Minulla alkaa avoimet asiat ulosotossa olla kohta maksettu (13 vuotta maksua takana..) mutta sitten on vielä noita varattomuus/suppean ulosoton esteellä olevia asioita muutaman tonnin edestä maksamatta. Onko mahdollista, että velkojat "unohtavat" nuo maksamattomat velat, vai meneekö ne automaattisesti ulosottoon?
Varattomuueste/suppean ulosoton este
5
360
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voihan se olla että unohtavat mutta 99% varmasti eivät, ja eikös se ole niin että jos ovat suppeassa niin uo ryhtyy niitä sitten hoitamaan kun aktiiviset on maksettu.
- Anonyymi00002
Onko mitään mahdollista järkeä itse ottaa yhteyttä näihin velkoihin ja neuvotella esimerkiksi akordista? Jos siis otetaan uudelleen velkomiseen. Vai menevätkö automaattisesti ulosottoon? Kuitenkin minulla uo: sivuilla lukee suppean ulosoton este, mutta asia on merkitty päättyneeksi. Eivät ole siis passiiviperinnässä vaan päättyneissä asioissa.
Olen eri kuin ensimmäinen kysyjä.- Anonyymi00003
Kyllä voi ottaa yhteyttä ja saattavat suostuakin varsinkin jos velka alkaa olla vanhenemassa. Tuttavalleni tehtiin muistaakseni kolmelle velkojalle tuo akordiehdotus ja kaikki suostui, säästyi tuhansia euroja, taisi olla kolme vuotta sitten.
- Anonyymi00004
Vaikuttaako korkea ikä akordineuvotteluissa myönteisesti? Olen siis maksanut kohta kaikki ulosotossa aktiivisina olleet velat monia vuosia pienestä vanhuuseläkkeestäni, mutta on noita suoppean ulosoton este-nimikkeellä muutamia päättyneissä asioissa.
On esimerkisi pienehköjä vakuutusmaksuja ja terveyskeskusmaksuja, mutta minun tuloillani kestäisi taas maksaa, alan olla jo ihan uupunut. Masentaa jos nyt kun olisi muuten uo loppumassa. Isoja velkoja ei ole eikä pankkeihin tai perintätoimistoille.
Mikä on vanhenemisaika kun ovat roikkuneet siellä?- Anonyymi00005
Terveyskeskusmaksut vanhenee 5 vuodessa, laskenta aloitetaan eräpäivää seuraavan vuoden alusta eli voi olla käytännössä myös 6 vuotta. Muut laskut vanhenee 15v eräpäivästä jos ei ole tuomiota ja jos on tuomi niin tuomion päivämäärästä 15v.
HUOM! Tuo "15v eräpäivästä jos ei ole tuomiota" on vähän epäselvä koska mm. tekoäly väittää että laskenta alkaa alusta jos velka viedään käräjille ja saadaan velkomustuomio. Joku jolla on käytännön kokemusta voisi varmistaa miten oikeasti menee.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3015517- 725072
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484176- 513850
- 433504
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893143Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv733016- 422197
- 492138
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088