en ymmärrä miksi kyseinen hlö pääsi Kokoomukseen.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Pitkäaikaisena Kokoomuksen äänestäjänä en ymmärrä miksi kyseinen hlö pääsi Kokoomukseen.

Etsii poika paikkaansa tässä maailmassa vielä pitkän tovin. Kokoomuksessa tie nousi pystyyn. Näin me yhdessä päätettiin. Ja näin se on.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Etsii poika paikkaansa tässä maailmassa vielä pitkän tovin. Kokoomuksessa tie nousi pystyyn. Näin me yhdessä päätettiin. Ja näin se on.

Hyvin tehty. 👍

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Ei se ennää ole poika. Yli viis kymppinen ukko.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ei se ennää ole poika. Yli viis kymppinen ukko.

Ajatuksenjuoksu poikamainen.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Ajatuksenjuoksu poikamainen.

Naivistinen ajatuksenjuoksu.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Etsikää nyt ensin vaikka korkkia pulloon.

• Anonyymi00052

Kovasti Kallen kannalla ovat kihlapari Tommi Hykkyrä ja Niina Saarinen luki Piturissa. Toinen on kokoomuksessa ja toinen demari.

• Anonyymi00056

Hyvä Tommi! Täydet pisteet!

• Anonyymi00058

Persukaveri kiittää.

• Anonyymi00057

Mikä valtuutettu tämä Karinen on? Kirjoitti valitukseen puskaradiossa ”suksi suolle”!
      Ulosanti on kuin teinipojalla, vaikka näyttää huomattavasti vanhemmalta.

• Anonyymi00059

Karinen on about 64 vee. Tosi hyvä. Hänen pitäisi olla kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Ei mene Kallen vietäväksi.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Karinen on about 64 vee. Tosi hyvä. Hänen pitäisi olla kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Ei mene Kallen vietäväksi.

Onko prosessori myös tasoa Commodore64? Ulosannista päätellen on. Voihan sukset ja suo.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Vaan minkäs vietävissä tämä hiukan punakka herra on?

• Anonyymi00060

Orimattilan Winston Churchill on Jennin kanssa Kokoomuksen eliittiä!

• Anonyymi00061

Hyvä heitto, Winston Churchill. Hykkyrä itte.
        Jennin olisi hyvä itse erota, kun ei ole asiantuntemusta kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi. Pelastaisi nahkansa.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Hyvä heitto, Winston Churchill. Hykkyrä itte.
        Jennin olisi hyvä itse erota, kun ei ole asiantuntemusta kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi. Pelastaisi nahkansa.

Miksi täällä kirjoitellaan ihmisistä, joita suomalaiset eivät edes tiedä eikä ole mitään tarvetta tietääkään?

• Anonyymi00072

Ei ole tärkeä Suomen historialle millään mittakaavalla. Miksi moisesta edes kirjoittaa? Täällä Suomessa on ihan eri meininki. Tajuaa politiikkaakin paremmin, kun pysyttelee niissä Suomen asioissa.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Ei ole tärkeä Suomen historialle millään mittakaavalla. Miksi moisesta edes kirjoittaa? Täällä Suomessa on ihan eri meininki. Tajuaa politiikkaakin paremmin, kun pysyttelee niissä Suomen asioissa.

...Rupesinpa taas miettimään niitä sotia ja mitenkäs se menikään? Eikös meillä sota ollut siinä välissä, kun muilla oli ihan eri jutut.

• Anonyymi00065

Karinen on mun mielestä yli 70 ei ole enään 64v poikanen.

• Anonyymi00066

Nuorekas ja dynaaminen on.

• Anonyymi00067

pariskunta kamppailee kallen puolesta pilkkua viilaamalla ja muita mollaamalla. sankareita ovat…

• Anonyymi00068

Winston vertaus paljastaa kirjottelijat. Olen tämän vertaukse hykkyrästä kuullut kahvipöydässä.

• Anonyymi00078

Minun kaikki viestini poistettiin, joissa ihmettelin tätä (miksi sun viesti saa olla täällä?). Tää äijä kun ei liity mitenkään Suomeen eikä normaali suomalainen ole koskaan siitä kuullutkaan.

• Anonyymi00069

Miksi Churchill muistetaan?
      Ei siksi että hän olisi ollut virheetön, vaan siksi että:
      hän piti pään kylmänä, kun maailma paloi
      osasi sanoittaa toivon, kun sitä ei ollut
      uskoi, että sanat voivat olla aseita
      “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

• Anonyymi00074

Nyt on jämäkkä valtuusto. Sitä ei kalle vie kuin aikaisempaa Jammun vetämää valtuustoa. Villekin onneksi nyt vain rivivaltuutettuna.
      Tosin Riitta on pihalla .

• Anonyymi00075

Miksi Villeä sanotaan tuhnuksi?

• Anonyymi00077
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Kova mies pieremään.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Koska joku tarttui minun viestiini ja otti sen äärimmäisen tosissaan :( Sitten se alkoi levittää sitä jokapaikkaan.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Kova mies pieremään.

Ei kyllä se eka kerta, kun sanaa käytettiin oli kun minä veikkailin tätä miksi persujen johtajaa kritisoidaan. Minä ehdotin että oisko se että puhuttiin isosti, muttei tullut jytkyä eikä mitään mitä luvattiin. Lopputulos olikin...

Eikä mulla edes ollut mitään sen suurempaa agendaa tässä. Aika lässähtänyt meininki täällä vain on, jos on isostikin uhottu että asiat muka paranee.

• Anonyymi00076

Jumala käyttää ylintä päätösvaltaa!
      Olen kysynyt OP:n nurkalta.

• Anonyymi00081

Ja kun jo täällä kommentoin, niin jäi jatkomiettimään visiotasi. Minua kun ei suostuttu palvella siellä enkä voi ymmärtää että mikä idea siinäkin on. Kuka näitä juttuja määrää ettei minua nyt saa LAINKAAN palvella yhtään missään. Tää oli jo siis vuonna 2017. Sitten kaupat alkoi täysin maanisesti vainota minua asteittain... jossain loppuvuodesta 2021 jotakuinkin, mutta jo vuonna 2020 oli kaksi järkkäri/vartijaa käynyt mun päälle TÄYSIN ilman syytä. Mä en aidosti voi yhtään ymmärtää että miksi ne mun päälle edes kävi. Mä olin vain normaalisti ruokakaupassa, en ollut mitään valitusta tehnyt mihinkään (Se oli vasta kesällä 2021, kun tein rikosilmoituksen jne.), ei ollut ollut KOSKAAN mitään missään ja sitten ihan puskista vain hyökkää kaksi vartijaa mun kimppuun. Wtf?? Oikeasti W.T.F????

No, mutta vuonna 2017 ne oli todella k*sipäitä pankissa ja jossain siellä päin 2016-2017 myös paikallinen vakuutusyhtiö oli k*sipää. Sitä miettii että kuka niitä juttuja siellä oikein päättää. Siinä OP-kulmalla on myös v*tun Vuokratalot, jotka olleet täysin k*sipäitä ihan alusta asti. Tääkin pankkih*ora tapaus linkittyy Vuokrataloihin, koska olin juuri sieltä tulossa. Ne oli vielä silloin Kaupungintalolla ja luulin - siis LUULIN - että piipahdan vain nopeasti siinä pankissa selvittämässä asiat, muttei minua suostuttu ikinä palvella ja mulla olisi ollut siinä jo KIIRE Kelaan hoitamaan asioita. L*tka silti VARASTI mun pankkikortin eikä suostunut palauttaa sitä. Se siellä "selvitteli" jotain h*mo-ongelmiaan ja kesti kauan ennen kuin sain pankkikorttini takaisin. Mitään PALVELUA en silti koskaan saanut... en mitään.

• Anonyymi00082

OP:n nurkalla he seisovat kuin pysäköintivirhemaksu omalletunnolle. Saarnaajat, joiden katse seuraa jokaisen käteisen noston ja asuntolainahuolen. Muistuttavat vielä että paratiisi on lähellä, heti kampanjan, kolehdin tai korkotarkistuksen jälkeen. Toisessa kädessä Raamattu, toisessa megafoni, ja jossain välissä QR-koodi lahjoituksille hihhulifirmalle.
      Mutta kysymys leijuu ilmassa kuin vanha seteli pankkisalin lattialla: onko tämä OP:n puolueen hiljainen paratiisidiili? Että pysytellään visusti erossa politiikasta, ei sotketa sormia päätöksiin, mutta kerätään silti yhteiskunnan hedelmät: tuet, maksut ja moraalinen yläkulma? Eikö se olekin kätevää: ei tarvitse ottaa kantaa, kun voi ottaa talteen.
      Saarna jatkuu: “Se ken ei työtä tee ei pidä syömänkään.” Ja silti nurkalla seisotaan työaikana, keskellä arkipäivää, vaatimassa että joku muu muuttaa elämänsä mieluiten nyt heti, mutta ilman rakenteita, ilman politiikkaa, ilman vastuuta. Tyhjennä aivosi ja kulje lammaslaumassa zombina. Työ on pyhää, paitsi pyhänä, kun vedetään veisua jehna temppelissa.
      Ehkä paratiisi onkin pankin kulma. Paras paikka: tasainen työttömien ja mielenterveyspotilaiden eli "otollisen maaperän" asiakasvirta. Lupaus paremmasta huomisesta – kunhan pysyy kaukana politiikasta ja lähellä kassavirtaa. Aamen ja olkoon niin. Totisesti minä sanon teille, hankkikaa suraava maksava asiakas, kiitos.

• Anonyymi00083

Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27