Eli kyselisin onko mitään järkeä ottaa kaksoistutkintoa? Kun luulen etten jakse kolmea vuotta istua pelkästään lukion penkillä.. Onko se oikeasti niin raskasta kun kaikki pelottelee..
jos jollain on kokemuksia niin kertokaa ihmees.. Ja miten se on saako siitä ollenkaan kunnon todistusta.. kirjotuksista siis?
Kiittää ja kumartaa:)
Kaksoistutkinto!
10
4189
Vastaukset
- eräs vaan...
...itse kauppis-lukio-kaksoistutkintoa parhaillaan lukevana väittäisin että siinä on aika paljonkin järkeä jos vain koko urakan jaksaa loppuun. Kunnon todistuksia saat kaksoistutkinnosta vähintään kaksi: ammattikoulun paperit ja yo-todistuksen, ja jos samalla luet lukion koko oppimäärän saat vielä lukionkin päättötodistuksen...
- kaksoistutkinto!
itse viime keväänä valmistuin YO. Media- assistentiksi. KYl ne lukio-opinnot kannattaa, saa paljo paremman pohjan kielistä ja matematiikasta! Sit sun tietenkään ei tarvii käydä niitä enää ammattikoulun puolella ja meillä ainaki sain kaikki valinnaiset myös hyväksiluettua lukio-opinnoilla. Sain todistuksen niistä aineista mitä kirjoitin ja sit lappusen mitä kursseja oli suorittanut lukiossa ( en suorittanut koko lukion oppimäärää, joten en saanut lukiosta päästötodistusa vaan sain sen ammattikoulusta!)
Välillä voi olla rankkaa, mut se on aina ohimenevää. kyllä sen jaksaa jos on sitkee ja pitkäjänteinen luonteeltaan. Suoritatko lukio-opintoja etälukiossa iltakursseina vai päivisin? Veikkaan että etälukion kautta olis helpompaa niin ei varmasti menis amiksen opintojen kans ainakaan päällekkäin, ellei sit oo hyvin järjestetty. Niin ku meillä ei ollu..
Mut kannatan kaksoistutkinnon suorittamista, saat ainakin ammatin! mitä lukiosta ei saa. ja voit myös pyrkiä ammattikoulun todistuksellakin yliopistoon jos joskus haluat!- P.i.n.k.Y
.."kaks kärpästä yhdellä iskulla" ;)
Itsellä ei tosin ole kokemusta tästä, mutta tuttavapiirissäni on näitä kaksoistutkinnon suorittajia. Heillä se oli käsittääkseni aika hyvin järjestetty; eivät menneet ammatti- ja lukio-opinnot päällekkäin, vaan olivat eri jaksoissa. Siitä en kuitenkaan ole varma voiko valmistua samalla kertaa!? Tuttavani on nyt käynyt 3 vuotta amista ja periaatteessa valmistunut, mutta vielä olisi ensi vuosi lukiota ja kirjotukset. Ja sitten ensi keväänä saa yo-todistuksen sekä ammattikoulun todistuksen.
Ei kuulemma ylitsepääsemättömän rankkaa! Mikäli motivaatiota riittää! Jos sua todella kiinnostaa, niin siitä vaan! :)
- -M-
Omalla kokemuksellani:
Ota kaksoistutkinto jos TODELLA haluat suorittaa lukion. Muutoin unohda koko juttu.
Toki tehtäviä on enemmän, mutta ei se todellakaan ole mikään ylivoimainen juttu!
Usko pois!
Turhaa pelottelua!
Itse otin kaksoistutkinnon, mutta en omasta halusta.
Lopputuloksena oli se, että toinen tutkinto kärsi lukion vuoksi.
Nyt jälkeenpäin kadun lukion aloittamista ja todella paljon.
Menneitä ei vain voi muuttaa..
Kantapään kautta oppii =))
Niin ja toki siitä kunnon todistuksen saa.
Vaihtoehdot voi vain olla vähäiset.
Kaikissa lukioissa ei ole valittavana mitään vaan ne ovat ne pakolliset: Ruotsi, Englanti, Matikka ja äikkä.
1 aine pakollinen pitkä, mutta enemmänkin saa olla.
Esimerkiksi me emme voineet valita edes sitä otammeko reaalin vai emme =( - Miss:M
Joojoo..
mun kohdalla se on luultavasti niin että meen lukioon joka tapaukses et olisko se parempi ottaa sit samantien kaksoistutkinto, eli toisin sanoen "kaks kärpästä yhrellä iskulla" niin ku joku tos aikasemmin jo mainitti..
mulla on kyl aika huono tuo stressin sietokyky et sitte kyl huutoa ja itkua pääsöö joka välis jos on paineita mut voisko helpottaa et jaksottaa opiskelun kolmeen ja puoleen/neljään vuoteen..?
eli se on siis niin et amis käyrään kokonaan ja lukios vaan pakolliset.. ymmärsinkö oikeen..
kiittää taas- kertaalleen
Itse suoritin kaksoistutkinnon 4 vuoteen, kuten suurin osa ryhmästäni (kaikki paitsi yksi).
Itse pidin kaksoistutkintoa rennompana kuin pelkkää lukiota.
Kannattaa ehdottomasti suorittaa kaksoistutkinto jos siihen on sinulla mahdollisuus. Jatkoakin silmällä pitäen sinulla on jo yksi tutkinto, jolla pystyt työllistymään opiskellessasi. - repeteusvaan
kertaalleen kirjoitti:
Itse suoritin kaksoistutkinnon 4 vuoteen, kuten suurin osa ryhmästäni (kaikki paitsi yksi).
Itse pidin kaksoistutkintoa rennompana kuin pelkkää lukiota.
Kannattaa ehdottomasti suorittaa kaksoistutkinto jos siihen on sinulla mahdollisuus. Jatkoakin silmällä pitäen sinulla on jo yksi tutkinto, jolla pystyt työllistymään opiskellessasi.Ite suoritin kaksoistutkinnon kolmessa vuodessa ja tanakevaana valmistuin media-assistentiksi ylioppilaaksi. Ja todellakin vaitan, etta kaksoistutkinto ei ole yhta rankka kuin pelkka lukio. Amiksen puolella kun lahes koko ajan vain tehdaan kaikkea, ei opiskella kirjoista, niin lukio oli hyvaa vastapainoa. Ota ihmeessa kaksoistutkinto!
- valtiotieteiden ylioppilas
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, joopa. Mutta oletteko nyt ollenkaan muistaneet, miksi sinne lukioon yleensä mennään? SIksi, että ainoastaan lukiosta voi päästä yliopistoon ja ammattikorkeakouluihin. Toki amiksenkin pohjalta pääsee amk:uun ja sieltä jatkamaan yliopistoon.
Eli kysymykseni kuuluu..
Jos haluat ammattikoulusta saatavan ammatin, miksi et yksinkertaisesi opiskele sitä? Ja jos haluat tulevaisuudessa korkeakoulututkinnon, miksi ihmeessä kävisit siihen yhden ylimääräisen tutkinnon päälle?
Minun mielestäni molemmissa tapauksissa toinen tutkinnoista olisi turha, vaikka toki tiedän että jotkut ammattikoululaiset haluavat suorittaa ylioppilastutkinnon ihan ollakseen vaan ylioppilaita.
Monet lukiota mollaavat lisäksi jaksavat aina vängätä siitä, että lukio ei ole hyödyllinen ja sillä ei saa ammattia. Nokkelaa. He ovat mmärtäneet aivan oikein! Lukio onkin tie korkeakoulutukseen, eikä itsessaan yhtään mitään muuta kuin paperi ja ehkä hauskempi vappupäivä. - jatkuu...
valtiotieteiden ylioppilas kirjoitti:
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, joopa. Mutta oletteko nyt ollenkaan muistaneet, miksi sinne lukioon yleensä mennään? SIksi, että ainoastaan lukiosta voi päästä yliopistoon ja ammattikorkeakouluihin. Toki amiksenkin pohjalta pääsee amk:uun ja sieltä jatkamaan yliopistoon.
Eli kysymykseni kuuluu..
Jos haluat ammattikoulusta saatavan ammatin, miksi et yksinkertaisesi opiskele sitä? Ja jos haluat tulevaisuudessa korkeakoulututkinnon, miksi ihmeessä kävisit siihen yhden ylimääräisen tutkinnon päälle?
Minun mielestäni molemmissa tapauksissa toinen tutkinnoista olisi turha, vaikka toki tiedän että jotkut ammattikoululaiset haluavat suorittaa ylioppilastutkinnon ihan ollakseen vaan ylioppilaita.
Monet lukiota mollaavat lisäksi jaksavat aina vängätä siitä, että lukio ei ole hyödyllinen ja sillä ei saa ammattia. Nokkelaa. He ovat mmärtäneet aivan oikein! Lukio onkin tie korkeakoulutukseen, eikä itsessaan yhtään mitään muuta kuin paperi ja ehkä hauskempi vappupäivä.Edelliseen lisäys vielä: Että jos käy lukion ohella ammattikoulun, ettei sitten lukion jälkeen tarvis tuhlata enää paria vuotta koulun penkillä oloon, niin minun mielestäni LUKION JÄLKEEN SUORITETTAVA 2. ASTEEN TUTKINTO ON LÄHINNÄ EPÄONNISTUMINEN.
- peltikatti
Kaksoistutkinnon huippuhyöty:
- jos haluaa jatkaa korkeakouluopiskeluja, on jo olemassa ammattitutkinto, jonka avulla saa töitä kunnon palkalla ja korkeakouluaikainen talous on turvattu.
On olemassa paikkoja, joissa opiskellaan lukion koko oppimäärä ammatillinen perustutkinto. Silloin opintoviikkoja tulee 135.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675