oon ite siis 6lk eli 12v. mulla on alkanu murrosikä tyylii josksu 5lk alussa tai et sillon tuli ekoja karvoja munan ympärille. Meillä oli tänään kouluuinnit ja melkein kellään ei ollu ku vaa ihan vähä karvoja ku mulla ja yhellä muulla oli jo aika paljon. mulla on kans kainoloissa jo aika paljon karvoja mutta melkein kellään ei ollu melkein ollenkaan. Oon myös meiän luokan yks pisimipii. Voitteko kertoo että kuinka pitkiä ootte, paljon painatte, onko karvoja jos on niin kuinka paljon, milloin teillä on alkanut murrosikä, ja jotain muuta jos haluutte
missä kohtaa murrosikää olette 6lk.
37
1100
Vastaukset
- Anonyymi00001
mä oon siis 176cm, 51kg, , karvoja on jaloissa ja käsissä jonkun verran vaaleeta, munan ympärillä aika paljon, kainaloissa ihan semi paljon, murosikä alko sillon 5lk alussa
- Anonyymi00002
Oon 5lk mut täyttäny jo 12. Oon 146cm ja 34kg. Ei karvoja vielä melkein ollenkaan ja ei oo alkanu vielä murrosikä
- Anonyymi00013
lapsi 🥀
- Anonyymi00003
Oon 14v. Kahden viikon päästä 15v. Mulla ei ole vielä mitään merkkejä siitä että, olisi murrosikä alkamassa. Pippeli edelleen tollanen 6cm. Terkkari sanoi että, odotetaan vielä kevät niin katsotaan sitten.
- Anonyymi00004
Aika harvinaista, että 12 vuotiaalla on jo kainalokarvat. Toki murrosikä tulee jokaiselle vähän eri tahtia ja samoin myös karvoitus. Ehkä yleisin ikä karvoitukselle on 13 v., jolloin tulee munakarvoitus. Osalle tulee jo 12 vuoden iässä. Harvinaista on myös 11 vuotiaalle aloitus. Myöhempi murrosikä on 14 v ja 15 v. Monasti 15-16 vuotaiden murrosikä on jo tarkkailussa. Munakarvojen jälkeen tulee kainalokarvat yleensä 14-15 vuoden iässä. Jalkakarvat tulevat yleisemmin heti munakarvojen jälkeen. 15-16 vuoden iässä usein tulevat peppukarvat, niille joille ne edes tulevat. Viimeistään siinä vaiheessa kun peräreijän ympärille tulee karvoitusta, pitäisi paskantamisen jälkeen käyttää puhdistukseen käsisuihkua ja paperia vain kuivaamiseen. Nykyisin pytyn vierestä löytyy käsisuihku. Toisille tulee myös tässä iässä peppuvakoon ja pakaroihin karvoja. Tässä geeneillä on suuri vaikutus. Islamiuskoiset hoitavat puhdistuksen tarkasti. Oikealla kädellä pestään takapuoli puhtaaksi. Siksi tervehtimiseen ei käytetä oikea kättä, koska se on "likainen". Näissä maissa wc pytystä tulee pieni kupariputken pää esille ja hanasta avaamalla tulee heikko kylmän veden suihku. No arvaa miten käsi tulee puhtaaksi. Näissä maissa on turvallista syödä turistin vain kuumennettua ruokaa. Moni on saanut kuskus ruosta salmonellan.
- Anonyymi00005
Oon seiskalla, eikä mitään merkkejä murrosiästä. Lisäksi olen varmaan koko koulun pienin.
- Anonyymi00008
Mulla sama tilanne kuin sulla. Ei karvoja. Pit. 152cm.8
- Anonyymi00009
Oon 13 v poika enkä oo varma onko mulla vielä alkanu murrosikä eikä oo karvoi en oo hirveen pitkä paino kai jotai 36kg
- Anonyymi00010
Pojan murrosiän ensimmäinen näkyvä merkki on kivesten kasvaminen. Karvoja alkaa kasvaa noin vuosi sen jälkeen.
- Anonyymi00011
OK oon 14v. Mulla on sitten varmaan murrosikä alkamassa. Kivespussit roikkuu haaroissa. Mulla ei ole vielä karvoja. Pippeli on vielä ohut 6cm. Mutta koulussa Mulla pili seisoo housuissa tosi usein. Ja aamullakin Mulla on melkein joka aamu kovana.
- Anonyymi00012
13v paino n.46kg ja 157cm, pallit kasvaneet ja vähän karvoja, pippeli kovana n. 10cm ja löysänä 5-6cm, esarin kanssa +2cm, Ekat mälli joulun aikana ja stondaa jatkuvasti.
- Anonyymi00014
13v, paljon karvoi, kulli 15cm ja mälliä tulee. 149cm ja 42kg. oon yks luokan lyhyimmistä pojista mut muna varmaan isoin sen perusteella mitä oon koulu uinneis nähny
- Anonyymi00015
mulla legit sama tilanne. oon 6lk, 12v, 146cm ja 39kg mutta taitaa olla luokan isoin muna
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
mulla legit sama tilanne. oon 6lk, 12v, 146cm ja 39kg mutta taitaa olla luokan isoin muna
miten iso sul on
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
miten iso sul on
löysänä joku 8-10cm (en oo mitannut) ja stondiksessa 15,5cm
- Anonyymi00017
Päätin nyt kertoa. En tiiä onko vähän noloa. Mutta täytän 3 viikon päästä 16v. Mulla pippeli ei oo kasvanut juuri yhtään. 6cm tosi ohut vielä. Eikä vieläkään ole tullut yhtään karvoja tohon pilin viereen. Meen ensi viikolla lekuriin
- Anonyymi00019
14v ja toukokuun 27 olen 15v. Pippeli edelleen n.7cm kun on stondis ja ei karvoja, kivekset pienet. Kaverilla stondis 9cm karvaton, ollaan mittailtu syksystä asti eikä kummallaan mitään suuria muutoksia vielä. Oliskohan puolet luokan pojilla karvoja ja isompi pippeli, muutamalla on todella iso. Molemmilla meillä on aika ohut halkaisija siinä 20-22mm, olemme kaverin kanssa arvostellet luokkakaverinden kaluja, kaverin mielestä isot on ruman näköisiä ja sanoo ettei halua sellaista kalua hänelle kasvavan. Kaveri haluaisi touhuta jotain kimpassa, mutta en ole vielä innostunut siihen. Joka kertaa kun olemme koulun kanssa uimassa tai saliliikunnan jälkeen suihkussa monella pojalla stondaa ja sitä ollut monta vuotta ja usein pojat ovat runkanneet toisiaan. Kolmannella luokalla pojat alkoivat runkailemaan tai hiplailemaan omia kalujaan ja neljällä näin ensimmäisen kerran poikien runkkaavan toisiaan. Tänään on uintipäivä koulun kanssa ja tiedän että kaverini tulee ehdottamaan taas runkkailua, olen ajatellut että saa runkata minua.
- Anonyymi00020
Sama Mulla 14v. Maaliskuun 9 täytän 15.
Mulla tollanen 6cm ja stondis 9cm. Vielä karvaton. - Anonyymi00022
Aika kummallista jos 14-15v. Pojalla ei ole ilmestynyt yhtään karvoja pilin viereen. Itellä alkoi viime viikolla ensimmäinen näkyä. Ensi kuussa 15v.
- Anonyymi00023
Mulla ja broidilla alkoi ekat karvat näkyy 12-13v taitteessa. Nyt 14v ja paljon karvoja stondis 13,5cm. Ensi vuonna 15v.
- Anonyymi00024
No on se alkanut, vehkeet on kasvanu jonku verran. Levossa 6 cm, kovana 10 cm. Just nyt ei ole yhtään karvaa kun hävisin typerän vedonlyönnin viime viikonloppuna ja jouduin sheivaamaan. Ei sitä tosin paljoo ollut.
- Anonyymi00025
Miltä tuntuu kun ajaa karvat pois. Stondis varmaan tosi herkässä. Millä sä ajoit ne pois.
- Anonyymi00026
Ihan lainasin isän partavaahtoa ja partahöylää. Tuntu se jotenkin jännältä ja vähän alkoi seisomankin.
- Anonyymi00027
Mäkin oon jusr ton ikäne juu oon oon ekkö usko 🙄
- Anonyymi00028
Oikeesti mitää vanha äijä saa näistä typeristä aloituksista?? Ei hajuakaan missä nykynuoriso liikkuu 🤣. Ei tasan tarkkaan missään vanhojen gubbien suoli24ssä 🤣🤣
- Anonyymi00029
14v. Eikä vielä tullut karvoja. P.
- Anonyymi00030
oon 13v ja 7lk, oon 187cm ja 58kg. Murrosikä tais alla siinä 5lk ja 6lk välisenä kesänä. Karvaa on aika paljon ja muutama päivä sit huomasin ekat parta karvat. Muna on myös kasvanu ja on nyt n.14cm kovana.
- Anonyymi00031
Olen 9v. Ja murrosikä alkanut pili 10cm.
- Anonyymi00032
12 eikä mitää murrosikä juttui viel. Nyt just ollu uintei koulus.
- Anonyymi00033
Olen 11v ja kaveri 13v oltiin uimahallissa sillä paljon isompi kuin minun ja karvojakin, minulla hänen mielestään ei ole alkanut vielä murrosikä. Olen 146cm ja 38kg ja pippeli 8cm kovana.
- Anonyymi00034
Mulla sama oon 12v. Pippeli 5cm stondis 8cm.
- Anonyymi00035
Onko sun myös tuppikulli ja karvaton? Kiinnostaiko sua pojan kanssa? Oletko jo touhunnut pojan kaa? Mä olen tänään kaverin kanssa housut jalassa kokeiltu toistemme pippeleitä ja kerran ollaan hierottu pippeleitä vastakkain housut päällä ja kaverin työnsi silloin mun paljaalle pyllylle kädet. Ollaan molemmat 11v ja tuo tapahtu ulkona, kaveri tulee aamulla meille ja tarkoitus on kokeilla tuota samaa alasti, mun on 5 ja 7.5cm, kaverilla vähän pitempi.
- Anonyymi00036
Ite oon jo 16v ja 9lk mut 6lk aikoihin mulla tais just alkaa tulemaan karvaa kaikkialle kehoon (kainalot, viikset, "alakertaan" yms). Taisin olla n.175cm ja aika laiha et varmaa n.50kg, ja muna tais olla silloin 14 senttiä.
- Anonyymi00037
Oon 13v ja 7.lk. Oon 189cm ja 55kg eli tosi pitkä ja laiha. karvoja on munan ympärillä, jaloissa, viikset, kainaloissa ja niin edelleen. murrosikä alko ehkä 6luokan alussa. Muna on 12cm löysänä ja 16 kovana.
- Anonyymi00038
Ite oon tossa toukokuussa 2026 täyttämässä 15. Karvoja ollut munan alueella jo 10 vuotiaasta asti, muuta ei ole ollut ikinä, pituus vielä jäänyt siihen 151 cm kait?! Ja paino olisko 40
- Anonyymi00039UUSI
oon 15v (kohta 16v), 192cm, 71kg, karvoja on alkanut tulemaan munan ympärille n. 12v ja sillon alko myös murrosikä. Mun muna on 16,5cm kovana
- Anonyymi00040UUSI
12v 161cm 46kg pippeli karvaton, löysänä n.6cm ja kovana 8.5cm aika ohut ja esari 1.5cm, just mittasin kaikki. Koulun kanssa tänään uimaan ja pippeli on silloin melkein aina kovana, eikä hävetä yhtään sillä en ole koskaan ollut ainoa. Pojat sanoo niitä joilla ei seiso, eunukeiksi, joten varmaan niitä hävettää enempi. Kyllä siellä aika usein pojat hiplailevat toisiaan. Muutamalla on jo karvoja, mutta suurin (14cm) pippeli on karvaton. Suurimmalla osalla sellainen löysänä 5-7cm ja ne mitkä olen nähnyt kovana on n. 8-10cm ja tietysti sen 14cm olen nähnyt ja muutama 11-12cm. Tiedän että muutamilla pojilla on joten juttuja keskenään. Uset pojat tekevät kaikkien nähden muutamia runkkausliikkeitä ja kerran yhdellä tuli mällit ja naurua silloin piisasi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882