Mistä saa konepaketin Linuxilla?

Anonyymi-ap

Mistä kaupasta Suomessa voi ostaa konepaketin johon on Linux ja tarvittavat toimisto-ohjelmistot asennettu valmiiksi?

Eli siis käyttövalmiin konepaketin.. mistä?

147

1786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Minulta saat jos et itse viitsi asentaa ilmaiseksi.

      • Anonyymi00003

        Asennustyölle ja siihen liittyville selvityksille ja tiedon etsimiselle on laskettava hinta.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Asennustyölle ja siihen liittyville selvityksille ja tiedon etsimiselle on laskettava hinta.

        Eikö ammattitaito riitä?


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Eikö ammattitaito riitä?

        Ammattitaito? Mitä tarkoitat?

        Jos tavallinen ihminen ostaa uuden tietokoneen niin ei häneltä voida edellyttää, että alkaisi jotain epämääräisiä Linuxeja latailemaan ja asentelemaan.

        Siihen ei löydy kovin monilta tavallisilta ihmisiltä tietoteknisiä taitoja ja jos löytyy niin ei ole aikaa eikä rahaa lähteä sellaiseen turhuuteen ja jonninjoutavaan, koska sitä voi ostaa täysin 100 %:sti toimivan uuden tietokonepaketin Windows 11 -käyttöjärjestelmällä niin, että otat sen vain kotona paketista pois, laitat pöydälle, töpselin seinään ja alat käyttämään.

        Ilman mitään ongelmia!


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        Ammattitaito? Mitä tarkoitat?

        Jos tavallinen ihminen ostaa uuden tietokoneen niin ei häneltä voida edellyttää, että alkaisi jotain epämääräisiä Linuxeja latailemaan ja asentelemaan.

        Siihen ei löydy kovin monilta tavallisilta ihmisiltä tietoteknisiä taitoja ja jos löytyy niin ei ole aikaa eikä rahaa lähteä sellaiseen turhuuteen ja jonninjoutavaan, koska sitä voi ostaa täysin 100 %:sti toimivan uuden tietokonepaketin Windows 11 -käyttöjärjestelmällä niin, että otat sen vain kotona paketista pois, laitat pöydälle, töpselin seinään ja alat käyttämään.

        Ilman mitään ongelmia!

        Senkin M$-tautinen paskiainen, Linuxit EI OLE mitään epämääräisiä, Windows 11 on epämääräinen eikä se edes toimi out-of-the-box vaan heti pitää alkaa tekemään M$-tili jos sitä ei osaa ohittaa!


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Senkin M$-tautinen paskiainen, Linuxit EI OLE mitään epämääräisiä, Windows 11 on epämääräinen eikä se edes toimi out-of-the-box vaan heti pitää alkaa tekemään M$-tili jos sitä ei osaa ohittaa!

        No miksi sitten lähes 7/10 kuluttajille ja yrityksille suunnatuista pöytätietokoneista ja kannettavista on Windows -tietokoneita?

        Miksi Linux ei ole markkinoilla mukana kilpailemassa?


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        No miksi sitten lähes 7/10 kuluttajille ja yrityksille suunnatuista pöytätietokoneista ja kannettavista on Windows -tietokoneita?

        Miksi Linux ei ole markkinoilla mukana kilpailemassa?

        Siksi koska Microsoft lähes pakottaa konevalmistajat laittamaan sen windowsin koneisiin, ja vielä subventoi koneiden hinnassa sitä!


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Siksi koska Microsoft lähes pakottaa konevalmistajat laittamaan sen windowsin koneisiin, ja vielä subventoi koneiden hinnassa sitä!

        No sehän on ihan normaalia markkinatalouden ja yritysten liiketoimintaa ja strategiaa. Ihan laillista ja legitiimiä. Ei tuossa ole mitään rikollista eikä edes ihmeellistä.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        No sehän on ihan normaalia markkinatalouden ja yritysten liiketoimintaa ja strategiaa. Ihan laillista ja legitiimiä. Ei tuossa ole mitään rikollista eikä edes ihmeellistä.

        Ai että on mielestäsi hyväksyttävää se että M$ maksaa laitevalmistajalle siitä että se paketoi vain windowsilla ja vielä maksaa niin että koneen hinta on alempi Windowsilla kuin ilman sitä??


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Ai että on mielestäsi hyväksyttävää se että M$ maksaa laitevalmistajalle siitä että se paketoi vain windowsilla ja vielä maksaa niin että koneen hinta on alempi Windowsilla kuin ilman sitä??

        Ensinnäkin. Mistä tiedät, että Microsoft näin tekee?

        Toiseksi. Asian hyväksyttävyys ja asian laillisuus ovat kaksi eri käsitettä.

        Pitää pystyä lakipykäliin viitaten osoittamaan, että Microsoft toimii vastoin lainsäädäntöä ennen kuin alkaa nimittämään yhtiön toimintaa rikolliseksi.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Ensinnäkin. Mistä tiedät, että Microsoft näin tekee?

        Toiseksi. Asian hyväksyttävyys ja asian laillisuus ovat kaksi eri käsitettä.

        Pitää pystyä lakipykäliin viitaten osoittamaan, että Microsoft toimii vastoin lainsäädäntöä ennen kuin alkaa nimittämään yhtiön toimintaa rikolliseksi.

        En minä ole sanonut sitä rikolliseksi, älä nyt vääristele, minä sanoin että se on moraalisesti ja eettisesti väärin!


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        En minä ole sanonut sitä rikolliseksi, älä nyt vääristele, minä sanoin että se on moraalisesti ja eettisesti väärin!

        Kyllä sen kuvan sain, että pidät toimintaa rikollisena. Se on eri asia jos olet vain sitä mieltä, että tällainen ei ole sopivaa. Ihan normaalia markkinatalouden toimintaa.


    • Anonyymi00002

      EI SA MISTÄM OSTETUA LINUKS KONETtA SIKSI VALITSE WINDOWS !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi00005

        Linuks= Windows. Sitäpaitsi Linuxilla saa koneita eikä ole pakko tyytyä windowskoneisiin!


