Miksi sähkö on nyt kallista?

Anonyymi-ap

Miksi nyt järjettömiä hintoja pörssisähköllä pitää maksaa?

5

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
    • Anonyymi00002

Eihän kukaan pakota järjettömiä hintoja maksamaan...

• Anonyymi00003

On erikoista, että kiinteällä hinnalla pystytään myymään alle 10 s/kWh. Miten se pörssi hinta voi olla kymmenkertainen? Kyllä todellakin kusetetaan kuluttajaa.

• Anonyymi00005

Melko turha verrata pörssisäkön yhden tunnin hintaa pitkäaikaisen kiinteähintaisen sopimuksen kWh-hintaan.
        Minulla on pörssisähkön kuukausikeskihintaan sidottu toistaiseksi voimassaoleva sopimus, viime vuoden toteutunut keskihinta oli 7,15 snt/kWh sisältäen myyjän marginaalin ja perusmaksun. Etu tässä on se että sähkö on samanhintaista koko kuukauden riippumatta siitä milloin sitä kulutat eli noita "hirmuhintoja" ei tarvitse väistellä, ne tasoittuu vuoden sisällä ihan itsekseen. Kesäksi voi sitten vaihtaa vaikka siihen tuntipörssiin, tai sitten ei koska hinta putoaa muutoinkin hyvin alhaiseksi. Eli katsellaan.

• Anonyymi00004

Vaihdoin tänään Turku Energian pörssisähkön takaisin kiinteähintaiseen Louna Varmaan, joka on myös toistaiseksi voimassa oleva. Olikin ilahduttava uutinen, että vaihdossa ei mene mitään ylimääräisiä kuluja ja siirtymäaika on viikon sijaan vain 2 päivää. Eli torstaina 5.2. minulla on jo kiinteähintainen soppari 9,99 snt/kWh. Vaihdan sen keväämmällä pörssisähköön takaisin jos näyttää että hinnat halpenee. Eli näillä voi taktikoida. Syynä kuulemma lukemattomat yhteyden otot oli syynä tuohon vain parin päivän vaihtoaikaan. Ei turhaan kannata kärvistellä pörssisähköllä, kun on kiinteähintaisiakin sopimuksia ilman määräaikaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      86
      1484
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      112
      1365
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      34
      1148
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      27
      1065
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      117
      913
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      898
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      18
      846
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      65
      797
    9. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      76
      695
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      40
      687
    Aihe