Diapamin käyttäjiä?

Anonyymi-ap

Otan 5 mg tabletin illalla, ja hyvin menee. Nyt nuo riivatun lääkärit haluavat että jätän sen pois. Melko pitkään olen tuota rohtoa käyttänyt. Tabletin puolittamisesta seuraa parin päivän kuluttua unettomuutta ja lihaskipuja.
Pitääköhän mennä ihan psykiatrin puheille, jotta saan jatkaa tuota lievää lääkitystäni.
Onko kohtalotovereita?

38

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Diapam on vaarallinen lääke
      se on takotettu VAIN kuuriksi,

jos jatkaa siihen jää koukkuun kuten huumeisiin yleensäkki,

jos olet jo jääny kiinni sen käytöön ja haluat päästä irti
      se vaatii todella sinnikästä luonnetta,

irti pääseminen on mahdollista
      mutta se todellakin vaatii valtavaa ponnistelua
      ja kärsimistä vieroitusoireista,

jätä ehdottomasti pois lääkärin ohjeen mukaan ,

on turvallisempiaki unilääkeitä joista ei ole haittaa pitkäänkää käytettyinä,

• Anonyymi00022
        UUSI

"Diapam on vaarallinen lääke
        se on takotettu VAIN kuuriksi,"

Onko sinulta jotain tietoa, vai harjoitteletko vain lämpimiksesi.

"on turvallisempiaki unilääkeitä joista ei ole haittaa pitkäänkää käytettyinä,"

Jaksatko kertoa mitä turvallisempia on , nimiä näkyviin.

• Anonyymi00002

Kysy lääkäriltäsi mikä,olisi sitten vaihtoehto kun unet menee ilman lääkkeitä.
      Monilla on mirtazapin iltaisin, ja sanovat että sen avulla saavat nukutuksi yöt.
      Monista lääkkeistä tulee riippuvaiseksi. Joten siksi lääkärit haluavat lääkkeen poistoon sinun kohdallasi .
      Ei ne valvotut yöt ole mukavia , sen tiedän minäkin .toivottavasti selviää sinun kohdallasi , ettei tarvitse valvoa.

• Anonyymi00005

Lääkäri ei ole terveystuntija eikä mikrobiologian kemisti vaan sairauksia parantava fysiologi eikä neuvo lääkkeitä korvaavia eilääkeaineita tai neuvoo huonosti

Mene lärääkäliin uusi redpestit

• Anonyymi00023
        UUSI

Minulla mirtazapin oli hyvä unilääke kun otti 1/8 murun. Nukkui ja heräsi virkeänä ja jos halusi jatkaa niin nukkui 2 tuntia ja heräsi pirteänä.

Mutta en jaksanut tehdä pieniä muruja ja otin lääkärin määräämän 1/2 näin hirveitä painajaisunina ja seuraavana päivänä suunnittelin aamulla jo itsemurhaa.
        Vein pillerin pois.

yx2.

• Anonyymi00003

Diapan on hyvä rauhoittava lääke, ennen nukkumista tai kun jännittää ennen hammaslääkärille menoa. Se auttaa. Kyllä niitä reseptillä saa.

• Anonyymi00004

Käytä saksia tai teräasetta tai liuota tabletti yläpäästä avoimeen astiaan, rauhoittavista voi nousta liitoon ja tulla riippuliitäjävaiseksi

En käytä mitään lääkettä (pieni aspiriini syöpää vastaan) ja erittäin pientä atorvastatiinia (niin pientä ei myynnissä) estääkseni kihti-reuma - reaktioita jolloin voin syödä ruhojen kollageenipitoiset osat, ihoni on kuin lapsella, myös aminohapposarjat auttavat. Tämän palstan keskustelujen pohjalta lisäsin koliinin mukaan annoksiin tänä vuonna

• Anonyymi00026
        UUSI

"(pieni aspiriini syöpää vastaan)"

eikös se ole jo menneen talven lumia, nykyään jo muutaman viikon käyttö lisää munuaisen vajaatoimintaa.

• Anonyymi00006

Ei ole ja toivottavasti minusta ei tule- Aikoinaan hoitajana ollessani, puhuttiin aina ns. pampam -lääkkeistä, jotka aiheuttaa riippuvuutta eli elimistö tottuu ja luontaiset reaktiot ja toiminnot häiriintyvät tai loppuvat

• Anonyymi00009

Ai mitkä "luontaiset toiminnot ja reaktiot" ? Ei ole mikään muuttunut
        omalla kohdalla, mutta aina on niitä, jotka tietävät paremmin, vaikkei
        ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ai mitkä "luontaiset toiminnot ja reaktiot" ? Ei ole mikään muuttunut
        omalla kohdalla, mutta aina on niitä, jotka tietävät paremmin, vaikkei
        ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta.

En tiedä sen kummemmin paremmin mutta kun oli töissä psykiatrisella osastolla, näin meitä ohjeistettiin. Diapam on rauhoittava lääke, joka lamaannuttaa keskushermostoa

EI kannata pillastua jos totean asian, joka sinällään on todettu faktaksi

• Anonyymi00007

Onko aloittaja vanha jyvien käyttäjä siis bentsojen?

• Anonyymi00008

Lääkärien kanssa saa taistella joskus. Syön miedompaa eli Oxepamia
      tarvittaessa puolikkaan vuorokaudessa. Lääkäri ei kirjoittasi sitä millään,
      vaikka se on elinehtoni ja itselleni on ihan sama mitä viimeiset vuoteni
      syön ja mitä niistä seuraa, kunhan pärjään päivästä toiseen elämäni
      loppuun. Kahdeksankympin kieppeissä ei sitä paljon jäljellä ole.

Mitkään muut lääkkeet eivät sovi. Kokeiltu on. Ne provosoivat
      pahoja sydänoireita tulemaan ja muitakin sivuoireita.

Kai on pakko maksaa itsensä kipeäksi ja mennä psykiatrille,
      että saisi noita kuuden euron pillereitä seuraavan 100 kappaleen satsin,

• Anonyymi00025
        UUSI

Minä sain Oxepamia 100 kpl kun pyysin kokeiluun, pelkällä soittamisella. N eei vaikuttanut ainakaan parin viikon kokeilulla mitenkään.

Aina piti ottaa vanha tuttu jo 30 vuotta syötyä Imovanea.
        Imovanen kanssa oli joskus vaikeuksia . Kirjoitin reklamaation melko vetoavan.
        Nyt on ollut viitisen vuotta resepti joka uusiutuu oliko se 77 päivän kuluttua ja saa kolme pakettia.

Tunnen iloisia ja terveitä naapureita, työkavereita ja muita ja vanhempani eli +90 reippaana , jotka ovat syöneet Imovanea 50 vuotta.

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Minä sain Oxepamia 100 kpl kun pyysin kokeiluun, pelkällä soittamisella. N eei vaikuttanut ainakaan parin viikon kokeilulla mitenkään.

Aina piti ottaa vanha tuttu jo 30 vuotta syötyä Imovanea.
        Imovanen kanssa oli joskus vaikeuksia . Kirjoitin reklamaation melko vetoavan.
        Nyt on ollut viitisen vuotta resepti joka uusiutuu oliko se 77 päivän kuluttua ja saa kolme pakettia.

Tunnen iloisia ja terveitä naapureita, työkavereita ja muita ja vanhempani eli 90 reippaana , jotka ovat syöneet Imovanea 50 vuotta.

Se on okei, koita pärjäillä.

• Anonyymi00010

Diapam on ainoa lääke joka auttoi nukkumaan 5mg 1 kpl ja lopulta puolikas 5mg tbl vuosia. Selkä ja nivelkipuisena sain nukuttua eikä se vaikuttanut oloon muuten. Kroonisiin kipuihin ei auta mikään muu. Käytin vuosia. Lääkäri terveyskeskusksessa ei uusinut reseptit toissa vuonna kuten muut sydän ja verenpaine lääke. Olisi pitänyt menmä vastaanotolle. Sen jälkeen olen nukkunut vähän ja heräillyt joka yö. Aloin lihoa muutaman kilon sen jälkeen kun olin puuduksessa toimenpiteessä sairaalassa. Sain liikaa lääkkeitä on voinut olla aivoverenkierron häiriö ja luulen että em lihominen johtuu siitä koska se vaikutti hormoneihin. Paino oli vuosia pysynyt samana ja vaatteet sopi. Nyt 5 kg 2v tullut. Lääkärit ovat loukkaavia en haluasi mennä muustakaan syystä nyt koska kävin keväällä ihottuman vuoksi enkä saanut mitään apua tai lääke voide pahensi,
      Terv keskus toimii Mehiläisen lääkärit vain päivystys oli ja aivan ala arvoista kohtelua ja selvästi e7 välittänyt. Kesä meni pilalle ja olin kotona. Valvoin öitä, Kun yritin kesällä saada turvotusten takia lääkitys muutosta ei saanut lääkäriä. En jaksanut yksityisille kauemmas lähteä, Yksit erikoislääkäri ei pidä vastaanottoa, Turvotusra ei niin palvon nyt. Huono tilanne johti muuhun,en ole mennyt hamnalääkäriin vaikka on useita hampaita paikattavana ja ehkä 2 poistoa johon mentävö kauas.
      Minulla on monta asiaa hoidettavana mutta kun kokemus on niin huono yritän pärjätä möin.
      Toivottomuus ottanut vallan, Kun tilanne on Suonessa kauhea johtuu vallan pitäjistä jotka ovat vaarantaneet elämän. Luuleeko joku että Suomeasa kaikki hyvin.

• Anonyymi00011

Voi että sinun tilannettasi. Se on hankala ja huono ja terveyskeskuslääkärit
        ovat usein niin joustamattomia.
        Minä tarvitsen nivelrikkoihin Arcoxiaa, se on ainoa,
        joka auttaa pienelläkin annostuksella sen verran että pahin kipu taittuu,
        iso annos pahentaa sydänoireitani.
        Tarvitsen myös unilääkettä, kun en kivuiltani tahdo saada unta.
        Univaje raunioittaa ihmisen ja voi johtaa kuolemaan.

Kun menin terveyskeskukseen siellä oli nuori kloppi lääkärinä,
        joka kieltäytyi uusimasta mitään reseptiäni.
        Kysyin miksi. Kloppi vastasi: "Olet vanha !"

Olipa vastaus ! Vanhoja ei siis lääkäri auta !?

Hän kirjoitti unensaamiseen Mirtatsapiinia, jota en voi missään nimessä syödä,
        koska se pahentaa sydänvaivojani, minkä kerroin klopille.
        Kloppi ei ottanut kuuleviin korviinsakaan.

V*tutti poislähtiessäni miksi ollenkaan raahauduin terveyskeskukseen.
        Olen liikuntarajoitteinen pieneläkeläinen, joka joudun taksia käyttämään
        ja itse maksan. Täysin hukkareissu tuli.

Jouduin menemään yksityiselle, jossa lääkäri oli asiallinen eikä pistänyt yhtään hanttiin.
        Hän kirjoitti minulle tarvitsemiani lääkkeitä puoleksi vuodeksi
        ja on toistaiseksi uusinut ne kun käyn vastaanotolla.

Hampaasi sinun pitää ehdottomasti saada kuntoon.
        Hoitamattomat hampaat on riski sydämelle ja yleisterveydelle.
        Oletko jonossa kunnalliseen hammashoitoon ?
        Jos et ole ilmoittaudu pian jonoon !
        Jos hampaasi kipuilevat terveyskeskuksen hammasklinikollla on akuutti
        vastaanottokin.

On myös oikeus vaihtaa terveyskeskusta ja lääkäriä.

Oletko täyttänyt 65 vuotta ?
        Nythän pääsee terveyskeskuksen hinnalla yksityiselle yleislääkärillekin.
        Kaikilla paikkakunnilla niitä ei ole lähellä valitettavasti.

Olen todennut, että iäkkäämmät lääkärit ymmärtävät iäkkäitten ongelmia
        paremmin eivätkä niuhota niinkuin jotkut nuoremmat lääkärit.

Ihottumat on viheliäisiä. Minullakin on ollut eikä yksikään lääkärin määräämä
        lääke parantanut sitä. Useimmat pahensivat.
        Ihottumani häipyi jostain ihmeen syytä itsestään vähitellen.

Nykyiset vallanpitäjät ajavat rikkaitten etuja. Ne eivät uhraa ajatustakaan
        tavalliselle kansalle, joista lähes miljoona on nyt pienituloisia tai elää
        köyhyysrajan alapuolella, "kiitos" vallanpitäjien "säästöjen" eli leikkausten.

Pienituloisilla ei ole enää varaan edes terveyskeskukseen.
        Mistä he voivat saada apua ? Tuskaista on.
        Yritä, ettet vaipuisi toivottomuuteen.

Jos olet 65 vuotta täyttänyt voisitko vielä tehdä yhden yrityksen
        mennä yksityiselle lääkärille, joka ottaa vastaan terveyskeskushinnalla ?
        Kaikki lääkärit eivät ota, se pitää selvittää etukäteen, kun aikaa tilaa.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jouduin menemään yksityiselle, jossa lääkäri oli asiallinen eikä pistänyt yhtään hanttiin.

vastaanottokin.

On samoja kokemuksia juurikin melko nuorista terkkailääkäreistä. Olen käyttänyt unilääkkeitä noin 50 vuotta ja nyt noin 30 vuotta yhtä ja samaa merkkiä ja samoja määriäkin. Pitäisi lääkärin mukaan alkaa vähentää ja hän suostui kirjoittamaan vain reseptin jossa uusimisaika lisääntyi kolmesta kuukaudesta neljään ja se taas johtaa siihenkin että kun ko. resepti voidaan kirjoittaa vain vuodeksi (lakipykälät!), sen ehtii käytännössä reseptin voimassaoloaikana hakea apteekista vain kahdesti ja siitä seuraa uudenlaista vääntöä jotta saa lääkettä kun entiset loppuu reseptin ollessa vielä kuitenkin voimassa kaksi kk jne. jne.
        Mutta jutun asia oli se, että jos olen vuosikymmeniä käyttänyt tiettyä lääkettä ilman olennaista haittaa, onko nyt päälle 70- kymppisenä oikea aika lakaa tuijotta tuollaisia seikkoja. Minusta sen tulisi mennä just toisinpäin...

nim. Kokeilenko yksityistä...

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

vastaanottokin.

Kävin kahdellakin yksityislääkärillä. Ensimmäinen on nuori, ja hänkin kehotti jättämään Diapamin pois. Toinen on iäkäs, Virossa opit käynyt, ja sama vastaus.
        Työhommani olivat vaativia, ja nukkumiseni pidettiin kunnossa 10 mg Diapamilla. Nyt eläkkeellä pudotin napin 5 milligrammaan. Sekin pitäisi jättää pois.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kävin kahdellakin yksityislääkärillä. Ensimmäinen on nuori, ja hänkin kehotti jättämään Diapamin pois. Toinen on iäkäs, Virossa opit käynyt, ja sama vastaus.
        Työhommani olivat vaativia, ja nukkumiseni pidettiin kunnossa 10 mg Diapamilla. Nyt eläkkeellä pudotin napin 5 milligrammaan. Sekin pitäisi jättää pois.

Mirtatsapiinia saa helpommin. Sitäkin käytetään unen saamiseen,
        auttaisiko se sinua ?

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mirtatsapiinia saa helpommin. Sitäkin käytetään unen saamiseen,
        auttaisiko se sinua ?

Lääkeriippuvuus on paha juttu.

• Anonyymi00014
      UUSI

En käytä, enkä ole koskaan käyttänyt.

• Anonyymi00016
      UUSI

Pamien nappailu ei ole pitemmän päälle hyväksi.

• Anonyymi00017
        UUSI

Ei ole kokemusta kuin reilusta 30 vuodesta, joten en tiedä mitä pitemmän päälle seuraa.

• Anonyymi00018
        UUSI

Kerro kokemuksistasi !

• Anonyymi00019
        UUSI

Kertoisitko vähän tarkemmin miksi ei?
        Kumpi on vaarallisempaa, kohtuullinen pamien "nappailu" vaiko liiallinen ja lihottava syöminen?

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Kumpi on vaarallisempaa, kohtuullinen pamien "nappailu" vaiko liiallinen ja lihottava syöminen?

Yo. kysymys kommentoijalle klo 16:36.

• Anonyymi00021
        UUSI

Burana ja Paradol ei ole.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

En ole hän jolta kysyt.
        Mutta tässä +80 ja elämää katsellut niin olen todennut että eivät he mitenkään sairaampia ole jotka syövät ns. turhia mielentila lääkkeitä ja tai muita vaarallisia lääkkeitä unettomuuteen stressiin, tms.

Kyllä uni ja mielenterveys on melko tärkeä asia.
        Minäkin tarvin unilääkettä ja herään joka päivä pirteänä. Ei tarvitse tuntia heräillä,

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

En ole hän jolta kysyt.
        Mutta tässä 80 ja elämää katsellut niin olen todennut että eivät he mitenkään sairaampia ole jotka syövät ns. turhia mielentila lääkkeitä ja tai muita vaarallisia lääkkeitä unettomuuteen stressiin, tms.

Minäkin tarvin unilääkettä ja herään joka päivä pirteänä. Ei tarvitse tuntia heräillä,

Ei lääke ole turha jos siitä apua saa.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

En ole hän jolta kysyt.
        Mutta tässä 80 ja elämää katsellut niin olen todennut että eivät he mitenkään sairaampia ole jotka syövät ns. turhia mielentila lääkkeitä ja tai muita vaarallisia lääkkeitä unettomuuteen stressiin, tms.

Kaikki lääkkeet voivat olla vaarallisia väärin käytettynä. Buranakin.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Kaikki lääkkeet voivat olla vaarallisia väärin käytettynä. Buranakin.

Tuo on totta.

• Anonyymi00027
      UUSI

Nyt tiedän miten stressaavaa elämää elavät säätelevät tunteitaan: lääkkeiden avulla.En ole siis jäänyt paitsi mistään

• Anonyymi00030
        UUSI

Ei ihminen "vietä stressaavaa elämää", mutta elämä voi stressata.
        Elämässä voi tapahtua vaikeita ja kuormittavia asioita, jotka vievät
        toimintakykyä ja toivon.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ei ihminen "vietä stressaavaa elämää", mutta elämä voi stressata.
        Elämässä voi tapahtua vaikeita ja kuormittavia asioita, jotka vievät
        toimintakykyä ja toivon.

Ja unen.

• Anonyymi00034
      UUSI

Pääkoppa alkaa suhista pitemmästä käytöstä; löylyä lissää, löylyä lissää, ei tunnu missää!

• Anonyymi00035
        UUSI

Ja vieroitusoireet on kovia.

• Anonyymi00038
        UUSI

Kokemuksestako puhut ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      21
      6130
    2. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      89
      5762
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      99
      3759
    4. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      126
      3752
    5. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      128
      1515
    6. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      57
      1437
    7. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      130
      1352
    8. Hei kuule nainen

Seuraavan kerran kun nähdään, puhu minulle jooko! Näin toivoo mies
      Ikävä
      38
      1159
    9. Mitä puuhailet nyt ystävänpäivänä

nainen, kun et ole mun kanssa?
      Ikävä
      45