Äsan asunnot

Anonyymi-ap

Mainostetaan asuntoja, mutta ei edes vastata kyselyihin tai sanotaan ettei ole. Ei ihme, että menee huonosti

34

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Eipä ne sossu pummille asuntoja anna

    • Anonyymi00002

      Eikä työssä oleville.

    • Anonyymi00003

      Demarit ohjaa ja päättää.

    • Anonyymi00004

      Onkohan kukaan poismuuttanut saanut äsän lopputarkastuksesta puhtaita papereita?Me jouduttiin vuokraamaan remontin ajaksi 2kk.ei kelvannut oma huolellinen siivous vaan uuninkin yrittivät meillä pesettää vaikkei sitä edes käytetty.Saahan noinkin oman firman porukalle hommia vuokralaisen kustannuksella.

    • Anonyymi00005

      Isompaa asuntoa kateltu, mutta näyttää olevan suurin osa kolmioista ja neliöistä vuokrattuna ulkopuolisille yrityksille, jotka tienaavat kaupungin vuokra-asunnoilla rahaa mm. tehtaiden komennusmiehillä. Ovat näköjään annettu 6kk irtisanomisajalla, joten oman kaupungin asukkaiden käyttöön ei hirveän nopeasti palaudu.

      Katsokaapas tuolta -> https://www.forenom.com/fi/kalustetut-asunnot/aanekoski/. Muitakin vuokrafirmoja tämän lisäksi, minne kaupungin vuokra-asuntoja annettu ansaitsemistarkoituksessa ulkopuolisille firmoille. Pääasiassa isompia vuokra-asuntoja.

      Ilta-sanomista tuore uutinen (13.2.2026): https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011815895.html
      Toisin kuin Helsingissä, niin Äänekoskella ei ilmeisesti ole Ääneseudun asuntojen tarkoituksena tarjota kohtuuhintaisia asuntoja oman kaupungin asukkaille noudattaen asukasvalintaa, jossa noudatetaan muun muassa asunnontarpeen kiireellisyyttä sekä tulorajoja.

      • Anonyymi00009

        Äänekoskella on oikein hyvin isompiakin asuntoja tarjolla. Toki niitä eivät yksityiset vuokraa, jos tarjota on vaan sossun maksulappuja.

        Forenom toimii ympäri Suomen ja rahastaa kolminkertaista vuokraa markkinahintoihin nähden. Veronmaksajat maksaa, kun näihin asutetaan turvapaikanhakijoita.

        Hyvää tuloa kokoomuksen asuntolordeille, jotka hallitsevat tuota Forenomia.


    • Anonyymi00006

      Tuohan on vinkkijutun arvoinen asia. Alkaa kaljun kupolia kuumottamaan omistajapolitiikat uusiksi 🤣😅. Samalla sähköpostilla kirjaamoon ja iltalehteen viestiä, vetoavat varmasti ns. liikesalaisuuteen kaupungin puolelta.

      • Anonyymi00010

        Persu taas yrittää kääntää asiat väärinpäin.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Persu taas yrittää kääntää asiat väärinpäin.

        Mitä tekemistä persuilla on politrukkien vetämän kaupunginyhtiön toiminnan kanssa? Selkeästi omistaja ohjannut toimintaa siihen suuntaan että joku kaveri vetää välistä? Eihän ole taas jokapaikassa hääräävä ”kiertotalousmies”? Näissä tollikoissa ei taida persuja olla mutta jokunen todella yksinkertainen tapaus keskeltä ja vasemmalta. https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/aaneseudun-asunnot-oy/01770963/paattajat


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Mitä tekemistä persuilla on politrukkien vetämän kaupunginyhtiön toiminnan kanssa? Selkeästi omistaja ohjannut toimintaa siihen suuntaan että joku kaveri vetää välistä? Eihän ole taas jokapaikassa hääräävä ”kiertotalousmies”? Näissä tollikoissa ei taida persuja olla mutta jokunen todella yksinkertainen tapaus keskeltä ja vasemmalta. https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/aaneseudun-asunnot-oy/01770963/paattajat

        Persut lupas 100 00 työpaikkaa ja velkaantumisen loppuvan. Persut on hallituksessa. Hienosti menee.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Persut lupas 100 00 työpaikkaa ja velkaantumisen loppuvan. Persut on hallituksessa. Hienosti menee.

        4hxlob 1730 fypgo xryv


    • Anonyymi00011

      No asunnot ovat kaupungin ja omistaja politiikka ja niiden ohjaus kuuluu kaupunginhallitukselle.
      Miksi ,ette tee kyselyä omistajalle ja pyydä kirjallista vastausta?
      Siihen on lain mukaan vastatta koskee myös Hyrrätakkia.
      Jos vastausta ei tule niin kantelu Hallinta-oikeuteen HAO:lleeinuo asiat täällä mihinkään etene.

