Ensisijaisten digitaalisten viranomaisviestien käyttöönotto

Anonyymi-ap

Itse karsastan tällaisia pakollisia kotkotuksia. En ole ottanut sitä käyttööni enkä aiokaan ellei jollain uhkasaolla pakoteta.

Se vähäinen määrä viranomaispostia on omalta kohdaltani ainoastaan verohallinnon kerran vuodessa tuleva selvitys omista veroista. Se on paperisena paljon helpompi lukea kuin se että pitää selaimella plärätä edestakaisin nettisivuja. Puhumattakaan jos se pitäisi tehdä puhelimella. Sitä en edes osaa kännykällä tehdä.

Toivottavasti tällaiset uudistukset kuopataan hiljaa käyttökelvottomina jatarpeettomina.

28

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      En minäkään aio ottaa mutta kysyn

      jos se varataan väkisin jotenkin vaikka kieltäytyy
      niin sen voi jotenkin peruuttaa, miten?

      eli otatko taktiikaksi, jos varataan väkisin, eroata heti uudestaan

      tiedätkö, kuinka kauan pakkojäsenyys kestää ennen kuin poistavat jos ovat
      luvatat varanneet käyttöön

    • Anonyymi00002

      Ihmeellistä muutosvastarintaa, nettiä kyllä käytetään sujuvasti, mutta virallisia kirjeitä ei suostuta samalta laitteelta lukemaan.

      Asia eri, jos ei omista digilaitteita.

      • Anonyymi00004

        ei tietenkään ole en halua verotus- yms lappuja digitaalisesti


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        ei tietenkään ole en halua verotus- yms lappuja digitaalisesti

        en halua, en halua... minä en halua... eihän eläkeläinen edes tarvitse mitään verotuslappuja.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        en halua, en halua... minä en halua... eihän eläkeläinen edes tarvitse mitään verotuslappuja.

        niin siis köhäläinen
        läkeläisiä on ainakin pari sorttia
        köhäläinen
        ja osaava


    • Anonyymi00003

      Digitaalisten viestien vastaanottaminen ei ole pakollista. Asiat edelleen kirjeitsekin, jos haluaa.

    • Anonyymi00005

      Luulen että useimmat palstan lukijat eivät ole kuulleet höykäsen pöläystä mistään tuollaisesta joten otetaan vaan rauhallisesti edelleenkin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kyllä varmaankin joku viranomainen ottaa yhteyttä aikanaan jos tarvetta ilmenee.

      • Anonyymi00008

        Täsmälleen näin
        eli itse olen kategorisesti kieltäynyt suomi.fi tms. tarjonnasta ja asiaan voi
        palata joskus sitten


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Täsmälleen näin
        eli itse olen kategorisesti kieltäynyt suomi.fi tms. tarjonnasta ja asiaan voi
        palata joskus sitten

        Ja lohdutukseksi tietämättömille: et mitään menetä vaikka et koske koko asiaan pitkällä tikullakaan.


    • Anonyymi00010

      Suomi.fi on loistava palvelu. Olen käyttänyt i pad tabletilla kaikkea mahdollista jo kymmenisen vuotta. Tarkoittaa, oma vero, oma kanta, traficom. Ym ym . Vakuutusasiat esim.
      Ei nyt kuulu suomi.fi asiaan, mutta myös kaikki laskut tulleet e-laskuina jo vuosikymmenen.

      • Anonyymi00011

        Samoin, otin käyttöön heti, kun se tuli ja myös Omapostin, eikä tarvi postilaatikolla käydä, kun sekin täällä korvessa on niin kaukana.


      • Anonyymi00012

        Kaikki laskut voi ohjata e-laskuna suoraan pankkiin joten ei siihen mitään ylimääräisiä häslinkejä tarvita jonkun suomi.fi:n kautta.
        Mitä vähemmän salasanoja ja kirjautumisia sitä parempi.
        Googlettakaapa vaikka jotain klarnan huijaussivustoa https://keskustelu.suomi24.fi/t/9210499/klarna


    • Anonyymi00013

      Olen laittanut tietoni marketin ilmoitustaululle. Sieltä kaikki jotka tarvitsevat voivat vapaasti kopioida ne.

      • Anonyymi00014

        Kaikki ulosottokirjeeni menevät suomipostiin.
        Ei tarvitse uteliaiden naapureiden kytätä niitä postilaatikolla.
        Tylsät äänestysliput menevät suoraan suomipostiin, kuka niitä tarvitsee.


    • Anonyymi00015

      Voi, kuinka kaipaan vanhoja hyviä aikoja, kun prestentit olivat Kekkosia!

      • Ei silloin sellaisia housuja ollut, että persvako näkyisi, mutta siinäpä se.
        Asioita pitäisi tarkastella aina aikakauden näkökulmasta, eikä sillai, miltä persvakohousut tänäpäivänä näyttää.


      • Anonyymi00018
        Eliaana kirjoitti:

        Ei silloin sellaisia housuja ollut, että persvako näkyisi, mutta siinäpä se.
        Asioita pitäisi tarkastella aina aikakauden näkökulmasta, eikä sillai, miltä persvakohousut tänäpäivänä näyttää.

        Juuri niin, UKK oli erittäin taitava, kun taipuu niin ei katkea.


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        Juuri niin, UKK oli erittäin taitava, kun taipuu niin ei katkea.

        Jälkijunassa, ellei ymmärrä, kun nyky-Suomen on helppo arvostella.
        Vika on juuri siinä, ettei kyetä asettumaan kunkin aikakauden olosuhteisiin.
        Asioita pitäisi ajatella sitä kautta, miten ja millaiset olivat olosuhteet ja tilanteet.
        Mitkä olivat lähtökohdat ko. tilanteisiin.


    • Anonyymi00017

      En sekaannut siihen suomi.fi .

    • Anonyymi00019

      Joo, aikaa kutakin. Nyt ollaan mielin kielin Amerikan suuntaan, ettei Trump vedä maissit !

      • Anonyymi00020

        Pitääkö alkaa haastaa riitaa omien kanssa? Siitähän Kremlin väki kyllä tykkäisi, kun länsimaat oikein keskenään tappelisi.


    • Anonyymi00021

      Kun ensimmäisen kerran kirjaudut tietokoneella tai Puhelimella 'Suomi.fi palveluihin, olen sen palvekun asiakas, Viralliset viestisi saat sieltä

      Puhelin varmenne!

      Ketjussa puhutaan ko Kekkosen ajasta ja housujen pers vaosta.

      Melkoista sivistyksen seurantaa.

      Minä en varmenna puhelimellani mitään yhteyksiä. Suomi.fi palvelua en ole käyttänyt, osaan kyllä senkin polun!

      • Anonyymi00022

        ja huijarit seuraa kuinka köytät niitä palveluja, salasana kun varastetaan, pian on tilikin tyhjä.
        moni senkin on kokenut,


      • Et näköjään ymmärtänyt kommenttini ydintä, tuijotit vain vakoon.


    • Anonyymi00023

      Uutinen hutaa kuinka voi vähentää lääkekuluja!

      Kelan kustannuksista pitää itse tietää jotain..


      - Laita kaikki apteekkikuittisi kansioon. Tarkista yhteissumma, koska olen huomannut, että pitämällä itse kuitit tallella, voi maksukaton tarkastuttaa Apteekissa.

      KOPIO:
      Lääkkeiden vuosiomavastuu eli lääkekatto on kalenterivuosikohtainen. Lääkkeiden vuosiomavastuu vuonna 2026 on 636,12 euroa. Myös maksamasi alkuomavastuu kerryttää vuosiomavastuuta. Tieto lääkekaton eli vuosiomavastuun täyttymisestä näkyy apteekeissa reaaliajassa. Lääkekaton ylityttyä maksat loppuvuoden ajan kustakin korvattavasta reseptilääkevalmisteesta 2,50 euron omavastuuosuuden. Tästä korvauksesta käytetään nimitystä lisäkorvaus.-

      KOPIO on Yliopiston Apteekin viralliselta sivustolta.

      Sairaala- ja Terveyskeskusmaksu katto!
      - laita kaikki maksamasi - Terveyskeskus - ja sairaala laskut kansioon.

      Laske yhteissumma kunkin maksamasi laskun jälkeen
      ja seuraa kustannuksiasi.
      >> 815 euroa << maksettuasi, kaikki loppuvuoden käynnit ovat maksuttomia.

      Sairaalasta olen ennen vuoden loppua aina saanut Maksukaton täyttymisen jälkeen VAPAAKORTIN, joka esitetään Terkkarissa. käyntien yhteydessä.

      Siinä sanotaan MALSUKATTOSI ON YLITTYNUT PV: KK : VUOSI jonka jälkeen maksuja ei peritä julkisissa sairaaloissa ja terveyskeskuksissa.
      Hammashoito ym teveyspalvelut, kuulvat maksukaton täyttymiseen
      jos ne on hoidettu Poliklinikalla.

    • Anonyymi00024

      En jaksa tätä digi digi elämää. En jaksa kirjautumisia. En jaksa salasanoja.
      En jaksa sitä, että joka paikkaan on vaikea soittaa ja puhelut maksaa jo
      ennenkuin kukaan on vastannutkaan. Moniin paikkoihin saa jonottaa
      iät ja ajat. En jaksa jonottaa. Kaikki on mennyt niin epäselväksi kun tuli
      digi digi.

    • Anonyymi00025

      Ihan sammaa mieltä. Ennen hoidettiin paperilla virkailijan kanssa , nokikkain asiat, ei ollut jatkuvasti huijauspelkoa, sekä kirjeet kulki ajallaan.

    • Anonyymi00026

      Kapinamieltä havaittavissa vanhusväessä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe