Hommasin Biltsistä (joojoo, tiedetään) vessaan pari putkinippeliä. Kysymys kuuluu: pitääkö 10-milliseen kupariputkeen laittaa tukihylsyt, kun käytetään kiristysliitosta (helmiä)?
Yksi liitos kymmenestä tuntuu itsepäisesti tiputtavan, tein siis ilman hylsyjä.. Kaikki muut näyttävät pitävän ihan hienosti.
Tukihylsy kupariputkeen?
7
2221
Vastaukset
tarvitsee ja jopa kannattaa laittaa tukihylsy!Ruotsissa olleet pakollisia jo vuosia!
En tiedä mistä ammennat tietosi mutta usein ne on harhaan johtavia!- ErkkaV
arvo-poika kirjoitti:
tarvitsee ja jopa kannattaa laittaa tukihylsy!Ruotsissa olleet pakollisia jo vuosia!
En tiedä mistä ammennat tietosi mutta usein ne on harhaan johtavia!Olisin varmaan ostanut alunperinkin hylsyjä, mutta ne ovat jostain ihmeen syystä B:ssä yksittäispakattuja -> tuli mieleen että ne ovat joihinkin poikkeustapauksiin.. Helmiä kyllä löytyy kymmenen kappaleen pusseissa, tulee heti semmoinen fiilis että näitä tarvitaan enemmänkin - vaikka liittimien mukana toki toimitetaan helmet..
- pitää
laittaa tukihylsyt, kovaan ei tarvitse.
- ErkkaV
Onkohan tuo Biltsin kromattu Cu-putki sitten luokiteltavissa pehmeäksi? 30 sentin pätkä taipuu vielä aika helposti.
Tuolla on nyt pari liitosta mistä saa vessapaperiin jäämään vettä, eli ihan hiukan pääsee läpi. Taidan käydä hakemassa hylsyt ja kokeilla niillä. Mitä noita nyt on tullut otettua uudestaan auki, niin aika lailla se putki menee littaan helmen kohdalta; ei siis ihme ettei ihan viimeistä tiiveyttä tule.
Teippiäkin kokeilin helmen ympärille, kun tuossa yhdessä linkissä niin vinkattiin. Vähän ristiriitaiset kokemukset, ensin auttoi, mutta kun kiristi seuraavaa (ovat lähekkäin) niin jopa edellinen taas tiputti..
Joka tapauksessa seuraavan kerran haen liittimet lvi-liikkeestä, meni sitten tuplasti fyrkkaa tai ei.. - putkia
ErkkaV kirjoitti:
Onkohan tuo Biltsin kromattu Cu-putki sitten luokiteltavissa pehmeäksi? 30 sentin pätkä taipuu vielä aika helposti.
Tuolla on nyt pari liitosta mistä saa vessapaperiin jäämään vettä, eli ihan hiukan pääsee läpi. Taidan käydä hakemassa hylsyt ja kokeilla niillä. Mitä noita nyt on tullut otettua uudestaan auki, niin aika lailla se putki menee littaan helmen kohdalta; ei siis ihme ettei ihan viimeistä tiiveyttä tule.
Teippiäkin kokeilin helmen ympärille, kun tuossa yhdessä linkissä niin vinkattiin. Vähän ristiriitaiset kokemukset, ensin auttoi, mutta kun kiristi seuraavaa (ovat lähekkäin) niin jopa edellinen taas tiputti..
Joka tapauksessa seuraavan kerran haen liittimet lvi-liikkeestä, meni sitten tuplasti fyrkkaa tai ei..ja muistaakseni joku koko biltemassa taisi olla ohuempaa kuin bauhausissa, eli en koskenut biltaman tarvikkeisiin. Putkiliittimiäkään en sieltä uskaltanut ostaa.
Muuten ei ne tukihylsyt sinne putkeen enää mene, eli uusiksi menee. - ErkkaV
putkia kirjoitti:
ja muistaakseni joku koko biltemassa taisi olla ohuempaa kuin bauhausissa, eli en koskenut biltaman tarvikkeisiin. Putkiliittimiäkään en sieltä uskaltanut ostaa.
Muuten ei ne tukihylsyt sinne putkeen enää mene, eli uusiksi menee.Joo, uusiksi toki menee. Onneksi putkea ei ole kuin metrin verran. Tulipa opittua tämäkin asia =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673