morsiamen tyhjät lupaukset

jossu

Voihan p..., kun minua pyydettiin kaasoksi luvattiin että minun ei tarvitse vetää mitään leikkejä tai olla muutenkaan "esillä" ihan siksi koska jännitän tuollaisia julkisia juttuja ihan älyttömästi. Nyt sitten on käynyt ilmi että pidän siellä puheen, voi jippii, ja bestman järjestää yhden leikin ja minä yhden. Missäs vaiheessa tämä tapahtui...
Nyt sitten sanoin morsiammelle että en halua, ensinnäkin häihin on kaksi viikkoa josta puolet olen etelässä lomalla(matka varattu ennen kuin tiesin häistä) perheeni kanssa ja kiva sitten toisella viikolla hiki hatussa jännittää ja yrittää keksi fiksua sanonottavaa. Ei tykännyt sen kuuli äänestä...

Onko muille käynyt näin?

23

15589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinjami78

      Menemme vihille vajaan 3 viikon päästä.
      Kaaso sekä bm ovat molemmat reippaan puoleisia jännittäjiä, etenkin bm ( joka on sulhon veli ).
      Alunperin puhe oli, ettei hänen ole välttämätöntä/pakko puhetta pitää - koska jännittää sitä, ja esilläoloa, muutenkin.

      Matkan varrella ( koska kaaso ja bm pyydettiin mukaan jo vuosi sitten ) ajatukset ovat sikäli muuttuneet ( luonnollisesti ), että ilman muuta odotamme kaason ja bm:n jotakin sanovan. Sekä vastaavan ohjelmasta, jonka he toki itsekin tiesivät.

      Bm:n kanssa olen käynyt monet keskustelut puheen pitämisestä, psyykannut häntä parhaani mukaan sekä antanut monenlaisia neuvoja - yrittänyt siis omalta osaltani helpottaa hänen jännittämistään. Mikään pakko esim. puhetta ei ole pitää, mutta hän tietää meidän TOIVOVAN sitä. Ei mitään pitkää, 10-minuuttista sanahelinää, vaan omanlaisensa ja -tyylisensä.

      Ihmettelen, miten on mahdollista, että puheenpito sekä leikki-asia tulevat ilmi vasta pari viikkoa ennen häitä? Ettekö todellakaan ole morsiamen kanssa puhuneet asiasta aiemmin? Jos ette, oli morsiamelta kyllä aika kurja veto, koska tuntee sinut ja jännittämisesi.. Tai sitten ajatteli, että "lyhyellä varoitusajalla" saat enemmän aikaan, etkä kertakaikkiaan ennätä jännittää niin paljon?

      Pidän peukkua sulle, kaaso!
      Aivan varmasti homma klaarautuu parhain päin!!
      Ja kuten bestis sen sanoi: "Etukäteen ei kannata jännittää, jättää sen sinne juhlapäivälle ja nappaa pari rohkaisevaa.. "

      • Tepi

        Mikä ihmeen vimma se on "pakottaa" Bestman tai Kaaso pitämään puhe? Joo joo se on tietenkin joku tapa tai sitte sanotaan joku muu yhtä huono selitys.
        Kyllä suvusta yleensä löytyy sellainen joka mielellään jorisee hetken. En kyllä ihmettele yhtään että monen mielestä ei ole ollenkaan kivaa joutua ko. virkaan. Aina sanotaan että eihän se ole pakko alkaa, mut niinpä niin..
        Itse kun olin BM niin en pitänyt yhtään puhetta enkä pitänyt mitään leikkejä, silti oli kuulemma hyvät juhlat.
        Kauheaa paasaamista, tsori..
        Ärsyttää vaan tuo puoliksi pakottaminen!


