Eivät osaa rakentaa ilmastointilaitteita kuumiin asuntoihin😂ei saatana
Sitä vastoin lämmittäviäkään
Kerrostalotkin on virolaiset laittanu pystyyn. Jättäneet rahan himosina puolet tavaroista laittamatta😂 mitähän muuta meiltä puuttuu. Pieni vilkasu tuloilman aukoon riitti. Taitaa puuttua koko talosta. Koska ruuan hajutkin pyörii joka asunnossa. Ihmiset valittaa ja kukaan ei tee mitään. Eivät vissiin osaa. Palkka juoksee kyllä. Autoilla ajellaan viisaan näkösenä. Kyljessä lukee HUOLTO 😂😂😂
MINKÄLAISIA INSINÖÖREJÄ MEILLÄ SUOMESSA ON
8
91
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minkälaisia sossunelättejä meillä on nykyään Suomessa?
Ilmastointilaitteen saa, kun sellaisen itselleen tilaa ja maksaa. Toki moinen edellyttää, että asuu omistusasunnossa ja siinä on parveke tms. sijoituspaikka ulkoyksikölle. Uudiskohteissa pääsääntöisesti onnistuu... ja onpa ilmastointi jopa vakiona joissain harvoissa kohteissa.
Mutta tyypillisin tapaus tottakai asuu vuokralla. Joka valtaosin maksetaan sossun luukulta. Tältä pohjalta onkin hyvä esittää vaatimuksia
- valtion / kunnan pohjattomasta säkistä pitää kustantaa minulle koneellinen tulo&poistoilmanvaihto (koska karmiventiilit aiheuttavat vetohaitta)
- valtion / kunnan pohjattomasta säkistä pitää maksaa vesilasku, koska on kohtuutonta maksaa mitään 500 € tasauslaskuja, kun käytän vettä hyvin kohtuullisesti, vain 350 l/d (3+ min kuuma suihku joka päivä)
- valtion / kunnan pohjattomasta säkistä pitää kustantaa sähkölaskuni, jottai voin huoletta paahtaa KPH lattian sähkölämmityksellä oikein kuumaksi
- valtion / kunnan pohjattomasta säkistä pitää kustataan lämpölaskut, jotta voin talvella pitää asuntoni 26 asteen lämpötilassa
- valtion / kunnan pohjattomasta säkistä pitää kustantaa minulle koneellinen jäähdytys, jotta voi kesähelteillä pitää asuntoni 23 asteeen lämpötilassa.- Anonyymi00002
siis 30 min suihku joka päivä...
- Anonyymi00003
Jos ymmärtäisit, miten valtavista lisäkustannuksista taloyhtiöille on kyse uusienkin koneellisessa jäähdytyksessä, et aukoisi päätäsi. Kenties haluat liittyä kaukokylmään Helenin asiakkaaksi. Vanhoihin lukaaleihin aika vaikeaa.
Laskennallinen kesäajan huonelämpötila ei saa ylittää jäähdytysrajan arvoa 27
celsius-astetta käyttötarkoitusluokassa 2- Anonyymi00005
Jäähdytyksen saa toteutettua muutoinin kuin investoimalla 100 000 € kaukokylmäliittymään + muut rojut sen päälle.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jäähdytyksen saa toteutettua muutoinin kuin investoimalla 100 000 € kaukokylmäliittymään muut rojut sen päälle.
Ja edelleen ongelma siis on, että itketään vingutaan jäähdytystä ja kattohintaa sähkölle ja vappusatasia eikä mikään saisi maksaa mitään eikä veroja saa korottaa, vaan nekin pitää maksaa pohjattomasta säkistä.
- Anonyymi00007
> Vanhoihin lukaaleihin aika vaikea
Jos ostaa historic -sarjan asunnon, pitää tyytyä sen aikaiseen asumistasoon.
Tämä on taas sitä perinteistä. Ostetaan asunto vanhasta talosta ja sitten alkaa vikuminen, kun seinien lämmöneristys on olematon tai äänieristys on olematon tai karmiventtiileistä tulee kylmää ilmaa..
ja tottakai huudetaan pää punaisena, "miksei taloyhtiö/hallitus/EU laita näitä kuntoon?"
Ihan mahdoton ajatus, että pitäisi vähän katsoa, millaisen kämpän itselleen ostaa/vuokraa. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
> Vanhoihin lukaaleihin aika vaikea
Jos ostaa historic -sarjan asunnon, pitää tyytyä sen aikaiseen asumistasoon.
Tämä on taas sitä perinteistä. Ostetaan asunto vanhasta talosta ja sitten alkaa vikuminen, kun seinien lämmöneristys on olematon tai äänieristys on olematon tai karmiventtiileistä tulee kylmää ilmaa..
ja tottakai huudetaan pää punaisena, "miksei taloyhtiö/hallitus/EU laita näitä kuntoon?"
Ihan mahdoton ajatus, että pitäisi vähän katsoa, millaisen kämpän itselleen ostaa/vuokraa.Samalla logiikalla... ostetaan käytetty auto ja sitten alkaa huuto "miksei tässä ole automaattivaihteistoa/ilmastointia/hierovia istuimia, yhteiskunnan veelvollisuus laittaa nämä kuntoon!"
- Anonyymi00004
IHMISET OVAT PAHANHAJUISIA!
Suomessa tulee esiin vielä tuhansittain hajutaloja. Ikäviä tilanteita on monenlaisia. Vanhempi pariskunta ei esimerkiksi saakaan 1980-luvulla rakennuttamaansa taloa kaupaksi tai nuori perhe ostaa talon, joka paljastuu hajupommiksi.
Perillisille taas jää käsiin taloja, joissa ei ole säästettävää.
– Eräs mies yritti säilyttää satoja vuosia vanhan suvun perintökirnun, mutta sekin piti hävittää polttamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3365351Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222707Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841885Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141581
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181543seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241464Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413