Meillä on todennäköinen muutto keväällä Jämsän suuntaan, tarkemmin Halliin, enkä ikinä ole käynyt kyseisessä paikassa.
Minlälainen paikka on? Onko paikallisen keskustan palvelut minkälaiset(pankit, kaupat...)? Onko alueella yksityisiä hevostalleja? Ja olen katsellut netistä huvikseni Hallin alueella olevia vapaita tontteja, niin minkälaista seutua se on(minkälaisia taloja, kasvillisuus...)?
Kertokaa kaikkea mahdollista koko alueesta Halli - Jämsä... Kiitos etukäteen vastanneille!
Halli - Jämsä
12
2816
Vastaukset
- Jämsäläinen
Pieni, mutta mukava, jos viihtyy pienellä paikkakunnalla. Myöskin asuminen edullista. Pankki on, 2 kauppaa (Siwa ja K-market). "Keskusta" siis aika pieni.. Puoli tuntia autolla Jämsään (Tie tosin "vähän" huono..) Keskustasta pari kilometriä on ainakin yksi talli, jossa vuosi sitten oli vielä ratsastuskoulutoimintaa (Kävin siellä silloin) ja tietääkseni siellä on tälläkin hetkellä hevosia, liekkö omia vai hoidokkeja, sitä en tiedä. Tervetuloa ottamaan selvää! Olettekko tulossa Patrialle töihin?
- Nimetön
Kihlattuni lähtee vuodenvaihteessa 1/2 vuodeksi työharj. Patrialle ja keväällä muutan itse perässä ja toivon saavani viimeisen työharj.paikan tehtailta ja sitten itse töitä(valmistun laborantiksi)... Meitä molempia kiinnostaa tulevaisuus sielläpäin...
Asumme Valkealassa, tällaista "maaseutua" tääkin on :-D
Kiitos vastauksestasi Jämsäläinen!! - Jämsäläinen
Nimetön kirjoitti:
Kihlattuni lähtee vuodenvaihteessa 1/2 vuodeksi työharj. Patrialle ja keväällä muutan itse perässä ja toivon saavani viimeisen työharj.paikan tehtailta ja sitten itse töitä(valmistun laborantiksi)... Meitä molempia kiinnostaa tulevaisuus sielläpäin...
Asumme Valkealassa, tällaista "maaseutua" tääkin on :-D
Kiitos vastauksestasi Jämsäläinen!!Olen muuten itsekkin laborantti, muuttamassa tosin Kuopioon opiskelemaan parin viikon päästä. Täällä päin on meille aika huonosti töitä, toivottavasti sulla tärppää!
- Nimetön
Jämsäläinen kirjoitti:
Olen muuten itsekkin laborantti, muuttamassa tosin Kuopioon opiskelemaan parin viikon päästä. Täällä päin on meille aika huonosti töitä, toivottavasti sulla tärppää!
Oletko ollut tehtailla töissä? Jos niin millaista on ollut? Miellyttävää, vähemmän miellyttävää...? Mä olen nyt toista kesää töissä sellasessa firmassa Kouvolassa, joka tekee just lähinnä paperitehtaille kemikaaleja. Hitsi sentään! Ajattelin että sieltä suunnalta olisi hyvät mahikset saada töitä. No, peukut pystyyn. Tai sitten alanvaihdos tulee kyseeseen, ellei löydy jotain muuta miellyttävää työtä. Onko sulla tietoa siitä Genengorista(entsyymitehdas?), joka on Jämsänkosken UPM:n viekussa?(muistaakseni)
Kiitos vielä jos jaksat vastailla!! Nää on tärkeitä "suuntaa-antavia" tietoja ;) - mäenanna&mäenusko
Nimetön kirjoitti:
Oletko ollut tehtailla töissä? Jos niin millaista on ollut? Miellyttävää, vähemmän miellyttävää...? Mä olen nyt toista kesää töissä sellasessa firmassa Kouvolassa, joka tekee just lähinnä paperitehtaille kemikaaleja. Hitsi sentään! Ajattelin että sieltä suunnalta olisi hyvät mahikset saada töitä. No, peukut pystyyn. Tai sitten alanvaihdos tulee kyseeseen, ellei löydy jotain muuta miellyttävää työtä. Onko sulla tietoa siitä Genengorista(entsyymitehdas?), joka on Jämsänkosken UPM:n viekussa?(muistaakseni)
Kiitos vielä jos jaksat vastailla!! Nää on tärkeitä "suuntaa-antavia" tietoja ;)työharjotteluun Patrialle,no vakituinen jobi onkin sitten eri asia.!Terve tuloa/menoa !Toivottavasti onni potkii vakipaikan suheen ja muutenkin ,on muuten ollu lomautuksia viimeaikoina....tuntuvat tehdasta pyörittävän työharjottelijoilla....jotka on sitten helppo heivata kilometritehtaalle, kun työt vähenevät, tahi valtion/kelan työllistämis raha lopahtaa....globaalia meininkiä..HEH!!!
