Koiran hinnan tinkimisestä

koirakas

Niin ihmetyttää tuo keskustelu siitä,että jos ei "pysty/halua" maksaa koirasta esim.500-1000e niin silloin ei ole varaa myöskään koiraa pitää jne...
Jos koirasta maksaa vähemmän niin silloinhan jää tavallaan rahaa ostaa koiralle ruokaa ja tarvikkeita sillä erotusrahalla.
Eli siis ylimääräistä...

No,keskustelua aiheesta kaipaisin!

36

2678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes ajatellut.

      En ole koskaan edes ajatellut tinkiä koiran hinnasta. Ostan sen koiran minkä haluan ja siltä kasvattajalta jonka parhaaksi katson, maksan sen mitä pyydetään.

    • Riva

      Kuka kieltää säästämästä sitä 1000 eur,onko pakko tehdä "heti osto".Ja joskus joutuu odottamaan sopivaa yhdistelmää,jollon jää aikaa pistää sitä rahaa säästöön.
      Jos koiran hankkii,niin on paras varautua ylimääräiseen rahan menoon.

      • koirakas

        Siis kyse ei nyt ollut siitä etteikö olisi varaa/halua maksaa koirasta vaan että miksi saa täällä hirveät haukut päällensä jos kyselee hinnan tinkaamisesta!


      • kuule
        koirakas kirjoitti:

        Siis kyse ei nyt ollut siitä etteikö olisi varaa/halua maksaa koirasta vaan että miksi saa täällä hirveät haukut päällensä jos kyselee hinnan tinkaamisesta!

        tuo tinkiminen oo vähän "heimosta" kiinni,eteläsuomalaiset ei muutenkaan taida niin paljon tinkiä kun taas täällä pohjanmaalla tingitään vaikka ruumisarkusta eikä pidetä sitä mitenkään häpeällisenä.

        Oon nyt seurannut tätä juttua ja ajattelin että ehkäpä monet kasvattajat karsastavat tinkijää kun ovat laskeneet sen paljonko pitää pennuista saada hyppymaksujen,lääkärikulujen ja kaiken muun takia eivätkä haluaisi ainakaan pahasti miinukselle päätyä.Jos yhdelle antaa alennuksen niin pentutapaamisessa sitten vertaillaan paljonko halvemmalla joku on omansa saanut ja sota on mahdollinen,tai ainakin kyräilyä tiedossa.


      • kyräilyjä
        kuule kirjoitti:

        tuo tinkiminen oo vähän "heimosta" kiinni,eteläsuomalaiset ei muutenkaan taida niin paljon tinkiä kun taas täällä pohjanmaalla tingitään vaikka ruumisarkusta eikä pidetä sitä mitenkään häpeällisenä.

        Oon nyt seurannut tätä juttua ja ajattelin että ehkäpä monet kasvattajat karsastavat tinkijää kun ovat laskeneet sen paljonko pitää pennuista saada hyppymaksujen,lääkärikulujen ja kaiken muun takia eivätkä haluaisi ainakaan pahasti miinukselle päätyä.Jos yhdelle antaa alennuksen niin pentutapaamisessa sitten vertaillaan paljonko halvemmalla joku on omansa saanut ja sota on mahdollinen,tai ainakin kyräilyä tiedossa.

        Jos hinta ja laatu vastaavat toisiaan, niin kuin pitäisi. Halvemmassa pennussa pitää siis olla jokin puute, josta sen halvempi hintaa aiheutuu.


      • kuule
        kyräilyjä kirjoitti:

        Jos hinta ja laatu vastaavat toisiaan, niin kuin pitäisi. Halvemmassa pennussa pitää siis olla jokin puute, josta sen halvempi hintaa aiheutuu.

        ajattelinki että jos yksi saa tingittyä niin mikä on peruste ihmettelevät ne jotka sen täyden hinnan maksoivat.
        Sinänsähän se on jokaisen kasvattajan oma asia millä ehdoilla ja hinnalla ne pentunsa myy.Jos hinta on tiukka niin sanoo sen ja piste.
        Onhan se ihan totta että oli se koira 300 tai 1000 euroa niin se on vain murto-osa siitä mitä koiraan uppoaa vuosien mittaan.

        Joku ostaa kalliit golfmailat,me taas ostetaan koira josta on meille enemmän iloa.Jokainen tyylillään ja harrastus maksaa melkein aina.


    • !!!!

      ...safkat,lelut ja luut?Ja pliis miks nää ketjut pitää aloittaa joka toinen päivä uudestaan?Eikö niihin vanhoihin voi vastata,kun tää vääntö alkaa joka kerta uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja ........tuolla on toisaalla ainakin viisi eri kohtaa jossa tätä väittelyä voidaan käydä...

    • jou

      jos ei ole rahaa ostaa 1000 euron koiraa, voi ostaa 100 euron koiran, niitäkin saa.

      • Lila

        Ehkä saa...
        Nämä pentutehtailijatkin nykyään pyytää paperittomista ja seropi pennuista jo 200-400 euroa, ja sitten vielä pääset niiden eläinrääkkäyksen tukijaksi.


      • juupa
        Lila kirjoitti:

        Ehkä saa...
        Nämä pentutehtailijatkin nykyään pyytää paperittomista ja seropi pennuista jo 200-400 euroa, ja sitten vielä pääset niiden eläinrääkkäyksen tukijaksi.

        Hyvä Lila, aloita vaan taas sama pentutehtailuriita. Säkin oot yks niitä jotka jaksaa vääntää kaiken pentutehtailuks ja sen kannattamiseksi, vaikka asioilla ei ois mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • stop!
        Lila kirjoitti:

        Ehkä saa...
        Nämä pentutehtailijatkin nykyään pyytää paperittomista ja seropi pennuista jo 200-400 euroa, ja sitten vielä pääset niiden eläinrääkkäyksen tukijaksi.

        Ei enää näitä pentu-tehtaita,kyllä siitä yhdestä on jo riittävästi nähty ja kuultu! Ja ollaan aivan niinkuin kaikki tässä jo pentutehtaitten tukijoita..itse kukin.Alkaa oikeesti jo kyllästyttää.siis aikuisten oikeesti.


      • Lila
        stop! kirjoitti:

        Ei enää näitä pentu-tehtaita,kyllä siitä yhdestä on jo riittävästi nähty ja kuultu! Ja ollaan aivan niinkuin kaikki tässä jo pentutehtaitten tukijoita..itse kukin.Alkaa oikeesti jo kyllästyttää.siis aikuisten oikeesti.

        En aijo alkaa riitelee, minähän sanoin, vain mielipiteeni niistä satasenkoirista...

        **Alkaa oikeesti jo kyllästyttää.siis aikuisten oikeesti**lainaus
        Ehkä kuulun niihin kakaroihin sitte, ei se mitään, noihin tehdas asioihin en kyllästy.


      • Joo
        juupa kirjoitti:

        Hyvä Lila, aloita vaan taas sama pentutehtailuriita. Säkin oot yks niitä jotka jaksaa vääntää kaiken pentutehtailuks ja sen kannattamiseksi, vaikka asioilla ei ois mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Kyllä alkaa tottavie jo hiukan riittämään tää "valistus"! Ja entäs sitten jos jollain on vaikka kymmenen koiraa ,ja vuoronperään niitä pennuttaa ,vaikka sekarotuisia, kunhan hoitaa niiden olot niin että ne vastaa ,sitä mitä yleensä kasvattajalta edellytetään,,en pitäis pahana.


    • Minna

      Koiran hinta ei ole sellainen mistä tingitään tai pyydetään alennuksia. Koira ei ole halpa harrastus. Hommaa sekarotuinen jos haluat "ylimääräistä" rahaa ruokaan yms. Koira tulee kalliiksi, yllättäviä sairastumisia yms. yllätymenoja tulee helposti. Sen huomaat varmasti vasta sitten kun on oma koira.

    • P.R

      Koirani loukkasi juuri jalkansa ja kävi eläinlääkärillä. Lasku oli 149 eur, eikä se sisältänyt edes leikkausta... Koiran hoitokuluista EI voi tinkiä ja jos suree jo pelkkää koiran ostohintaa, niin silloin on kenties parasta olla hankkimatta koiraa!

      • Luu

        Ja osa kasvattajistahan tarjoaa myös osamaksuvaihtoehdon..


      • Ria
        Luu kirjoitti:

        Ja osa kasvattajistahan tarjoaa myös osamaksuvaihtoehdon..

        Mielestäni pankki on lainan ottamista varten eikä kasvattaja. Nykyään pankistakin saa lainaa ilman, että tarvitsee valehdella mihin sitä rahaa tarvii.


      • sama juttu

        Samoin, koira loukkasi koipensa, nyt mennyt jo yli 1000€ ja toinen samanlainen summa vielä menossa.. Tosin onhan hyviä vakuutuksia tarjolla, jolla voi hiukan näitä tällaisia menoja ehkäistä...
        Saakos kysyä mikä koira sulla on, ja mitä kävi?


    • hei

      Kukin ottaa sen hintaisen koiran, mihin on varaa!

      Eri rodut maksavat tietyn summan ja piste.

      Jos haluat 1000 euron koiran, niin säästä etukäteen!

      Elämä on valintoja täynnä.

    • koirakas

      Siis ,en ole sanonut että en ostaisi 1000euron koiraa tai ettei olisi varaa ostaa vaan yleensäkin ihmettelen aihetta,että miksi se olisi niin kamalaa jos koiran hinnasta tinkisi.

      Ite olen ostanut semmosen koiran kuin haluan ,enkä hinnasta tinkinyt,
      mutta miksi hinnasta ei voisi tinkiä,sitä ihmettelen,kun täältä olen saanut sen kuvan ettei hinnasta saa tinkiä ja jos sellaista mainitsee niin täällä kommentoidaan heti ,ettei kannata/voi ottaa koiraa jos ei ole varaa sitä elättää jne...ja jos on varaa elättää koira niin on varaa maksaa siitä esim.1000e.
      Tämmöistä asialla tarkoitin,jos joku nyt tällä kertaa ymmärtäisi!

      Tarkoitukseni ei ollut aiheutta tänne mitään hämminkiä,mutta asiani ymmärrettiin ehkä väärin ja eipä osunut silmääni ketjua jossa juuri tästä asiasta olisi puhuttu.Jonkun jutun luin aijemmin ,jossa haukuttiin juuri tämmöistä tinkaajaa ja jäin sitä asiaa miettimään.

      • Kyllähän sitä aina voi yrittää tinkiä, mutta harvoin onnistuu. Itse olen sitä mieltä että maksaa sen mitä kasvattaja pyytää, mutta ei mitään tolkuttomia hintoja. Jos hinta on todella kova täytyy pentujen suku olla todella laadukasta.
        Meillä ollaan tingitty, mutta vain ja ainoastaan jos itse teen aloitteen. Meillä on vuosien mittaan ollut muutama tapaus jotka ovat tulleet katsomaan pentuja ja raha on tiukoilla. Silloin olen kyllä tullut itse vastaan.
        Jos taas minulta tivataan alennusta, vastaan kysyjälle, ettei meillä ole alennusmyynti pentuja tälläkertaa.


      • ...

        mitään pahaa ole. Se vaan kuulostaa vähän epäkorrektilta kun puhutaan samaan aikaan elävästä olennosta ja useimmiten varsinkin perheenjäsenestä. Ainakin itse ajattelen näin. Tiedän että tinkiminen on yleistä "hyötyeläinkauppoja" tehdessä, esim. hevosenostossa, mutta jotenkin se vaan kuulostaa omituiselta/vähintäänkin epäilyttävältä koiran hankinnassa.


      • ... kirjoitti:

        mitään pahaa ole. Se vaan kuulostaa vähän epäkorrektilta kun puhutaan samaan aikaan elävästä olennosta ja useimmiten varsinkin perheenjäsenestä. Ainakin itse ajattelen näin. Tiedän että tinkiminen on yleistä "hyötyeläinkauppoja" tehdessä, esim. hevosenostossa, mutta jotenkin se vaan kuulostaa omituiselta/vähintäänkin epäilyttävältä koiran hankinnassa.

        epäkorrektia,eikä omituista,,,ja hevoskaupoissa tosiaan yleistä,,riippuu ihmisten tempperamentistä,,,meilläpäin tinkataan jopa koiranpennun hinnoista,,ja itse olen tingannut kaikkien hevosteni hinnat issellein eduksi!


      • kasvattajalta
        Helli-55 kirjoitti:

        epäkorrektia,eikä omituista,,,ja hevoskaupoissa tosiaan yleistä,,riippuu ihmisten tempperamentistä,,,meilläpäin tinkataan jopa koiranpennun hinnoista,,ja itse olen tingannut kaikkien hevosteni hinnat issellein eduksi!

        Minua on aina kummastuttanut, miksi koirien kaupan yhteydessä ei saisi puhua hinnasta suoraan. Jos ostan jääkaapin, haluan toki tietää paljonko se maksaa ja myyjällä on jopa velvollisuus pitää hinnat esillä. Jos joku haluaa ostaa minulta koiranpennun, on mielestäni täysin korrektia ja normaalia kysyä, jopa keskustelun aluksi, paljonko pentu maksaa. Ensikertalainen pennunostaja ei välttämättä ole yhtään kärryillä siitä, miten kallis hankinta pentu voi olla, joten mielestäni on aivan normaalia, ettei pennun ostoon tarvittavaa summaa olekaan käytössä. Ei sitä tarvitse peitellä tai hävetä!

        Paljon tylsempää on jaaritella ostajaehdokkaan kanssa esim. tunnin verran puhelimessa ennen kuin hän rohkaistuu kysymään hintaa ja suunnilleen mykistyy sen kuullessaan. Tämän välttääkseni sanon yleensä hinnan itse jossain vaiheessa, jos minusta tuntuu, ettei sitä "uskalleta" kysyä, ettei leimauduttaisi huonoksi ostajaksi!

        En pane pahakseni myöskään tinkimisyrityksiä, vaikka en niihin suostukaan. Jos pennulla on jokin sen arvoa alentava vika, kuten purentavirhe, myyn sen alennuksella ja merkitsen alennuksen syyn kauppakirjaan. Muita alennuksia en tunne.


    • lopo

      Äskettäin tiedustelin yhden sekarotuisen pennun hintaa ja sain vastaukseksi 550€!! Jos olisin ihan tosissani ottamassa toista koiraa tästä seropista, tinkaisin varmasti..tai ainakin yrittäisin. (Maksoin rotukoirastani 750€.)

      • kasvattajalta

        Seropien hinnat ovat nousseet älyttömiksi, samoin rekisteröimättömien "puhdasrotuisten". Mutta kuten vanha sanonta toteaa, se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.


      • Jaahap

        Itse maksoin vuosi sitten 450€ seropistani. Se on juuri sellainen koira, jonka haluan. Pentuja oli seitsemän ja kasvattajalla 40 hyväksymäänsä ostajaehdokasta, kyselyjä enemmänkin. En todellakaan yrittänyt tinkiä hinnasta, sehän olisi voinut johtaa siihen, etten olisi pentua saanut ostaa. Kasvattaja oli muutenkin tiukan tuntuinen ja varmistui todella huolellisesti pennun tulevaisuuden olosuhteista, prosessi muistutti mielestäni adoptiota eikä eläimen ostoa, mutta mielestäni ihan ok, että tutki asiakkaan. Jollen olisi koiraa saanut, olisi varmaan ottanut päähän se perinpohjaisuus. Pentu oli luovutettaessa tunnistus-merkitty (tatuointi), eläinlääkärin tarkistama ja ensimmäiset rokotukset annettu(täällä ruotsissa=ensimmäinen rokotus 8-viikkoisena eläinlääkärin tarkastuksen yhteydessä, ja toinen sitten 12-viikkoisena, jonka jouduin itse huolehtimaan).


      • utelias
        Jaahap kirjoitti:

        Itse maksoin vuosi sitten 450€ seropistani. Se on juuri sellainen koira, jonka haluan. Pentuja oli seitsemän ja kasvattajalla 40 hyväksymäänsä ostajaehdokasta, kyselyjä enemmänkin. En todellakaan yrittänyt tinkiä hinnasta, sehän olisi voinut johtaa siihen, etten olisi pentua saanut ostaa. Kasvattaja oli muutenkin tiukan tuntuinen ja varmistui todella huolellisesti pennun tulevaisuuden olosuhteista, prosessi muistutti mielestäni adoptiota eikä eläimen ostoa, mutta mielestäni ihan ok, että tutki asiakkaan. Jollen olisi koiraa saanut, olisi varmaan ottanut päähän se perinpohjaisuus. Pentu oli luovutettaessa tunnistus-merkitty (tatuointi), eläinlääkärin tarkistama ja ensimmäiset rokotukset annettu(täällä ruotsissa=ensimmäinen rokotus 8-viikkoisena eläinlääkärin tarkastuksen yhteydessä, ja toinen sitten 12-viikkoisena, jonka jouduin itse huolehtimaan).

        Mitä rotuja on koirassasi? Yleensähän ainakin kääpiö sekoitukset ovat tuon hintaisia.


      • Jaahap
        utelias kirjoitti:

        Mitä rotuja on koirassasi? Yleensähän ainakin kääpiö sekoitukset ovat tuon hintaisia.

        Rodut ovat Border Collie (85%), Labrador Retriever (12,5%), Saksan paimenkoira (2,5%). Tuo on sellainen teoreettinen rotujakautuma, laskettu siitä, että isä=95% Bortsu, 5% Saksanpaimenkoira. Emä=75% Bortsu, 25% Labradorinnoutaja.


      • Jaahap
        kasvattajalta kirjoitti:

        Seropien hinnat ovat nousseet älyttömiksi, samoin rekisteröimättömien "puhdasrotuisten". Mutta kuten vanha sanonta toteaa, se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

        Minä maksoin seropistani 450€ vuosi sitten, enkä tuntenut itseäni lainkaan tyhmäksi. Jos olisin tinkinyt, olisi luultavasti pentu jäänyt saamatta, ja olisin tällä hetkellä vailla parasta kaveriani. Enkä ole sen jälkeen nähnyt juuri sellaista koiraa olevan saatavilla, joten tunnen itseni hyvin onnelliseksi ja viisaaksi:-). Sain mitä halusin ja maksoin siitä mielestäni ihan kohtuu hinnan.


    • Anonyymi

      Ajankohtaista nykyään tuo koiranpennuilla rahastaminen yli 500€ pydetään pennuista. Itse ostasin koiran pennun mehtuukaveriksi, mutta en tue tommosta tehtailua ja rikollista toimintaa että noin kovia summia revitään.

      • Anonyymi

        Eikä tuo viishunttii edes riitä nykyään mihinkään. Tonni alkaa olla vähin millä saa. Mutta onneksi kun hankkii aikuisena, sen voi saada jopa ilmaiseksi. Kaikki kun koiraa ei osaa kasvattaa, niin antavat pois kun vain joku ottaa. Sopivasta rodusta voi kyllä opettaa vanhempanakin kunnon metsäkaverin.


      • Anonyymi

        Hyvä on pyytää hintaa,ei joudu sitten köyhälle halpisruokaa syömään.Ne tilkii hoidosta kaikin keinoin,ja koira on se joka kärsii.Kun rokotukset ja el käynnit jää tekemättä vaikka tarttis.
        Koiran hinnaksi on hyvä 1000-140/,rodusta ja suvusta riippuen.Ajuri voi maksaa 3000€, jos on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä on pyytää hintaa,ei joudu sitten köyhälle halpisruokaa syömään.Ne tilkii hoidosta kaikin keinoin,ja koira on se joka kärsii.Kun rokotukset ja el käynnit jää tekemättä vaikka tarttis.
        Koiran hinnaksi on hyvä 1000-140/,rodusta ja suvusta riippuen.Ajuri voi maksaa 3000€, jos on hyvä.

        Halpisruokaa? Meillä syötetään pelkkiä teurasjätteitä koirille ja myyn 2-3 pentuetta vuodessa! Broilerikasvattajalta saan ilmatteeks hakea kuoliaaksi tallotut kanalan pohjilta.

        Tämän nimi on raakaruokinta eli BARF ja se on nyt muotiakin! HIH-HIH!

        Ensi vuonna taas pennutan ja alta 1500 euroa en myy yhtään koiraa! Kennelinpitäjän elämä on yhtä juhlaa, koiran ruoka on ilmasta, veroja en maksele enkä kuitteja kirjoita ja ell käy sen verran, että saadaan nettiin kuvat, mutta hällekään en maksa mitään.

        Kateelliset haukkuu mutta karavaani kulkee, näin se vaan menee.


    • Anonyymi

      MInä otan kasvattajana aina luulot pois näiltä tinkijöiltä. Näytän meidän Kostoa vähän häkinraosta (Kosto on 56-kiloinen, luonnevikainen lapsenraatelija) ja sanon että alennusta en anna, mutta saat ottaa Koston mukaasi kaupanpäälle. Jos joku vähän epäröi niin sitten avaan häkin...

    • Anonyymi

      Ostaja on edelleen kuningas. Jos hinta/laatu ei miellytä, niin paras jättää pentu kauppaan. Se harmittaa koirakauppiasta lopulta eniten ja hillitsee rosvorahastuksen vimmaa. Keski-Euroopassa hyvän sukupuun omaavat pennut maksavat 300-700 euroa., Suomessa usein 1200 tai ylikin. Suomi on keskimääräiseen ostokykyyn nähden hirvittävän kallis maa. Kohta ei kukaan viitsi harrastaa mitään rosvohintojen vuoksi. . Koira-alan näivettyminen ja typerä byrokratisoituminen näkyy jo kansainvälisissä kilpailuissa. Menestys on jäänyt kauas taakse ja mitään hyvää ei ole edes nököpiirissä. Kasvattajien ja Kennelliiton ahneus on mennyt liian pitkälle. Se on tuhonnut maastamme koiraharrastuksen määrän ja tason.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe