Eli olin tuolla Ylivieskassa autokaupoilla ja melkein ostamassa em. auton, mutta onneksi otin AKE:n tiedot kyseisestä autosta ylös ja niinvain sieltä ilmeni, ettei autossa ole ABS-jarruja vaikka mainoksessa se komeili isoin kirjaimin. jäi paskan maku suuhun. mitenkähän moni ford focuksella ajava luulee autossa olevan abs jarrut vaikka niissä ei olisikaan. Tää on tosi iso turvallisuusriski ...ajatelkaa jos ajaja on siinä luulossa jarrutustilanteessa että "ei hätää onhan tässä abs-jarrut".
ford focus 1.8 td vm.2000 ja huijausyritys
8
1828
Vastaukset
- ????
Mihin ne olivat kadonneet???? ABS oli vakiovarustus alusta alkaen!
- eikö keneenkään voi luottaa
Niin minäkin luulin, mutta kun AKE osaa kerätä autoverotkin pilkuntarkasti niin eiköhän hiedän rekisterisään olevaan tietoon pidä luottaa. sitä paitsi kyseisestä autoliikkestä tuli sähköpostiviesti, jossa he sanoivat että he ovat tarkasteneet asian ja tosiaankin siinä ei ole ABS jarruja
- suomi autoissa on
eikö keneenkään voi luottaa kirjoitti:
Niin minäkin luulin, mutta kun AKE osaa kerätä autoverotkin pilkuntarkasti niin eiköhän hiedän rekisterisään olevaan tietoon pidä luottaa. sitä paitsi kyseisestä autoliikkestä tuli sähköpostiviesti, jossa he sanoivat että he ovat tarkasteneet asian ja tosiaankin siinä ei ole ABS jarruja
Joissakin eurropan maissa Focusta myytiin ilman ABS-jarruja. Suomessa on aina ollut. Tuo yksilö lienee tuotu ulkomailta käytettynä.
- Reispa
Kyllä kaikissa Focuksissa on aina ollut vakiovarusteena ABS-jarrut.
Asian todellisen laidan olisit voinut tarkistaa helpoimmin ko. auton rekisteriotteesta tai yksinkertaisesti koeajamalla auton.n. vuosi sitten suurelle osalle Focuksen omistajia tuli uudet rekisteriotteet jonku virheen takia. Omasta mielestäni nyt ne vasta virheelliset onkin. Juuri nuo jarru hommat on sekaisin mutta ilmeisesti kuitenkin kelpaa katsastuksessa.
- unho2
Ekaksi, älä syytä merkkiä / mallia tai AKE:a, vaan ota selville.Et kai sinä osta autoa rekisteriotteen tai myynti-ilmoituksen perusteella selvittämättä asian todellista tilaa.! Toiseksi, jos et pysty toteamaan auton koeajon perusteella, onko autossa ABS-jarrut, et niitä todennäköisesti kykene myöskään käyttämään oikein vaaratilanteessa. Jos auton osto- si kaatui tähän seikkaan , onnea arvonnalle, kun menet toiseen liikkeeseen / merkkiin !
- eikö keneenkään
Okei! Käyn ajamassa kyseisen auton uudestaan ja yritän selvittää ABS:än olemassaolon
- eikö keneenkään
ostin kyseisen auton epäilyistäni huolimatta...kävin etukäteen kysymässä kittiviasta paikallisesta merkkihuollosta ja sanoivat että eikun maalaamoon niin joko maalaavat uudestaan tai sitten vaihtavat ovet takuuseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511