Itse karsastan tällaisia pakollisia kotkotuksia. En ole ottanut sitä käyttööni enkä aiokaan ellei jollain uhkasaolla pakoteta.
Se vähäinen määrä viranomaispostia on omalta kohdaltani ainoastaan verohallinnon kerran vuodessa tuleva selvitys omista veroista. Se on paperisena paljon helpompi lukea kuin se että pitää selaimella plärätä edestakaisin nettisivuja. Puhumattakaan jos se pitäisi tehdä puhelimella. Sitä en edes osaa kännykällä tehdä.
Toivottavasti tällaiset uudistukset kuopataan hiljaa käyttökelvottomina jatarpeettomina.
Ensisijaisten digitaalisten viranomaisviestien käyttöönotto
28
281
Vastaukset
- Anonyymi00001
En minäkään aio ottaa mutta kysyn
jos se varataan väkisin jotenkin vaikka kieltäytyy
niin sen voi jotenkin peruuttaa, miten?
eli otatko taktiikaksi, jos varataan väkisin, eroata heti uudestaan
tiedätkö, kuinka kauan pakkojäsenyys kestää ennen kuin poistavat jos ovat
luvatat varanneet käyttöön - Anonyymi00002
Ihmeellistä muutosvastarintaa, nettiä kyllä käytetään sujuvasti, mutta virallisia kirjeitä ei suostuta samalta laitteelta lukemaan.
Asia eri, jos ei omista digilaitteita.- Anonyymi00004
ei tietenkään ole en halua verotus- yms lappuja digitaalisesti
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
ei tietenkään ole en halua verotus- yms lappuja digitaalisesti
en halua, en halua... minä en halua... eihän eläkeläinen edes tarvitse mitään verotuslappuja.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
en halua, en halua... minä en halua... eihän eläkeläinen edes tarvitse mitään verotuslappuja.
niin siis köhäläinen
läkeläisiä on ainakin pari sorttia
köhäläinen
ja osaava
- Anonyymi00003
Digitaalisten viestien vastaanottaminen ei ole pakollista. Asiat edelleen kirjeitsekin, jos haluaa.
- Anonyymi00005
Luulen että useimmat palstan lukijat eivät ole kuulleet höykäsen pöläystä mistään tuollaisesta joten otetaan vaan rauhallisesti edelleenkin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kyllä varmaankin joku viranomainen ottaa yhteyttä aikanaan jos tarvetta ilmenee.
- Anonyymi00008
Täsmälleen näin
eli itse olen kategorisesti kieltäynyt suomi.fi tms. tarjonnasta ja asiaan voi
palata joskus sitten - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Täsmälleen näin
eli itse olen kategorisesti kieltäynyt suomi.fi tms. tarjonnasta ja asiaan voi
palata joskus sittenJa lohdutukseksi tietämättömille: et mitään menetä vaikka et koske koko asiaan pitkällä tikullakaan.
- Anonyymi00010
Suomi.fi on loistava palvelu. Olen käyttänyt i pad tabletilla kaikkea mahdollista jo kymmenisen vuotta. Tarkoittaa, oma vero, oma kanta, traficom. Ym ym . Vakuutusasiat esim.
Ei nyt kuulu suomi.fi asiaan, mutta myös kaikki laskut tulleet e-laskuina jo vuosikymmenen.- Anonyymi00011
Samoin, otin käyttöön heti, kun se tuli ja myös Omapostin, eikä tarvi postilaatikolla käydä, kun sekin täällä korvessa on niin kaukana.
- Anonyymi00012
Kaikki laskut voi ohjata e-laskuna suoraan pankkiin joten ei siihen mitään ylimääräisiä häslinkejä tarvita jonkun suomi.fi:n kautta.
Mitä vähemmän salasanoja ja kirjautumisia sitä parempi.
Googlettakaapa vaikka jotain klarnan huijaussivustoa https://keskustelu.suomi24.fi/t/9210499/klarna
- Anonyymi00013
Olen laittanut tietoni marketin ilmoitustaululle. Sieltä kaikki jotka tarvitsevat voivat vapaasti kopioida ne.
- Anonyymi00014
Kaikki ulosottokirjeeni menevät suomipostiin.
Ei tarvitse uteliaiden naapureiden kytätä niitä postilaatikolla.
Tylsät äänestysliput menevät suoraan suomipostiin, kuka niitä tarvitsee.
- Anonyymi00015
Voi, kuinka kaipaan vanhoja hyviä aikoja, kun prestentit olivat Kekkosia!
Ei silloin sellaisia housuja ollut, että persvako näkyisi, mutta siinäpä se.
Asioita pitäisi tarkastella aina aikakauden näkökulmasta, eikä sillai, miltä persvakohousut tänäpäivänä näyttää.- Anonyymi00018
Eliaana kirjoitti:
Ei silloin sellaisia housuja ollut, että persvako näkyisi, mutta siinäpä se.
