Käyttäisivätkö ihmiset sen kalliin sähköön menevän raahan esim. ulkona syömiseen

Anonyymi-ap

Nyt kun sähkönhinta on korkea, niin monelle se tietää kymmenien eurojen/päivä menoerää sähkön hinnassa.
No käyttäisivätkö ihmiset sen rahan esim. ravintolassa syömiseen, jos se raha ei menisi kalliiseen sähkölaskuun, tuskinpa.
Usein sitä ajatellaan, että sillä rahalla voisi käydä ravintolassa syömässä, mikä nyt menee päivässä kalliiseen sähköön.
Se on tavallaan jälkiviisastelua.

8

131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuka sitä nyt muutoinkaan ravintolassa syömässä käy, paitsi jotkut harvat tinder-treffeillään, tai silloinharvoin kun firmalla palavereita paikassa jossa lounas tarjotaan. Vaihda äkkiä kiinteään, josset ny muijaas niin ainakin sen sähkön (pois pörssistä).

• Anonyymi00002

Minulla on ainakin kiinteähintainen sähkösopimus.
        Jonkun aikaa oli pörssisähkö, mutta vaihdoin takaisin kiinteään sopimukseen.

• Anonyymi00003

kenties tai johonkin muuhun, mutta ei tän hallituksen aikana, jotkun on meinaan tehneet periaatepäätöksen etteivät käytä muuhun kuin välttämättömään. Mulla on kans sähkö ja asunto pieni kaksio. Hybridi 7 snt + +/- 0-3 snt. Elokuussa sovittu mutta hetken ollu, kun vanha oli sama mut n. 9snt. Mul meni vaan vähän enemmän sähköö n. 750 kWh kuin viime vuonna. Se on yllättävää miten vieläkin sähkön nostua n. 50€ pienemp lasku kuin ennätys 17 tai 18 tammikuu, yli 1200 kWh. Sen jälkeenm tullu ilp ja yläpohjaan lisää eristettä. Silti iso ero. Tuuli on pehempi kuin pakkanen. Selvästi tuntuu ainakin parin nurkan seudun ilmasulku tehdyn laiskasti. Jos on paperi, niin riittävä limitys ja yhtenäisesti nurkan yli mutta jotkiut nuukat laittaa saumat päittäin, jos niin pitäisi teipata. Joo että ei yksin se sähkön hinta ratkaise...

Pienituloiset on jo aiemmin karsineet vähätkin minimiin, niin itsekin lounaita, mutta siinä vaikuttaa enemmän mun iltapainotteinen syöminen. Mulla kävi muutaman kerran, että otin annoksen mutta ei kerta kaikkiaan saanut sitä alas eikä kyl ollu kovaa nälkää ni eipä sitte. Ei mulla oikein ole koskaan, ei aamullakaan paitsi jos nestevajetta. Joskus alkaa outo vilu ja väsy, vaikka olisin juonut tarpeeksi, nyt tiedän että jahas pitäisim syödä.
      Mä oon muutaman laskiaispullan syöny kaupassa käydessä. En mä oikein kallista kahvia ostais mutta kun toi pulla hankala kuskata. Ei toi rahaa mienaa pienituloisellekaan ku en pelaa, ei velkaa, en päihteitä, ei shoppailu, ei matkailua, vaan supertylsää ankeeta arkee.

Eipä se Orpon puupää ymmärrä vaikka on VTM ja taloustiede pääaineena (varmaan appro-tasoo lopputyö!) miten älyttömät leikkaustoimet vaikuttaa käyttäytymisvaikutuksen kautta. Mitään uutta ei ole tuulet Suomen kasvun eteen, vaan ne ikuiset rakenneongelmat lähinnä ei suhdanne eikä sota (kuin hiukan) (ei suomi eikä sen kauppakumppanit sosi), hallituksen aloittaessa mutta rankasti syvemmälle suohon on menty ja velkaakin tultaneen ottaan enemmän kuin Marin ja työttömiäkin on 100 000 enemmän, kiristetään tukiehtoja -mutta toimeentulotukimenot kasvaa ym ym ...!

lajijasuris

• Anonyymi00004

Käyttäisivät

• Anonyymi00005

Ulkomaille ...ei suomesta kannata mitään ostaa..

• Anonyymi00006

Heti kun sähkö,haloeje lähden syömään Kanarialle

• Anonyymi00007

Heti kun laskee lähetään etelään syömään ulkomaisella matka toimistolla ja ulkomaisella lentokoneella

Kiitos urpot ja kokoomus ja purra lle

• Anonyymi00009

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      873
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      728
    3. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      603
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      603
    5. 35
      587
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      585
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      581
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36