    • Anonyymi00004

      Terasetista jos käytetty kelpaa, tosin luulen että Teraset voi kasata sulle sellasen uudenkin koneen Linuxilla ja Libreofficella.

      https://www.teraset.net

      • Anonyymi00006

        Minä en koske kommunistien tekeleisiin.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Minä en koske kommunistien tekeleisiin.

        Mihin hemmetiin kommunistien tekeleisiin? Linux EI ole kommunismia, windows on!!


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Mihin hemmetiin kommunistien tekeleisiin? Linux EI ole kommunismia, windows on!!

        Päinvastoin.

        Microsoft Windowsilla on 71% markkinaosuus pöytätietokoneiden ja kannettavien käyttöjärjestelmänä.

        Linuxilla 4% osuus.

        Lähde:https://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Päinvastoin.

        Microsoft Windowsilla on 71% markkinaosuus pöytätietokoneiden ja kannettavien käyttöjärjestelmänä.

        Linuxilla 4% osuus.

        Lähde:https://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems

        Jauha sinä vaan paskaa mutta windows ON kommunismia, Micro$oft kannattaa monopoleja ja se on oikeaa kommunismia!

        Mitä tulee linuxien markkinaosuuksiin niin se on suurempi kuin 4%:

        https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/finland

        Eli reilu 15% Suomen markkinoilla eli toinen sija heti wintoosan jälkeen!


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Jauha sinä vaan paskaa mutta windows ON kommunismia, Micro$oft kannattaa monopoleja ja se on oikeaa kommunismia!

        Mitä tulee linuxien markkinaosuuksiin niin se on suurempi kuin 4%:

        https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/finland

        Eli reilu 15% Suomen markkinoilla eli toinen sija heti wintoosan jälkeen!

        Minä en jauha paskaa.

        Maailmanlaajuisesti Microsoft Windows 71% ja Linux 4% osuudet pöytätietokoneiden ja kannettavien tietokoneiden markkinaosuuksista.

        Esittämäsi lähde kertoo myös selvästi totuuden ja paremmuuden. Microsoft Windowsilla on Suomessa 66% markkinaosuus ja Linuxilla yli neljä kertaa pienempi 15% markkinaosuus.

        Microsoft Windows on ylivoimainen!


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Minä en jauha paskaa.

        Maailmanlaajuisesti Microsoft Windows 71% ja Linux 4% osuudet pöytätietokoneiden ja kannettavien tietokoneiden markkinaosuuksista.

        Esittämäsi lähde kertoo myös selvästi totuuden ja paremmuuden. Microsoft Windowsilla on Suomessa 66% markkinaosuus ja Linuxilla yli neljä kertaa pienempi 15% markkinaosuus.

        Microsoft Windows on ylivoimainen!

        Kyllä sinä jauhat paskaa! Linuxit on Suomessa toisella sijalla 15.07% osuudella ja sillä sipuli!

        Windows ei ole ylivoimainen missään muussa kuin markkina-aseman väärinkäytössä!


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Päinvastoin.

        Microsoft Windowsilla on 71% markkinaosuus pöytätietokoneiden ja kannettavien käyttöjärjestelmänä.

        Linuxilla 4% osuus.

        Lähde:https://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems

        Niin, pöytäkoneissa ja läppäreissä. Kaikkialla muualla, servereissä ja erilaisissa laitteissa, onkin joku Linux pohjainen OS/ firmware.


      • Anonyymi00146

        myös kirrputoreilta saa linux koneita.


    • Jokaisesta palvelevasta tietokoneliikkeestä saa PC-tietokoneen myös Linuxilla esiasennettuna.

      • Anonyymi00009

        Eli mistä?

        Jos menen Verkkokauppa.com:iin, Giganttiin tmv niin ei siellä ole Linux-koneita esitteillä kuluttajille.

        Mites sitten Linuxin tietoturvan on laita? Tuleeko tietoturvaohjelmat mukana vai pitääkö ostaa erikseen?

        Mistä Linuxin käyttöön saa helpdesk-tukea?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Eli mistä?

        Jos menen Verkkokauppa.com:iin, Giganttiin tmv niin ei siellä ole Linux-koneita esitteillä kuluttajille.

        Mites sitten Linuxin tietoturvan on laita? Tuleeko tietoturvaohjelmat mukana vai pitääkö ostaa erikseen?

        Mistä Linuxin käyttöön saa helpdesk-tukea?

        Linuxeissa on palomuuri vakiona, muuta tietoturvaohjelmistoa EI tarvita koska ei ole leviäviä viruksia ym. sontaa!


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Linuxeissa on palomuuri vakiona, muuta tietoturvaohjelmistoa EI tarvita koska ei ole leviäviä viruksia ym. sontaa!

        Google-tulos hakusanalla: Linux viruses.

        Linux systems are susceptible to malware, including viruses, ransomware, and botnets, despite common myths of total immunity. While less common than on Windows, Linux malware often targets servers and IoT devices, with threats like Mirai (botnet), RansomX (ransomware), and various backdoors (Kaiten, Linux.Encoder.1). Security relies on permissions, repository usage, and tools like rkhunter or ClamAV.

        Lähde: Google.

        Ihan yhtä lailla on Linuxille skeidaa ja viruksia tiedossa kun internetissä seikkailee.

        Jos minä tarvitsen mikrotukea Linuxin kanssa niin mihin numeroon voin soittaa?


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Eli mistä?

        Jos menen Verkkokauppa.com:iin, Giganttiin tmv niin ei siellä ole Linux-koneita esitteillä kuluttajille.

        Mites sitten Linuxin tietoturvan on laita? Tuleeko tietoturvaohjelmat mukana vai pitääkö ostaa erikseen?

        Mistä Linuxin käyttöön saa helpdesk-tukea?

        Gigantista en tiedä mutta Verkkokauppa.com kyllä asentaa käyttöjärjestelmiä koneisiin. Painotus sanalla "palvelevasta". 😉


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Google-tulos hakusanalla: Linux viruses.

        Linux systems are susceptible to malware, including viruses, ransomware, and botnets, despite common myths of total immunity. While less common than on Windows, Linux malware often targets servers and IoT devices, with threats like Mirai (botnet), RansomX (ransomware), and various backdoors (Kaiten, Linux.Encoder.1). Security relies on permissions, repository usage, and tools like rkhunter or ClamAV.

        Lähde: Google.

        Ihan yhtä lailla on Linuxille skeidaa ja viruksia tiedossa kun internetissä seikkailee.

        Jos minä tarvitsen mikrotukea Linuxin kanssa niin mihin numeroon voin soittaa?

        Tottakai googlettamalla saa vaikka mitä tuloksia mutta TOTUUS on se ettei ole leviäviä linuxviruksia!!


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Tottakai googlettamalla saa vaikka mitä tuloksia mutta TOTUUS on se ettei ole leviäviä linuxviruksia!!

        Linuxin viruksettomuus on myytti!

        Linuxille on yhtä lailla viruksia kuin Microsoft Windowsille.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Google-tulos hakusanalla: Linux viruses.

        Linux systems are susceptible to malware, including viruses, ransomware, and botnets, despite common myths of total immunity. While less common than on Windows, Linux malware often targets servers and IoT devices, with threats like Mirai (botnet), RansomX (ransomware), and various backdoors (Kaiten, Linux.Encoder.1). Security relies on permissions, repository usage, and tools like rkhunter or ClamAV.

        Lähde: Google.

        Ihan yhtä lailla on Linuxille skeidaa ja viruksia tiedossa kun internetissä seikkailee.

        Jos minä tarvitsen mikrotukea Linuxin kanssa niin mihin numeroon voin soittaa?

        Sinun onkin ehkä paras pysyä Windowsissa.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Linuxin viruksettomuus on myytti!

        Linuxille on yhtä lailla viruksia kuin Microsoft Windowsille.

        Ei ole myytti, vaan linuxille ei ole leviäviä viruksia!!


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Ei ole myytti, vaan linuxille ei ole leviäviä viruksia!!

        100% myytti. Linuxille on viruksia ihan niin kuin on muihinkin käyttöjärjestelmiin. Linuxille vaan ei ole säännöllisiä päivityspaketteja. Linux on turvaton ja haavoittuva.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        100% myytti. Linuxille on viruksia ihan niin kuin on muihinkin käyttöjärjestelmiin. Linuxille vaan ei ole säännöllisiä päivityspaketteja. Linux on turvaton ja haavoittuva.

        Ei ole myytti eikä linuxeille ole leviäviä viruksia!! JA linux EI ole turvaton ja haavoittuva koska linuxeille tehdään päivityksiä säännöllisesti. Joten lopeta toi paskansuoltaminen, winkuratrolli!!


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Ei ole myytti eikä linuxeille ole leviäviä viruksia!! JA linux EI ole turvaton ja haavoittuva koska linuxeille tehdään päivityksiä säännöllisesti. Joten lopeta toi paskansuoltaminen, winkuratrolli!!

        Kuka ei Linux-distroille tekee päivityksiä säännöllisesti? Noita eri Linux-distribuutioita on ilmeisesti tuhatkunta.. Tuntuu ihan pölhöläisen touhulta!

        Mitä jos eri Microsoft Windows 11 -versioita olisi tuhat? Ei sitäkään sitten kukaan ostaisi! Linuxia et voi edes ostaa mistään, koska se on harrastelijoiden koodaama kurttaus. Ei kukaan maksaisi Linuxista euroakaan.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Kuka ei Linux-distroille tekee päivityksiä säännöllisesti? Noita eri Linux-distribuutioita on ilmeisesti tuhatkunta.. Tuntuu ihan pölhöläisen touhulta!

        Mitä jos eri Microsoft Windows 11 -versioita olisi tuhat? Ei sitäkään sitten kukaan ostaisi! Linuxia et voi edes ostaa mistään, koska se on harrastelijoiden koodaama kurttaus. Ei kukaan maksaisi Linuxista euroakaan.

        Linux ei ole mikään harrastelijoiden kurttaus ja on myös maksullisia linuxeja, mm. Suse ja Red hat!!


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        100% myytti. Linuxille on viruksia ihan niin kuin on muihinkin käyttöjärjestelmiin. Linuxille vaan ei ole säännöllisiä päivityspaketteja. Linux on turvaton ja haavoittuva.

        Linux on avoimen lähdekoodin jakelu, joten distrojen luotto omaan koodiinsa on sillä tasolla, että uskaltavat julkaista sen kaikkien saataville. Eräs mikkisoft ei tätä uskalla tehdä ja olen kuullut huhuja, että pelkäävät tällä hetkellä AI-ratkaisuja, koska heidän juustonsa on reikäistä: Pitäisi kuulema kieltää.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Linux on avoimen lähdekoodin jakelu, joten distrojen luotto omaan koodiinsa on sillä tasolla, että uskaltavat julkaista sen kaikkien saataville. Eräs mikkisoft ei tätä uskalla tehdä ja olen kuullut huhuja, että pelkäävät tällä hetkellä AI-ratkaisuja, koska heidän juustonsa on reikäistä: Pitäisi kuulema kieltää.

        Olet väärässä.

        Tällä "Linux-yhteisöllä", mitä ikinä sillä nyt tarkoitetaankaan, ei ole mitään vastuuta siitä mitä se tekee.

        Et voi sitä paitsi edes verrata Linux-yhteisöä ja Microsoftia keskenään, koska Microsoft on voittoa tavoitteleva ja vapailla markkinoilla toimiva liikeyritys kun taas Linux-yhteisö on joku hyvin epämääräinen kokonaisuus Linux-harrastajia, jotka eivät vastaa kenellekään tekemisistään.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Tällä "Linux-yhteisöllä", mitä ikinä sillä nyt tarkoitetaankaan, ei ole mitään vastuuta siitä mitä se tekee.

