UKK-instituutti on tutkinut että loikoileminen ja makoileminen lisäävät sydäntautien riskiä. Eikä siihen riitä että nousisi välillä jaloloittelemaan.
Nyt siis tutkimuksen mukaan loikoilua pitää vähentää ja istumista jatkaa tai peräti lisätä, kunhan vähän nousee liikkumaan välillä. Tai sitten tehdä molempien vaihtoehto. Makoilun sydämelle turmiollista vaikutusta voi myös lieventää toppaamalla tyynyillä itsensä puoli-istuvaan asentoon. Silloin kohtalo ei tiedä, pitäisikö henkilön riesaksi lähettää makoilijan vai istujan vitsauksia.
Eräänä päivän voidaan todeta, että akrabatiallakin on haittapuolensa.
Näin aiheesta viime marraskuun Suomen Kuvalehti.
Makaaminen se tappaakin - ei istuminen
15
130
Vastaukset
- Anonyymi00001
Toinen tutkimus on kertunut et kyllä pienikin liikkuminen auttaa, ei ole tarvis lähteä ulos juoksemaan tms.
- Anonyymi00003
Ne on nyt tulleet siihen tulokseen, ettei se auta makoilijaa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ne on nyt tulleet siihen tulokseen, ettei se auta makoilijaa.
No, seuraava tutkimus sanoo toista....
- Anonyymi00002
Kävin kaupungilla, se piristää aina.
- Anonyymi00004
Vanha ja raihnainen ei jaksa paljon muuta kuin makoilla. Makoilu on niin
mukavaa, vaikka kirjaa lukiessa tai telkkua katsoessa.- Anonyymi00007
Vanha minäkin vaan en raihnainen. Makaan paljon mutta sen vuoksi että työni takia olen istunut kymmeniä vuosia. Enää ei peffa kestä. Jopa kirkon penkissä pitää ottaa pehmuste kun alkaa niin persluita pakottaa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00007 kirjoitti:
Vanha minäkin vaan en raihnainen. Makaan paljon mutta sen vuoksi että työni takia olen istunut kymmeniä vuosia. Enää ei peffa kestä. Jopa kirkon penkissä pitää ottaa pehmuste kun alkaa niin persluita pakottaa.
Kirkon penkit onkin puuta eikö?
- Anonyymi00005
Liikkumattomuus ei ole hyvästä. Lihaksia täytyisi pitää kunnossa.
Sydänkin on lihas. Eikö ?- Anonyymi00013
Ja korvien väli.
- Anonyymi00006
Yskää saa kun yksin makaa. Sanotaan....
- Anonyymi00008
"Makaaminen se tappaakin - ei istuminen"
Olet aivan väärässä. Ainakin mulla pyyhkii hienosti enkä ole istunut kotona paljoakaan kymmeniin vuosiin. Olen maannut hyvin paljon, viimeiset 40 vuotta ja katsellut katonrajassa olevaa tv. Aikoinaan olin töistä väsynyt ja nyt +80 olen vanhuudesta väsynyt, on hyvin levollista maata ja joskus muutaman kerran viikossa ottaa päiväunetkin.
On hyvä ryhti, poskipäät, posket ja silmänalukset sileät. Polvet myös suorat, lähes aina nilkkojen alla matala tyyny.
Toki liikun myös, joka päivä 2-3 km kävely ja autolla 2x15 km + 400 metrin kaupassa käyntejä.
Jos istuisin, jalkani turpoaisivat ja selkä painuisi pikkuhiljaa huonoon istuma-asentoon. Pian näyttäisin vanhukselta.- Anonyymi00009
Jatkan. Kyllä makaaminen on paljon terveellisempää kuin istuminen.
Lisäksi tietysti pitää liikkua usein kotona, mieluummin joka tunti ja kerran päivässä ulkona roskat viemässä ja talon ympäri. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jatkan. Kyllä makaaminen on paljon terveellisempää kuin istuminen.
Lisäksi tietysti pitää liikkua usein kotona, mieluummin joka tunti ja kerran päivässä ulkona roskat viemässä ja talon ympäri.Kerro sitten lääkäreille ja tutkijoille, että he ovat väärässä.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kerro sitten lääkäreille ja tutkijoille, että he ovat väärässä.
Nyt et ole lukenut aloitustani tai et ymmärrä lukemaasi.
Luin jutun Suomen kuvalehdestä. Minulla ei ole asiasta mitään mielipidettä. Olen istunut yli 40 vuotta töissä ja nyt makoilen paitsi hiihtäessä, lenkkeillessä, kotiaskareissa ja syödessä. - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Nyt et ole lukenut aloitustani tai et ymmärrä lukemaasi.
Luin jutun Suomen kuvalehdestä. Minulla ei ole asiasta mitään mielipidettä. Olen istunut yli 40 vuotta töissä ja nyt makoilen paitsi hiihtäessä, lenkkeillessä, kotiaskareissa ja syödessä.Helpostihan ymmärretään vaikka m itä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3233765Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283530Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42220- 1071597
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181508Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1221262Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136917Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99850Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta77787- 85723