Inkontinenssi = virtsanpidätysongelma

Anonyymi-ap

Tänään uusi uutinen samasta aiheesta:
Hänellä (R. V.) on ongelma päässyt näin pahaksi:
https://www.is.fi/viihde/art-2000011781415.html :

Tässä aiempaa ketjua tästä aiheesta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19256068/ritukin-kusee-alleen

Tänään IS:
>>Riitta Väisäsen elämä muuttui helvetiksi – nyt hän kantaa Tolu-pulloa mukanaan julkisilla paikoilla.
– Halusin tulla julkisuuteen auttaakseni muita, Riitta Väisänen sanoo terveysongelmasta, jota moni saattaa hävetä.<<...

No joo. Itselläni on tässä kohdin tullut uusi ongelma: pissa haisee asunnossa, pöntöstä sekä roskiksesta, jossa lievästikin virtsaisia vaippoja. Pitäisi lähes joka päivä könytä roskakatokselle niitä pois viemään. Eilen tulitikuilla polttelin pois hajua.

"Kantaa tolupulloa mukanaan..." Onhan tuo kohteliasta seuraavia asiakkaita kohtaan, mutta ainakaan pikku tipoista ei mielestäni kannattaisi välittää, julkisissa tiloissa kun muutoinkin on vaikka mitä ja niille on myös siivoojansa. Iso määrä on tietysti eri juttu.

Itseni on kylläkin vaikea kumartua lattialle, mutta eipä oma ongelmani noin vaikea olekaan. Kaikki on vielä pysynyt vaippojen sisällä. Kerran kyllä lorahti keittiön matolle, pesinkin silloin, ennen joulua, koko maton muutoinkin.

Ottaen osaa julkkiksen ongelmaan, Taitaa olla minua (1953) n. vuoden verran nuorempi.

11

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eikä me olla ees mitään "vanhoja" ja esim. halvaantuneita! Ihan virkun näköistä joukkoa, Väisänen etenkin varsin hyväkuntoinen.

Ja sitten kun ikää tulee, tulee yhtäkkiä kaikenlaista.

• Anonyymi00002

Samoja vaivoja täällä.

Nimellä Interstitiaalinen kystiitti (IC) Virtsarakon kipuoireyhtymä on krooninen, ei-bakteeriperäinen virtsarakon sairaus, joka aiheuttaa tiheää virtsaamistarvetta, rakkokipua ja painetta, erityisesti rakon täyttyessä.
      Parantavaa hoitoa ei tunneta.
      Oireet kehittyvät hitaasti ja pahenevat usein vuosien kuluessa.
      Tiheävirtsaisuus ja virtsaamiispakko: Tarve virtsata usein, jopa 40–60 kertaa vuorokaudessa, myös öisin.

• Anonyymi00003

Itse käyn vessassa arviolta n. 15 kertaa / vrk, en ole kylläkään laskenut.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Itse käyn vessassa arviolta n. 15 kertaa / vrk, en ole kylläkään laskenut.

Minäkin kävin monta kertaa päivässä, aina kun wc ohi kävelin ja aina kun ulos lähdin ja 2-3 kertaa yöllä.

Nyt olen ollut vuoden "vapaaehtoistyössä" wc on lähellä, mutta erilaiset vaatteet yms. Kun en käynyt 4 tuntiin wc muuttui heti asenne ja yölläkin max 1 kerran.

• Anonyymi00004

En vielä itse tiedä, minkälaista on käyttää inkontinennsisuojia,
      muuta kuin minkälaista oli vielä 50-luvulla, kun ei ollut terveys-
      siteitä, kun koululaisena sai ensimmäiset kuukautiset. Se oli aika-
      moista rääpimistä rättien kanssa ja niitten pesu salaista puuhaa.
      Sitten tuli siteet ja tampongit.

Mutta inkontinenssisuojia on kai monenlaisia. Muistan erään ystä-
      vän, jonka mies käytti vaippahousuja. Ystävä itse joutui juoksemaan
      paljon vessassa yöllä. Oli kerran saanut idean lainata miehensä vaip-
      pahousuja ja ihastui niihin ikihyviksi, kun säästyi nousemasta keskellä
      yötä vessaan!
      Kysyin, eikö ne tuntuneet märiltä ja epämukavilta. - Ei ollenkaan, hän
      vastasi. Hän alkoi käyttää säännöllisesti miehensä vaippahousuja öisin.

Olen aivan turvallisin mielin, kun se päivä tulee eteen, että tulen lapseksi
      jälleen ja olen vaippaiässä!

• Anonyymi00005

Itse käytän yleensä Pirkan Extra-kokoista sidettä n. vrk:n ajan ja sen päällä vielä ohutta sidettä, johon voi kaikenlaisia vähäisiä kakkajäämiä jäädä ja jota voin päivällä vaihtaa. Isoon siteeseen voi lorahdella vähäisiä määriä ja juuri ne kuitenkin haisevat, mutta tulisi liian kalliiksi eläkeläisen sitä turhan usein vaihtaa, elei ole lorahtanut paljon kerralla.

Vaippahousuissa voi käyttää samoin päällekkäisiä siteitä, joita vaihtaa, mutta housut suojaavat isommilta ohilorauksilta. Itse en vielä käytä vaippahousuja.

• Anonyymi00006

Niitähän on kolme neljä aminohappoa jotka auttaa pitämään virtsat sisällä

mutta tällä hymppälistalla sellaiset ei kuulu

minulla ei siis ole tällaisia vikoja mutta kuten sanoin nämä ovat elämäntapaketujua
      jätä joku pois niin ketju katkeaa ja lopputulos on vaikeus

tavikset tarkoittavat elämäntapana viinan ja tupakin poisjättöä mutta se on vain
      rajoittunut elämäntapa

jos jättää statiinin pois voi saada kihdin kalankanannahasta jolloin ei saa kollageenia
      = aminohappomiksaus
      jolloin virtsanpidätyslihaksisto ei toimi jne

itse syön kalankanat kuorineen ja ihoni on vauvan iho jne eikä mitään virtsanpidätysongelmia eikä ...

• Anonyymi00013

Ei ne aminohapposi mihinkään auta. Joka asiaan tyrkytät niitä.

• Anonyymi00007

Olen lukenut nuoren miehen käyttävän musiikifestareilla inkotinenssihousuja, niin ei tarvitse jonotella wc-jonoissa. Voi lorotella pöksyihin, vaihto illalla. Imukyky todella hyvä.

• Anonyymi00010

Minulla oli hyvä neuvo, miten auttaisi asiaa pissanhajun poistamisessa, mutta ylöspito veti sen pois jostain syystä.
        Katsotaan vetääkö tämän pois.

• Anonyymi00014

Minulla vika ei aina ole pidätyskyvystä. Joskus ei tule pinintäkään vihjettä, että pissat olisivat tulossa. Kun vaipoissa tuntuu lämpöiseltä, niin siitä huomaa, että sinne valuu, ja useimmiten sen saa pysäytettyä. Joskus myöhään iltapäivällä huomaa, että eipä ole tarvinnut koko päivänä käydä vessassa. Sitten, kun käy, huomaa, että rakko oli ihan täpötäynnä. Mutta mitään ilmoitusta ei tullut. Sitten, kun se on liian täynnä ja se alkaa tyhjetä, se tyhjenee lähes kokonaan. Silloin on ihan kiva, jos on varustautunut sellaisella vaipalla, ettei kaikki tule lattialle. (sellainen neurologinen sairaus, joka sen aiheuttaa?) (mies)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe