Mikä on iltarukouksenne? Minulla on 2 ehdotusta

Anonyymi-ap

Kannattaa rukoilla ennen levolle käymistään Isä meidän, sen versio velkamme ja velallisillemme. Toiseksi virsi 377. Avatkaa se, senon helppo opetella ulkoakin. Ihmisellähän ei muuta ole kuin hätää ja tuskaa.

31

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

- Jospa -HERRA- Varjelee Nais-Avustajia -SDP:n -KIIMA-miehiltä -

- - - että Eivät -Taas - Tule Keskrellä Yötä -KÖYRIMÄÄN -

- - HERRA - Varjele - Nais-Avustajia - SDP:n -KIIMA-miehiltä -

- - - AAMEN - AAMUUN - ASTI - - -

• Anonyymi00006

onki niillä miehillä 666 mwrkkiä

• Antti Ristus 666 SDP 🌹 🔥👹🔥

• Anonyymi00003

Hyviä yöunia!

• Kiitos samoin! 🥱😴🛌🦥🌙

• Anonyymi00004

Ne velalliset jostain syystä laitettiin syntien tilalle tosi myöhään joskus 80-luvun alussa. Väärä käännös on.

• Anonyymi00010

Tuo nimitys "velallisuus" on aina tuntunut joten epäkristilliseltä. Eräänlainen kaupanteko on kyllä kyseessä, Jeesuksen sovitustyö, mutta tämä on enemmänkin Jumalan Itsensä välinen, ihmisestä ei tähän ole ja olisi väärin edes vaatia samaa. Siksi: armo.

Job 33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.

Job 36:18 Älköön kärsimyksen polte houkutelko sinua pilkkaamaan, älköönkä lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan.
        = Jeesuksen sovitustyöhön ja armoon ei saa suhtautua kevytmielisesti, se olisi harhaa / -oppia.

En usko, että ihmisten välisiä asioita voisi ottaa tällaisen, näin suuren tapahtuman rinnakkaistoiminnaksi, ei ihmisestä ole tällaiseen samaan. Ei ole samaa voimaa. Jotain "vähän sinne päin" voisi ihminen itse itseään pinnistäen saada aikaiseksi, mutta Kristuksen rinnakkaistoimintaa ei tuollaiset puolivillaiset anteeksiannot ole.

Velluthan ovat suorastaan ammattilaisia tässä anteeksianto-kysymyksessä. Onnistuuko teiltä todella anteeksianto jossakin esim. itseä syvästi loukanneessa asiassa? Hiukka vaikea uskoa, että ihan sydämen pohjia myöten se aina menisi. Ja niin kuuluisi olla "aina", koska Jumalalle ei kelpaa kuin täydellisyys, ei mikään osittainen tai puolittainen tai jopa suorastaan valehdeltu.

Siksi on lahjavanhurskautus: Jeesus tekee kaiken puolestamme. Hän voi vaikuttaa myös aidot anteeksiannot, eli: Hän on se anteeksiantaja meissä (jos näin on), mutta ihmistekoisesti tällainen ei onnistu.

"Yksi sinulta puuttuu ja sen ohessa kaikki muu: Kristuksen sisäinen tunteminen." (Seppä Högman P. Ruotsalaiselle.)

Kuinka voi Kristuksen sisäisesti tuntea? Siten, että Hän, Isän tahdossa, Pyhän Henkensä kanssa, on muuttanut nk. sydämeemme asumaan. Tämä on aito, hengellinen uudestisyntymä.

Syntinen Lihamme jää kuitenkin vielä vaikuttamaan ja siksi uudestisyntynyt uskonelämämme onkin jatkuvaa Hengen ja Lihan välistä taistelua, herruudesta meissä. (Room. 7-8)

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Tuo nimitys "velallisuus" on aina tuntunut joten epäkristilliseltä. Eräänlainen kaupanteko on kyllä kyseessä, Jeesuksen sovitustyö, mutta tämä on enemmänkin Jumalan Itsensä välinen, ihmisestä ei tähän ole ja olisi väärin edes vaatia samaa. Siksi: armo.

Job 33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.

Job 36:18 Älköön kärsimyksen polte houkutelko sinua pilkkaamaan, älköönkä lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan.
        = Jeesuksen sovitustyöhön ja armoon ei saa suhtautua kevytmielisesti, se olisi harhaa / -oppia.

En usko, että ihmisten välisiä asioita voisi ottaa tällaisen, näin suuren tapahtuman rinnakkaistoiminnaksi, ei ihmisestä ole tällaiseen samaan. Ei ole samaa voimaa. Jotain "vähän sinne päin" voisi ihminen itse itseään pinnistäen saada aikaiseksi, mutta Kristuksen rinnakkaistoimintaa ei tuollaiset puolivillaiset anteeksiannot ole.

Velluthan ovat suorastaan ammattilaisia tässä anteeksianto-kysymyksessä. Onnistuuko teiltä todella anteeksianto jossakin esim. itseä syvästi loukanneessa asiassa? Hiukka vaikea uskoa, että ihan sydämen pohjia myöten se aina menisi. Ja niin kuuluisi olla "aina", koska Jumalalle ei kelpaa kuin täydellisyys, ei mikään osittainen tai puolittainen tai jopa suorastaan valehdeltu.

Siksi on lahjavanhurskautus: Jeesus tekee kaiken puolestamme. Hän voi vaikuttaa myös aidot anteeksiannot, eli: Hän on se anteeksiantaja meissä (jos näin on), mutta ihmistekoisesti tällainen ei onnistu.

"Yksi sinulta puuttuu ja sen ohessa kaikki muu: Kristuksen sisäinen tunteminen." (Seppä Högman P. Ruotsalaiselle.)

Kuinka voi Kristuksen sisäisesti tuntea? Siten, että Hän, Isän tahdossa, Pyhän Henkensä kanssa, on muuttanut nk. sydämeemme asumaan. Tämä on aito, hengellinen uudestisyntymä.

Syntinen Lihamme jää kuitenkin vielä vaikuttamaan ja siksi uudestisyntynyt uskonelämämme onkin jatkuvaa Hengen ja Lihan välistä taistelua, herruudesta meissä. (Room. 7-8)

HSHL 127 / Jesuksen veri, se lasinen meri:
        https://www.youtube.com/watch?v=zYwejVMqxRI

Rukoilevaisten hengellisiä lauluja (Achrenius?).
        Minua tämä heng.laulu suuresti lohduttaa ja vahvistaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Achrenius

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bengt_Jakob_Ignatius

Tämä Bengt Jakob Ignatius oli Antti A:n hyvä kaveri, uskonveli ja on ilmeisesti kirjoittanut joitakin, Antti A:n nimiin laitettuja hengellisiä lauluja. Ihmisistä mm. hänen (B.J.I) kättä haluan Taivaaseen tultuani kovasti ravistella. En osaisi mitään sanoa, nytkin alkaa vaan itkettään. Kaverukset elivät n. 300 vuotta sitten, mutta laulujen siunaus elää edelleen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

HSHL 127 / Jesuksen veri, se lasinen meri:
        https://www.youtube.com/watch?v=zYwejVMqxRI

Rukoilevaisten hengellisiä lauluja (Achrenius?).
        Minua tämä heng.laulu suuresti lohduttaa ja vahvistaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Achrenius

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bengt_Jakob_Ignatius

Tämä Bengt Jakob Ignatius oli Antti A:n hyvä kaveri, uskonveli ja on ilmeisesti kirjoittanut joitakin, Antti A:n nimiin laitettuja hengellisiä lauluja. Ihmisistä mm. hänen (B.J.I) kättä haluan Taivaaseen tultuani kovasti ravistella. En osaisi mitään sanoa, nytkin alkaa vaan itkettään. Kaverukset elivät n. 300 vuotta sitten, mutta laulujen siunaus elää edelleen.

Tätä laulettiin vl-seuroissa ennen hoitokokouksia, sitten todettiin synniksi.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Liha puhuu.🥩

• Muistaakseni Luukkaan evankeliumin mukaan Isä meidän-rukouksessa on tämä velkamme/velallisillemme muoto.📖
        (Käännös ei ole uusi, vaan jo 1930-luvulta.)

• Anonyymi00013
        Demokrates kirjoitti:

Muistaakseni Luukkaan evankeliumin mukaan Isä meidän-rukouksessa on tämä velkamme/velallisillemme muoto.📖
        (Käännös ei ole uusi, vaan jo 1930-luvulta.)

Mitä tuo >>Liha puhuu.🥩<< tarkoittaa?

Luukas itse ei ollut tuntenut, eikä omin korvin kuullut Jeesusta, hän kirjoitti muistiin mitä muilta kuuli Jeesuksesta kerrottavan. Voihan hänen tekstinsä silti olla tarkkaa. Mutta miksi hän käytti "velka"-sanaa? Vai onko "velka" suomalaisten teologien väännös? Mihin se perustuu?

Velka tarkoittaa velkaa. Joku on lainannut tai saanut jotain joltakin ja on näin velassa.

Jos joku on tehnyt rikoksen tai muun pahan teon jotain vastaan, onko tekijä sitten "velallinen"? Ei ole. Tehtyä ei voi muuttaa tekemättömäksi. Hän ei voi sitä koskaan korjata. "Palauttaa" tekemättömäksi, kuin jonkin velkarahan. "Velka"-sana tässä tapauksessa halveksisi esim. rikoksenuhria. Aivan kuin hänen kärsimyksensä olisi rahalla ostettavissa.

Synti ja ja velka ovat kaksi aivan eri asiaa. Syntiä voi tehdä vain Jumalaa vastaan ja vain Hän voi antaa synnit anteeksi.

Jos joku on vipannut joltain esim. 20€, on hän rahavelassa. Tämän voi joko vaatia takaisin, tai antaa anteeksi.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mitä tuo >>Liha puhuu.🥩<< tarkoittaa?

Luukas itse ei ollut tuntenut, eikä omin korvin kuullut Jeesusta, hän kirjoitti muistiin mitä muilta kuuli Jeesuksesta kerrottavan. Voihan hänen tekstinsä silti olla tarkkaa. Mutta miksi hän käytti "velka"-sanaa? Vai onko "velka" suomalaisten teologien väännös? Mihin se perustuu?

Velka tarkoittaa velkaa. Joku on lainannut tai saanut jotain joltakin ja on näin velassa.

Jos joku on tehnyt rikoksen tai muun pahan teon jotain vastaan, onko tekijä sitten "velallinen"? Ei ole. Tehtyä ei voi muuttaa tekemättömäksi. Hän ei voi sitä koskaan korjata. "Palauttaa" tekemättömäksi, kuin jonkin velkarahan. "Velka"-sana tässä tapauksessa halveksisi esim. rikoksenuhria. Aivan kuin hänen kärsimyksensä olisi rahalla ostettavissa.

Synti ja ja velka ovat kaksi aivan eri asiaa. Syntiä voi tehdä vain Jumalaa vastaan ja vain Hän voi antaa synnit anteeksi.

Jos joku on vipannut joltain esim. 20€, on hän rahavelassa. Tämän voi joko vaatia takaisin, tai antaa anteeksi.

Tarkistin Raamatusta.
        Matteus kirjoittaa velasta, Luukas synnistä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tarkistin Raamatusta.
        Matteus kirjoittaa velasta, Luukas synnistä.

Matteushan kait oli tullimies? Siksi ajatteli rahaa?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tätä laulettiin vl-seuroissa ennen hoitokokouksia, sitten todettiin synniksi.

Synniksi tuo laulu? Mikäs hänessä syntiä on. Kirjallista kuvakieltä, minun mielestäni on todella hengellinen, julistaa rauhallista, levilliista, luottavaista ja turvallista mieltä.

Kun on länsirannikon merenkulkijoiden alueella kirjoitettu, niin kuvakieli on merellistä, siinä on oma pieni paikallinen huumorinsakin.

