Leskeneläke

Anonyymi-ap

Purra ja Orpo suunnittelevat mm.leskeneläkkeen lakkauttamista. Purra ilmaisi järjestelmän olevan outo. Itse saan leskeneläkettä mutta en ole sillä mitenkään rikastunut. Saan 800 euroa kk. Itse olen pitkäaikaistyötön ja ikää jo 60v. Töitä hakenut sen 4 kpl kk. Ei yhteenkään vastausta. Olen työmarkkinoilla arvoton ja vanha. Leskeneläke on taannut sen että olen saanut vuokran ymt.menot hoidettua. Mitään ei jää säästöön. En ole ollut pidentämässä jonoja toimeentukihakemuksella..mutta jos hallitus vie keskeneläkkeen niin sitten joudun itsekkin tukiviidakkoon. Tiedän että on niitäkin jotka saa todella hyvää leskeneläkettä johtuen edesmenneen puolison hyvä palkkaisesta toimesta. Oma edesmennyt puoliso oli minimituloinen,välillä työtön ja sairasteli paljon. Toivoisin että hallitus miettisi vaikkapa tulorajaa tai tiukempaa verotusta suurempiin leskeneläkkeisiin. Alle tuhannen euron leskeneläke on vähätuloiselle leskelle suuri helpotus. Hallitus voisi miettiä välillä meitä heikomassa asemmassa olevia kansalaisiaan. Näinhän persut lupasi vaalipuheissaan. Missä on nuo lupaukset. Joka ikinen jäänyt toteuttamatta. Kurjuutta kurjuuden perään. Missä viipyy huippu rikkaiden osallisuus Suomi ylös talkoisiin??

5

189

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00004

Purra ei viitsi kauheasti perehtyä asioihin ja hutkii päättömästi ja jälki on yleensä pelkkää tuhoa ja tulee lopulta kalliiksi valtiolle.

• Anonyymi00005

Oon hakenu töitä 15v vuotta, ei löydy.
      Saan brusttona 725e työmarkkinatukea josta verojen jälkeen jää 590e elämiseen..
      siitä sit maksan asumistuen/perustoimeentulon ja vuokran erotuksen 250e ja elämiseen jä about 300e
      onko järkee vai ei?!
      Kelahuora käyttää toista vuotta 21.5x kerrointa ja laskee myös asumistuen 565e hyväksyttävien asumismenojen mukaan, vaikkakin asun hki ja hyväksyttävät asumismenot hki on 715e.
      Lisäks kelan huora laskee perustoimeentuloni 800e tulojen mukaan vvaikka ne maksimissaan on 729e bruttona.
      Lisäksi kela aikasemmin laski asumistuet+perustoimeentulon asumismenot vuodeen takaisten vanhojen asumismenojen mukaan jokta oli 100e pienemmät!
      Lisäksi kelahuora on aikasempina vuosina 500e veronpalautuksista evänny 5kk perustoimeen tulot,lääkkeiden maksusitoomukset, sähkö/vesilaskut..ja 2 kk ennen veronpalautusta ja 3 kk. veron palautuksen jälkeen. Eväyksistä kertyny summa about 1300e joka tuplaten mitä veronapalautus jotka kertyny työmarkkinatuesta maksetuista veroista!! ja laskettu joka kuukaus laskelmiiin mukaan, eli eronpalautuksista tappio noin 200-300% ihan vaa siks et kelassa ja hallituksessa työskentelee järkiheittoääliöitä.
      Jokainen kelan päätös on atvalla tai toisella laskettu 20e-150e alakanttiin=väärin.
      Jokaisesta päätöksestä olen hakenut muutoksenhakua,oikeutetusti ja kertaakaan sosiaalilautakunta ei ole oikaissut kelan virkailijan tietoisesti tekemiä virheitä.
      Nyt odotan saisko hallinto-oikeus jotain tolkkua tohon vääryyteen. Epäilen.
      ihanku tekoäly tekis kaikki järjettömät päätökset.

• Anonyymi00008

Toimeentulotuki kiristyi juuri...samoin työttämyysetuudet. Töitä haetaan mutta kun mihinkään ei kelpuuteta. Sitten tulee sanktioita ymta kuraa. Suomi on työttömyysasteikossa ykkönen..peräti Espanjallakin menee paremmin. Ja Orpa lupaili 100 000 uutta työpaikkaa.ostovoimaa,kehitystä ymta.kivaa! Kaikki jäänyt toteutumatta. Tämä nykyinen hallitus on huonoin hallitus kautta aikojen. Tämä jää Orpon ja Purran saavutukseksi. Suomen surkein hallitus!!

• Anonyymi00006

purralla on kusta päässä.
      Mikä kuvio toi nyt on et se pedofiili päästettiin takas ministeriks? ja vielä sosiaali/terveysministeriks.
      katoitteko sitä ylen uutista ku purra ja rydman kerto ministerin nimityksestä.
      Joku srikollinen hyöty purralla on rydmanista..katsovat läpi sormien toistensa rikoksia.
      Esiintyminen tv.eessä näytti siltä ku oisivat olleet peukuissa kumpikin.
      Pelkkä epäilys pedofiliasta ja pitäis kastroida tai hirttää julkisesti ja mitä tekee persut?
      nimittää ministerix

• Anonyymi00007

Aivan. Kyllä oli tuo Purran ja Rydmanin tv esitys sellanen että tuli mieleen joskohan tuli vähän kuppia kallisteltu uuden pestin kunniaksi. Rydman on Purran tavoin tyyppi joka tulee vetämään Suomen huononpi osaiset,köyhät,vanhukset kölin alta vielä monta kertaa ja kuolema korjaa heikoimmat kuten on luettu noissa vanhustenhoiva paikoissa tapahtuneista oudoista kuolemista. Rydman kantaa vielä hintelillä harteillaan nuoriin tytöihin sekaatumisen taakkaa..joka ei tunnu kaveria eikä persuja häiritsevän mutta valinta kyseiseksi ministeriksi oli täydellinen moka !! Purra sai mieleisensä juoksupojan ja jooo,jooo tyypin eriarvoistavalle ja kylmälle politiikalleen. Muistakaa suomalaiset ketä äänestätte tulevissa vaaleissa..persut ja kokkoomus on rikkaiden asialla. Heikompiosaiset persut petti,heti kun pääsivät valtaan. Vaalipuheissa Purrakin lupasi kaikkea hyvää köyhille,vanhuksille jne. Kaikki lupaukset vedetty paskakaivoon!!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      33
      2922
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      128
      2696
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      178
      2542
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      187
      2248
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      125
      1710
    6. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1159
    7. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      85
      929
    8. Mitä tekisit ensimmäiseksi??

Jos hänet näkisit kahden kesken!!
      Ikävä
      45
      807
    9. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      155
      796
    10. Kievarin pöydät

Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul
      Suomussalmi
      15
      772
    Aihe