Vasen käsi puutuu

Anonyymi-ap

Mikä lie?
Usein, sitten hieron sitä ja rupee toimimaan.
Ei oikea käsi.

Onko muilla samaa vaivaa, tietääkö joku miten toimia?

33

273

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei käsivarsi, vain käsi ja varsinkin peukalo.

• Anonyymi00008

Tuo saattaa olla nivelrikkoa, sellainenkin minulla on todettu ja siihen olen ostanut Temusta kämmen- ja sormituet. Mutta nyt ei kämmentä säre vaan muuta kättä: rannetta, hauislihasta jne.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Tuo saattaa olla nivelrikkoa, sellainenkin minulla on todettu ja siihen olen ostanut Temusta kämmen- ja sormituet. Mutta nyt ei kämmentä säre vaan muuta kättä: rannetta, hauislihasta jne.

TÄmä on hyvä ohje
        ihan tavallsia on myös taviskaupoissa tomannai sun muut
        selkä/polvi... myös tukia

• Anonyymi00002

Selkä.

Onko todettu Bechterw suvussa
      Onko todettu Scheurmann suvussa

prognoosi on hyvä jos ryhti säilyy, voimistelua riiippumista, uimista ...

• Anonyymi00004

jos sormet lukkiutuu että joutuu avaamaan toisella kädellä
        puristelua.
        Aina kun keräänt pahvitölkkejä, pane sisäkkäin, ja purista käsin kasaan
        ei koskaan enää lukkiudu

• Anonyymi00003

Pumppu oirehtii. Oblivion stout...

• Anonyymi00006

älä pelottele ihmisiä - arvasin että joku tekee
        siksi kirjoitin selkä

• Anonyymi00012

Pumppu eli sydän kyllä oirehtii käteen, mutta kaikki käsikipu ei sitä ole.

• Anonyymi00005

Mulla on jälleen vasen käsi, olkapää ja olkavarsi, myös käsivarsi ollut todella kipeä jo kohta viikon, n. 5 päivää, kipulääkekään ei kunnolla auta. En tiedä lyöneeni sitä mihinkään. Joko hermo- ja / tai lihaskipua, olkapäästä asti. Mahd. nukkunut huonossa asennossa. Vaikea kääntyä sängyssä kun puuttuu voima nostaa sitä ja tiety asento sattuu mielettömästi.

• Anonyymi00007

arvasin että joku kirjoittaa kipulääkkeistä, vaarallisia sisäkalut kärsivät
        siksi kirjoitn voimistele jne selkä jne

• Anonyymi00010

Olisikohan tämäkin samaa nivelrikkoa kuin on kämmenissä?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Olisikohan tämäkin samaa nivelrikkoa kuin on kämmenissä?

joo otetaan vielä se ketjuajattelu terveydessä tähän

ei syö oikeita statiineja perusaineita ... jne ei voi syödä kalakananahkaa kihdin takia ei saa kollageenia

tulos

kärsii niverikosta
        on ari aminohappoa jotka voivat auttaa mutta eipä muuta koska nämä aiheuttaa
        palstalla aggressioita

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

joo otetaan vielä se ketjuajattelu terveydessä tähän

ei syö oikeita statiineja perusaineita ... jne ei voi syödä kalakananahkaa kihdin takia ei saa kollageenia

tulos

kärsii niverikosta
        on ari aminohappoa jotka voivat auttaa mutta eipä muuta koska nämä aiheuttaa
        palstalla aggressioita

Kiitos neuvoista!

Kävin heti hakemassa roosanvärisen hansikkaan, mistä on leikattu loppupäät pois ja laitoin
        tiikeribalsamia, jospa lämpö auttaisi alkuun. Katsotaan.

• Anonyymi00014

Minulla puutuu oikea käsi, kun ohjaan hiirtä sillä ja joskus nukunkin sen päällä.

• Anonyymi00015

roosanväriset hansikkaat

jatkan vielä ketjuhoidosta sama hoito = lämpö kuten lämpötyynyt
      toimii ei toimi

ei toimi: akuutissa kivussa ei lämpöä, tulehtunut turvonnut nivel

toimii: jäykässä nivelessä krooninen kipu, ei paisumia ei tulehdusta toimii

Nimittäin lämpö lisää verenkiertoa, mikä voi pahentaa tulehdusreaktiota, joille työnnetään kylmää joka supistaa verisuonia ja ajaa tulehdusta alas

Lämpöä työnnetään jäykille eitulehtuneille

• Anonyymi00016

Olen usein viime aikoina herännyt siihen, että koko vasen käsi on puutunut.
      Tämä tulee silloin kun nukun vasemmalla kyljellä.
      Ei tällaista vielä vuosi sitten ollut.
      Tosin minulle tehtiin vajaa vuosi sitten pallolaajennus ja stentti on yhdessä valtimosuonessa.

• Anonyymi00017

Tuossa tapauksessa kertoisin asiasta lääkärille. Kirjoita vaikka netin kautta terveysasemallesi. Käden puutuminenhan on eri asia kuin sen muunlainen, kuten lihas- ja nivelkipu.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tuossa tapauksessa kertoisin asiasta lääkärille. Kirjoita vaikka netin kautta terveysasemallesi. Käden puutuminenhan on eri asia kuin sen muunlainen, kuten lihas- ja nivelkipu.

niin siis olkapäässä on 90-asteen kulma ja se aiheuttaa ongelmia verenkiertoon
        90 asteen mutka

nivelkipu heh heh

• Anonyymi00019

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

niin siis olkapäässä on 90-asteen kulma ja se aiheuttaa ongelmia verenkiertoon
        90 asteen mutka

nivelkipu heh heh

voi siltä puuttua koko käsi ja on pulma eikä kulma

• Anonyymi00022

• Anonyymi00021

Pakotin itseni vetämään yöpaidan pois, menin lämpimään suihkuun ja se hiukan helpotti kipua. Huomasin laajan kipukohdan takana, niskan vas. alakulmassa, hartialla. Suihkutin sitä kuumalla ja hiukan helpotti. Uuden yöpaidan laitto oli taas tarkoin harkittua ja hidasta: ensin kipeä käsi kokonaan hihaan (sattui), sitten pää ja lopuksi toinen käsi.

• Anonyymi00025

Nyt on käsi jo ihan kunnossa.

• Anonyymi00026

Jos vasen käsi puuttuu, niin voihan vielä oikealla ainakin pyyhkiä ahterikanttia.
      T. Lissutäti.

• Anonyymi00027

Oikea käsi puutuu. Olen tehnyt työvuoteni hiirtä käyttäen 80-luvulta asti. Luulen johtuvan siitä. Yöllä puutuu, päivälläkin vaikken makaa päällä ja sauvojen kanssa joko kävellessä tai hiihtäessä. Eli aina kun sitä vähänkin pidempään jännitän jossakin puuhassa.
      Olen saanut fyssarilta ohjeita, noudattanut niitä. Jumppaan kättä lähes joka päivä, pyöritän molempiin suuntiin ja kevyillä painoilla pidän lihaskuntoa yllä. Ennen myös pakotti puutumisen lisäksi. Kipu on hellittänyt jumpan myötä, puutuminen jatkuu.
      On myös kuvattu, lievää nivelrikkoa todettu, mutta ei missään nimessä leikkaustarvetta, vaikuttaa ettei pahene, vaikka hiirtä käytän vieläkin. Nyt olen vain lyhyen ajan koneella korkeintaan pari kertaa päivässä.

• Anonyymi00028

Niin.
        Sama täällä, ihan samat oireet.

Sinun kannattaisi hankkia sellainen "hiiri", mikä toimiinäppäimistöllä sellaista rullaa pyörittämällä + apu"joku käsivarsille, että ne saa levätä kirjoittaessa kyynärpäillä.
        Käy kato liikkeestä. Minulla on sellaiset, ja on kevyt ja helppo. En osaisi edes käyttää hiirtä enää.

Sitten on nostettava pöytä, on tärkää, että on oikea korkeus.

Minkälaisia jumppaohjeita olet saanut?
        Löytyykö netiltä jokin sivu?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Niin.

Sinun kannattaisi hankkia sellainen "hiiri", mikä toimiinäppäimistöllä sellaista rullaa pyörittämällä apu"joku käsivarsille, että ne saa levätä kirjoittaessa kyynärpäillä.
        Käy kato liikkeestä. Minulla on sellaiset, ja on kevyt ja helppo. En osaisi edes käyttää hiirtä enää.

Pientä sivu apupöytää hiiren käytössä että käsi lepää samalla, ei tarvitse istua pöydän ääressä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Pientä sivu apupöytää hiiren käytössä että käsi lepää samalla, ei tarvitse istua pöydän ääressä.

Tämä ylimääräisen lisukkeen voi panna kiinni pöytään, joten ei tarvitse istua sivuittain, vaan se on juuri näppäimistön alapuolella samassa tasossa.

Molemmat kädet lepää samalla.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Niin.

Sinun kannattaisi hankkia sellainen "hiiri", mikä toimiinäppäimistöllä sellaista rullaa pyörittämällä apu"joku käsivarsille, että ne saa levätä kirjoittaessa kyynärpäillä.

Ergonomia on kunnossa. Kaikki asianmukaiset vehkeet on käytössä mutta se kertomasi hiiri on per stä. Työurani loppuvaiheessa töissäkin oli jo kaikki mahdolliset hienoudet, mutta eihän ne vuosikymmenien virheistumisia enää korjaa.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ergonomia on kunnossa. Kaikki asianmukaiset vehkeet on käytössä mutta se kertomasi hiiri on per stä. Työurani loppuvaiheessa töissäkin oli jo kaikki mahdolliset hienoudet, mutta eihän ne vuosikymmenien virheistumisia enää korjaa.

Ei ole, minulla toimii erittäin hyvin, suosittelen muille.
        Touhua sinä hiiresi kanssa.

Oli vaikea vamma, mutta kun käytössä on tää, millä peukulla pyöräytetään, ja kädet saa levätä, niin voi kirjoittaa miten pitkään haluaa.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mulla on aika ahtaat tilat, mutta jonkinlaisen mahd. pöytään kiinnitettävän ja käytön jälkeen poiskäännettävän lisätuen voisi hankkia. Temusta? Pitääpä tsekata, kiinalaisilla on kaikkea. Ja edullisesti.

• Anonyymi00030

Punnerruksia joka aamu.

• Anonyymi00031

tässä on idea mutta myös toista kautta
        kun nisäkäs herää jolloin aivot ilmoittavat että nyt on hätä ja lisämunuainen
        työntää stressihormonia vereen joka taas nostaa
        sokeriarvot tappiin

tappi laskee kun haima saa aivoista herätyksen ja alkaa tuupata insuliinia
        vereen eli vaarallista hormonia

tämä vaiheen lieventää, jos käyttää verensokerin urheilullisesti punnerrukseen
        ja välttää insuliinimyrskyn

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      61
      4709
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      97
      4421
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      74
      3882
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3797
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      119
      2835
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2608
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2512
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2489
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2479
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2354
    Aihe