Onko niistä metsurin täyspäiväiseksi työkaluksi. Kokemukset kiinnostaa.
Mitä mieltä akkusahoista?
6
179
Vastaukset
- Anonyymi00002
En ole varsinaisesti metsuri, mutta omassa metsässä olen paljonkin polttopuuta tehdessä käyttänyt akkusahaa. Kokemukset ovat hyvät. Se on tavalliseen verraten kevyt, eikä bensankatkua ole, eikä käsien niveliä rasittavaa tärinää. Jos on kaksi akkua käytössä, sillä sahaa melkoisen tovin. Kokoluokan suurimmat käy varmaan myös metsurin hommiin. Mutta ei kannata ostaa halpis merkkejä. Itsellä on Husqvarna, eikä siinä ole ollut mitään häiriöitä viiden vuoden aikana. Kerran vuodessa käytän huollossa, jossa pölyt sisältä poistetaan. Teräketjun huolto myös tärkeää, siis viilaus.
- Anonyymi00003
Tässä ammattilainen konkari testaa isoa akkusahaa
https://www.youtube.com/watch?v=QjSPgY2BjNY - Anonyymi00004
Sanoisin oman kokemukseni mukaan, että ovat suunnilleen yhtä hyviä ammattimetsurille kuin täyssähköauto taksikuskille. Toimii suuressa kaupungissa, muttei korvessa. Eli siis myös suurissa kaupungeissa on ammattimetsureita kaupunkien palkkalistoilla. Jos ei urakalla tee töitä, niin täyssähkö riittää mainiosti.
- Anonyymi00005
Mökkisahailijana kokemukset ovat positiivisia. Minulla oli bensasaha kaatoon ja "metsätöihin", kun taas sähkösaha pätkimiseen ennen pilkkomista.
Kun sähkösaha tuli käyttöikänsä päähän ja vikaantui ostin sen tilalle akkusahan ja sitä on tullut käytttyä nyt kaatohommissakin. Toimii ylllättävän hyvin. En lähtisi mitään puolen metrin läpimittaista tukkia kaatamaan, mutta reilusti 25 senttiset kaatuu hyvin. Positiivinen yllätys oli myös se, että saha toimii akun varauksesta riippumatta ihan samalla tavalla. Sitten meno loppuu kuin seinään. - Anonyymi00006
Olisi kai ne ihan hyviä mutta itsellä ei ole varaa laadukkaaseen akku sahaan ja vara-akkuun. Ja halvat ei oikein kestä. Vähävaraisena polttopuulämmittäjänä pitänyt tyytyä alle satasen käytettyyn bensasahaan.
- Anonyymi00007
Niin, akku maksaa miltei enemmän kuin saha, mutta esim. netissä hintoja vertailemalla löytyy huomattavia eroja . Ja monesti nettikaupan eduksi ja jopa rahtivapaasti voi tulla. Sama sahapaketti voi olla netissä 100- 145 e edullisempi kuin kivijalkakaupassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665331- 634484
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204301- 513710
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463664Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv432859- 262767
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo702454