Monet miehet ajatteloo että kannattaa ajatella järjellä eikä tunteella, naiset tosin ajattelee aika usein päinvastoin, että tunteella sitä pitää toimia eikä sillä järjellä niin oo väliä. Mutta oletetaan että haluat ajatella järjellä, siis nousta tunteidesi yläpuolelle, mitenkä se onnistuu ja mitenkä voit sen itse huomata että ajatteletko tunteella vai järjellä? Siihen on aika yksinkertainen testi: nälkä on tunne ja jos et pysty nousemaan nälän yläpuolelle et pysty kontrolloimaan tunteitasi. Ihminen syö tunteitaan, suruunsa, vihaansa, juhlissakin usein syödään. Jos katsotaan historiaa, niin voidaan huomata että pyhillä miehillä tai ihmisillä jotka haluavat saavuttaa jotain itseä suurempaa ikään kuin ylittää itsensä ja tunteensa, paasto on kuulunut usein osana tuota tavoittetta. Joten ennen kuin seuraavan kerran kuvittelet olevasi looginen tai järkevä niin mietipä pystytkö oikeasti nousemaan tunteidesi, näläntunteen yläpuolelle?
Ootko ajatellut tulla järkeväksi?
24
300
Vastaukset
- Anonyymi00001
Viimeisimmän tutkimuksen mukaan ihmisen tunteet ja järki sijaitsevat ihmisen päässä.
- Anonyymi00002
eikös uudet tutkimukset kerro että suolisto on uudet aivot, https://apteq.fi/artikkeli/suolisto-toiset-aivomme/
Järki on päässä ja tunteet suolessa, joka touhukas pisara. - Anonyymi00007
Olen ajatellut tunteella 60 vuotta, opiskelu tuo viisautta tai sitten ei.
- Anonyymi00003
hölmöyteni itsepuolustusrefleksi laittaa sensuroimaan järkevän, loukkaahan tosiasiat harhaani. Joskus tosin käytökseeni heijastuu ahdistus, kun mietin kauanko objektiivista todellisuutta voi pakoilla itsekkyyden aiheuttamassa subjektiivisuudessa.
- Anonyymi00004
urakoitsija vainio on entinen koulukiusaaja joka löi minua mailalla huuleen. siihen jäi verestävä kohta.
- Anonyymi00006
Verenkierrossasi ja veressäsi on ongelmia. Ei ole normaalia, että verestävä kohta ei ole umpeutunut näiden vuosien aikana.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Verenkierrossasi ja veressäsi on ongelmia. Ei ole normaalia, että verestävä kohta ei ole umpeutunut näiden vuosien aikana.
Se jäi hetkeksi siihen ja kiusaaminen ei sitten ole sinulle ongelma? Kiusaaminen on normaalia sinulle?
- Anonyymi00005
Se kappalejako.
- Anonyymi00008
Järkevä ihminen pystyisi havaitsemaan oman tilansa, ideologisessa pakokauhussa ihminen päätyy ajattelemaan vaan itseään. Jokainen huolehtikoon vain itsestään ja omista asioistaan, pelastukoon ken voi, Suomilaiva uppoaa.
- Anonyymi00009
Uppoaa kaaokseen ja vajoaa sekasortoon?
- Anonyymi00011
Mikä on järkevyyden mitta.
Millä järkevyyttä mitataan.
Kuka sitä mittaria käyttää.
Mihin järkevyyttä verrataan.
Kuka sitä vertailua tekee.- Anonyymi00013
Suo tai se lihava rumpali kirjoittelee.
- Anonyymi00015
Mihinkähän sekoiluun johtaa, kun lauma tunteillen äänestelee siitä kuka tai mikä on järkevää.
- Anonyymi00014
Osaan vain haukkua persuja....repun eväät ei riitä muuhun.
- Anonyymi00017
SS persut voivat kattoo peiliin. - Ei jatkoon.
- Anonyymi00018
SS persut on näyttäneet omat risaiset reppunsa ja olemattomat eväänsä. Tavallisilta suomalaisilta on sitten kaikella tapaa saksittu ja täytetty sitten vain rikkaiden entuudestaan suuria reppuja.
- Anonyymi00016
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
- Anonyymi00019
Samaa joka päivä: persu, persu, persu, persu......tyhjäpäistä kolinaa.
- Anonyymi00020
Persu sitä persu tätä, mitä tahansa kunhan huomio olisi pois omasta ahdistuneisuudesta..
- Anonyymi00022
Totuuden kuuleminen voi olla rankkaa, jos on SS persuihin sitoutunut. Itse olen päässyt jo aikoja sitten siitä porukasta eroon. Nähnyt sen puolueen sikamaisen politiikan.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Totuuden kuuleminen voi olla rankkaa, jos on SS persuihin sitoutunut. Itse olen päässyt jo aikoja sitten siitä porukasta eroon. Nähnyt sen puolueen sikamaisen politiikan.
SDP on työpaikkakiusaajien puolue, Tytti Tuppurainen, Mia-Petra Kumpula jne. julmia vallanhimoisia ja tekopyhiä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
SDP on työpaikkakiusaajien puolue, Tytti Tuppurainen, Mia-Petra Kumpula jne. julmia vallanhimoisia ja tekopyhiä.
SS persut kiusaa leikkauspolitiikallaan kaikkia tavallisia suomalaisia, niin taloudellisesti, kuin sosiaalisesti. Rikkaat porvarit saavat elää täysin rauhassa ja nauttia rahapussien paksuuntumisesta.. Vai oletteko täysin persusokea.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
SS persut kiusaa leikkauspolitiikallaan kaikkia tavallisia suomalaisia, niin taloudellisesti, kuin sosiaalisesti. Rikkaat porvarit saavat elää täysin rauhassa ja nauttia rahapussien paksuuntumisesta.. Vai oletteko täysin persusokea.
Kahta ketjua nostelet palstalla, on siinäkin miehellä virka...
- Anonyymi00021
Sensuroin ja suljen silmäni, meikkaan, feikkaan ja värjään todellisuudesta epätodellisen, sitten uskon itseeni ja illuusiooni sokeasti. Ihanaa tämä itseensä uskovaisuus, subjektiivisin uskonto.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2335117Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194161- 583783
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513510
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413235Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv42687Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232396
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377