Toimeentulotuella elävä kouvolalainen Aleksi ei edes halua mennä töihin

Anonyymi-ap

15

110

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Toimeentulotuella elää ihan hyvin. Jos saa pientä palkkaa, tulot jäävät paljon pienemmäksi kuin toimeentulolla elävän tuet. Tiedän monia jotka ovat elänee kymmeniä vuosi tt-tuella, ja heillä on aina ollut enemmän käyttää rahaa elämiseen kuin minulla, joka olin osapäivätöissä ja välillä myös pienipalkkaisessa kokopäivätöissä. Suomessa palkat ovat jääneet pahasti jälkeen elinkustannusten nousun vuoksi. Kaikkia alle 2000 euron palkkoja pitäisi nostaa kerralla ainakin 20 prosenttia, että pystyisi elämääm normaalia elämää.

• Anonyymi00008
        UUSI

Miksi valehtelet , oletko noin kateellinen ?

• Anonyymi00002
      UUSI

Juu, Aleksi voi tehdä elämällään kuten haluaa. Työn verotusta on kevennettävä.

• Anonyymi00004
        UUSI

Nimenomaan. Pienituloisten työn verotusta on loivennettava reilusti. Että riittää peruselämiseen ilman tukia!

Veronmaksulla taas yhteiskunta toimii. Tai siis toimi ennen. Koulutus ja terveydenhuolto, armeija ja poliisi, tiet, verohallinto, sosiaalitoimi, kulttuuri ja maantiet.

Ja tukien varassa elävien on saatava takaisen se suoja-osa, joka salliin tienata kuussa 300 euroa tai vaikkapa 500 euroa ilman tukien menetystä. Niin voi saada jalan oven väliin sijaisena jossain. Jos päiväpalkka tulee vaikka kuuden viikon päästä ja etuutta vähennetään jo siinä kuussa, ei vaan ole varaa ottaa vastaan keikkaa!

• Anonyymi00005
        UUSI

Aivan, Suomessa maksetaan liikaa veroja. Aleksi tulkoon toimeen omillaan.

• Anonyymi00003
      UUSI

Kelan mukaan toimeentulotukien väärinkäyttäjiä oli noin tuhat.
      227 000 suomalaista ja 56 000 maahanmuuttajaa on koko sakki.

On toki kai (?) hyvä nykyisen tavan mukaan tuomita koko sakki hitaaseen kuolemaan, jos ei mitään rikollista keksi, kuin yrittää parantaa elinolosuhteita ja luoda toivoa tulevaisuuteen?

• Anonyymi00006
        UUSI

Joo, nämä Aleksit leimaa koko porukan. Tuet pois Aleksilta.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Joo, nämä Aleksit leimaa koko porukan. Tuet pois Aleksilta.

Aleksi on sentään tehnyt töitä joskus päinvastoin kuin perustuslakimies.

• UUSI

Fiksu kaveri.😇👍

• Anonyymi00009
        UUSI

Jos ostaa toimeentulolla olutta niin silloin on. Muuten ei välttämättä.

• UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jos ostaa toimeentulolla olutta niin silloin on. Muuten ei välttämättä.

Olut on aina järkevä ostos!🍺🍺🍺🍺🍺🍺😋👍

• Anonyymi00010
      UUSI

Jos elää toimeentulotuella, se tarkoittaa, että joku muu, esimerkiksi työssä käyvä, elättää. Se on todella väärin.

• Anonyymi00011
        UUSI

Palkkatyön verotus ei ole valtion tuloista edes 15%, tuo että työssäkäyvät elättävät työttämät on vanha ja osittain valheellinenkin virsi.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Palkkatyön verotus ei ole valtion tuloista edes 15%, tuo että työssäkäyvät elättävät työttämät on vanha ja osittain valheellinenkin virsi.

Se ei ole ainoa vero, jotta työssäkäyviin kohdistuu.

• Anonyymi00014
        UUSI

Työn verotusta on kevennettävä kaikissa tuloluokissa. Ihmisten tulee pitää itse omat tulonsa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      984
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      848
    3. 62
      833
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      44
      794
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      48
      741
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      674
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      639
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38