täällä oli keskustelu kärrytien kahvilasta ja valvontakamerasta missä nauhoitus myös äänelle. on nyt poistettu.
yksi kahvilanpitäjä vastasi ja pelotteli syytteillä? mistä hän päätteli että oli kyseessä hänen kahvila? eikös kärrytiellä ole jopa kolme kahvilaa?
Orimattilan kahvilat
11
123
Vastaukset
- Anonyymi00001
On kolme kun laskee kmarketin ulkokahvilan mukaan.
- Anonyymi00003
Se on suosituin ulkoilma kahvila. Oranssi pukuisia miehiä siinä ussein.
- Anonyymi00002
Mitä sitten vaikka olisi? Minulla on aina äänitys päällä kahviloissa. Kirjoitan joskus kirjan niistä jorinoista.
- Anonyymi00004
pääseekö kuunteleman
- Anonyymi00005UUSI
Kamerat ja äänitys on nykyään joka kojussa, jokaisessa taskussa ja kohta varmaan myös perunassa. Et halkaiset perunan ja sieltä kuuluu piip ja joku sanoo että “tämä keskustelu saatetaan tallentaa laadunvalvontaa varten”. Miksi olette kriminaaleja, kysyn minä, seisten bussipysäkillä jossa kukaan ei odota bussia, mutta ihmisiä riittää. Eikä siinä ole mitään laitonta äänitellä. Omia juttui voi äänittää itelle ja julkisesti voi äänittää kun laittaa lapun et äänitetään. Olikohan elijas lönruutilla mankka millä äänitti? Ehkä silloi kirjoitettiin vihkoon, nyt kello kuuntelee ja tuomitsee. Mitän se kello kertoo jos tekee mieli hieroo itteensä ja hää joutuu kovaan ähinään ja ravistukseen, kun samalla ruumiinosaa kuristetaan ja kuritetaan niin että oksennus tulee.
Äänitin minä jo sävelradiota nuorena, ja se oli kulttuuriteko. Nauha venyi, kynällä korjattiin ja silti tuli parempi soundi kuin nykyään. Siinä samalla äänittyi keittiön jääkaappi, isän yskä ja naapurin koira joka ei tainnu olla ees koira, vaan naapurin 18v hupakko. Se oli dokumentaarista realismia, jota nykyinen tekoäly ei koskaan opi, vaikka kuinka väittäisi.
Mä äänitän kans kaikki mun ihmiskohtaamiset puhelimella tai kellolla ja puhelut kanssa. Joskus vahingossa myös omat ajatukset, ja ne vasta vaarallisia onkin. Ihmiset on nykyään niin idiootteja, että solvataan, haukutaan ja poistutaan paikalta väärään suuntaan. Ja sitten palataan takaisin kysymään että “oliks tää nyt se ovi”. Saa sit tehä rikosilmoituksen, tai vaihtoehtoisesti voileivän, riippuu päivästä.
Tulee välillä mieleen sota-ajan kuuntelu. Silloin sanottiin että seinillä on korvat. Ja ihmiset kuiskasi keittiössä, radio oli hiljaa ja verhot vedettiin kiinni vaikka oli keskikesä. Nyt ei enää sanota että seinillä on korvat, nyt sanotaan että hyväksytkö evästeet. Sama asia eri fontilla. Ero vaan siinä, että ennen pelättiin naapuria, nyt pelätään päivitystä.
Oikeudessa saa paljon rahaa, ainakin mielikuvissa. Todellisuudessa saa paperin, jossa lukee että “asia käsitelty” ja käsittely kesti kolme vuotta. Mutta joku jäi kiinni. Se riittää. Se ja se tunne, kun kello piippaa ja tietää että totuus on tallessa jossain pilvessä, joka ei ole se taivaalla oleva vaan se toinen, jossa sataa päivityksiä. Vai voisko vaan olla pilvessä. Sekin taitaa viel olla laitonta. Asiat on siis pilvessä, ja jos koitat ottaa pilveä et löytäis asioita niin on kriminaali.
Varsinkin yks miespuoli poliitikko meuhkaa marenkissa paljon ja haukkuu. En tiedä miksi marenkissa, mutta siellä se on, tahmeana ja punakkana, ja rääkyy kuin lokki torilla. Miten se on edes päässyt marenkiin? Kuka sen sinne päästi? Ja torillekkin on siitä matkaa. Nämä on kysymyksiä joihin ei ole vastauksia, eikä nauhoite auta. Vai auttaisko?
Välillä äly karkaa kokonaan. Alan miettiä mikroaaltouunia, joka tietää liikaa. Se näkee mut yöllä lämmittelemässä eilistä makaronilaatikkoa ja tuomitsee hiljaa. Ehkä sekin nauhoittaa. Ehkä kaikki nauhoittaa. Mitä jos on kiinalainen kamera ja nauhotat sillä, mut kuitenkin kiinalainen katselee. Mitä sillä tiedolla tekee. Ehkä pöytä tietää. Pöytä on nähnyt asioita.
Mutta ei siinä mitään. Nauhoitetaan vaan. Elämä on pitkä video, jossa ei ole juontajaa eikä mainoskatkoja, ja kukaan ei muista mistä jakso alkoi. Väärä musiikki ni kohtaus vaihto teemaa justiinsa. Tärkeintä on, että REC-valo palaa. Jos se ei pala, tapahtuiko mitään?
Ja jos joku kysyy miksi nauhoitat, voi vastata rauhallisesti: “varmuuden vuoksi.” Ja taas voit katsoa perunaa silmiin.- Anonyymi00007UUSI
No, jopa on. Ensin on hämmentävä viesti ja nimenomaan KEHUIN sitä. Miksi en saisi? Miksi en saisi kommentoida toisen kommenttia? Sitten viestini poistettiin. Oikeasti. Mikä keskustelufoorumi on sellainen ettei saa kommentoida toisen viestiä... ei edes positiivisesti?
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
No, jopa on. Ensin on hämmentävä viesti ja nimenomaan KEHUIN sitä. Miksi en saisi? Miksi en saisi kommentoida toisen kommenttia? Sitten viestini poistettiin. Oikeasti. Mikä keskustelufoorumi on sellainen ettei saa kommentoida toisen viestiä... ei edes positiivisesti?
...Kaiken uhalla mä kehun vielä uudelleen: "Kyllä veti mut nyt hiljaiseksi. Jäin täällä monttu auki.
Kivaa tekstiä. Sen mä nyt ainakin osaan ilmaista."
Mikä siinä on että saa vain haukkua toisia, muttei kehua. Mielestäni täällä muutkin kehuu toisten juttuja jatkuvasti. Ihan koko ajan todellakin esim. "Hyvin sanottu.".
Miksi pilata kaikki? Meikä vain kehuu tai kommentoi toista ja se viestini poistetaan. Sitten mulla menee hermo ja seuraavat viestini on aina vähän negatiivisia. Ne sitten jää? Aina tämä sama. Onko todellakin joku ongelma siinä että tänne tulee joskus jotain positiivistä viestiä kaiken tän p*skan sekaan? - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
...Kaiken uhalla mä kehun vielä uudelleen: "Kyllä veti mut nyt hiljaiseksi. Jäin täällä monttu auki.
Kivaa tekstiä. Sen mä nyt ainakin osaan ilmaista."
Mikä siinä on että saa vain haukkua toisia, muttei kehua. Mielestäni täällä muutkin kehuu toisten juttuja jatkuvasti. Ihan koko ajan todellakin esim. "Hyvin sanottu.".
Miksi pilata kaikki? Meikä vain kehuu tai kommentoi toista ja se viestini poistetaan. Sitten mulla menee hermo ja seuraavat viestini on aina vähän negatiivisia. Ne sitten jää? Aina tämä sama. Onko todellakin joku ongelma siinä että tänne tulee joskus jotain positiivistä viestiä kaiken tän p*skan sekaan?...Kun nyt oikein rupean miettimään, niin mun positiiviset viestit on ennenkin poistettu. Silti muo itseänikin järkyttää moni viestini, joka on kuitenkin tänne jäänyt. ONKO tässä todellakin joku ihme seula ettei mun positiiviset ja kannustavat sun muut saa koskaan tänne jäädä? Joo, mulla meni taas hermo. Ootte te siinä hyviä.
Kuten koko Orimattilan farssi, niin saatte olla ylpeitä kyllä itsestänne. Teitte täysin mahdottomaksi että teistä kukaan tulee koskaan pääsemään tästä p*skasta eroon. Vipelle taas terkkuja samalla. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
...Kun nyt oikein rupean miettimään, niin mun positiiviset viestit on ennenkin poistettu. Silti muo itseänikin järkyttää moni viestini, joka on kuitenkin tänne jäänyt. ONKO tässä todellakin joku ihme seula ettei mun positiiviset ja kannustavat sun muut saa koskaan tänne jäädä? Joo, mulla meni taas hermo. Ootte te siinä hyviä.
Kuten koko Orimattilan farssi, niin saatte olla ylpeitä kyllä itsestänne. Teitte täysin mahdottomaksi että teistä kukaan tulee koskaan pääsemään tästä p*skasta eroon. Vipelle taas terkkuja samalla."mun positiiviset"
...Vähän vastaava on, kun kerran olin kirjoittelemassa Violetta-vai-mikälie ravontolan ketjussa. En siellä ole käynyt kuin SetCafe-nimellä joskus 2007 eli en tiennyt tästä uudesta. Olin silti kuullut että sellainen on/oli Myrskylässä, joten sitä kyselin.
Mun juttu siitä sitten eksyi ja jaarittelin omastakin mielestäni ohi aiheen. Sitten kun palasin aiheeseen, niin viestini alkoi poistua!! Siis KAIKKI. Kaikki mitä yritin kirjoittaa ja eri tavoin, niin aina poistettiin. WTF? Muo niin raivostutti, kun todellakin vielä tänäkin päivänä ne mun muut jutut on siellä enkä itsekään koe että ne sinne välttämättä kuuluu.
Tästä puhun, koska mainitsin etten käytä alkoholia. Siinä vaiheessa mun viesti katosi enkä koskaan päässyt sinne ketjuun ilmaisemaan etten käytä alkoholia. Se oli minusta tosi omistuista ja jotenkin paljon puhuvaakin. On jotenkin tosi omituisia ne hetken, kun mun viestit katoaa. Syitä voi olla monia, mutta se viesti, jossa mainitsin etten käytä alkoholia, oli se eka viesti, joka ei enää suostunut mennä läpi. Koin sen loukkaavaksikin.
Samaa oli kun kerroin diagnoosi ja siis täysin SELVENSIN omaa olemustani ja käytöstäni, ja nämäkin KAIKKI viestit aina katosi toinen toisensa jälkeen. Sekin oli tosi paljon puhuvaan. Mä siis selvitin ja kerroin mistä mun olemus ja käyttäytyminen johtuu ja NE KAIKKI viestit poistettiin. Miksi? Saan mä nyt itsestäni kertoa ja todellakin SELITTÄÄ käytökseni, koska siinä ei ole mitään laitonta.
Jollekin on ongelma näköjään, kun ihmiset saakin tietää ettei minulla ole minkäänlaista päihdetaustaa eikä koskaan siis ollutkaan. Häh? - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
"mun positiiviset"
...Vähän vastaava on, kun kerran olin kirjoittelemassa Violetta-vai-mikälie ravontolan ketjussa. En siellä ole käynyt kuin SetCafe-nimellä joskus 2007 eli en tiennyt tästä uudesta. Olin silti kuullut että sellainen on/oli Myrskylässä, joten sitä kyselin.
Mun juttu siitä sitten eksyi ja jaarittelin omastakin mielestäni ohi aiheen. Sitten kun palasin aiheeseen, niin viestini alkoi poistua!! Siis KAIKKI. Kaikki mitä yritin kirjoittaa ja eri tavoin, niin aina poistettiin. WTF? Muo niin raivostutti, kun todellakin vielä tänäkin päivänä ne mun muut jutut on siellä enkä itsekään koe että ne sinne välttämättä kuuluu.
Tästä puhun, koska mainitsin etten käytä alkoholia. Siinä vaiheessa mun viesti katosi enkä koskaan päässyt sinne ketjuun ilmaisemaan etten käytä alkoholia. Se oli minusta tosi omistuista ja jotenkin paljon puhuvaakin. On jotenkin tosi omituisia ne hetken, kun mun viestit katoaa. Syitä voi olla monia, mutta se viesti, jossa mainitsin etten käytä alkoholia, oli se eka viesti, joka ei enää suostunut mennä läpi. Koin sen loukkaavaksikin.
Samaa oli kun kerroin diagnoosi ja siis täysin SELVENSIN omaa olemustani ja käytöstäni, ja nämäkin KAIKKI viestit aina katosi toinen toisensa jälkeen. Sekin oli tosi paljon puhuvaan. Mä siis selvitin ja kerroin mistä mun olemus ja käyttäytyminen johtuu ja NE KAIKKI viestit poistettiin. Miksi? Saan mä nyt itsestäni kertoa ja todellakin SELITTÄÄ käytökseni, koska siinä ei ole mitään laitonta.
Jollekin on ongelma näköjään, kun ihmiset saakin tietää ettei minulla ole minkäänlaista päihdetaustaa eikä koskaan siis ollutkaan. Häh?...Mulla ei ole mitään päihdetaustaa, ikinä en ole huumeita tai tupakkaa kokeillutkaan. Humalassa olen ollut alle 10 kertaa (vissiin 7kpl) ja nämä on kaikki jossain siellä -2007.
Huomaan että joku on täysin pulassa nyt sen kanssa, kun on väittänyt minusta valheita. Olen raivoraitis ja siinä ei sinun omat harhakuvitelmasi paina mitään. - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
"mun positiiviset"
Jollekin on ongelma näköjään, kun ihmiset saakin tietää ettei minulla ole minkäänlaista päihdetaustaa eikä koskaan siis ollutkaan. Häh?Hienoa kun olet raitis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521784092Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään823232Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka242406Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv562216Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?882075TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain851371Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään261290- 401280
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli631119Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10788