Tutkitaanko oikeati siis verikokeet ja saako diaknoosin
kaikista vaivoistaan , kun on monta eri vikaa ,
käykö kukaan yli 80 - 90 v vanhus enään lääkärissä ?
VIELÄKÖ YLI 80+ v PÄÄSEE LÄÄKÄRIIN ?
55
556
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kaikilla on oikeus lääkäriin. Lääkäri laittaa tutkimuksia mistä katsoo
aiheelliseksi. - Anonyymi00002
Käykö joku / jotkut vanhukset vielä lääkärissä,
luuleeko vanhukset vielä saavansa asiaan kuuluvan hoidon jos siihen olisi vielä tarve, vai pannaanko tavallaan vanhus moni sairas saatto hoitoon
siis saisko vanhus lievitystä vaivoihinsa,
entä jos vanhus haluaisi vileä virtaa, siis jaksamista tekemiseen ja kohtuuliseen liikkumiseen, onko siihen jokin lääkiys olemassa, että jos voimat on hukassa, niin ne ainaki osittain palaisi,
paljon tyhmiä kysymyksiä, joillekki kitsestään selvyys,
joillekki ei,
vaan haluaisivielä tuntea itsensä ihmienä ja jaksaisi esm. luukkua kohtuullisen normaalisti vielä ja puuhastella kotihommia jaksamisensa mukaan,,,,,,- Anonyymi00003
luukkua ========== LIIKKUA
- Anonyymi00005
Kerran vuodessa tilaa kakki labrat, todella todella paljon. Viestittelen lääkärilleni, käyn labroissa, kun kaikki on ok ( osaan katsoa viitearvoista), en vaivaa lääkäriä . Viimeksi kävin häntä moikkaamassa 4 vuotta sitten.
- Anonyymi00007
En käy edes mittauksissa kuin 4 vuoden välein koska trendi on
laskeva kolesterolissa ja verenpaineessa
ja elämäntapa sen kuin paranee koko ajan
ja sen lisäksi aminohappokuuri lisääntyy
- Anonyymi00006
Oikeutta voi hakea YK:sta jossa tosin käsitellään Palestiinan kysymystä
Perustuslakiin ei voi vedota, koska sen rikkomisesta ei rangaista koska
se on vain jono julistuksia jotka tuntuvat kivoilta - Anonyymi00008
Mielestäni yhteiskunnan pitäisi muistaa, vanhuksetki on ajattelevia ihmisiä, entisiä työntekijöitä yhteiskunnassamme,
joskus vaan tuntuu että ne jokapaikassa huutaa vain meitä joksi loisiksi, ja muka he nuremmat maksaa meidän eläkkeetki, vaikka me itse ollaan oikeesti tehty töitä ja maksettu omat eläkkeet varmasti enemmän kuin nykyiset työntekijä ,
ei jaksaisi enään kuunella niitten valheita,- Anonyymi00036
Ei olla maksettu eläkkeitämme.Paljon annettu faktatietoa palstallakin.
- Anonyymi00009
Kävin lääkärissä Terwe.fi:ssä. Toimii Helsingissä. Tampereella Turussa ja muistaakseni Kuopiossa. On ns konttilääkäri.
Sain valtavan hyvää palvelua, pääsin heti ja on edullinen. Siis , just yli 65 vuotiaille myös.
Siellä saa myös hoitajapalvelut.
Googlatkaa , Terwe.fi ja lukekaa monipuolisista palvelusta. Suosittelen kokemani perusteella.- Anonyymi00010
Kiitos tiedosta !
- Anonyymi00011
Missä konttilääkäri sijaitsee ?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Missä konttilääkäri sijaitsee ?
Helsingissä se on näköjään Kannelmäessä. Satun asumaan ihan toisella puolella
kaupunkia. Tuostapa en ollut kuullutkaan.
Oleskelen, joskus Tampereellakin ja siellä tuo paikka on aika lähellä, pistänpä korvan taa, saatan joskus tarvita.
Kiitos tiedosta.
- Anonyymi00013
Kirjoita vaan netti hakuun Terwe.fi ja klikkaat sieltä. Lue kaikki, on selkeää tietoa.
- Anonyymi00015
Kyllä haluaisinpa tutkia tuollaisten puljujen taustoja vähän tarkemmin ennen kuin annan heidän tutkia minun terveyttäni.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kyllä haluaisinpa tutkia tuollaisten puljujen taustoja vähän tarkemmin ennen kuin annan heidän tutkia minun terveyttäni.
