allergia

jeekule

eikös roborovski ole melko allergiaystävällinen, eli sen voi hankkia allergia perheeseen? tietenkin pitää käyttää mörttiröpöä ja sillai, mutta kuitenkin. lemmikin hoitaja ei olisi allerginen.

9

526

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tingu

Kyllä roborovski on ihan yhtä allergisoiva kuin muutkin hamsterilajit.

• jeekule

siis että ne ovat niin pieniä, ettei niistä paljoa lähde sitä jotain eläinpölyä, eli ne eivät hirveästi allergisoi. jotain tuollaista olen kuullut

• Janna
        jeekule kirjoitti:

siis että ne ovat niin pieniä, ettei niistä paljoa lähde sitä jotain eläinpölyä, eli ne eivät hirveästi allergisoi. jotain tuollaista olen kuullut

Hamsterit, olivat sitten syrkkejä tai minkä sortin kääppäreitä tahansa, ovat allergisoivia. Koolla ei ole asiassa mitään tekemistä. Ei koskaan allergiaperheeseen. Ei eläimen, eikä ihmisten kannalta. Järki hoi!

• jeekule

onpas ajat muuttunu....ku joskus aikasemmin ajattelin roboo hankkia, oli kaikkialla, et sopii hyvin allergiaperheeseen, kun ei allergisoi paljoa. ja täälläkin keskustelussa juttuja ihmisistä, jotka omistivat roboja ja olivat allergisia...ja nyt on heti et ei missään nimessä

• Piitu

Meidän perheessä on tuota nuhaisuutta tullut hamsterin myötä, mutta yleensä vain silloin jos on kovin paljon samassa huoneessa hamsun kanssa tai muuten sen häkin lähistöllä pitkiä aikoja.. Se on vähän yksilöllistä, että miten noita allergiaoireita tulee.. Miten allergiatestien kanssa? Jotkut on enemmän ja jotkut vähemmän allergisia kuin toiset.. Onko muuten tullut huomattua että heti eläinten lähettyvillä alkaa aivastuttaa tai muuta? Jos tutulla on hamsteri, kannattaisi sitä kysyä vaikkapa hoitoon pariksi päiväksi ja seurailla miten tilanne etenee.. Allergian oireet voivat lisääntyä ollessa tekemisissä eläimen kanssa tai jos hyvin käy niin ne voivat myöskin kadota tai ainakin vähentyä nimimerkillä "kokemusta on"... Että sellasta...

• jeekule
        Piitu kirjoitti:

Meidän perheessä on tuota nuhaisuutta tullut hamsterin myötä, mutta yleensä vain silloin jos on kovin paljon samassa huoneessa hamsun kanssa tai muuten sen häkin lähistöllä pitkiä aikoja.. Se on vähän yksilöllistä, että miten noita allergiaoireita tulee.. Miten allergiatestien kanssa? Jotkut on enemmän ja jotkut vähemmän allergisia kuin toiset.. Onko muuten tullut huomattua että heti eläinten lähettyvillä alkaa aivastuttaa tai muuta? Jos tutulla on hamsteri, kannattaisi sitä kysyä vaikkapa hoitoon pariksi päiväksi ja seurailla miten tilanne etenee.. Allergian oireet voivat lisääntyä ollessa tekemisissä eläimen kanssa tai jos hyvin käy niin ne voivat myöskin kadota tai ainakin vähentyä nimimerkillä "kokemusta on"... Että sellasta...

ei mulla itellä oo allergiaa, kaverilla on ollu robo ja iha ok. mut vanhemmilla on allerigia. täytyy kattoo miten vanhemmat suhtautuu, ku roboo pyydän. toivotaan parasta ja pelätään pahinta;)

• Mävaa11
        jeekule kirjoitti:

ei mulla itellä oo allergiaa, kaverilla on ollu robo ja iha ok. mut vanhemmilla on allerigia. täytyy kattoo miten vanhemmat suhtautuu, ku roboo pyydän. toivotaan parasta ja pelätään pahinta;)

Meillä talvikko ja perheenjäsenellä paha astma.. ei mitään oireita.

• minihippi
        Mävaa11 kirjoitti:

Meillä talvikko ja perheenjäsenellä paha astma.. ei mitään oireita.

hyvä aattelin ostaa talvikon ja oon astmaatikko

• Hamsufani

Voinko hankkia robon tai cambellin vaikka perheessäni on allergisia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe