Kun olin nuori, niin sain syödä mitä vain, eikä lihavuus ollut ongelma. Nuorena saatoin mielin määrin herkutella suklaalla ja leivonnaisilla. Onneksi nykyään ei tee mieli suklaata kuin joskus harvoin ja pieni määrä silloinkin riittää. Omasta mielestäni syön terveellisesti, mutta ruoka on liian usein mielessä ja jääkaappi liian lähellä.
Oletko löytänyt hyväksi havaitun tavan saada painosi nousun pysähtymään tai jopa painon putoamaan?
Syömälläkö solakaksi?
33
241
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ruoka on yleensä silloin mielessä kun on jollain dieetillä tai aikoo laihduttaa. Sempä tähden en tee kumpaakaan vaan syön silloin kun on nälkä ja herkuttelen silloin tällöin, yleensä viikonloppuna
Paino on pysynyt viimeiset vuosikymmenet samana.Minulla perjantai on ns " karkkipäivä". Ostan itelleni jotain hyvää mitä pyrin muina päivinä välttämään.
- Anonyymi00024
Siili25 kirjoitti:
Minulla perjantai on ns " karkkipäivä". Ostan itelleni jotain hyvää mitä pyrin muina päivinä välttämään.
Hyvä tapa.
- Anonyymi00028
Siili25 kirjoitti:
Minulla perjantai on ns " karkkipäivä". Ostan itelleni jotain hyvää mitä pyrin muina päivinä välttämään.
Mulla ei ole tuollaista päivää ollenkaan. Sen sijaan oma 'karkkipäiväni' on viikonlopun viinipäivä.
- Anonyymi00002
Terveellisesti syöden mennään.
- Anonyymi00026
Maukasta ja hyvää.
- Anonyymi00003
Ihanaa kun on ruokaa!
https://www.youtube.com/watch?v=RsAMy5qoJ3Y- Anonyymi00005
Nami nami.
- Anonyymi00004
Kuntosuoritus joka päivä, pl. sunnuntai. Minulla se on 2,1 km kävelylenkki. Pientä rullahierontaa ja käsipainoilua kotona siihen päälle pari kertaa viikossa.
- Anonyymi00007
Joka aamu punnerran ja kyykin, se on herätystyyli.
- Anonyymi00006
Jokainen nykyaikaa elävä tietää, että laihdutuskuurit ovat out. Elämän- ja ruokailutapansa muuttamalla laihtuu paremmin ja pysyvämmin eikä saa liikakilojaan takaisin heti, kun kuuri loppuu.
Nykyiset ruoka- / ravintosuositukset antavat kyllä hyvän osviitan siihen, mitä ja miten tulee ruokailla. Terveesti. - Anonyymi00008
Miljoonalla suomalaisella ei ole paino-ongelmia:
Hallituksen leikkausten uhreilla.- Anonyymi00009
Miten niin? Jos vihjaat siihen, että niillä miljoonalla ei ole kunnollista syötävää, niin he varmaan syövät kaikkein epäterveellisintä, halvinta hiilarihöttöä, joka LIHOTTAA.
- Anonyymi00010
Tämän äärimmäisen kateellisen äärivihervassariöyhöttäjän katkeruus kuultaa läpi hänen kirjoituksistaan.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tämän äärimmäisen kateellisen äärivihervassariöyhöttäjän katkeruus kuultaa läpi hänen kirjoituksistaan.
Kateellisen? Mistä ihmeestä vedit taas tuon kateuskortin? Kun ei muuta sanottavaa ole , todennäöisesti....
Vihervassari on yhteiskunnallisesti valveutunut, toisista välittävä ja heikoimpia puolustava humanisti, Eli kaikkea sit mitä persu tai kokkari ei ole. - Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miten niin? Jos vihjaat siihen, että niillä miljoonalla ei ole kunnollista syötävää, niin he varmaan syövät kaikkein epäterveellisintä, halvinta hiilarihöttöä, joka LIHOTTAA.