Siitä oli Hesarissa juttu. Se ihan rehellinen firma siinä kuin Terveystalokin,
mutta ainakin yli puolta edullisempi.
Terveystalo ei niin "rehellinen" olekaan. Se teettäisi kalliita tutkimuksia
nyt kun yli 65 vuotiaat pääsee terveyskeskushinnoilla
ja laskuun tulee kalliita lisämaksuja, toimistokuluja ym.
- Anonyymi00014
Miten joku voi edes kysellä jotain noin hoopoa? En ummarra.
- Anonyymi00016
Varokaa nettihuijareita! Ei kannata antaa omia tietoja mihinkään kyselyyn eikä uteluun minkäänlaisen syyn takia näinä päivinä.
Joka päivä vanhuksilta huijataan rahaa vaikka millaisilla verukkeilla. Ei kaikki ole sitä miltä näyttää. Lukekaa lehtien ja Traficomin tiedotteita ja varoituksia! Noh, menin ja kysyin tekoälyltä, onko ko. firma asiallinen ja laillinen, niin vastasi tuo, että on ihan laillinen ja asiallinen firma.
- Anonyymi00018
Pitääkö paikkansa että jakavat joka päivä sadalle ensimmäiselle asiakkaalle ilmaisia ämpäreitä?
- Anonyymi00019
Ei ole syytä valittaa. Muutamia poikkeuksia toki on.
Jotkut asiat olen hoitanut yksityisen kautta.
Silmät, olkapäät, hampaat, palautustestot, yms.
Julkisella puolella mm. lunmurtumat, suolistosyövän leikkaus, olkapää, polvi, lonkka ja nyt alkanut eturauhasen syövän jatkokäsittely.
Julkisen puolen määräämä kolestrolilääkitys tuhosi lihakset ja voimat vuodessa reisistäni, pakaroistani ja selästäni.
Kyse ei ole mistään kipuilusta vaan tilastoin kuukausittain muutokset. - Anonyymi00020
Okein hyvä, että on kilpailua. Yksityiset terveysjätit ovat kalliita. Vaihtoehto on tervetullut.
- Anonyymi00021
Laadukas hyvä palvelu ainakin on. Olen jo käynyt kahdesti ja menen vastedeskin tarpeen tullen.
- Anonyymi00022
Mitä tuolla välillä oli asiaa ämpäreistä?
Ei lääkäreillä tokmannin ja keskon tapaan ämpäreilä jaeta .
Kun tilaa, niin lääkärille saa yleensä ajan, jonoja tuppaa olemaan. - Anonyymi00023
Puhelintoivekonsertissa soitteli vanhus, n. 90 vuotias en tarkkaan muista. Kehui terveydehoitoamme miten hänet hoidetaan hyvin. ja ihmetteli miksi soteamme moititaan. Asuinpaikkansakin varmaan kertoi, niin ne yleensä, mutten tullut sitä kuunnelluksi. Kertoili että on tutkittu ja hyvinn hoidettu.
- Anonyymi00024
Oikeestaan alotuksen otsikko olisi pitäny olla
jotensakki näin:
Uskataako 80++ vanhukset vielä mennä lääkäriin,
luulisi että moni ei ysinkertasesti jaksa eikä uskalla lähteä lääkäriin,
vanhuus ja heikkous on jo niin paljon esteenä moneen muuhunki tärkeään asiointiin, - Anonyymi00025
Sen on nii Herra hallussa ihmisen elo ja elämä. Tiedän, tunnen ihmisiä, yli seitsemän-kahdeksankymppisiä, jotka ovat eläneet viimeisen päälle terveellisesti, liikkuneet paljon jne jne ja kuolleet syöpään , dementoituneet ect.
Sitten taas tiedän henkilöitä , jotka ei ole juuri liikkuneet, ei lukeneita, ei olleet tekemisissä paljoakaan ihmisten kanssa jne— ovat eläneet yli ysikymppisiksi ilman muistisairautta ja muutakaan vakavaa sairautta.
Että näinollen , nauttikaa kaikesta mistä voitte ( viina tappaa, ei siitä).- Anonyymi00026
joooo, ihmettelen miksi minä olen saanu elää näin vanhaksi,
vaikka usein olen käyny kuoleman porteilla,
oma päätelmä mull on vanhva tunne että luoja on jostain syystä halunnu pitää minut elossa,
ja antanu runsaalla kädellä kaikkea hvää
vaikka suuria vaikeuksiaki ja muhetta on ollu elämän varrella,
jostain syystä siitä olen varma,
aina muistan " sata vuotta " sitten kun olin ensimmäistäkeraa nuorena rippi-ehtoolisella
siinä tilanteessa kun pappi siunasi minut mulla meni kuin lämmin kuuma virtaus läpi kehon,
aina on tuntunu kuin siinävaiheessa luoja olisi valinnut minut eläälle,
on kyllä lähisukulaiset aina rukoilleet perheeni puolesta,
joten heilläki on varmasti oma vaikutuksensa mun elämän pituudelle,
non-niin päivä on taas illassa,
huomenna alkaaki uusi viikko arjen merkessä,
helmikuuki on taas puolessaväliä,
ihanaa kun kevät alkaa näyttämään valoisampia päiviä,
ehkä vanhaki vielä jaksaa jonain päivänä lähteä ulos,
jaksellaan,,,,,,,
jostain syystä en ikinä sitä tilannetta unhoda,
- Anonyymi00027
Kyllä. Minua on lääkäreiden ja terveyskeskuksen kautta kohdeltu todella hyvin.
Minulle on asetettu OMALÄÄKÄRI.
Olin vastaan otolla, lääkäri soitti koetuloksista.
Lääkäri haluaa aluksi tehdä tarkat tutkimukset tilanteestani.
TERV, keskuksen henkilökunnan mukaan olen hyvissä käsissä.
Hän tekee yliopistossa tutkimuksia ja jatkaa opintoja , vaikka on jo lääkäri.
Toivon kaikkien ikäihmisten saavan oma lääkärin ja sen mukaan turvallisen ja tutun hoitoketjun. - Anonyymi00028
Tänään tilasin terkkarista ajan lääkärille.
Aikoja saa, mutta pitkiä jonoja tuntuu olevan.
Päivystykseen saa yleensä ajan samalle päivälle!- Anonyymi00029
Mailläkin saa aikoja.
Vanhuksilla on oma hoitoryhmä, sieltä käydään jopa kotona katsomassa tarvitseeeko auttajia, tai muuta vointia tarkkaillaan. - Anonyymi00031
Minunki pitäisi tilata lääkäri,
ikä painaa
olen vanhus ja monisaias, syd:n vika ja syöp.,
pistäskö tilata GERIATRILLE vastaanotto, siis vanhusten erikoislääkäille vastaanotto,
tätä olen nyt aamulla pohtinu,
- Anonyymi00030
Rahalla pääsee lääkäriin ja Sveitsiin yksityisklinikallekin pääsee.
- Anonyymi00032
Tuolla iällä ainakin on varma pääsy hauturin hellään huomaan!
T. Arska Mansesta.- Anonyymi00033
100-vuotiaiden määrä kyllä kasvaa koko ajan. Pirä parempaa huolta itsestäsi.
- Anonyymi00034
entä sitten
ku ei uskalla mennä lääkäriin,
ku on niin sekasi vaijensa kanssa ,
nehän nauraa heti ulos,
vanhus ei oooooo enään ihmine,
vanha sekoileva vaanraakkai ,
kuinka te toiset usallatte mennä lääkäriin ?- Anonyymi00037
Miksei uskaltaisi, mutta eipä siitä ole enää juuri mitään hyötyä.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
ei niin,
ne ehkä voisi sanona niin kuin muinoin yksi kunnan lääkäri sanoiki vanhukselle kun meni valittamaan väsymystä,
niiiiiiiin lääk..... sanoi ,,,
" lepoa lepoa haudan lepoa " se oli lääke minkä se mummole määräsi,
kaiken huippu ,
toi lausunta on todella tapahtunu joskus sodan jälkeen eräässä kunnassa lääkärikäynnillä, - Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Sulla on vallan tyhmä ja vaarallinen ajattelun malli ja asenne aiheessa.
- Anonyymi00040
Minkä ikäinen vanhus on, kun ei ole enää ihminen mielestäsi?
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
ainaki minä 87 v RAAAAAAKKKKKI olen,
surkea kummistu jo maanpäällä
pelkään mennä jo lääkäiinki, siellä vai sekoilen kipujeni ja vaivojeni kanssa, eikä ne ymmärrä kuitenkaan että vanha ooooon ja kuolemaan teen,,,,,
hauku vaan en paremmaksi muutu vaikka kuinka moitit ! ja piste ! - Anonyymi00042
Anonyymi00037 kirjoitti:
Viisaasti ajateltu kokemuksen opettamana.
- Anonyymi00045
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mitä höpiset? Tietenkin on, kuten kaikesta, mitä teet itsesi eteen.
- Anonyymi00047
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ihan minkä ikäinen vain, jos / kun on itsetunto-ongelmia.
- Anonyymi00035
Jos haluaa päästä kivusta tai kipujen pelosta, on paras tilata aika lääkärille.
Terveuskeskuksiin tilataan aika, siltä kääjäri lähettää seuraavalle, jos tauti sitä tarvitsee, erikoisläkärit toimivat vain yksityisellä, tai sairaaloissa. - Anonyymi00043
Sellaista lääkettä ei ole vielä keksittykään, että kaikista kivuistaan pääsisi.
- Anonyymi00044
On-on, eivät vain ole luvallisia. Jotkut tykkäävät, että ihmisen pitää kärsiä, jotta valaistuu eli saa sen kirkkaamman kruunun.
- Anonyymi00052
Anonyymi00044 kirjoitti:
On-on, eivät vain ole luvallisia. Jotkut tykkäävät, että ihmisen pitää kärsiä, jotta valaistuu eli saa sen kirkkaamman kruunun.
Korjaan tuon; on niitä luvallisiakin. Kynnys niitten saamiselle on vain tosi korkea, koska ihmiset käyttävät kaikkea väärin.
- Anonyymi00046
Julkisen aulat ovat täynnä ulkomaalaisia jonottajia .
- Anonyymi00051
Enpä ole huomannut ja jos olisikin mitä sitten ?
Ulkomaalainenkin in ihminen ja fiksumpi kuin suomalainen rasisti.
- Anonyymi00048
Vaan sitä ole ihmetellyt ,ettei kymmeneen vuoteen ole ollut mitään kipuja minulla missään ( juu, huomenna varmaan on).
Elän rauhallista leppoisaa elämää. Tykkään kävellä , jumpata ja käyn salillakin kerran viikossa max.
Nooh- syön perusvanhanaikaista kotiruokaa, itsetehtyä. En koskaan tomaattia tai salaatilehtiä, muuta juuresta ja parsaa jatkuvasti , monipuolista kyllä.
Vitamiinit, magnasium ja kalaöljy ovat päivittäisiä. Toki syön lohta 1-2x viikossa.
Löhöän ja olen normaalipainoinen introvertti VANHUS. - Anonyymi00049
Aivan sama, käykö vanhana suomalaisen lääkärin vastaanotolla, jos on tulehduksia niin puranaa. Särkyihin puranaa ja epämääräisiin tilanteisiin puranaa.
Keuhkokuumeeseen 48 v. sukulainen sai puranaa ja lopulta Vaasan keskussairaalan kautta Tampereelle ja toinen keuhko pois. Oli mennyt kuolioon.
Nämä flunsat kehittyy ulkomailla ja ovat jo valmiiksi vastustuskykyisiä monelle antipiootille ja kunhan suomalainen lääkäri määrää purananaa niin ei niitä torjuta sillä.
Mutta maailma pelastuu antipiootin liikakäytöltä. - Anonyymi00050
Ei antibiootit tehoa viruksiin.
- Anonyymi00053
Näinhän on, kun ajattelee yksinkertaisesti.
Elimistössä tulehdustila paranee antipioteilla, ei siis viruksia vastaan niitä käytetä.
- Anonyymi00054
Antibiootit tehoaa bakteereihin. Itse olen ajatellut, etten enää mene
lääkäreitä häiritsemään muuten kuin juuri sen takia jos epäilen,
että tarvitsen antibioottia. Jos joku tulehdus muhii pahaksi voi tulla
verenmyrkytys, joka voi johtaa kuolemaan.
Verenmyrkytyskuolema voi olla pitkä ja vaikea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?
Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.2753888Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188733486Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös1452496- 562276
- 1541892
- 341697
Onko jo liian "vanha" vai mitä mieltä olet? 57-v. saa raakaa tekstiä tv:ssä
The Summit Suomi tv-ohjelmassa 57-vuotiaan Maritan jaksamista kyseenalaistettiin iän takia. Onko tässä iässä jo liian "v301268- 331255
- 481159
- 231146