Minä uskon enemmän pappeja Achrenius ja Ignatius kuin joitain suppeamielisiä hoitomiehiä.

Onko heistä hymyileminenkin syntiä? "Selvästi haureellinen aikomus. Hoidetaan ilo pois!" 😢

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Synniksi tuo laulu? Mikäs hänessä syntiä on. Kirjallista kuvakieltä, minun mielestäni on todella hengellinen, julistaa rauhallista, levilliista, luottavaista ja turvallista mieltä.

Kun on länsirannikon merenkulkijoiden alueella kirjoitettu, niin kuvakieli on merellistä, siinä on oma pieni paikallinen huumorinsakin.

Minä uskon enemmän pappeja Achrenius ja Ignatius kuin joitain suppeamielisiä hoitomiehiä.

Onko heistä hymyileminenkin syntiä? "Selvästi haureellinen aikomus. Hoidetaan ilo pois!" 😢

Olisit nähnyt, miten hoitokokousväkivalta oikein leimahti laulukirjan kimppuun.
        Väärä hengellinen on tämäkin laulu, olisko hempeä henki.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Olette te kokeneet monenlaista väkivaltaa ja ihan uskonnon taholta: henkistä, hengellistä, sosiaalista, sitten lisänä eri fyysiset ja jopa taloudellisetkin väkivallan muodot.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mikään ei silti estä teitä itsekutakin olemasta itsenäisiä ja kuuntelemasta tätäkin laulua, sekä monia muita, lohdullisia ja mieltä ja uskoa vahvistavia, hengellisiä lauluja.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Mikään ei silti estä teitä itsekutakin olemasta itsenäisiä ja kuuntelemasta tätäkin laulua, sekä monia muita, lohdullisia ja mieltä ja uskoa vahvistavia, hengellisiä lauluja.

Olen ollut pieni tyttö, Oulun vanhalla ry:llä. Muistan, miten tätä laulua laulettiin siellä. Joku vaan aloitti laulaan ja muut yhtyivät siihen. Laulu on sellainen, että se jää mieleen.
        Tuolla youtuben keskusteluissa sanotaan, että Toivo Kuulan lampaanpolskasta olisi sävel tähän lauluun.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Olen ollut pieni tyttö, Oulun vanhalla ry:llä. Muistan, miten tätä laulua laulettiin siellä. Joku vaan aloitti laulaan ja muut yhtyivät siihen. Laulu on sellainen, että se jää mieleen.
        Tuolla youtuben keskusteluissa sanotaan, että Toivo Kuulan lampaanpolskasta olisi sävel tähän lauluun.

Olihan se järkyttävä hengellinen väkivalta, minkä hoitomiehet tekivät, kun ne tuhosivat musiikin ja hengelliset laulut, joita oli historian saatossa vl-liikkeessä laulettu.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Tuo rukoilevaisten laulu on taatusti vanhempi kuin Kuulan lampaanpolska! Ei ole sama veisu.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Tuo rukoilevaisten laulu on taatusti vanhempi kuin Kuulan lampaanpolska! Ei ole sama veisu.

Niin varmaan on, olisiko niin, että Kuula ottanut tuosta laulusta säveltä :-)
        Oli miten oli, kaunis sävelmä ja sanat myös. Aivan hullua, että tämäkin kaunis laulu tuhottiin siionin lauluista. Kannattaa kaikkien kuunnella.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Oli miten oli, kaunis sävelmä ja sanat myös. Aivan hullua, että tämäkin kaunis laulu tuhottiin siionin lauluista. Kannattaa kaikkien kuunnella.

laulu haiskahtaa väärälle sielulle

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

laulu haiskahtaa väärälle sielulle

Onko niin, että ennen uskoneet ovat olleet väärässä hengessä, kun laulukirjan ovat toimittaneet, oliko se Oskari Jussila, joka sen vanhan laulukirjan toimitti. Voisitteko nyt sanoa, mikä väärä henki hänellä oli ja meni helvettiin hänkin.

Hoitomiehet osasivat haistella henkiä ja haistoivat vääriä henkiä uskovaisten laulamasta laulukirjasta.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Heräsin tänäaamuna sellaisesta unestani, että olin ollut lestadiolaisten seuroissa jossain kirkolla, myös teltoilla. Siellä oli jotenkin kahdenlaisia pappeja ja seurakuntaa. Joku yritti viedä minua hoitokokoukseen, mutten mennyt.

Sitten olin jossain isossa metsässä ja kävelemässä polkua sieltä pois, alkoi kovasti sataa. Jokin ajatus veti minua takaisin puiden, valtavan isojen kuusien luo, joita aloin katsoa ja yhtäkkiä olin niiden kautta jälleen lestadiolaisten seuroissa isossa teltassa. Siellä veisattiin virsiä ja tunsin jonkun vanhan, hyvin hartaasti veisatun virren, olin samassa unessa laulanut sitä jo aiemmin, joku nainen soitti tuolloin urkuharmoonia ja jota joku lestadiolaispappi nyt alkoi laulaa toisesta säkeistöstä. Aloin uudestaan laulaa sitä ensimmäisestä säkeistöstä asti, se oli kait aika lyhyt virsi ja se virsi päättyi sanoihin "... ja pääsen lepohon."

Tällaiseen uneen heräsin.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Onko niin, että ennen uskoneet ovat olleet väärässä hengessä, kun laulukirjan ovat toimittaneet, oliko se Oskari Jussila, joka sen vanhan laulukirjan toimitti. Voisitteko nyt sanoa, mikä väärä henki hänellä oli ja meni helvettiin hänkin.

Hoitomiehet osasivat haistella henkiä ja haistoivat vääriä henkiä uskovaisten laulamasta laulukirjasta.

Hoitomiehet ovat olleet täysin väärässä, hoitokokoukset olivat väärin.
        He eivät halua tunnustaa hoitokokousväkivaltaa, vääryyttä, mitä he ovat uskovaisille tehneet.

Uskovaisten kannattaa palata ennen uskoneiden jäljille, kuten vanhoihin lauluihin, niissä ei ole mitään väärää, ennen uskoneet ovat niitä laulaneet tiellä ja matkalla.

Hoitomiehet ovat järkyttäviä ihmisiä, he halusivat tuhota ennen uskoneiden uskon ja tuoda vl-liikkeeseen hoitokokoushengen, jossa on määritelty heidän mielen mukaan, mikä on oikein ja mikä väärin, jossa valvotaan ja kytätään toisia uskovaisia.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Hoitomiehet ovat olleet täysin väärässä, hoitokokoukset olivat väärin.
        He eivät halua tunnustaa hoitokokousväkivaltaa, vääryyttä, mitä he ovat uskovaisille tehneet.

Uskovaisten kannattaa palata ennen uskoneiden jäljille, kuten vanhoihin lauluihin, niissä ei ole mitään väärää, ennen uskoneet ovat niitä laulaneet tiellä ja matkalla.

Hoitomiehet ovat järkyttäviä ihmisiä, he halusivat tuhota ennen uskoneiden uskon ja tuoda vl-liikkeeseen hoitokokoushengen, jossa on määritelty heidän mielen mukaan, mikä on oikein ja mikä väärin, jossa valvotaan ja kytätään toisia uskovaisia.

5. Moos 32:7 Muistele muinaisia päiviä, ajattele menneiden sukupolvien vuosia. Kysy isältäsi, niin hän sen sinulle ilmoittaa, vanhimmiltasi, niin he sen sinulle sanovat.

Jer. 6:16 Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne". Mutta he vastasivat: "Emme vaella".
        *

• Anonyymi00005

1.
      Sun haltuus, rakas Isäni,
      mä aina annan itseni.
      Mun sieluni ja ruumiini
      sä Herra, ota suojaasi.

2.
      Mun sieluni ja ruumiini
      sun omas ovat, Herrani.
      Siis omas ota huomahas,
      en pelkää sinun suojassas.

3.
      Sun, Isä, tahtoos tyytyen
      saa sydän levon suloisen.
      Oot hädässä ja tuskassa
      mun auttajani ainoa.

4.
      Sen uskon, rakas Isäni,
      vaan muista heikkouttani.
      Sun lastas auta vaivassa,
      suo ilo luonas taivaassa.

Nicolaus Selnecker 1578 ja Martin Moller 1587. Ruots. Haquin Ausius 1641, uud. Jesper Swedberg 1694. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1937. | Sävelmä: Ranskassa 1543.

Sama sävelmä: 472a
      Luokitus: Jumalan varjelus ja johdatus
      Katso virsi 378b ruotsinkielisessä virsikirjassa
      Virren tarina
      377 Sun haltuus, rakas Isäni Herr Jesu Christ, in deine Hand Kun 18-vuotias Eino Leino kirjoitti 1897 pienen runonsa "Oi muistatko vielä sen virren", emme tiedä, mikä virsi hänellä oli mielessä. Mutta kun Oskar Merikanto sen sävelsi 1905, hän rakensi melodiansa koraalin Sun haltuus, rakas Isäni varaan käyttämällä sitä laulun säestyksenä. Koraali tulee Ranskasta, 1500-luvulta, ja tässä virressä on säilytetty sen tutuksi tullut tasatahtinen versio. Restauroituna sävelmä esiintyy virsissä 236 ja 496. Voihan olla, että Eino Leino muisteli juuri tätä turvallisuutta henkivää virttä. Varmasti sitä on paljon laulettu kodeissa, sekä yksin että yhdessä. Ajan mittaan siitä on myös tullut suosittu hautajaisvirsi. Tekstin alkuperästä virsikirja ei oikein anna tietoa: Basilius Förtschin nimen perässä on kysymysmerkki. Tämä saksalainen pappi julkaisi 1609 rukouskirjan Geistliche Wasserquelle ('Hengellinen vesilähde'), jossa oli myös runomuotoisia rukouksia. Niistä yksi oli Sun haltuus, rakas Isäni, jota Saksassa ei ole käytetty virtenä. Haquin Ausius käänsi kirjan ruotsiksi, ja Jesper Swedberg muokkasi virren hänen ruotsinnoksestaan. Siinä 3. ja 4. säkeistö ovat jokseenkin itsenäiset, niin että Swedberg merkitsi itsensä virren tekijäksi. Suomennos vuoden 1701 virsikirjaan on tehty tästä ruotsalaisesta tekstistä. Förtsch ei ole virren alkuperäinen tekijä. Hän näyttää yhdistäneen osia kahden runoilijan teksteistä. Tämä yhdistelmä on sitten tullut suosituksi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Ensimmäinen säkeistö perustuu Nicolaus Selneckerin virteen, toinen säkeistö Martin Mollerin virteen. Loppusäkeistöissä Swedbergin osuus on huomattava. Norjan virsikirjassa tekijäksi on merkitty Selnecker, mutta Onni Kurvisen päättelyn mukaan alkuperä pitäisi merkitä näin: Nicolaus Selnecker 1578 ja Martin Moller 1587. Ruots. Haquin Ausius 1641, uud. Jesper Swedberg 1694. Suom. virsikirjaan 1701. Tauno Väinölä Virsien alkukielisten nimien lähdeteoksena on käytetty Tauno Väinölän kirjaa ”Virsikirjamme virret”.

• Anonyymi00007

• Anonyymi00008

Siunaa kaikkia rakkaitani lähellä ja kaukana.Siunaa yöni ja siunaa työni,auta minua siinä mihin itse en kykene,yhdessä olemme vahvat.Toteuta kaikki toiveeni,kiitos toteutuneista.

• Anonyymi00009

Oman ja läheiseni sielun puolesta rukoilen, että pelastuisimme Taivaaseen. Tämä on tärkeintä joka minua koskettaa. Sitten lisänä joitain muita päivän asioita, kiitosta, siunausta, jne. ✨

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      207
      5250
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3716
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      67
      3613
    4. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      21
      3551
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      43
      3159
    6. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2360
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2356
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      31
      2204
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      76
      2140
    10. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      92
      2079
    Aihe