Ei millään pelottelumielessä,KOP KOP tosi on!!
Positiivinen asenne on kultaa....niin sanoi entinenkin Patrian kurssilainen....on nimittäin hyvä ystäväni ja tiedän mistä puhun!!! - Nimetön
mäenanna&mäenusko kirjoitti:
työharjotteluun Patrialle,no vakituinen jobi onkin sitten eri asia.!Terve tuloa/menoa !Toivottavasti onni potkii vakipaikan suheen ja muutenkin ,on muuten ollu lomautuksia viimeaikoina....tuntuvat tehdasta pyörittävän työharjottelijoilla....jotka on sitten helppo heivata kilometritehtaalle, kun työt vähenevät, tahi valtion/kelan työllistämis raha lopahtaa....globaalia meininkiä..HEH!!!
Ei millään pelottelumielessä,KOP KOP tosi on!!
Positiivinen asenne on kultaa....niin sanoi entinenkin Patrian kurssilainen....on nimittäin hyvä ystäväni ja tiedän mistä puhun!!!Ei tarvi hermostuu. Itte ne Patrilla on käyny täälä asti näyttämässä alan oppilaille kaavioita henkilöstöntarpeesta johonkin vuoteen asti... Että vuosittain harjottelun ja kesän jälkeen vissii vakinaistetaan ja pla pla... Kihlatulleni se on melkein nyt ainoa mahdollisuus saada alalta kokemusta(ja ehkä sitten niitä töitä!)kun on nuo mahdollisuudet supistuneet... Ja vaikkei olis vakinain, kunhan on töitä. No, hyvä se tässä vaiheessa on tietää, ei sitten odoteta liikoja. Vi****ko ne Patrialaiset antaa niin ruusuisia kuvia. Samoin alan opettajat. Lomautuksia? Kerro lisää asiasta... Onko ystäväsi opiskellut missä?
- epes
Nimetön kirjoitti:
Ei tarvi hermostuu. Itte ne Patrilla on käyny täälä asti näyttämässä alan oppilaille kaavioita henkilöstöntarpeesta johonkin vuoteen asti... Että vuosittain harjottelun ja kesän jälkeen vissii vakinaistetaan ja pla pla... Kihlatulleni se on melkein nyt ainoa mahdollisuus saada alalta kokemusta(ja ehkä sitten niitä töitä!)kun on nuo mahdollisuudet supistuneet... Ja vaikkei olis vakinain, kunhan on töitä. No, hyvä se tässä vaiheessa on tietää, ei sitten odoteta liikoja. Vi****ko ne Patrialaiset antaa niin ruusuisia kuvia. Samoin alan opettajat. Lomautuksia? Kerro lisää asiasta... Onko ystäväsi opiskellut missä?
Mäntän ammattkoululla järjestetään lähes joka vuosi(monenavuotena on jo) PATRIAN kursseja....ja työllistymis mahdollisuudet ovat tosi heikkoja...varsinkin sitten kurssiajan jälkeen,kun työharjoittelujaksot on takanapäin!! Minun mielestäni se on jonkinnäköstä yhteiskunnan/ihmisten hyväksikäyttöä.Mutta ei oppi ojaankaada ja hyvällä tuurillahan ne laivatkin seilaa!!!! Onnea teille!
Mutta kun menette HALLIIN niin kyselkää paikallisilta kyllä ne kertoo lisää ,niinkun ne asiat on!!! - Nimetön
epes kirjoitti:
Mäntän ammattkoululla järjestetään lähes joka vuosi(monenavuotena on jo) PATRIAN kursseja....ja työllistymis mahdollisuudet ovat tosi heikkoja...varsinkin sitten kurssiajan jälkeen,kun työharjoittelujaksot on takanapäin!! Minun mielestäni se on jonkinnäköstä yhteiskunnan/ihmisten hyväksikäyttöä.Mutta ei oppi ojaankaada ja hyvällä tuurillahan ne laivatkin seilaa!!!! Onnea teille!
Mutta kun menette HALLIIN niin kyselkää paikallisilta kyllä ne kertoo lisää ,niinkun ne asiat on!!!Tuo autto jonnin verran... Meinaan ärsyttää s******sti et annetaan tosissaan ymmärtää että töitä on ja niitä työntekijöitä tarvitaan. Onko muuten työllisyystilanne muilla aloilla mikä? Meinaan jos itse aion jatko-opiskella/opiskella toisen ammatin ellei töitä ole tarjolla... Kiitos teille vastanneille...(paluu todellisuuteen :) Onko Jämsässä paljon "uudisasukkaita" vai "muuttavatko kaikki pois"...?
- epes
Nimetön kirjoitti:
Tuo autto jonnin verran... Meinaan ärsyttää s******sti et annetaan tosissaan ymmärtää että töitä on ja niitä työntekijöitä tarvitaan. Onko muuten työllisyystilanne muilla aloilla mikä? Meinaan jos itse aion jatko-opiskella/opiskella toisen ammatin ellei töitä ole tarjolla... Kiitos teille vastanneille...(paluu todellisuuteen :) Onko Jämsässä paljon "uudisasukkaita" vai "muuttavatko kaikki pois"...?
esim: koneistajat saavat aika helposti töitä, kunhan vaan läpäsevät2-3.vuoden koneistaja kurssin. Ikävä kyllä ammattitaitoisia koneistajiakin pidetään määräaikaisina vaikka hommia kyllä on, riippuu kyllä työnantajastakin!(nyt on ollut paljon "tyttöjäkin "kursseilla).....sellaista se on tämänajan työllisyys politiikka...koulutetetaan ihmisiä juuri oikeaan tarpeeseen sittenkun projekti loppuu niin heivataan mäjelle (helppo heivata)....mutta hyvällä tuurilla jne....ja kohtahan isot ikäpolvet alkavat jäädä eläkkeelle!Ai niin toinen homma missä olisi töitä on rakennusala...otappa selko! Mc Work!
- Nimetön
epes kirjoitti:
esim: koneistajat saavat aika helposti töitä, kunhan vaan läpäsevät2-3.vuoden koneistaja kurssin. Ikävä kyllä ammattitaitoisia koneistajiakin pidetään määräaikaisina vaikka hommia kyllä on, riippuu kyllä työnantajastakin!(nyt on ollut paljon "tyttöjäkin "kursseilla).....sellaista se on tämänajan työllisyys politiikka...koulutetetaan ihmisiä juuri oikeaan tarpeeseen sittenkun projekti loppuu niin heivataan mäjelle (helppo heivata)....mutta hyvällä tuurilla jne....ja kohtahan isot ikäpolvet alkavat jäädä eläkkeelle!Ai niin toinen homma missä olisi töitä on rakennusala...otappa selko! Mc Work!
Osaatko sanoa, onko alueella olevilla paperitehtailla jo vaihtunut vai onko vaihtumassa tuo isompi ikäpolvi? Kiinnostais...
- jämsäläinen
Nimetön kirjoitti:
Osaatko sanoa, onko alueella olevilla paperitehtailla jo vaihtunut vai onko vaihtumassa tuo isompi ikäpolvi? Kiinnostais...
Nuo mainitsemasi tehtaat Genencor ja UPM:n Jämsänkosken ja Kaipolan tehtaat ovat oikeastaan tämän alueen laboranttien ainoat työllistäjät. Myöskin Patria, jokilaakson sairaala jne työllistää jokusen laborantin. On noilta kaikilta tehtailta eläköitymisiä tulossa, mutta täällä on jonkin verran työttömiä laborantteja ja koulu, joka niitä koko ajan kouluttaa kortistoon.. Itsellä onneksi Kuopioon muutto lähenee päivä päivältä. :)
- epes
Nimetön kirjoitti:
tiedä...kannattas varmaan kysästä Jämsän /Mäntän työvoimatoimistoista ,miten he näkevät tilanteen kehityksen!!!? ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202248
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4232151Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669