Inkontinenssi = virtsanpidätysongelma

Anonyymi-ap

Tänään uusi uutinen samasta aiheesta:
Hänellä (R. V.) on ongelma päässyt näin pahaksi:
https://www.is.fi/viihde/art-2000011781415.html :

Tässä aiempaa ketjua tästä aiheesta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19256068/ritukin-kusee-alleen

Tänään IS:
>>Riitta Väisäsen elämä muuttui helvetiksi – nyt hän kantaa Tolu-pulloa mukanaan julkisilla paikoilla.
– Halusin tulla julkisuuteen auttaakseni muita, Riitta Väisänen sanoo terveysongelmasta, jota moni saattaa hävetä.<<...

No joo. Itselläni on tässä kohdin tullut uusi ongelma: pissa haisee asunnossa, pöntöstä sekä roskiksesta, jossa lievästikin virtsaisia vaippoja. Pitäisi lähes joka päivä könytä roskakatokselle niitä pois viemään. Eilen tulitikuilla polttelin pois hajua.

"Kantaa tolupulloa mukanaan..." Onhan tuo kohteliasta seuraavia asiakkaita kohtaan, mutta ainakaan pikku tipoista ei mielestäni kannattaisi välittää, julkisissa tiloissa kun muutoinkin on vaikka mitä ja niille on myös siivoojansa. Iso määrä on tietysti eri juttu.

Itseni on kylläkin vaikea kumartua lattialle, mutta eipä oma ongelmani noin vaikea olekaan. Kaikki on vielä pysynyt vaippojen sisällä. Kerran kyllä lorahti keittiön matolle, pesinkin silloin, ennen joulua, koko maton muutoinkin.

Ottaen osaa julkkiksen ongelmaan, Taitaa olla minua (1953) n. vuoden verran nuorempi.

8

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Eikä me olla ees mitään "vanhoja" ja esim. halvaantuneita! Ihan virkun näköistä joukkoa, Väisänen etenkin varsin hyväkuntoinen.

Ja sitten kun ikää tulee, tulee yhtäkkiä kaikenlaista.

• Anonyymi00002
      UUSI

Samoja vaivoja täällä.

Nimellä Interstitiaalinen kystiitti (IC) Virtsarakon kipuoireyhtymä on krooninen, ei-bakteeriperäinen virtsarakon sairaus, joka aiheuttaa tiheää virtsaamistarvetta, rakkokipua ja painetta, erityisesti rakon täyttyessä.
      Parantavaa hoitoa ei tunneta.
      Oireet kehittyvät hitaasti ja pahenevat usein vuosien kuluessa.
      Tiheävirtsaisuus ja virtsaamiispakko: Tarve virtsata usein, jopa 40–60 kertaa vuorokaudessa, myös öisin.

• Anonyymi00003
        UUSI

Itse käyn vessassa arviolta n. 15 kertaa / vrk, en ole kylläkään laskenut.

• Anonyymi00004
      UUSI

En vielä itse tiedä, minkälaista on käyttää inkontinennsisuojia,
      muuta kuin minkälaista oli vielä 50-luvulla, kun ei ollut terveys-
      siteitä, kun koululaisena sai ensimmäiset kuukautiset. Se oli aika-
      moista rääpimistä rättien kanssa ja niitten pesu salaista puuhaa.
      Sitten tuli siteet ja tampongit.

Mutta inkontinenssisuojia on kai monenlaisia. Muistan erään ystä-
      vän, jonka mies käytti vaippahousuja. Ystävä itse joutui juoksemaan
      paljon vessassa yöllä. Oli kerran saanut idean lainata miehensä vaip-
      pahousuja ja ihastui niihin ikihyviksi, kun säästyi nousemasta keskellä
      yötä vessaan!
      Kysyin, eikö ne tuntuneet märiltä ja epämukavilta. - Ei ollenkaan, hän
      vastasi. Hän alkoi käyttää säännöllisesti miehensä vaippahousuja öisin.

Olen aivan turvallisin mielin, kun se päivä tulee eteen, että tulen lapseksi
      jälleen ja olen vaippaiässä!

• Anonyymi00005
        UUSI

Itse käytän yleensä Pirkan Extra-kokoista sidettä n. vrk:n ajan ja sen päällä vielä ohutta sidettä, johon voi kaikenlaisia vähäisiä kakkajäämiä jäädä ja jota voin päivällä vaihtaa. Isoon siteeseen voi lorahdella vähäisiä määriä ja juuri ne kuitenkin haisevat, mutta tulisi liian kalliiksi eläkeläisen sitä turhan usein vaihtaa, elei ole lorahtanut paljon kerralla.

Vaippahousuissa voi käyttää samoin päällekkäisiä siteitä, joita vaihtaa, mutta housut suojaavat isommilta ohilorauksilta. Itse en vielä käytä vaippahousuja.

• Anonyymi00006
      UUSI

Niitähän on kolme neljä aminohappoa jotka auttaa pitämään virtsat sisällä

mutta tällä hymppälistalla sellaiset ei kuulu

minulla ei siis ole tällaisia vikoja mutta kuten sanoin nämä ovat elämäntapaketujua
      jätä joku pois niin ketju katkeaa ja lopputulos on vaikeus

tavikset tarkoittavat elämäntapana viinan ja tupakin poisjättöä mutta se on vain
      rajoittunut elämäntapa

jos jättää statiinin pois voi saada kihdin kalankanannahasta jolloin ei saa kollageenia
      = aminohappomiksaus
      jolloin virtsanpidätyslihaksisto ei toimi jne

itse syön kalankanat kuorineen ja ihoni on vauvan iho jne eikä mitään virtsanpidätysongelmia eikä ...

• Anonyymi00007
      UUSI

Olen lukenut nuoren miehen käyttävän musiikifestareilla inkotinenssihousuja, niin ei tarvitse jonotella wc-jonoissa. Voi lorotella pöksyihin, vaihto illalla. Imukyky todella hyvä.

• Anonyymi00010
        UUSI

Minulla oli hyvä neuvo, miten auttaisi asiaa pissanhajun poistamisessa, mutta ylöspito veti sen pois jostain syystä.
        Katsotaan vetääkö tämän pois.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      320
      27946
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      54
      2348
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      202
      1691
    4. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      44
      1690
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      156
      1606
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1361
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      46
      1114
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1038
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      99
      947
    10. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      942
    Aihe