        Et voi sitä paitsi edes verrata Linux-yhteisöä ja Microsoftia keskenään, koska Microsoft on voittoa tavoitteleva ja vapailla markkinoilla toimiva liikeyritys kun taas Linux-yhteisö on joku hyvin epämääräinen kokonaisuus Linux-harrastajia, jotka eivät vastaa kenellekään tekemisistään.

        Linux-yhteisö EI OLE MIKÄÄN EPÄMÄÄRÄINEN JOUKKO HARRASTAJIA VAAN SITÄ KEHITTÄÄ MYÖS FIRMAT!!
        Mutta ettehän te M$-tautiset kestä reilua kilpailua, siksi pitää mollata linuxeja! Olette siis kommunisteja kun haluaisitte monopolin.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Linux-yhteisö EI OLE MIKÄÄN EPÄMÄÄRÄINEN JOUKKO HARRASTAJIA VAAN SITÄ KEHITTÄÄ MYÖS FIRMAT!!
        Mutta ettehän te M$-tautiset kestä reilua kilpailua, siksi pitää mollata linuxeja! Olette siis kommunisteja kun haluaisitte monopolin.

        Sinä itse olet väittänyt minun olevan Microsoftin palkkalistoilla ja olevani joku "winukkatautinen".. ymv..

        Sinä itse et kestä vapaan kilpailun tuloksia, joiden mukaan Microsoft on saavuttanut siinä kärkiaseman.

        Miksi Linux ei ole kilpailemassa valmiiksi asennetuilla konepaketeillaan Microsoft Windows- ja Apple Macintosh-koneiden vieressä kolmantena?

        Missä tahansa kodinelektroniikkaliikkeessä missä on myynnissä PC-tietokoneita ja Mac-tietokoneita valmiina kokonaisuuksina niin ei ole yhtäkään Linux-tietokonetta.

        Miksi?


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Sinä itse olet väittänyt minun olevan Microsoftin palkkalistoilla ja olevani joku "winukkatautinen".. ymv..

        Sinä itse et kestä vapaan kilpailun tuloksia, joiden mukaan Microsoft on saavuttanut siinä kärkiaseman.

        Miksi Linux ei ole kilpailemassa valmiiksi asennetuilla konepaketeillaan Microsoft Windows- ja Apple Macintosh-koneiden vieressä kolmantena?

        Missä tahansa kodinelektroniikkaliikkeessä missä on myynnissä PC-tietokoneita ja Mac-tietokoneita valmiina kokonaisuuksina niin ei ole yhtäkään Linux-tietokonetta.

        Miksi?

        Ei niitä missään marketeissa myydäkään vaan OIKEISSA tietokonekaupoissa! Sitäpaitsi M$ subventoi koneiden hinnassa ja lähes pakottamalla valmistajia laittamaan koneisiin Windowsin!


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Ei niitä missään marketeissa myydäkään vaan OIKEISSA tietokonekaupoissa! Sitäpaitsi M$ subventoi koneiden hinnassa ja lähes pakottamalla valmistajia laittamaan koneisiin Windowsin!

        Kerrotko näiden "oikeiden tietokonekauppojen" nimet ja osoitetiedot?


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Kerrotko näiden "oikeiden tietokonekauppojen" nimet ja osoitetiedot?

        No vaikka Teraset.net Helsingissä, muitakin voi olla mutta itse ostanut tuolta.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        No vaikka Teraset.net Helsingissä, muitakin voi olla mutta itse ostanut tuolta.

        Joku pikkukauppa jossa esillä kolme konetta? :D


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Joku pikkukauppa jossa esillä kolme konetta? :D

        Ei ole mikään pikkukauppa, vaan isompi tekijä ja on niilä koneita vaikka millä mitalla!


      • Anonyymi00097
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Ei ole mikään pikkukauppa, vaan isompi tekijä ja on niilä koneita vaikka millä mitalla!

        Eli minun pitäisi lähteä 400 kilometrin päähän jonkun helvetin Linuxin vuoksi?


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Eli minun pitäisi lähteä 400 kilometrin päähän jonkun helvetin Linuxin vuoksi?

        Ei se ole mikään helvetin Linux. Ja sitäpaitsi voithan ostaa sen Terasetin verkkokaupasta. Ei ole mikään pakko lähtee 400 kilsan päähän!


    • Anonyymi00008
      • Anonyymi00018

        Kivijalkaliikettä?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Kivijalkaliikettä?

        Ei ole missään olemassa.

        Jos Linuxista johonkin olisi niin sitä myytäisiin Giganteissa ja sen tapaisissa elektroniikan valintamyymälöissä.

        Linux on toimimaton paska.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Ei ole missään olemassa.

        Jos Linuxista johonkin olisi niin sitä myytäisiin Giganteissa ja sen tapaisissa elektroniikan valintamyymälöissä.

        Linux on toimimaton paska.

        Haista winkuraröllli iso paska! Linux ei ole toimimaton paska, toisinkuin sinä ja Linux-koneita myydään OIKEISSA tietokonekaupoissa, ei missään Giganteissa joissa tietämys tietotekniikasta on nollaluokkaa! Gigantti on kodinkoneliike, ei mikään oikea tietokoneliike!


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Haista winkuraröllli iso paska! Linux ei ole toimimaton paska, toisinkuin sinä ja Linux-koneita myydään OIKEISSA tietokonekaupoissa, ei missään Giganteissa joissa tietämys tietotekniikasta on nollaluokkaa! Gigantti on kodinkoneliike, ei mikään oikea tietokoneliike!

        Vedä vähän happea poju ja kerro minulle missä tietokonekivijalkaliikkeessä on esitteillä Linux-tietokoneita?


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Haista winkuraröllli iso paska! Linux ei ole toimimaton paska, toisinkuin sinä ja Linux-koneita myydään OIKEISSA tietokonekaupoissa, ei missään Giganteissa joissa tietämys tietotekniikasta on nollaluokkaa! Gigantti on kodinkoneliike, ei mikään oikea tietokoneliike!