      • Annika
        Tepi kirjoitti:

        Mikä ihmeen vimma se on "pakottaa" Bestman tai Kaaso pitämään puhe? Joo joo se on tietenkin joku tapa tai sitte sanotaan joku muu yhtä huono selitys.
        Kyllä suvusta yleensä löytyy sellainen joka mielellään jorisee hetken. En kyllä ihmettele yhtään että monen mielestä ei ole ollenkaan kivaa joutua ko. virkaan. Aina sanotaan että eihän se ole pakko alkaa, mut niinpä niin..
        Itse kun olin BM niin en pitänyt yhtään puhetta enkä pitänyt mitään leikkejä, silti oli kuulemma hyvät juhlat.
        Kauheaa paasaamista, tsori..
        Ärsyttää vaan tuo puoliksi pakottaminen!

        Niinpä! Ja mikä pakko on edes yleensä tehdä samanlaisia häitä, kuin muilla?? En käsitä! Puhukoot ja leikkikööt morsiuspari itse, kun kerran ovat juhlansa järjestäneet. Ihan vapaaehtoisia ovat muille nuo jutut.


      • pinjami78
        Annika kirjoitti:

        Niinpä! Ja mikä pakko on edes yleensä tehdä samanlaisia häitä, kuin muilla?? En käsitä! Puhukoot ja leikkikööt morsiuspari itse, kun kerran ovat juhlansa järjestäneet. Ihan vapaaehtoisia ovat muille nuo jutut.

        Jaa..
        Toivottavasti viestisi ei ollut tarkoitettu minulle, sillä vuoden häitämme lähes YKSIN suunnitelleena ja järjestäneenä minulla paloivat käämit viestiäsi lukiessani.

        Ettäs kehtaat sanoa, että elämänsä tärkeintä ja ihaninta juhlaa viettävä morsiuspari hoitaisi myös JUHLAPÄIVÄNÄ kaiken! Tai että meidän häämme ovat samanlaiset, kuin "muilla"? Vuoden hääforumeita sun muita säännöllisesti lukeneena uskallan sanoa, että meidän juhlamme poikkeavat ihan tarpeeksi muiden juhlista - niin väkimäärältään, hinnaltaan kuin prameudeltaan ( eli emme mälläile rahalla :-) ! Ikävää, että vieras ihminen kommentoi noin äkäiseen sävyyn.

        Olen toiminut pääjehuna koko tämän matkan, ja viimekädessä MINUN on hallittava kaikki sekä pidettävä jokainen piuha käsissäni - myös juhlissa! En kuitenkaan ota harteilleni paniikkia siitä, miten bm:n puhe menee tai kuinka jonkun leikin juonto onnistuu - nehän ovat kuitenkin AIKA pieni asia kokonaisuutta ajatellen!

        Leikit sun muu ovat vapaaehtoisia, kyllä vain, mutta jos haluaa ( vieraskin ) muistaa käyneensä viihdyttävissä ja hauskoissa hääjuhlissa, niin eiköhän se omakin osallistuminen silloin vaikuta asiaan.

        Mielestäni tuollainen vapaaehtoisuus-heitto häiden yhteydessä on kuitenkin outo veto - jos haluaa nököttää paikallaan ja murjottaa, parasta on, ettei tule häihin ollenkaan!

        Viestistäsi saattaisi päätellä, ettet tiedä, mitä häiden järjestäminen vaatii. Ei se ole mikään tuosta vain-juttu, ellei sitten mene vihille maistraatissa ja järkkää pieniä kakkukahveja esim. kotiinsa.


      • mene itseesi
        pinjami78 kirjoitti:

        Jaa..
        Toivottavasti viestisi ei ollut tarkoitettu minulle, sillä vuoden häitämme lähes YKSIN suunnitelleena ja järjestäneenä minulla paloivat käämit viestiäsi lukiessani.

        Ettäs kehtaat sanoa, että elämänsä tärkeintä ja ihaninta juhlaa viettävä morsiuspari hoitaisi myös JUHLAPÄIVÄNÄ kaiken! Tai että meidän häämme ovat samanlaiset, kuin "muilla"? Vuoden hääforumeita sun muita säännöllisesti lukeneena uskallan sanoa, että meidän juhlamme poikkeavat ihan tarpeeksi muiden juhlista - niin väkimäärältään, hinnaltaan kuin prameudeltaan ( eli emme mälläile rahalla :-) ! Ikävää, että vieras ihminen kommentoi noin äkäiseen sävyyn.

        Olen toiminut pääjehuna koko tämän matkan, ja viimekädessä MINUN on hallittava kaikki sekä pidettävä jokainen piuha käsissäni - myös juhlissa! En kuitenkaan ota harteilleni paniikkia siitä, miten bm:n puhe menee tai kuinka jonkun leikin juonto onnistuu - nehän ovat kuitenkin AIKA pieni asia kokonaisuutta ajatellen!

        Leikit sun muu ovat vapaaehtoisia, kyllä vain, mutta jos haluaa ( vieraskin ) muistaa käyneensä viihdyttävissä ja hauskoissa hääjuhlissa, niin eiköhän se omakin osallistuminen silloin vaikuta asiaan.

        Mielestäni tuollainen vapaaehtoisuus-heitto häiden yhteydessä on kuitenkin outo veto - jos haluaa nököttää paikallaan ja murjottaa, parasta on, ettei tule häihin ollenkaan!

        Viestistäsi saattaisi päätellä, ettet tiedä, mitä häiden järjestäminen vaatii. Ei se ole mikään tuosta vain-juttu, ellei sitten mene vihille maistraatissa ja järkkää pieniä kakkukahveja esim. kotiinsa.

        Sinä ensin moitit toisia, jotka kommentoivat juttuasi ja sitten vielä vähättelet niitä, jotka valitsevat maistraattihäät. Niissä on kuule ihan yhtä paljon työtä kuin kirkkohäissäkin.

        Meidät vihittiin maistraatissa. Sen jälkeen söimme kaikki ravintolassa ja jokaiselle oli ostettu lentolippu Roomaan ja sinne varattu hotelliin juhlat. Meillä oli vieraita häissä 25 ihmistä ja silti rahaa meni yhtä paljon kuin jossain nuorisoseuralla pidetyissä 200 hengen häissä olisi mennyt. Taisi mennä vähän enemmänkin, silä maksoimme myös majoituksen joka ikiselle vieraalle koko viikonlopuksi ja yhdelle vieralle jopa pikapassin, kun sillä ei ollut henkkareitakaan, ajokorttia tms. Kyllä siinä oli iso järjestäminen vaikka menimme naimisiin VAIN maistraatissa. Maistraattihäistäkin saa komeat ja juhlavat, jos haluaa. Se kirkko ei tee niistä häistä sen parempia eikä huonompia. Ne ovat vain vaihtoehtoja, joista jokainen valitsee mieleisensä. Meillä on suvussa ateisteja, vaikka itse emme olekaan, mutta emme halunneet heitä kirkkoon, mutta maistraattiin tulivat. Haemme sitten myöhemmin papilta siunauksen liitollemme, mikäli tuntuu siltä, että siihen tätä uskonnollista instanssia tarvitaan. Epäilen, ettei kuitenkaan tarvi, sillä usko on henkilökohtainen asia ja maallisten systeemien kanssa ei siis ole mitään tekemistä henkilökotaisten ratkaisujen kanssa.

        Mukavaa hääpäivää teillekin!


      • pinjami78
        mene itseesi kirjoitti:

        Sinä ensin moitit toisia, jotka kommentoivat juttuasi ja sitten vielä vähättelet niitä, jotka valitsevat maistraattihäät. Niissä on kuule ihan yhtä paljon työtä kuin kirkkohäissäkin.