Asioita pitäisi tarkastella aina aikakauden näkökulmasta, eikä sillai, miltä persvakohousut tänäpäivänä näyttää.Juuri niin, UKK oli erittäin taitava, kun taipuu niin ei katkea.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Juuri niin, UKK oli erittäin taitava, kun taipuu niin ei katkea.
Jälkijunassa, ellei ymmärrä, kun nyky-Suomen on helppo arvostella.
Vika on juuri siinä, ettei kyetä asettumaan kunkin aikakauden olosuhteisiin.
Asioita pitäisi ajatella sitä kautta, miten ja millaiset olivat olosuhteet ja tilanteet.
Mitkä olivat lähtökohdat ko. tilanteisiin.
- Anonyymi00017
En sekaannut siihen suomi.fi .
- Anonyymi00019
Joo, aikaa kutakin. Nyt ollaan mielin kielin Amerikan suuntaan, ettei Trump vedä maissit !
- Anonyymi00020
Pitääkö alkaa haastaa riitaa omien kanssa? Siitähän Kremlin väki kyllä tykkäisi, kun länsimaat oikein keskenään tappelisi.
- Anonyymi00021
Kun ensimmäisen kerran kirjaudut tietokoneella tai Puhelimella 'Suomi.fi palveluihin, olen sen palvekun asiakas, Viralliset viestisi saat sieltä
Puhelin varmenne!
Ketjussa puhutaan ko Kekkosen ajasta ja housujen pers vaosta.
Melkoista sivistyksen seurantaa.
Minä en varmenna puhelimellani mitään yhteyksiä. Suomi.fi palvelua en ole käyttänyt, osaan kyllä senkin polun!- Anonyymi00022
ja huijarit seuraa kuinka köytät niitä palveluja, salasana kun varastetaan, pian on tilikin tyhjä.
moni senkin on kokenut,
- Anonyymi00023
Uutinen hutaa kuinka voi vähentää lääkekuluja!
Kelan kustannuksista pitää itse tietää jotain..
- Laita kaikki apteekkikuittisi kansioon. Tarkista yhteissumma, koska olen huomannut, että pitämällä itse kuitit tallella, voi maksukaton tarkastuttaa Apteekissa.
KOPIO:
Lääkkeiden vuosiomavastuu eli lääkekatto on kalenterivuosikohtainen. Lääkkeiden vuosiomavastuu vuonna 2026 on 636,12 euroa. Myös maksamasi alkuomavastuu kerryttää vuosiomavastuuta. Tieto lääkekaton eli vuosiomavastuun täyttymisestä näkyy apteekeissa reaaliajassa. Lääkekaton ylityttyä maksat loppuvuoden ajan kustakin korvattavasta reseptilääkevalmisteesta 2,50 euron omavastuuosuuden. Tästä korvauksesta käytetään nimitystä lisäkorvaus.-
KOPIO on Yliopiston Apteekin viralliselta sivustolta.
Sairaala- ja Terveyskeskusmaksu katto!
- laita kaikki maksamasi - Terveyskeskus - ja sairaala laskut kansioon.
Laske yhteissumma kunkin maksamasi laskun jälkeen
ja seuraa kustannuksiasi.
>> 815 euroa << maksettuasi, kaikki loppuvuoden käynnit ovat maksuttomia.
Sairaalasta olen ennen vuoden loppua aina saanut Maksukaton täyttymisen jälkeen VAPAAKORTIN, joka esitetään Terkkarissa. käyntien yhteydessä.
Siinä sanotaan MALSUKATTOSI ON YLITTYNUT PV: KK : VUOSI jonka jälkeen maksuja ei peritä julkisissa sairaaloissa ja terveyskeskuksissa.
Hammashoito ym teveyspalvelut, kuulvat maksukaton täyttymiseen
jos ne on hoidettu Poliklinikalla. - Anonyymi00024
En jaksa tätä digi digi elämää. En jaksa kirjautumisia. En jaksa salasanoja.
En jaksa sitä, että joka paikkaan on vaikea soittaa ja puhelut maksaa jo
ennenkuin kukaan on vastannutkaan. Moniin paikkoihin saa jonottaa
iät ja ajat. En jaksa jonottaa. Kaikki on mennyt niin epäselväksi kun tuli
digi digi. - Anonyymi00025
Ihan sammaa mieltä. Ennen hoidettiin paperilla virkailijan kanssa , nokikkain asiat, ei ollut jatkuvasti huijauspelkoa, sekä kirjeet kulki ajallaan.
- Anonyymi00026
Kapinamieltä havaittavissa vanhusväessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?
Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.2763971Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011881053645Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös1772636Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.422397- 622345
- 1541942
- 341737
- 411353
Onko jo liian "vanha" vai mitä mieltä olet? 57-v. saa raakaa tekstiä tv:ssä
The Summit Suomi tv-ohjelmassa 57-vuotiaan Maritan jaksamista kyseenalaistettiin iän takia. Onko tässä iässä jo liian "v311317- 461222