Ärsyttävää vääntää rautalangasta ja selittää uudelleen asia jotta

Anonyymi-ap

Toinen ymmärtää sen sosiaalisessa mediassa jossa aika paljon kirjoittelen (suomi24 + youtube).

Ei se mitään jos kerran viikossa näin mutta kun melkein joka päivä.
Se myös ärsyttää kun itse kirjoitan epäselväsi jolloin muut ymmärtää väärin ja sitten joutuu monta kertaa viikon aikana selittämään.

Onko hermoissani jotain vikaa?

14

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Opiskelijoille jankutetaan samaa asiaa pokkana uudestaan ja uudestaan kun luennoitsijalle maksetaan siitä

Pokkana päivittelemättä, että on se kumma kun ei mene jakeluun

Muussa elämässä, jos asia ei mene perille, kyse on mielenkiinnon, järjen, ... puutteesta ja kaavoihin kangistumisesta. Silloin otetaan etäisyyttä ja unohdetaan

Jos joku ei ymmärrä, se ei ole ongelma, opetetaan,

mutta jos ei kiinnosta, lopetetaan

• Anonyymi00002

mutta voit kuvitella kun kirjoitain epäselvästi ja joka päivä minulle tulee niitä joissa ihmiset ei ymmärrä mun kommentteja niin voit kuvitella etten mä meinaa jaksaa selittää. On se ongelma ehkä. Ei vaan jaksa = hermot ei kestä. Tai sitten jos kirjoitan selvästi niin jotkut ei tajua mun kirjoituksia ja niitäkin semmosia tulee niitäkin paljon niin en mä millään jaksa selittää vääntää rautalangasta koska niitä tulee niin paljon. Tänä aamunakin piti selvittää taas pari asiaa että toinen niistä oli mun moka ja toinen oli toisen moka (väärinymmärrys) että kyllä tää on ärsyttävää. En ole ainoa joka valittaa tästä.

Muistaakseni apulanta yhtyeen toni wirtanen puhui kerran jossain haastattelussa jostain samantyylisestä asiasta että hänellä menee hermot kun... ei ihan liity minun asiaan mutta kuitenki. Toisilla ihmisillä on lyhyempi sytytyslanka. Kas kas muistinkin Wirtasen syntyhoroskooppi on oinas = tulimerkki ... noh piti mun tähän vetää horoskooppiakin mukaan, pahoittelut off-topic kirjottelustani.

• Anonyymi00003

En koskaan sano ikävästi kellekään vaan totean "voi ei taas mä en jaksa taas selittää asiaa puuh puuh "

• Anonyymi00004

Havainto.

Nettipalstat nyt on nettipalstoja, näissä kai tarkoituskin lie kaikenlainen provoaminen, trollailu, riidan kylväminen, riitely... Harvemmin netissä mitään rakentavaa keskustelua, tai mielipiteen vaihtamista tapahtuu.

Pikkasen samaa livessäkin, mutta huomattavasti vähemmän.

Mutta.

Mulla tahtoo olla sellanen vika. Kun kerron jotain asiaa, eikä tollo tajua. Mä usein alan selittämään tollolle jospa sillä vaikkapa ei ole aiheesta tarpeeksi tietoa. Mä siis koitan selittää tietämättömälle tollolle jotain, että tollo siis ymmärtäisi mitä kerron.

Turhaa työtä. Tollo on tollo. Ei se miksikään muutu, vaikka sille kuinka selittäis, se on tollo edelleen.

Ei kannata liikaa vaivata päätään, eikä pahoittaa mieltään jos joku/jotkut ei tajua sun juttujas. Ehkäpä joku/jotkut tajuaa. Ja sekin ihan hyvä lopputulos.

Toki voi olla ninkin, olet vain vielä tollompi kuin ne muut :D

=DW=

• Anonyymi00005

Noh ainakin mun keskittymiskyky on niin tosi heikko jonka seurauksesta itse tajuan välillä väärin asioita tai kirjoitan väärin mikä ei johdu käsittääkseni tyhmyydestä vaan enemmän heikosta keskittymiskyvystä.

Ompa mulla lapsena todettu hahmotushäiriö mut ei se ole mua estänyt onnistumasta asioissa elämässäni vaan oikeastaan koulut sujui hyvin. Ja sain ekalla työpaikallani kehut " nopea omaksumaan tietoa ja tosi salamannopeat aivot joiden ansiosta oppiii nopeasti"

eli hahmotushäiriö , vaik usein luullaan että se on este älylliselle ajattelulle, ei pidä paikkaansa.

Mulla on vain niin tosi heikot hermot myös . En mä sillai loukkaannu enkä kirjoita ikävästi kellekään mutta en vain jaksa. =)

Haluaisin kyllä kestävät aivot mutta se miksi minulla on heikot hermot ja heikko keskittymiskyky , ei ole mun oma valinta vaan seurausta tietyistä asioista mitä tapahtunut elämäni aikana.

• Anonyymi00006

Jos lukutaito on huono - tai lukemiseen ei keskity - niin ei voi mitenkään ymmärtää vieraan tekstin sekaista sanomaa. Jos lukutaito on huono, sitä saattaa olla myös kirjoitustaito.

Edes jotensakin kieliopin mukaisesti tuotetun tekstin pitäisi olla vielä ilmaisultaankin sellaista, että lukijan on helppo keksiä, mistä kirjoittaja kertoo. Sekä miksi. Harjoittelu tekee mestarin. Myös ko. aiheessa.

• Anonyymi00008

Suomen kieli on myös sellainen, että asioita voi välillä ymmärtää eri tavoin. Voi kun minua naurattaa, margariini ei niinkään. Olen Jaana, enkä Anna.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Suomen kieli on myös sellainen, että asioita voi välillä ymmärtää eri tavoin. Voi kun minua naurattaa, margariini ei niinkään. Olen Jaana, enkä Anna.

Juttusi ontuu. Pahasti.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Juttusi ontuu. Pahasti.

Tarkenna ihmeessä, että mikä ontuu.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tarkenna ihmeessä, että mikä ontuu.

Kyllä se kommentti on siihen vastaukseen harmaana liitetty.

• Anonyymi00007

Omaa tekstiä tulee lukea moneen otteeseen. Ehkä jopa seuraavana päivänä vielä kerran, ennen kun sen julkaisee. Silloin voi paremmin havaita mahdolliset loogiset virheet tekstissä, kun pitää vähän taukoa asiassa.

• Anonyymi00010

Mul on tosi heikko keskittymiskyky ja tosi heikkohermoinen olen mutta kiitos neuvosta kuitenki.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mul on tosi heikko keskittymiskyky ja tosi heikkohermoinen olen mutta kiitos neuvosta kuitenki.

Mihin sinä säilöt tekstisi vuorokaudeksi ennen kuin lähetät sen? Onko näissä ketjuissa joku tallennusmahdollisuus? Kunhan nyt vain lukisivat kirjoitelmansa heti, ennen kuin painavat lähetä-nappulaa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mihin sinä säilöt tekstisi vuorokaudeksi ennen kuin lähetät sen? Onko näissä ketjuissa joku tallennusmahdollisuus? Kunhan nyt vain lukisivat kirjoitelmansa heti, ennen kuin painavat lähetä-nappulaa.

Minä käytän tekstinkäsittelyä. Siinä voi kirjoittaa tekstin ja myös käyttää esim. oikolukua. Voi myös tallentaa tekstit.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1909
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1880
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      376
      1755
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1158
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1131
    7. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1093
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1066
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1025
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      1011
    Aihe