        Meidät vihittiin maistraatissa. Sen jälkeen söimme kaikki ravintolassa ja jokaiselle oli ostettu lentolippu Roomaan ja sinne varattu hotelliin juhlat. Meillä oli vieraita häissä 25 ihmistä ja silti rahaa meni yhtä paljon kuin jossain nuorisoseuralla pidetyissä 200 hengen häissä olisi mennyt. Taisi mennä vähän enemmänkin, silä maksoimme myös majoituksen joka ikiselle vieraalle koko viikonlopuksi ja yhdelle vieralle jopa pikapassin, kun sillä ei ollut henkkareitakaan, ajokorttia tms. Kyllä siinä oli iso järjestäminen vaikka menimme naimisiin VAIN maistraatissa. Maistraattihäistäkin saa komeat ja juhlavat, jos haluaa. Se kirkko ei tee niistä häistä sen parempia eikä huonompia. Ne ovat vain vaihtoehtoja, joista jokainen valitsee mieleisensä. Meillä on suvussa ateisteja, vaikka itse emme olekaan, mutta emme halunneet heitä kirkkoon, mutta maistraattiin tulivat. Haemme sitten myöhemmin papilta siunauksen liitollemme, mikäli tuntuu siltä, että siihen tätä uskonnollista instanssia tarvitaan. Epäilen, ettei kuitenkaan tarvi, sillä usko on henkilökohtainen asia ja maallisten systeemien kanssa ei siis ole mitään tekemistä henkilökotaisten ratkaisujen kanssa.

        Mukavaa hääpäivää teillekin!

        Morienttes!

        E-hei, minä en vähätellyt maistraattihäitä.

        Oman kokemukseni ja kuulemieni MUIDEN kokemusten mukaan maistraattihäät ovat monesti simppelimpi ja hermojasäästävämpi tapa mennä naimisiin. Sitä mekin aluksi toivoimme, kunnes etenkin miehen äiti alkoi ns. vaatia kunnon häitä.

        Häitä on monenlaisia, niin maistraatti- kuin kirkkohäissäkin, molemmat voi hoitaa monella tapaa joko isolla rahalla tai pienellä rahalla, isolla juhlaväellä tai pienellä jne jne. En todellakaan asettanut maistraattivihkimistä ravintolaillallisineen jne toisarvoiseksi kirkkohäiden suhteen.

        Alunperinkin ketjussa oli kyse aivan muusta asiasta.


    • jennie

      moi!olin tossa pari vuotta sitten yksissä häissä,ja bestman ja kaaso oli kovia jännittäjiä,eikä ne halunnu vetää mitää leikkijuttuja,ja ymmärtäähän sen,et koko hääfiilis menee jos kovaa jännittää ja miettii vaan kokoajan sitä omaa esiintymisvuoroansa..

      niinpä mua sit pyydettiin vetämään leikit ja muut juontohommat,ja suostuin heti (vaikka olin sillon vasta 18v,eikä kokemusta juuri ollu..)..

      neuvona morsiamille,sulhasille ja muille häiden järjestäjille haluaisinkin sanoa,ettei saa yrittää tuputtaa esiintymisiä jännityksestä "kärsiville" ihmisille,vaan etsiä vieraiden joukosta joku joka vapaaehtoisesti hoitaa juontohommat..ja solistithan on aika luontevia esiintyjiä..

      häissä,joissa itse olin, kaaso oli suunnitellut ohjelman ja minä vain juonsin sen. Ja ennenkaikkea,kaikilla oli hyvä mieli ja häät onnistuivat mainiosti!!!

    • ----

      Musta on tosi törkeätä kahta viikkoa ennen häitä ilmoittaa että suunnitteles sitten jotain leikkejä ja pidä puhe... Kaikki kun eivät ole niin luovia että se puhe ja leikit tulee ihan tosta vaan

      • Eppuli

        Yleensäkin on hölmöä odottaa, että toiset tekevät häätunnelman morsiusparin puolesta. On itsekästä ajatella, että hääpari vaan saapuu paikalle ja nauttii, kun kaaso/bestman joutuu hikoilemaan koko päivän velvollisuuksiensa kanssa. Ei se ole mikään kunnia vaan täyttä piinaa, jos vastoin tahtoaa joutuu seremoniamestariksi. Bestman ja kaaso voivat auttaa muuten hääparia pitkin päivää (kohtuullisissa määrin), mutta ohjelman hankkimisen hääpari saisi hoitaa itse (siis etsimällä ulospäinsuuntautuneen vapaaehtoisen juontajan, bändin tms.).


      • Mira
        Eppuli kirjoitti:

        Yleensäkin on hölmöä odottaa, että toiset tekevät häätunnelman morsiusparin puolesta. On itsekästä ajatella, että hääpari vaan saapuu paikalle ja nauttii, kun kaaso/bestman joutuu hikoilemaan koko päivän velvollisuuksiensa kanssa. Ei se ole mikään kunnia vaan täyttä piinaa, jos vastoin tahtoaa joutuu seremoniamestariksi. Bestman ja kaaso voivat auttaa muuten hääparia pitkin päivää (kohtuullisissa määrin), mutta ohjelman hankkimisen hääpari saisi hoitaa itse (siis etsimällä ulospäinsuuntautuneen vapaaehtoisen juontajan, bändin tms.).

        Kyllähän se niin on että kaasot ja bestmanit ovat hääpäivän jossain määrin töissä, riipuen häiden tyylistä. Kummallista tommonen valitus ja puhe että hääparin pitäis itse sinä päivänä huolehtia asioiden kulusta, ei todellakaan pidä vaan nauttia joka hetkestä! Jos kaaso ja bm valittavat vastuustaan, valitettavasti silloin on morsiuspari tehnyt väärät valinnat näihin KUNNIAtehtäviin. Jos kyseessä on parhaat ystävät niin tekeehän sitä mitä tahansa että päivästä tulee ikimuistoinen. Itse olen ollut molemmissa "kengissä", sekä kaasona että morsiamena, ja ensi kesänä taas kaasona. Omat kaasoni (kuin myös bestmanit) pitivät huolen siitä ettei meidän tarvinnut huolehtia mistään koko päivänä, hääparin hyvinvointi otettiin koko ajan huomioon, ohjelmaa riitti ja koko hääväellä oli alusta loppuun pirun hauskaa! Samalla tyylillä hoidan myös itse kaason tehtävät, rakkaalle ystävälleen haluaa vain parasta ja tuntuu hyvältä että luotetaan hommien hoituvan. Häitä tulee ja menee ja kyllä niissä kerkiää juopotteleen, silloin kun ollaan kunniatehtävässä niin hommat myös hoidetaan siten, apua voi aina pyytää muilta ystäviltä ja rentoutua sitten vaikka jatkoilla!


      • jenna
        Mira kirjoitti:

        Kyllähän se niin on että kaasot ja bestmanit ovat hääpäivän jossain määrin töissä, riipuen häiden tyylistä. Kummallista tommonen valitus ja puhe että hääparin pitäis itse sinä päivänä huolehtia asioiden kulusta, ei todellakaan pidä vaan nauttia joka hetkestä! Jos kaaso ja bm valittavat vastuustaan, valitettavasti silloin on morsiuspari tehnyt väärät valinnat näihin KUNNIAtehtäviin. Jos kyseessä on parhaat ystävät niin tekeehän sitä mitä tahansa että päivästä tulee ikimuistoinen. Itse olen ollut molemmissa "kengissä", sekä kaasona että morsiamena, ja ensi kesänä taas kaasona. Omat kaasoni (kuin myös bestmanit) pitivät huolen siitä ettei meidän tarvinnut huolehtia mistään koko päivänä, hääparin hyvinvointi otettiin koko ajan huomioon, ohjelmaa riitti ja koko hääväellä oli alusta loppuun pirun hauskaa! Samalla tyylillä hoidan myös itse kaason tehtävät, rakkaalle ystävälleen haluaa vain parasta ja tuntuu hyvältä että luotetaan hommien hoituvan. Häitä tulee ja menee ja kyllä niissä kerkiää juopotteleen, silloin kun ollaan kunniatehtävässä niin hommat myös hoidetaan siten, apua voi aina pyytää muilta ystäviltä ja rentoutua sitten vaikka jatkoilla!

        Ei mitään lisättävää. Juuri näin asian pitäisi olla. Tosin ymmärrän sen että kaikki eivät halua esiintyä ja esim. nuo puheiden pitämiset olisi hyvä sopia kaason/bm:n kanssa, eikä vain olettaa että he puheen pitävät.


    • sini

      Minulle esittettiin aikanaan hienovarainen vihjaus, että olisi mukavaa jos kaasona jotain sanoisin. Olen armoton puheiden jännittäjä. Runoja luen kuitenkin aika paljon ja niitä monesti ystävälleni kirjeeseen mukaan pistänyt, joten tuntui luentevimmalta lukea runo puheen asemasta. Sitten lopulta luin yhden runon hääparille yhteisesti ja toisen pelkästään morsiammelle, missä yhteydessä mainitsin jotain yli 10 vuotta kestäneestä ystävyydestä. Rohkaisu viinilaisillinen täytyi silti ottaa ennen "esiintymistä" vaikka se meni aivan rennon oloisesti. Sitten illemmalla en enää jännittänyt leikkiä, joka minun piti best manin kanssa järjestää, en enää oikein edes muista mikä se oli, muistan vain, että kaikilla tuntui olevan ihan hauskaa. Ei sitä leikin järjestämistä ainakaan tarvitse jännittää. Miettii vähän etukäteen mitä aikoo sanoa, ja sanoo vaan reippaasti ja tarpeeksi kovalla äänellä että kaikki kuulevat. Oma innostunut asennoituminen vie jo pitkälle tunnelman nostattamisessa.

    • annabelle

      Ei oikeesti ketään saa pakottaa mihinkään,koska se jännitys ja paniikki voi pilata koko juhlan.Mä luovuin omissa häissäni jopa isäni puheesta, koska hän yksinkertaisesti kieltäytyi siitä.Sanoin että olipa hyvä että sanoit sen ajoissa ettei siellä sit tuu mitään ylläreitä.Kyllä sellainen esiintyminen vaatii rohkeutta ja esiintymistaitoa ja ennenkaikkea siitä pitää tykätä että kaikilla olis oikeesti hauskaa.En mä ainakaan pakottais ketään vasten tahtoisesti.Mun kaaso kieltäytyi kans ,mut ei myöskään loukkaantunut kun otin toisen vetäjän juhlillemme.Pystytkö järjestämään tehtävääsi jotain toista ettei mene sun ja kaverin välit siitä et juhlilla ei ole vetäjää.puhumalla selviää normaalisti.

      • Kaaso

        Vuotta aikaisemmin kun haaveiltiin ja suunniteltiin kaverin häitä, hän sanoi mulle että mun ei ole pakko pitää minkään maan eikä valtakunnan puhetta, (kun tietää mut vähän ujoksi ja jännittäjäksi) Tosin lupauduin lukemaan kirkossa pätkän raamattua (JÄNNITTÄÄ!!!! IHAN SIKANA) Mutta sentään juhlassa ei tarvi pitää puhetta. Ja hyvä näin. Kuitenkin joudun tavallaan esiintymään kuitenkin parissa leikissä joten... No can do.


    • hääkonkari

      Pidäpä heille hääpuheena "aina klassinen virolainen hääpuhe". Saapahan morsian maistaa omaa lääkettään. Sitäpaitsi, tämä on aika hienovaraista veetuilua, nimittäin eivät kaikki häävieraat kuitenkaa ole sitä kuulleet, niistähän se on vaikka kuinka hauska.

      • syysrouva

        Tuntuu vähän siltä, että se paras kaveri tai parhaimmat kaverit halutaan kaasoiksi tai bestmaneiksi ja heidän lojaaliuttaan koetellaan asettamalla kaikenmoisia vaatimuksia ottamatta huomioon tarpeeksi heitä. Vaikka hääpäivä on tärkeä päivä itselle, ei se tarkoita sitä, että läheisten pitäisi taipua (myös heille tärkeänä päivänä) hommiin, joita kammoksuvat.

        Miksei sitten voi ottaa kaasoksi ja bestmaniksi jännittäviä parhaimpia ystäviä ja kysyä seremoniamestareiksi ja puheenpitäjiksi niitä, joilta se parhaiten luonnistuu?