      • Anonyymi00015

        No tuo hyrrätakki on niin pihalla ettei nokkansa kanssa tiedä kumminkopäin paperi pitäisi käsissään. Tässä on hallinto-oikeus keissi tuloillaan hyrrälle toisesta asiasta, tämän kylän touhut pistää korpeamaan siihen malliin, että uskoisin näitä keissejä pukkaavan pellekerholle, voivat tunkea laput vaikka hanuriinsa sitten lämmikkeeksi.


    • Anonyymi00013

      Outoa tosiaan, että ovat alkaneet mainostaa facebookissa. Loppuvuonna laitoin asuntohakemuksen Äki kaksioihin, ei kuulunut mitään sieltä, niin kysyin. ULLATUS. Ei yhtään vapaana. Kenelle kaikki asunnot oikein annetaan? No ei väliä, vuokrasin yksityiseltä, halvemmalla.

      • Anonyymi00016

        6gihöbi ugyjujp fhooflpg


      • Anonyymi00020

        Aika kovat vuokrat on noissa kämpissä. Yksityisiltä tosiaan saa halvemmalla.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Aika kovat vuokrat on noissa kämpissä. Yksityisiltä tosiaan saa halvemmalla.

        Kupparit kuppaa demareiden johdolla. Pelkkää sähläystä, lippuja, lappuja, strategioita, valheita vuodesta toiseen. Demari kaupunginjohtajana demari kaupunginhallituksen puheenjohtajana. Kartanonherra valtuuston puheenjohtajana. Ihan käsittämätön paletti kurapasqulia.


    • Anonyymi00018

      Eihän täällä ole enää kellään varaa asua kolmioissa. Esimerkiksi.

    • Anonyymi00022

      Kaupungin vuokra asunnoilla on ihan kohtuuttomat vuokra hinnat!! Ei niihin kannata muuttaa! Joka vuosi nousee vuokra 10-25€ ja asumistuet senkun laskee.

      • Anonyymi00025

        eihän rehellinen ihminen tarvitsee asumistukia ellei ole opiskelija tai pienituloinen eläkeläinen, muut pummit voi asua niissä.


    • Anonyymi00023

      Mainostetaan ja kuvat niistä remontoiduista näteistä kämpistä. Jotkut asuu nuhjusissa alkuperäisissä eikä saa remonttia.

    • Anonyymi00024

      Puolet taloista pitäis romuttaa. Saatais samalla työllisyysprossat paremmalle tolalle

    • Anonyymi00026

      Taitaa maksaa liikaa.

    • Anonyymi00027

      Paljon vuokra kolmiossa? 80 neliöö tarvitsen

      • Anonyymi00028

        Semmonen 800-900e.
        Kaksiot 700e.
        Ihan järkyttävää!!


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Semmonen 800-900e.
        Kaksiot 700e.
        Ihan järkyttävää!!

        Melekosta kurapasqulia. Kuka helevetti tommosissa asuu? Strategia-Matti kalakaverinsa kanssa?


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Semmonen 800-900e.
        Kaksiot 700e.
        Ihan järkyttävää!!

        1039 näytti olevan äsken kolmio.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        1039 näytti olevan äsken kolmio.

        Ei nuo kovia vuokria ole, jossain saa maksaa 26 neliön yksiöstä 600-1000€ .


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Ei nuo kovia vuokria ole, jossain saa maksaa 26 neliön yksiöstä 600-1000€ .

        Niin no tämmöisessä peräkylässä 500 on maks vuokra.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Niin no tämmöisessä peräkylässä 500 on maks vuokra.

        sillä hinnalla ei äkistä saa yksiötäkään enää! Ja sit pitää olla vuokravakuus, kenellä normi ihmisellä on 1200e - ja enemmän säästössä??


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        sillä hinnalla ei äkistä saa yksiötäkään enää! Ja sit pitää olla vuokravakuus, kenellä normi ihmisellä on 1200e - ja enemmän säästössä??

        Olen normi-ihminen ja tuollainen säästö löytyy jopa kahdelta eri tililtä, eihän tuollainen mitätön summa ole ongelma.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Semmonen 800-900e.
        Kaksiot 700e.
        Ihan järkyttävää!!

        Normi vuokria nykyään.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Olen normi-ihminen ja tuollainen säästö löytyy jopa kahdelta eri tililtä, eihän tuollainen mitätön summa ole ongelma.

        Onhan se. Ei oo kahen kk vuokra rahaa tilillä.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Onhan se. Ei oo kahen kk vuokra rahaa tilillä.

        Asiat olisi voinut joskus hoitaa niin, että tilillä olisi katetta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe