Lomalla päätimme katsastaa kolme asuntoa rannikolla, jos vaikka sopiva löytyisi.
Kiinteistönvälittäjälle, lieneekö saanut omatoimisen koulutuksen alalle lennolla välillä Helsinki- Malaga, oli täysin heppoiset tiedot myyntikohteista.. Ei mitään esitettä asunnosta ja sen perustiedoista, ei tietoa taloyhtiö remonteista- tehdyistä ja tulevista, talon varavesisäiliöiden suuruudesta, jos niitä ylimalkaan on, eikä rakennetaanko parvekkeen ja näköalan eteen tontille uusi talo, yms. yms. Kyselimme myös, joka ilmeisesti on Espanjassa tuiki tärkeää, millaista väkeä asunnon seinien takana ja päällä ja alla asuu vai ovatko viikkobrittiporukoiden airbnb-rymykäytössä. Ei mitään käsitystä mistään. Kun nuo kulttuurierot ovat suuret voipi olla jatkuvaa meteliä, kun pitäisi nukkua.
Ainoa mitä tyyppi jankutti oli, että "nyt pitää tehdä tarjous heti, sillä nämä viedään käsistä".
Onko tämä ihan "normaalia" rannikolla? Eli kaikensorttiset huithapelit ilman mitään espanjalaisia alan tutkintoja myyskentelee kalliita kämppiä ilman mitään tietoa ja vastuuta mistään ?
Hoh, hoijaa...
Aurinkorannikon kiinteistönvälittäjät
3
135
Vastaukset
- Anonyymi00001
Espanjassa on eri tyyli myydä, eli pääsääntöisesti kaikki myyvät kaikkia. Välittäjät kopioivat toistensa ilmoituksia sellaisenaan. Asuntoja on myynnissä tuhansia, niin kuka välittäjä ottaa niistä selkoa. Ilmeisesti välittäjällä ei juurikaan ole mitään velvollisuutta hankkia mainitsemiasi tietoja mikä meillä taas Suomessa on velvollisuus. Espanjassa pitää ottaa lakimies joka sitten rahastaa 1-2 prossaa. Lakimies otetaan käsitykseni mukaan sitten kun kaupasta on periaatteesta sovittu ja hän tutkii sen kohteen taustat ym. Vaikealta tuntuu saada tietoja kiinteistön kunnosta, asukkaista, onko paljon vuokrattuja ym. ym. Tuntuu siltä, että ostajan pitää yrittää itse selvittää minkälaista elämää talossa vietetään.
Aurinkorannikolla asuntojen hinnat ovat nousseet viimeisen viide vuoden aikana 62% kertovat rannikon suomalaismediat.
Olen itsekin seurannut näitä markkinoita ja todennut myynti-ilmoitusten heikohkon laadun. Esim. rakennusvuosi saattaa heittää paljonkin todellisuudesta, kuvat voivat olla ihan eri asunnosta ja eri kerroksesta ym. - Anonyymi00002
Sen verran vielä lisäisin, että mikäli parvekkeesi edessä on tyhjä tontti siihen vuorenvarmasti rakennetaan. Tai jos siinä on vaikkapa vanha omakotitalo on satavarmaa, että grynderi ostaa talon ja tilalle tulee kerrostalo.
- Anonyymi00003
Minäkin olen todennut ilmoitusten heikon laadun, eli täydellistä välinpitämättömyyttä ja ammattitaidottomuutta. Olen seurannut Inglesin markkinoita ja jopa uima-altaan kuva voi olla aivan eri kiinteistöltä. Samoin valehdellaan kerroksista, rakennusvuodesta ym. Hyvin epäammattimaista. Olen lähettänyt muutaman korjauspyynnön, arvatkaa onko ollut mitään vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-216130Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite895762Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin993759- 1263752
- 1281515
- 571437
Miksi miehen on hankala ymmärtää
Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.1301352- 381159
- 451143
- 271127