    • höh?

      Yhdet bileet ne vaan on.

      Kyl sä varmaan tiedät millaset häät on ja mikä kaason rooli, olisit kieltäytynyt koko kaasoudesta heti alkuunsa jos ei kantti kestä paria lorua lausua.

    • saat flunssan

      Itse ainakin mielettömänä jännittäjänä toivoisin itseni kipeäksi...

    • jännittäjä myöskin

      kysy apua muilta, jotka ovat jo kaason tehtäviä hoitaneet. ja ethän ole yksin, onhan se bestman siinä sun kanssa. Ota rohkaisuksi pari huikkaa niin sujuu puhuminen rennommin. Hyvin se menee, kaikki tuntemani kaasot ovat häistä elossa selviytyneet.

    • kaaso-05

      Jep, tuntuu siltä, että varsinkin morsiamilla on korkeat odotukset ja toiveet hääpäivästä. Kaikenhan pitää luonnollisesti olla täydellistä. Täydellinen morsian, täydellinen sulhanen, täydellinen kaaso ja bestman jne.. En tarkoita tätä millään pahalla, en todellakaan, mutta miksi ihmeessä varsinkin morsiamet odottavat läheisiltään niin hirveän paljon. Kaason pitää osallistua kaikkeen mahdolliseen, vaikka onhan hänelläkin oma elämänsä ja vaikka hän toki haluaa auttaa morsianta, niin rajansa kaikella. Jos on tiedossa, että kaaso tai bestman ei ole esiintymiskykyinen niin miksi ihmeessä häneltä odotetaan jotain sellaista. Jos esitetään asia niin, että ME TOIVOMME ETTÄ PIDÄT PUHEEN, ME TOIVOMME, ETTÄ HOIDAT JUONNOT YMS. Niin, eikö tämä ole tiettyä painostusta?! Ei ole kiva, että joutuu jännittämään sairaasti jotain puheen pitämistä vain siksi että ystävyys säilyisi. Jos tiedätte, että kaaso/bestman ovat jännittäjiä, niin miksi ihmeessä, ette pyydä jotain toista henkilöä hoitamaan juonnot ja muun hääohjelman!!!!

      • morsian...

        Minulla oli tänä kesähä kaaso joka hoiti täydellisesti tehtävänsä. Hän juonsi ohjelmat mutta ei pitänyt puhetta. Sanoin että saa tehdä niinkuin itse haluaa. Aluksi meinasi pitää puheen mutta sitten muuttikin mieltään. Meille tämä oli ok. Emme halunneet pakottaa ketään pitämään puhetta vastoin tahtoaan. Uskon että kaaso tykkäsi "työstään", meillä kun ohjelmia ei ollut niin kovin montaa. Hän oli minulle täydellinen kaaso!


      • morsian...

        Minulla oli tänä kesänä häissä kaaso, joka hoiti täydellisesti tehtävänsä. Hän juonsi ohjelmat mutta ei pitänyt puhetta. Sanoin että saa tehdä niinkuin itse haluaa. Aluksi meinasi pitää puheen mutta sitten muuttikin mieltään. Meille tämä oli ok. Emme halunneet pakottaa ketään pitämään puhetta vastoin tahtoaan. Uskon että kaaso tykkäsi "työstään", meillä kun ohjelmia ei ollut niin kovin montaa. Hän oli minulle täydellinen kaaso!


      • alisa

        Eikös häissä yleensä puheen pidä isä? Minusta puheita ei tarivtse olla liian monta. Luulen, että kun/jos minä menen joskus naimisiin, niin minun häissäni puheenpitäjiä on liikaa. Kaikki ovat niin äänekkäitä ja esiintymishaluisia. Isä tai äiti tai vaikka veli ovat minusta parempia vaihtoehtoja siksikin, että omat ystäväni varmaan puhuisivat liian inside-vitseillä ja saattaisivat nolatakkin minut, ja se ei ole mummojen ja vaarien edessä kovin fiksua...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe