Netillä on ollut juttuja rosuvastatiinistä ja että vaikuttaisi esim. jalkoihin.
Itse olen käyttänyt rosuvastatiinia ja huomannut, että on kulku vaikeutunut.
Pitäisi kai kuitenkin tarkistuttaa lääkärillä.
Mitä huomioita olette tehneet rosuvastatiinista?
Käytättekö rosuvastatiinia?
17
114
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Mies käyttää sitä, ja hyvin on tehonnut kolesteroliin. Ei hänellä ole mitään sivuoireita esinntynyt, mutta olen kyllä kuullut että joillekkin on tullut lihassärkyjä.
- Anonyymi00002UUSI
Minä käytän rosuvastatiinia. Muistaakseni jo 7 vuotta. Ei merkittäviä kipuja jaloissa. Liikun suhteellisen paljon.
Aiemmin kokeiltiin simvastatiinia, siitä tuli jalat kipeiksi.
Ubikinoni Q10 suositeltiin kipuihin silloin. Ei auttanut.
Minulla on geeniperimänä korkea kolesteroli.- Anonyymi00004UUSI
q10 ei ole kipulääke mutta statiini on sen antagonistitapainen eli estää
hmgcoa-reduktaasia joka on sekä q10:lle että kolesterolille katalyytti - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
q10 ei ole kipulääke mutta statiini on sen antagonistitapainen eli estää
hmgcoa-reduktaasia joka on sekä q10:lle että kolesterolille katalyyttiKiitos infosta! Farmaseutti sitä minulle tuolloin suositteli. En kokenut saavani siitä apua.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kiitos infosta! Farmaseutti sitä minulle tuolloin suositteli. En kokenut saavani siitä apua.
Itse asiassa aloitin vasta äskettäin koliinin syönnin kapseleina tämän palstan takia
vaikka siis minulla on aminohappoketjut
joissa on mukana kyllä q10
eli kannattaa kokeilla. Lisäaineet kannattaa ostaa mahdollisimman halvalla
eikä siis ajatella että ostopaikka on apteekki
joskus Yliopiston apteekin kanta-asiakastarjoutuksista tai poistomyynnistä
ostan jotain kuten viimeksi beroccan monivitamiinin tapaista kun sai halvalla (sulo vilen) - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Itse asiassa aloitin vasta äskettäin koliinin syönnin kapseleina tämän palstan takia
vaikka siis minulla on aminohappoketjut
joissa on mukana kyllä q10
eli kannattaa kokeilla. Lisäaineet kannattaa ostaa mahdollisimman halvalla
eikä siis ajatella että ostopaikka on apteekki
joskus Yliopiston apteekin kanta-asiakastarjoutuksista tai poistomyynnistä
ostan jotain kuten viimeksi beroccan monivitamiinin tapaista kun sai halvalla (sulo vilen)Kiitos nauruista, Sulo Vilen :)
Nyt onneksi saa Prismoista, Tokmanneista sun muista ravinteita. Saisi vielä tulla särkylääkkeetkin. En paljon kylläkään käytä kipulääkkeitä. Voltaren Forte.
- Anonyymi00003UUSI
En käytä lääkkeitä juuri ollenkaan mutta minulla on pieni noin 10 mg ATORvastaniini
koska se auttaa myös reumaa ja kihtiä vastaan jota minulla ei ole
rätä rästä
lääkäri määrää statiinin koska se on geneeristä puuhaa
lääkäri ei osaa mää rätä sen mää rästä
koska se on spesifinen
eli itse päätettävä (jos on järkevä) tai mene lääkäriin (jos et osaa) jne
täähän on tätä- Anonyymi00005UUSI
Meen lääkäriin keväämmällä, en viiti nyt pakkasella.
Vähennän 2-3- kertaan viikossa, ei saa kuulemma lopettaa äkiksiltään.
On varmaan hyviä puolia, ja useimmille sopii, mutta netillä oli kirjoitus haittavaikutuksista, hyvä tietää niistäkin:
https://www.kolesteroli.org/post/rosuvastatin-10-mg-haittavaikutukset-ja-miten-niita-hallita
Älkää nyt missään nimessä lopettako äkiksiltään, jos onkin haittavaikutuksia, - neuvotelkaa EHDOTTOMASTI lääkärin kanssa!
Otin tämän aiheen vain siksi esille, että itse aion jutella, jos voisi vaihtaa merkkiä, - en siis neuvoksi! Oli minulla joku toinen merkki tätä ennen, mikä vaihdettiin sitten tähän rosuvastatiiniin.
Myös verenpainelääkkeeni vaihdettiin toiseen, kun tuli yskä. Sen jälkeen loppui yskä.
- Eli kyllä voi vaihdella lääkemerkkejä ja tuleehan vaihtelua elämään! - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Meen lääkäriin keväämmällä, en viiti nyt pakkasella.
Vähennän 2-3- kertaan viikossa, ei saa kuulemma lopettaa äkiksiltään.
On varmaan hyviä puolia, ja useimmille sopii, mutta netillä oli kirjoitus haittavaikutuksista, hyvä tietää niistäkin:
https://www.kolesteroli.org/post/rosuvastatin-10-mg-haittavaikutukset-ja-miten-niita-hallita
Älkää nyt missään nimessä lopettako äkiksiltään, jos onkin haittavaikutuksia, - neuvotelkaa EHDOTTOMASTI lääkärin kanssa!
Otin tämän aiheen vain siksi esille, että itse aion jutella, jos voisi vaihtaa merkkiä, - en siis neuvoksi! Oli minulla joku toinen merkki tätä ennen, mikä vaihdettiin sitten tähän rosuvastatiiniin.
Myös verenpainelääkkeeni vaihdettiin toiseen, kun tuli yskä. Sen jälkeen loppui yskä.
- Eli kyllä voi vaihdella lääkemerkkejä ja tuleehan vaihtelua elämään!geneerisiä verenpainelääkkeitä on yleensä kaksi
kalkkiblokkari ja jokin angiotensiini -lääke
onko sinullla yksi vai kaksi ainetta
minkä tyyppisiä? - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
geneerisiä verenpainelääkkeitä on yleensä kaksi
kalkkiblokkari ja jokin angiotensiini -lääke
onko sinullla yksi vai kaksi ainetta
minkä tyyppisiä?Minulla on kaksi, se toinen on, että ei tulisi mahakipuja.
- Anonyymi00011UUSI
Minulla on rosuvastatin. Johtuiskohan nää kivut siitä?
- Anonyymi00012UUSI
Onko sinulla mitattu LDL
sitähän voi statiinia hiukan vähentää jos LDL silti pysyisi aisoissa
tämä riippuu siitä onko sinulla ollut sepelvaltimojuttuja ongelmana
sillon LDL pitää olla tosialhainen varmuuden vuoksi
itse käytän atorvastatiinia 10 mg vaikka rosu- on hieman tehokkaampaa
pilleriä kohden koska
a tekninen puoliintumisaika jopa 50% suurempi kuin r
eli sen "kesto " on tuntikausia pidempi
olen saanut LDL selvästi alle kolmoseksi jne
minulla ei ole koskaan ollut mitään infarkteja käytän vanhaan malliin päälle vielä
sekä eläin että kasvipohjaista omega3
en käytä mitään erikoismargariineja
- Anonyymi00013UUSI
No voi hyvänen aika. Kulkemisen vaikeus sinulla ap , voi johtua todella monesta syystä. Se mettä menet lääkäriä moikkaamaan ei voi selvittää ,onko syy rosuvastatin , ikä , vai joku muu asia. Anna mun kestää tätä yksinkertaisuutta.
Ole kuukausi syömättä rosuvastatiinia, meneekö vaivasi pois vai ei.
Ja vaikka helpottaisi, niin sekin voi johtua vaikka mistä muusta asiasta.
Elämä on! - Anonyymi00014UUSI
Simvastatiini tuhosi normaalin kävelyn.
Valitukseni ja uuden tarkastelun jälkeen minulle määrättiin Atorvastatiini.
Vuodessa se tuhosi reisi- ja pakaralihasten voimat ja kuihdutti lihakset vuodessa.
Seurasin tuhoa kuukausittain ja kuvittelin sen syöksyn loppuvan johonkin mutta itse se oli lopetettava. Jenkkitutkimusten perusteella noin 20% pahasti oireilevista jää nekroosiin eli soulut eivät uudistu ja tämä on kohtaloni vajaan kahden vuoden elvytysyrityksen jälkeen.- Anonyymi00015UUSI
Palaan aloittajan kysymykseen. Aerovastatiinin jälkeen minulle määrättiin rosuvastatiini mutta olen vieläkin harkinnan kannalla.
Vapaan tangon jalkatreenejä en voi tehdä. Kuittaan ne liki 100:n kerrostalorapun nousulla muutaman kerran viikossa. Ostosreppu selässä on sopiva apuväline.
Muuten pari kertaa viikossa istuma hack syväkyykyn polvikulmille tasavitosia ykkösinä.
Usein lisänä "potkukonetta" alareisille. - Anonyymi00017UUSI
aine statiini on geneerinen, lääkäriltä antaa reseptin
määrä on spesifinen, se pitää hoitaa ite
sä veidi nelikymppistä isoa tablettia atorvastiinia? vaikea niellä
olisit aloittannut neljäsosalla tai viidesosalla saksila leikaten
SINUA HOIDETTIIN VÄÄRIN koksa kyseessä on oman immuunijärjestelmäsi virhe
tarvitse sen lievittämiseen aineen
sinulle olisi pitänyt antaa
https://www.terveyskirjasto.fi/far05503
Prednisoloni on kortikosteroidi, joka lievittää erilaisia yliherkkyys- eli allergiaoireita
sen päälle kuurin
https://www.duodecimlehti.fi/duo92265
käyttöön useiden autoimmuuni- ja tulehdustautien hoidossa
ja sitten metotrexaattia pitempään kortisonin tilalle mikä kortisoni on vaarallista
SINUN TAUDIN NIMI ON autoimmuunimyopatia
https://www.duodecimlehti.fi/duo18325
- Anonyymi00016UUSI
Rupesin käyttämään ruosuvatsatiinia ja laitan joka aamu ukkovarpaan
väliin (siis sen vatsatiinin). Vähän hiertää, mutta iltaa kohti ei siitä
ruosusta ole mitään haittaa. Päivät menee ihan mukavasti, sanoisin
että huomaamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1543504Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk843006Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva802501Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro442389Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?562305Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja
Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,202295Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1182260Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1522175Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville331741Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.121696