Perusteeton ja pienituloisia ja köyhiä halveksuva väite.
- Anonyymi00015
Anonyymi00010 kirjoitti:
Rasistipersu on kaikkein kateellisin. Se on kateellinen osattomillekin,
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Rasistipersu on kaikkein kateellisin. Se on kateellinen osattomillekin,
Ala-arvoinen kommentti, typerä.
- Anonyymi00011
On etuoikeutettu jos ei ole herkku-p...e. Voi ladata lautaselle terveellisiä arkiruokia ja saada niistä gurmee-nautinto. Toinen etu on että pystyy vähän sietämään ainakin lievää nälkää ennen seuraavan ruoan mättöä. Ja sitten on liikunnasta tykkääminen. Jos näitä ominaisuuksia ei ole luonnostaan, niihin pitää sitten itseään pakottaa ja opettaa. Mitään muuta tietä painon kohtuullisena pysymiseen iän myötä ei ole.
- Anonyymi00012
Kyllä kuusikymppisenä jo alkaa elintoiminnot muuttumaan, siten että ravinto kerääntyy kehoon väkisinkin. Jos syö niin kuin nuorempana, niin lihominen on taattua.
- Anonyymi00016
Tuo ei ole totta, takaan sen.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kyllä se vaan on totta ja moneen kertaan todistettu.
On olemassa ihmisiä, jotka eivät liho vaikka mitä söisivät mutta usein nämä ihmiset eivät edes syö niin kuin sairaalloisesti lihavat. Ja nämä ei-lihovat ovat usein sellaisia perusaktiivisia ihmisiä, jotka puuhastelevat koko ajan jotain.
Jos ei-lihovat söisivät muutamat pitsat per päivä + joisivat kokista pitkin päivää, hekin lihoisivat satavarmasti. Niin se vain ihmiskeho toimii.
Vanhemmiten perusaineenvaihdunta hidastuu todella paljon ja energia kulutus on suurimmaksi osaksi perusaineen vaihduntaa. Liikunnalla voi toki sitä lisätä, jos esim. jos poljet kuntopyörällä puoli tuntia, kulutat noin 200 kaloria eli puolikkaan hillomunkin verran - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kyllä se vaan on totta ja moneen kertaan todistettu.
On olemassa ihmisiä, jotka eivät liho vaikka mitä söisivät mutta usein nämä ihmiset eivät edes syö niin kuin sairaalloisesti lihavat. Ja nämä ei-lihovat ovat usein sellaisia perusaktiivisia ihmisiä, jotka puuhastelevat koko ajan jotain.
Jos ei-lihovat söisivät muutamat pitsat per päivä joisivat kokista pitkin päivää, hekin lihoisivat satavarmasti. Niin se vain ihmiskeho toimii.
Vanhemmiten perusaineenvaihdunta hidastuu todella paljon ja energia kulutus on suurimmaksi osaksi perusaineen vaihduntaa. Liikunnalla voi toki sitä lisätä, jos esim. jos poljet kuntopyörällä puoli tuntia, kulutat noin 200 kaloria eli puolikkaan hillomunkin verranEn liho vaikka makaisin vain sohvalla ja söisin, usko jo.
- Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
On se aika yleisesti totta. Niitä, joille se ei ole totta, on aika vähän. Ihmisiä, joilla aineenvaihdunta toimii iästä huolimatta moitteettomasti eli hyvin, ei ehkä varastoituminen vaivaa. Läpipaskoiksi jotkut haukkuvat, mutta kai ravinnosta jotain elimistöön imeytyy, jos terveenä pysyy.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
On se aika yleisesti totta. Niitä, joille se ei ole totta, on aika vähän. Ihmisiä, joilla aineenvaihdunta toimii iästä huolimatta moitteettomasti eli hyvin, ei ehkä varastoituminen vaivaa. Läpipaskoiksi jotkut haukkuvat, mutta kai ravinnosta jotain elimistöön imeytyy, jos terveenä pysyy.
Liika yleistäminen on lööperöä.
- Anonyymi00022
Otsikko on osittain oikein. Täytyy vain tietää, mitä poskeensa pistää pysyäkseen solakkana.
- Anonyymi00023
Ruoka ei yksin ratkaise, vaan geenit ja ruuan määrä.
- Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ruoka ei yksin ratkaise, vaan geenit ja ruuan määrä.
Geeniperimä vaikuttaa neljänneksen. Muut osat ovat elintavat, ympäristö ja sattuma. Ruuan määrä voi / saa olla isompikin, kunhan osaa ja tietää, mitä suustaan alas mättää.
Just vetäisin nassuun eilen keitettyä linssikeittoa. Pikkasen tuli laitettua liikaa chiliä mausteena joukkoon.
No minä taas tänään kokkasin herkkujani. Vuorossa oli bataattikeitto chili-twistillä. Ei tarvinne sanoa että oli hyvää. Rouva kokkasi pinaattiräiskäleitä, hyviä oli nekin puolukkasurvoksen kera.
Solakkuus kyllä kärsii syödessä..tämä siis kommentti aloittajan kysymykseen.
Olen itse ns. jojo-tyyppi, eli paino menee ylös ja alas. Niukka ruokavalio aika-ajoin, niin kyllä laihtuu.
Oikeaoppisestihan sitä syö silloin kun syö sen mitä kuluttaa, mutta ei yhtään enempää. Tätä viisautta en ole koskaan pystynyt noudattamaan, olen liian heikko luonne ja liian perso ruualle.MrWise kirjoitti:
No minä taas tänään kokkasin herkkujani. Vuorossa oli bataattikeitto chili-twistillä. Ei tarvinne sanoa että oli hyvää. Rouva kokkasi pinaattiräiskäleitä, hyviä oli nekin puolukkasurvoksen kera.
Solakkuus kyllä kärsii syödessä..tämä siis kommentti aloittajan kysymykseen.
Olen itse ns. jojo-tyyppi, eli paino menee ylös ja alas. Niukka ruokavalio aika-ajoin, niin kyllä laihtuu.
Oikeaoppisestihan sitä syö silloin kun syö sen mitä kuluttaa, mutta ei yhtään enempää. Tätä viisautta en ole koskaan pystynyt noudattamaan, olen liian heikko luonne ja liian perso ruualle.Minä kävin ulkona syömässä, tai siis sisällä söin mutta kodin ulkopuolella. Kuten lähes joka perjantai kauppareissun yhteydessä. Kiva istua joskus valmiiseen pöytään ja valita buffetissa mieluista. Salaattitarjonta on ainakin laajempi kuin kotona.
Minulla on paino ollut jo vuosia sama. Vaikka rn ole mikään kuivankesän orava tämä kelpaa mulle :) . Tosin käyn kerran viikossa vaa'alla jotta paino ei pääse varkain karkaamaan ainakaan ylöspäin.
- Anonyymi00025
Käyttämätön kalori varastoituu.
- Anonyymi00029
Syön kaiken kotona vajaa 4 dl kiposta. otan kaiken siihen ja kun se on syöty lähden pöydästä. Minusta aina pieni määrä pitää vatsan pienenä, koskaan ei innostu syömään paljoa.
Heitän pienemmät määrät biojätteeseen kun kaavin astioita , enkä suuhuni. Isommat määrät pakkaseen, tai 3 dl rasioissa jääkaappiin.
Karkkia en ole syönyt pariin kymmeneen vuoteen, kun aikoinaan ostin irtokarkkia aina 600 g ja ylikin ja söin sen aterian päälle.
Mun on helppo jättää herkut kauppaan, usein kyllä harmittelen kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425831Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714565Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464332SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564121SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873710Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään613245SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502423Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352329Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422069En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131179