Koska minun piti käydä tänään hakemassa lääketilaukseni apteekista, päätin ilahduttaa itseäni käymällä tutussa naistenvaateputiikissa siinä matkan varrella. Siellä ei tänään ollutkaan tuttuja myyjiä, vaan siellä oli miesmyyjä. Minun lisäkseni oli yksi toinen vanhempi naisasiakas vaatteita katselemassa.
Löysin puoleen hintaan myytävän kiinnostavan puseron, joka oli kuitenkin nostettu niin ylös, etten sitä sieltä omin avuin saanut. Miesmyyjä tuli apuun. Pyysin L-koon puseron, koska olin huomannut että siellä löytyi mainittu koko. Miesmyyjä nosti puserot ulottuvilleni huomauttaen, että siinähän on myös XL-koko! Sanoin että otan sen L-koon. Sanoin, etten sovita, koska näin talvella on paljon vaatetta päällä ja on vaivalloista alkaa sovittaa. Miesmyyjä sanoi, että voihan sen vaatteen tulla vaihtamaan tarvittaessa.
Kun menin bussissa kotiin päin, ajattelin, että jos se L-koko ei mahdu, niin siitä tulee tavoitevaate - johon tulen vielä mahtumaan. Hiukan myös mietitytti tuon miesmyyjän kommentoinnit vaatekokoihin liittyen. Naismyyjältä ne eivät olisi tuntuneet samanlaisilta. Mutta en juuri koskaan ole ostanut vaatteita miesmyyjiltä. Aika harvoin niitä vaatteita nykyään tulee muutenkaan osteltua. Ajattelin myös, että en aio vaihtaa sitä vaatetta. Senhän voi laittaa humanitaariseen vaatekeräykseen ja silloin siitä on hyötyä jollekin toiselle.
Sovitin kotona sitä puseroa ja sehän oli minulle ihan sopivaa kokoa! Se suurempi koko olisi ollut minulle liian iso.
Käytkö vaateostoksilla tavarataloissa, kirpputoreilla, verkkokaupoissa vai onko vaatekaapissa riittävästi tai jopa liikaa kaikenlaista päällepantavaa? Mitä teet sellaisille hyväkuntoisille vaatteille, jotka eivät mahdu tai jostakin syystä jäävät vain henkariin roikkumaan? Ompeletko itse, tuunaatko, paikkaatko tai heitätkö roskiin heti kun vaate ratkeaa tai nappi putoaa?
Vaateostoksilla
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eläkkeelle jäätyäni on vaateshoppailu jäänyt lähes kokonaan. Kun olin työelämässä ostelin vaatteita alennusmyynneistä sen verran paljon, että niitä on vieläkin käyttämättömänä kaapeissani. Hyvä niin, ompahan valinnan varaa.
Tykkään väljistä vaatteista, en kuitenkaan mistään säkeistä vaan sellaisista oversize tyylisistä rennoista vaatteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1856543Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto985457Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1243421Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2443309Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat862408Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32125Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191796Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val501732Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi471684- 981386