VIELÄKÖ YLI 80+ v PÄÄSEE LÄÄKÄRIIN ?

Anonyymi-ap

Tutkitaanko oikeati siis verikokeet ja saako diaknoosin
kaikista vaivoistaan , kun on monta eri vikaa ,

käykö kukaan yli 80 - 90 v vanhus enään lääkärissä ?

29

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kaikilla on oikeus lääkäriin. Lääkäri laittaa tutkimuksia mistä katsoo
      aiheelliseksi.

• Anonyymi00002

Käykö joku / jotkut vanhukset vielä lääkärissä,
      luuleeko vanhukset vielä saavansa asiaan kuuluvan hoidon jos siihen olisi vielä tarve, vai pannaanko tavallaan vanhus moni sairas saatto hoitoon
      siis saisko vanhus lievitystä vaivoihinsa,
      entä jos vanhus haluaisi vileä virtaa, siis jaksamista tekemiseen ja kohtuuliseen liikkumiseen, onko siihen jokin lääkiys olemassa, että jos voimat on hukassa, niin ne ainaki osittain palaisi,

paljon tyhmiä kysymyksiä, joillekki kitsestään selvyys,
      joillekki ei,
      vaan haluaisivielä tuntea itsensä ihmienä ja jaksaisi esm. luukkua kohtuullisen normaalisti vielä ja puuhastella kotihommia jaksamisensa mukaan,,,,,,

• Anonyymi00003

luukkua ========== LIIKKUA

• Anonyymi00005

Kerran vuodessa tilaa kakki labrat, todella todella paljon. Viestittelen lääkärilleni, käyn labroissa, kun kaikki on ok ( osaan katsoa viitearvoista), en vaivaa lääkäriä . Viimeksi kävin häntä moikkaamassa 4 vuotta sitten.

• Anonyymi00007

En käy edes mittauksissa kuin 4 vuoden välein koska trendi on
        laskeva kolesterolissa ja verenpaineessa
        ja elämäntapa sen kuin paranee koko ajan
        ja sen lisäksi aminohappokuuri lisääntyy

• Anonyymi00006

Oikeutta voi hakea YK:sta jossa tosin käsitellään Palestiinan kysymystä
      Perustuslakiin ei voi vedota, koska sen rikkomisesta ei rangaista koska
      se on vain jono julistuksia jotka tuntuvat kivoilta

• Anonyymi00008

Mielestäni yhteiskunnan pitäisi muistaa, vanhuksetki on ajattelevia ihmisiä, entisiä työntekijöitä yhteiskunnassamme,
      joskus vaan tuntuu että ne jokapaikassa huutaa vain meitä joksi loisiksi, ja muka he nuremmat maksaa meidän eläkkeetki, vaikka me itse ollaan oikeesti tehty töitä ja maksettu omat eläkkeet varmasti enemmän kuin nykyiset työntekijä ,

ei jaksaisi enään kuunella niitten valheita,

• Anonyymi00009

Kävin lääkärissä Terwe.fi:ssä. Toimii Helsingissä. Tampereella Turussa ja muistaakseni Kuopiossa. On ns konttilääkäri.
      Sain valtavan hyvää palvelua, pääsin heti ja on edullinen. Siis , just yli 65 vuotiaille myös.
      Siellä saa myös hoitajapalvelut.

Googlatkaa , Terwe.fi ja lukekaa monipuolisista palvelusta. Suosittelen kokemani perusteella.

• Anonyymi00010

Kiitos tiedosta !

• Anonyymi00011

Missä konttilääkäri sijaitsee ?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Missä konttilääkäri sijaitsee ?

Helsingissä se on näköjään Kannelmäessä. Satun asumaan ihan toisella puolella
        kaupunkia.

• Tuostapa en ollut kuullutkaan.
        Oleskelen, joskus Tampereellakin ja siellä tuo paikka on aika lähellä, pistänpä korvan taa, saatan joskus tarvita.

Kiitos tiedosta.

• Anonyymi00013

Kirjoita vaan netti hakuun Terwe.fi ja klikkaat sieltä. Lue kaikki, on selkeää tietoa.

• Anonyymi00015

Kyllä haluaisinpa tutkia tuollaisten puljujen taustoja vähän tarkemmin ennen kuin annan heidän tutkia minun terveyttäni.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kyllä haluaisinpa tutkia tuollaisten puljujen taustoja vähän tarkemmin ennen kuin annan heidän tutkia minun terveyttäni.

Siitä oli Hesarissa juttu. Se ihan rehellinen firma siinä kuin Terveystalokin,
        mutta ainakin yli puolta edullisempi.
        Terveystalo ei niin "rehellinen" olekaan. Se teettäisi kalliita tutkimuksia
        nyt kun yli 65 vuotiaat pääsee terveyskeskushinnoilla
        ja laskuun tulee kalliita lisämaksuja, toimistokuluja ym.

• Anonyymi00014

Miten joku voi edes kysellä jotain noin hoopoa? En ummarra.

• Anonyymi00016

Varokaa nettihuijareita! Ei kannata antaa omia tietoja mihinkään kyselyyn eikä uteluun minkäänlaisen syyn takia näinä päivinä.
      Joka päivä vanhuksilta huijataan rahaa vaikka millaisilla verukkeilla. Ei kaikki ole sitä miltä näyttää. Lukekaa lehtien ja Traficomin tiedotteita ja varoituksia!

• Noh, menin ja kysyin tekoälyltä, onko ko. firma asiallinen ja laillinen, niin vastasi tuo, että on ihan laillinen ja asiallinen firma.

• Anonyymi00018

Pitääkö paikkansa että jakavat joka päivä sadalle ensimmäiselle asiakkaalle ilmaisia ämpäreitä?

• Anonyymi00019

Ei ole syytä valittaa. Muutamia poikkeuksia toki on.
      Jotkut asiat olen hoitanut yksityisen kautta.
      Silmät, olkapäät, hampaat, palautustestot, yms.
      Julkisella puolella mm. lunmurtumat, suolistosyövän leikkaus, olkapää, polvi, lonkka ja nyt alkanut eturauhasen syövän jatkokäsittely.
      Julkisen puolen määräämä kolestrolilääkitys tuhosi lihakset ja voimat vuodessa reisistäni, pakaroistani ja selästäni.
      Kyse ei ole mistään kipuilusta vaan tilastoin kuukausittain muutokset.

• Anonyymi00020

Okein hyvä, että on kilpailua. Yksityiset terveysjätit ovat kalliita. Vaihtoehto on tervetullut.

• Anonyymi00021

Laadukas hyvä palvelu ainakin on. Olen jo käynyt kahdesti ja menen vastedeskin tarpeen tullen.

• Anonyymi00022

Mitä tuolla välillä oli asiaa ämpäreistä?
      Ei lääkäreillä tokmannin ja keskon tapaan ämpäreilä jaeta .

Kun tilaa, niin lääkärille saa yleensä ajan, jonoja tuppaa olemaan.

• Anonyymi00023

Puhelintoivekonsertissa soitteli vanhus, n. 90 vuotias en tarkkaan muista. Kehui terveydehoitoamme miten hänet hoidetaan hyvin. ja ihmetteli miksi soteamme moititaan. Asuinpaikkansakin varmaan kertoi, niin ne yleensä, mutten tullut sitä kuunnelluksi. Kertoili että on tutkittu ja hyvinn hoidettu.

• Anonyymi00024

Oikeestaan alotuksen otsikko olisi pitäny olla
      jotensakki näin:

Uskataako 80++ vanhukset vielä mennä lääkäriin,

luulisi että moni ei ysinkertasesti jaksa eikä uskalla lähteä lääkäriin,
      vanhuus ja heikkous on jo niin paljon esteenä moneen muuhunki tärkeään asiointiin,

• Anonyymi00025

Sen on nii Herra hallussa ihmisen elo ja elämä. Tiedän, tunnen ihmisiä, yli seitsemän-kahdeksankymppisiä, jotka ovat eläneet viimeisen päälle terveellisesti, liikkuneet paljon jne jne ja kuolleet syöpään , dementoituneet ect.

Sitten taas tiedän henkilöitä , jotka ei ole juuri liikkuneet, ei lukeneita, ei olleet tekemisissä paljoakaan ihmisten kanssa jne— ovat eläneet yli ysikymppisiksi ilman muistisairautta ja muutakaan vakavaa sairautta.
      Että näinollen , nauttikaa kaikesta mistä voitte ( viina tappaa, ei siitä).

• Anonyymi00026

joooo, ihmettelen miksi minä olen saanu elää näin vanhaksi,
        vaikka usein olen käyny kuoleman porteilla,

oma päätelmä mull on vanhva tunne että luoja on jostain syystä halunnu pitää minut elossa,
        ja antanu runsaalla kädellä kaikkea hvää
        vaikka suuria vaikeuksiaki ja muhetta on ollu elämän varrella,
        jostain syystä siitä olen varma,

aina muistan " sata vuotta " sitten kun olin ensimmäistäkeraa nuorena rippi-ehtoolisella
        siinä tilanteessa kun pappi siunasi minut mulla meni kuin lämmin kuuma virtaus läpi kehon,
        aina on tuntunu kuin siinävaiheessa luoja olisi valinnut minut eläälle,
        on kyllä lähisukulaiset aina rukoilleet perheeni puolesta,
        joten heilläki on varmasti oma vaikutuksensa mun elämän pituudelle,

non-niin päivä on taas illassa,
        huomenna alkaaki uusi viikko arjen merkessä,
        helmikuuki on taas puolessaväliä,
        ihanaa kun kevät alkaa näyttämään valoisampia päiviä,
        ehkä vanhaki vielä jaksaa jonain päivänä lähteä ulos,

jaksellaan,,,,,,,

jostain syystä en ikinä sitä tilannetta unhoda,

• Anonyymi00027

Kyllä. Minua on lääkäreiden ja terveyskeskuksen kautta kohdeltu todella hyvin.
      Minulle on asetettu OMALÄÄKÄRI.
      Olin vastaan otolla, lääkäri soitti koetuloksista.
      Lääkäri haluaa aluksi tehdä tarkat tutkimukset tilanteestani.
      TERV, keskuksen henkilökunnan mukaan olen hyvissä käsissä.
      Hän tekee yliopistossa tutkimuksia ja jatkaa opintoja , vaikka on jo lääkäri.

Toivon kaikkien ikäihmisten saavan oma lääkärin ja sen mukaan turvallisen ja tutun hoitoketjun.

• Anonyymi00028
      UUSI

Tänään tilasin terkkarista ajan lääkärille.
      Aikoja saa, mutta pitkiä jonoja tuntuu olevan.
      Päivystykseen saa yleensä ajan samalle päivälle!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      371
      12375
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      263
      5427
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      215
      3947
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      200
      2655
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1992
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1834
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      900
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      862
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      782
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      746
    Aihe