Avopuolisoni vanhemmat tekivät testamentin lapsenlapsille, joista kaksi on minun ja puolisoni toiset neljä avopuolison veljen .Lapseni olivat alaikäisiä eikä minulta kysytty lupaa testamenttiin siinä on testamentissa, on useampi kiinteistö joista vielä velkaa.Toinen tekijöistä kuollut toinen muisti sairas.Onko testamentti purettavissa lasten alaikäisyyteen vedon ja minulta salaa ?
Alaikäiselle testamentti salaa
11
364
Vastaukset
- Anonyymi00001
Testamenttiin pitää vedota. Ellei siihen vedota, toimitaan perimysjärjestyksen mukaan.
On helppo jättää vetoamatta.- Anonyymi00002
Kenen minun isänäkö?
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kenen minun isänäkö?
Jos tai kun lapsenlapset ja vanhemmat ovat saman kuolinpesän osakkaita, lapselle pitää hakea ulkopuolista edunvalvojaa.
- Anonyymi00004
Testamentin tekoon ei tarvitse kysyä lupia. Lasten edunvalvoja ottaa dvv yhteyttä, jos on eturistiriita, eli edunvalvoja(huoltaja) saamassa samasta pesästä kuin lapset testamentilla, esim leski, joka on on saamassa avio-oikeudella tasinkoa/ hallintaoikeutta. Tässähän ei tästä, sinun kohdallasi ole kyse. Ehkä miehesi kohdalla, hänhän olisi lakimääräinen perillinen, ja voi vaatia lakiosaansa.
- Anonyymi00005
Testamentinsaajan ei tarvitse olla täysi-ikäinen. Ei saajan tarvitse olla edes syntynyt, kunhan lapsi on pantu alulle ennen perittävän kuolemaa ja sittemmin syntyy elävänä, hän voi saada perinnön ja olla myös testamentinsaajana.
Jos olet mainitun lapsen edunvalvoja, voit luopua testamentista.- Anonyymi00006
"Jos olet mainitun lapsen edunvalvoja, voit luopua testamentista."
Vanhemmat tai huoltajat ovat edunvalvojia. Jos edunvalvoja ja edunvalvottava ovat saman kuolinpesän osakkaita, on edunvalvojalle haettava asiassa sijaista. Vanhempi ei voi silloin luopua lapsensa puolesta testamentista. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
"Jos olet mainitun lapsen edunvalvoja, voit luopua testamentista."
Vanhemmat tai huoltajat ovat edunvalvojia. Jos edunvalvoja ja edunvalvottava ovat saman kuolinpesän osakkaita, on edunvalvojalle haettava asiassa sijaista. Vanhempi ei voi silloin luopua lapsensa puolesta testamentista.Lapsen vanhemmat voivat olla eronneita toisistaan, jolloin tuomioistuin on päättänyt lapsen huoltajuudesta. Yksinhuolto on yksi mahdollisuus, vaikka lapsen yhteishuoltajuutta suositaan oikeuskäytännössä. Lapsi voi olla syntynyt myös avioliiton ulkopuolella, jolloin yhteishuoltajuudesta ei ole ehkä lainkaan sovittu.
Jotkut lapset ovat menettäneet vanhempansa, jolloin hänelle on tuomioistuin määrännyt edunvalvojan. Huoltajuus kuuluu tällöin holhoustoimelle.
- Anonyymi00008
"Vanhemmat tai huoltajat ovat edunvalvojia. Jos edunvalvoja ja edunvalvottava ovat saman kuolinpesän osakkaita, on edunvalvojalle haettava asiassa sijaista. Vanhempi ei voi silloin luopua lapsensa puolesta testamentista."
Tuosta aloittaja voi tehdä päätelmät testamentista luopumisesta.- Anonyymi00009
Testamenttiin ei tarvitse vedota.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Testamenttiin ei tarvitse vedota.
"Onko testamentti purettavissa lasten alaikäisyyteen vedon ja minulta salaa."
Testamentin tekijä ei tsrvitse keneltäkään lupaa tehdäkseen testamentin, eli ei ole purettavissa.
Testamentista voi luopua tai siihen voi jättää vetoamatta. Silloin perintö jaetaan kuin testamenttia ei henkilön osalta olisikaan.
" Avopuolisoni vanhemmat tekivät testamentin lapsenlapsille, joista kaksi on minun..."
Jos lapsesi ovat edelleen (perittävän menehdyttyä) alaikäisiä, teille lasten edunvalvojina sijainen on välttämätön. Sijainen tarvitaan aina, jos edunvalvoja tekee päämiehen puolesta toimenpiteen, jossa vastapuolena on edunvalvoja itse, hänen puolisonsa, lapsensa tai muu läheinen. Kyseessä on eturistiriita, jos toimenpide johtaa päämiehen ja edunvalvojan etujen tulkintaan. - Anonyymi00011
Jos eduncalvottaca on saamassa omaisuutta, tästä edunvalvoja ei voi luopua. Dvv tarvitaan aina mukaan, jos edunvalvoja on vähänkin osallinen asiaan joka koskee edunvalvottavaa. Esimerkki, että lapsen vanhempi on lähinnä rintaperillinen, joka voi vaatia lakuosaansa, mutta testamentti on hänen kapsilleen tehty.
Itse testamentin saa kuka testamentintekokelpoinen, tehdä ihan kenen hyväksi haluaa. Siinä ei voi olla mitään 'salaa tehtyä', koska näin jokainen määrää itse rai on määräämättä, mitä hänen omaisuudelleen tapahtuu hänen kuoltuaan.
Ja edunvalvojana tehtävä on valvoa päämiehen edun toteutumista. Onko se tässä lasten etu, vai mikä se on, että saavat testamentilla? Testamentin tekijähän säästi välistä yhdet perintöverot, ei hän mitään huonosti tehnyt.
Että ihan salaa.. mikäs pakko testamentin tekijän on mihinkään ilmoitella etukäteen, kelle tahtoo jättää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724164Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963587Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363309- 512830
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182309- 402248
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222042- 201554
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami121500Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321486