        Kukaan tai mikään taho ei vastaa Linuxista.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Vedä vähän happea poju ja kerro minulle missä tietokonekivijalkaliikkeessä on esitteillä Linux-tietokoneita?

        Esim. Terasetissa! Enkä ole poju vaan keski-ikäinen mies!


    • Anonyymi00028

      Miten jotkut jaksavat intoilla jokaisen käyttiksen perään. Siitä kun Teletypen ja NIksulan korttikoneen jälkeen saimme ensimmäiset nykyisen kaltaisen pöytäkoneen, oli se käyttis nimeltä OS. Kun siihen saatiin levyasema, se vaihtui DOSiksi, jne. siitä sitten onkin tullut kahlattua läpi WIndowsit, Macin OS:t ja Unixit ja Linuxit. Kaikilla on hyvät ja huonot puolensa, mutta parasta en lähde arpomaan. Tätä naputtelen WIn11 läppärillä. Pelit pyörivät tällä hyvin, kuten myös LibreOffice.

      • Anonyymi00032

        Miksi et osta siihen Microsoft Officea? Saisit kunnon toimisto-ohjelmat. Miksi ajaa Ladalla jos voi ajaa Chryslerilla?


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Miksi et osta siihen Microsoft Officea? Saisit kunnon toimisto-ohjelmat. Miksi ajaa Ladalla jos voi ajaa Chryslerilla?

        HAH! Mitä järkeä on maksaa paskasta josta nykyään joutuu maksamaan kk- tai vuosimaksua kun ilmaiseksi saa parempaa? Ja tuo sun Libreofficen vertauksesi Ladaan on surkea!!


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        HAH! Mitä järkeä on maksaa paskasta josta nykyään joutuu maksamaan kk- tai vuosimaksua kun ilmaiseksi saa parempaa? Ja tuo sun Libreofficen vertauksesi Ladaan on surkea!!

        Nah.. Minä käyttäisin Microsoft Officea.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        HAH! Mitä järkeä on maksaa paskasta josta nykyään joutuu maksamaan kk- tai vuosimaksua kun ilmaiseksi saa parempaa? Ja tuo sun Libreofficen vertauksesi Ladaan on surkea!!

        Koko liikemaailma käyttää Microsoft Officea.

        Microsoft Office on toimisto-ohjelmien Mercedes-Benz!

        LibreOffice on Lada!

        :D


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Koko liikemaailma käyttää Microsoft Officea.

        Microsoft Office on toimisto-ohjelmien Mercedes-Benz!

        LibreOffice on Lada!

        :D

        Ei noin, vaan M$ Office on se Lada, LibreOffice on Mercedes-Benz!!


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Ei noin, vaan M$ Office on se Lada, LibreOffice on Mercedes-Benz!!

        Neuvostoliitossakin oli kaikki aina paremmin kuin länsimaissa.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Neuvostoliitossakin oli kaikki aina paremmin kuin länsimaissa.

        M$=Neuvostoliitto eli Windows on kommunismia!


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        M$=Neuvostoliitto eli Windows on kommunismia!

        Calm down, boy. And take your medication!


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Calm down, boy. And take your medication!

        Sinä sitä lääkitystä tarvitset, en minä!!


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Miksi et osta siihen Microsoft Officea? Saisit kunnon toimisto-ohjelmat. Miksi ajaa Ladalla jos voi ajaa Chryslerilla?

        Chrysler on aivan samaa paskaa kuin Lada. Se on amerikanlada.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Chrysler on aivan samaa paskaa kuin Lada. Se on amerikanlada.

        Ei ole. Chrysler on huipputuote.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Chrysler on aivan samaa paskaa kuin Lada. Se on amerikanlada.

        Äitisi se amerikanlada on.


    • Anonyymi00031

      Kierrätyskeskuksessa näytti olevan. Kaikki koneet Ubuntulla.

    • Anonyymi00040

      Voisit kasata itse edullisen koneen ja asentaa siihen esimerkiksi Linuxin Mintin. Jätä grafiikkasuoritin ostamatta. Sitä ei tarvita. Intelin prossut toimivat. Ja nopea muistipiiri emolevylle ohjelmia varten. Joku muutaman vuoden vanha prossu oikealla emolevyllä.

      • Anonyymi00042

        Oikealla emolevyllä? Ettei leikki-emolevyllä? :)

        Puhut höpöhöpöä..!


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Oikealla emolevyllä? Ettei leikki-emolevyllä? :)

        Puhut höpöhöpöä..!

        Samuli: Hanki IBM Thinkpad ja ala tekemään oikeita töitä!


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Samuli: Hanki IBM Thinkpad ja ala tekemään oikeita töitä!

        IBM on myynyt ThinkPadin Lenovolle yli 20 vuotta sitten.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        IBM on myynyt ThinkPadin Lenovolle yli 20 vuotta sitten.

        Onko ThinkPad hyvä tietokone? Pystyykö sillä tekemään oikeita töitä?


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Onko ThinkPad hyvä tietokone? Pystyykö sillä tekemään oikeita töitä?

        ThinkPad on Lenovon yrityskäyttöön tarkoitettu mallisto. Vastaus kysymykseesi on kyllä.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        ThinkPad on Lenovon yrityskäyttöön tarkoitettu mallisto. Vastaus kysymykseesi on kyllä.

        Mikä ThinkPadeista tekee niin hyvän ja erikoisen?


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Mikä ThinkPadeista tekee niin hyvän ja erikoisen?

        Ne on niin hyvin standardoitu, että esim. uusimpia prosessoreja ei niihin saa vaan pitää käyttää kivikautisia. Ainoa mikä pelaa on hinnoittelu eli hintojen nosto.


    • Anonyymi00052

      Jos minä tarvitsen mikrotukea Linuxin asentamisen kanssa niin mihin numeroon minä voin soittaa?

      • Anonyymi00053

        Miksi pitäisi soittaa johonkin kalliiseen puh.numeroon kun ilmaiseksi tukea saa netistä?
        Sitäpaitsi eräskin vanhempi rouva oli asentanut Googlen tekoälyn avulla linuxin koneeseensa kun Windows 10 tuki loppui ja Win 11 ei voinut asentaa, olihan siitä lehdissäkin. Eli; kysy neuvoa tekoälyltä.


      • Anonyymi00055

        Hyvät videot Linuksin asentamisesta löytyy youtubesta , opettajan mies tehnyt selkeät ohjevideot joiden avulla tumpelokin onnistuu.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Hyvät videot Linuksin asentamisesta löytyy youtubesta , opettajan mies tehnyt selkeät ohjevideot joiden avulla tumpelokin onnistuu.

        Eikö tunnu hieman kaukaa haetulta, että joku tavallinen työssäkäyvä ihminen alkaisi etsiä tietoa netistä ja Youtubesta Linuxin asentamiseen liittyen?

        Näitä Linuxin eri distribuutioita on yli tuhat. Pelkästään valinta tuhannesta on ylitsepääsemätön asia.

        Miksi en vain ostaisi kaupasta valmista Windows 11 -tietokonetta tai Applen Machintoshia? Ei tarvitse kuin ottaa kone pakkauksesta ja laittaa johto seinään!


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Eikö tunnu hieman kaukaa haetulta, että joku tavallinen työssäkäyvä ihminen alkaisi etsiä tietoa netistä ja Youtubesta Linuxin asentamiseen liittyen?

        Näitä Linuxin eri distribuutioita on yli tuhat. Pelkästään valinta tuhannesta on ylitsepääsemätön asia.

        Miksi en vain ostaisi kaupasta valmista Windows 11 -tietokonetta tai Applen Machintoshia? Ei tarvitse kuin ottaa kone pakkauksesta ja laittaa johto seinään!

        Miten niin ylipääsemätön asia valita linuxjakelu? Ensinnäkin kannattaa valita jokin suosituimmista, ei voi mennä vikaan! Yleisimpiä jakeluita on Linux Mint, Ubuntu, Xubuntu, muiden muassa.

        Eikä se Windows koneen käyttöönotto noin helppoa OIKEASTI ole, joutuu sitä säätämään, mahdollisesti luomaan M$-tilin jos ei sitä osaa ohittaa ja luoda sen sijaan paikallista tiliä ja kaikkea muuta ikävää!


      • Anonyymi00061

        Red Hat support can be reached at +1 888 733-4281
        the SUSE EMEA Support team at +49 (0)911-740 53-0
        Ubuntu: Enterprise phone support is available through Ubuntu Pro
        Nuo numerot on maksullisia ja aika kalliitakin - itse etsisin apua netistä.
        Mikset ostaisi asennusta palveluna? Asennus maksaa saman kuin winukan asennuskin eli ei mitään hirvittävän kallista.
        Sitä paitsi: Jos osaat asentaa windowsin luultavasti pärjäät myös Linux-asennuksen kanssa.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Miten niin ylipääsemätön asia valita linuxjakelu? Ensinnäkin kannattaa valita jokin suosituimmista, ei voi mennä vikaan! Yleisimpiä jakeluita on Linux Mint, Ubuntu, Xubuntu, muiden muassa.

        Eikä se Windows koneen käyttöönotto noin helppoa OIKEASTI ole, joutuu sitä säätämään, mahdollisesti luomaan M$-tilin jos ei sitä osaa ohittaa ja luoda sen sijaan paikallista tiliä ja kaikkea muuta ikävää!

        Miksi näistä Linux-jakeluista ei ole mitään tietoa esimerkiksi Gigantissa tai Verkkokaupassa?


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Miksi näistä Linux-jakeluista ei ole mitään tietoa esimerkiksi Gigantissa tai Verkkokaupassa?

        Gigantti ja nykyään myös Verkkokauppa.com, eivät ole oikeita tietokonekauppoja vaan tavarataloja! Jos kysyt vaikka Terasetista niin sieltä saat linuxkoneita!


    • Anonyymi00072

      Miksi kukaan sellaisen haluaisi?

      • Anonyymi00074

        Kyllä moni haluaa sellaisen! Sen sijaan kysyn että miksi ihmiset haluaa rampautetulla windowsilla olevan koneen?


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Kyllä moni haluaa sellaisen! Sen sijaan kysyn että miksi ihmiset haluaa rampautetulla windowsilla olevan koneen?

        Kuinka "moni" ja miksi? Edelleen Linuxin käyttäjiä on vähän, ja Ubuntun asentaminen koneeseen on noin vartin homma, eli sen takia ei ole tarvetta millekään esiasennuksille, jotka vain mutkistavat logistiikkaa.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Kuinka "moni" ja miksi? Edelleen Linuxin käyttäjiä on vähän, ja Ubuntun asentaminen koneeseen on noin vartin homma, eli sen takia ei ole tarvetta millekään esiasennuksille, jotka vain mutkistavat logistiikkaa.

        Enpä usko, että on vartin homma. Sitten tulee kaikkien ohjelmien lataukset ja varsinkin laiteohjaiten etsiminen ja asentaminen. Tavalliselle ihmiselle tuollainen on ylitsepääsemätön homma jos haluaa tuliterän PC-tietokoneen kapasiteetin käyttöasteen 100 %:iin.

        Jos tyytyy johonkin default-asetuksiin niin sitten tietysti aikaa voi kulua suhteellisen vähän.

        Mikään Linux-versio tai "distribuutio" ei ole tavalliselle kuluttajalle tarkoitettu.


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Kuinka "moni" ja miksi? Edelleen Linuxin käyttäjiä on vähän, ja Ubuntun asentaminen koneeseen on noin vartin homma, eli sen takia ei ole tarvetta millekään esiasennuksille, jotka vain mutkistavat logistiikkaa.

        Hoh hoijaa, ei noin tyhmälle winkuratrollille viitsi vastailla kun se ei tajua kuitenkaan.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Hoh hoijaa, ei noin tyhmälle winkuratrollille viitsi vastailla kun se ei tajua kuitenkaan.

        Taisivat sinulta järjelliset argumentit loppua..? Jos niitä koskaan olikaan!


      • Anonyymi00082 kirjoitti:

        Hoh hoijaa, ei noin tyhmälle winkuratrollille viitsi vastailla kun se ei tajua kuitenkaan.

        Vastasit kuitenkin. 😉

        "Trolli voittaa. Aina!"


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Enpä usko, että on vartin homma. Sitten tulee kaikkien ohjelmien lataukset ja varsinkin laiteohjaiten etsiminen ja asentaminen. Tavalliselle ihmiselle tuollainen on ylitsepääsemätön homma jos haluaa tuliterän PC-tietokoneen kapasiteetin käyttöasteen 100 %:iin.

        Jos tyytyy johonkin default-asetuksiin niin sitten tietysti aikaa voi kulua suhteellisen vähän.

        Mikään Linux-versio tai "distribuutio" ei ole tavalliselle kuluttajalle tarkoitettu.

        Ei niihin mitään laiteajureja mistään "etsitä", vaan kernelissä ne on. Ja jos kokee käyttöjärjestelmän liian vaikeakäyttöiseksi tai muuten huonoksi, niin ei se esiasennus mitään auta.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Enpä usko, että on vartin homma. Sitten tulee kaikkien ohjelmien lataukset ja varsinkin laiteohjaiten etsiminen ja asentaminen. Tavalliselle ihmiselle tuollainen on ylitsepääsemätön homma jos haluaa tuliterän PC-tietokoneen kapasiteetin käyttöasteen 100 %:iin.

        Jos tyytyy johonkin default-asetuksiin niin sitten tietysti aikaa voi kulua suhteellisen vähän.

        Mikään Linux-versio tai "distribuutio" ei ole tavalliselle kuluttajalle tarkoitettu.

        Väärin, mm. Linux Mint sopii tavalliselle kuluttajalle loistavasti!


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Taisivat sinulta järjelliset argumentit loppua..? Jos niitä koskaan olikaan!

        Kyllähän niitä olisi mutta kun sinulle ei mikään kelpaa!


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Ei niihin mitään laiteajureja mistään "etsitä", vaan kernelissä ne on. Ja jos kokee käyttöjärjestelmän liian vaikeakäyttöiseksi tai muuten huonoksi, niin ei se esiasennus mitään auta.

        By implication, olet sitä mieltä, että Linuxit eivät sovellu tavallisille kuluttajille, koska ne vaativat niin paljon tietämystä ja harrastuneisuutta ettei tavalliselta kuluttajalta voi sellaista edellyttää.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        By implication, olet sitä mieltä, että Linuxit eivät sovellu tavallisille kuluttajille, koska ne vaativat niin paljon tietämystä ja harrastuneisuutta ettei tavalliselta kuluttajalta voi sellaista edellyttää.

        Älä jauha potaskaa, kyllä linuxit sopii tavalliselle kuluttajalle, jopa sellaiselle joka ei tietokoneista juuri mitään ymmärrä!! Ei siinä mitään erikoistietämystä tarvita.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        By implication, olet sitä mieltä, että Linuxit eivät sovellu tavallisille kuluttajille, koska ne vaativat niin paljon tietämystä ja harrastuneisuutta ettei tavalliselta kuluttajalta voi sellaista edellyttää.

        Tavallisille kuluttajille sopii mobiililaite.


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Tavallisille kuluttajille sopii mobiililaite.

        Tavallisille kuluttajille sopii aivan hyvin Linux pöytäkone tai linux läppäri!


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Väärin, mm. Linux Mint sopii tavalliselle kuluttajalle loistavasti!

        Ei sovi. Jos se pitää itse asentaa niin ei sovi.


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Ei sovi. Jos se pitää itse asentaa niin ei sovi.

        Se käyttäjäryhmä, jota kuvaat, käyttää nykyään yhä vähemmän ja vähemmän pöytäkonetta/kannettavaa ensinkään.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Ei sovi. Jos se pitää itse asentaa niin ei sovi.

        Sopii kyllä hyvin Linux Mint tavalliselle kuluttajalle. Jos ei osaa asentaa Linuxia, ei osaa asentaa Windowsiakaan.


    • Anonyymi00092

      Kaikenkaikkiaan melko mahdoton ajatus saada linuks-kone. Yksi haluaa tupu-koneen, toinen lupu, kolmas hupun jne jne. Kun nuita erilaisia viritelmiä taitaa olla tuhansittain, ei kukaan tietokonekauppias ala pitämään hyllyssä tuhatta konetta. Unohda koko juttu.

      • Anonyymi00093

        Ei ne mitään viritelmiä ole vaan käyttiksiä! Sitäpaitsi, yleisimmät Linuxit ovat Ubuntu ja Linux Mint joten kannattaisi keskittyä niihin.


      • Anonyymi00095

        Ei niitä ole "tuhansittain", lieneekö tusinankaan verran mitään oikeasti relevanttia. Mutta se pitää paikkansa, että niitä ei kannata yleensä esiasentaa, koska sen saa itsekin asennettua noin vartissa.


      • Anonyymi00099

        Sitä ne kuluttajamarkkinat ovat. Kaikki haluavat erilaista. Se kuitenkin on kumma, että esiasennettuja valmiita Linux-konepaketteja ei saa mistään.


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Sitä ne kuluttajamarkkinat ovat. Kaikki haluavat erilaista. Se kuitenkin on kumma, että esiasennettuja valmiita Linux-konepaketteja ei saa mistään.

        Ei siinä mitään kummaa ole. Tuollaista "kuluttajamarkkinaa" kun ei ole ollut ylipäätään olemassakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen.


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Ei siinä mitään kummaa ole. Tuollaista "kuluttajamarkkinaa" kun ei ole ollut ylipäätään olemassakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen.

        Mihinkä ihmeeseen ne kuluttajat ovat sitten oikein kadonneet?


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Mihinkä ihmeeseen ne kuluttajat ovat sitten oikein kadonneet?

        Mobiililaitteiden käyttäjiksi yhä enemmän tai kokonaan. On hyvin vaikeaa kuvitella käyttäjäryhmää, joka haluaisi Linux-koneen ja tekisi sillä jotain, mutta ei osaa asentaa käyttöjärjestelmää siihen.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Mobiililaitteiden käyttäjiksi yhä enemmän tai kokonaan. On hyvin vaikeaa kuvitella käyttäjäryhmää, joka haluaisi Linux-koneen ja tekisi sillä jotain, mutta ei osaa asentaa käyttöjärjestelmää siihen.

        Minä tiedän ihmisiä jotka ei osaa ehkä välttämättä asentaa Linuxia eikä mitään muutakaan käyttistä mutta silti osaavat linuxia käyttää esiasennettuna!!


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Minä tiedän ihmisiä jotka ei osaa ehkä välttämättä asentaa Linuxia eikä mitään muutakaan käyttistä mutta silti osaavat linuxia käyttää esiasennettuna!!

        Joo, mutta saadaksesi sen kaiken lisääntyneen tietoturvan ymv. "edun" niin silloin on osattava configuroida Linuxia komentorivin kautta ja tämä vaati sen että tietää mitä tekee (ymmärtää laitteiston sielunelämää, osaa käskyt ja parametrit sekä pitää päiväkirjaa siitä mitä tekee).

        Päiväkirjan pitäminen järjestelmämuutoksista on välttämätöntä, jotta voi tarkistaa mitä on tehnyt ja mitä muutellut.

        Mielestäni mahdotonta tavalliselle kuluttajakäyttäjälle. Ei mitään järkeä lähteä investoimaan aikaa moiseen.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Joo, mutta saadaksesi sen kaiken lisääntyneen tietoturvan ymv. "edun" niin silloin on osattava configuroida Linuxia komentorivin kautta ja tämä vaati sen että tietää mitä tekee (ymmärtää laitteiston sielunelämää, osaa käskyt ja parametrit sekä pitää päiväkirjaa siitä mitä tekee).

        Päiväkirjan pitäminen järjestelmämuutoksista on välttämätöntä, jotta voi tarkistaa mitä on tehnyt ja mitä muutellut.

        Mielestäni mahdotonta tavalliselle kuluttajakäyttäjälle. Ei mitään järkeä lähteä investoimaan aikaa moiseen.

        TAAS valhetta! Ei linuxia tarvi konffata komentorivillä että saisi tietoturvaa! Päivitykset hoidetaan nykyisin ihan graafisesti, hiirtä klikkaamalla ja antamalla salasana koneelle.

        Mielestäni näiden linuxhaukkujien kommentit on jostain vuodelta 2000 eikä tätä päivää!


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00111 kirjoitti:

        TAAS valhetta! Ei linuxia tarvi konffata komentorivillä että saisi tietoturvaa! Päivitykset hoidetaan nykyisin ihan graafisesti, hiirtä klikkaamalla ja antamalla salasana koneelle.

        Mielestäni näiden linuxhaukkujien kommentit on jostain vuodelta 2000 eikä tätä päivää!

        Linuxin markkinaosuus pöytätietokoneiden ja kannettavien tietokoneiden käyttöjärjestelmänä on vuoden 2000 tasoilla.. Ei nyt ihan, mutta kuitenkin.. Eipä ole Linux lyönyt itseään lävitse.


      • Anonyymi00114
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Linuxin markkinaosuus pöytätietokoneiden ja kannettavien tietokoneiden käyttöjärjestelmänä on vuoden 2000 tasoilla.. Ei nyt ihan, mutta kuitenkin.. Eipä ole Linux lyönyt itseään lävitse.

        Ei ole vuoden 2000 tasolla, katopa vaikka tätä jossa Suomessa linuxien osuus on 8,5%

        https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/finland

        Ja noissa Tuntematon-osuuksissakin voi hyvin olla linuxeja.


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00114 kirjoitti:

        Ei ole vuoden 2000 tasolla, katopa vaikka tätä jossa Suomessa linuxien osuus on 8,5%

        https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/finland

        Ja noissa Tuntematon-osuuksissakin voi hyvin olla linuxeja.

        Miksi vuosi sitten osuus oli yli 20 prosenttia ja miksi se on noin nopeasti syöksynyt noin alas?


    • Anonyymi00104

      Et siis itse osaa?

      Mitä sinä sillä konepaketilla sitten tekisit kun et osaa alkeitakaan?

      • Anonyymi00107

        Niinpä. Mikä konkreettisesti olisi kohderyhmä? Tärkeä kysymys, joka sivuutetaan kokonaan, tai vastataan vain ympäripyöreästi tyyliin "kuluttajamarkkinat".


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Niinpä. Mikä konkreettisesti olisi kohderyhmä? Tärkeä kysymys, joka sivuutetaan kokonaan, tai vastataan vain ympäripyöreästi tyyliin "kuluttajamarkkinat".

        Eiköhän pääasiallinen kohderyhmä Microsoft Windows käyttöjärjestelmällä ole tavallinen kuluttaja ja yrittäjä, joka ostaa tietotekniikan esimerkiksi Verkkokauppa.comista, Gigantista, ymv. tietotekniikan valintamyymälöistä tai tavarataloista. Mikä termi olisi oikea noille kaupoille..?

        Microsoft Windowsilla on hieman alle 70 prosentin markkinaosuus tuossa kuluttajasegmentissä. Se kertoo jo paljon.

        Kaikki Windowsit toimivat samalla tavalla ja käyttöasultaan Windows 11 on yhtenevä Windows 95 kanssa. Tämä on varmasti yksi isoimmista Microsoftille kilpailuedun tuovasta seikasta ja selittää tuota korkeaa markkinaosuutta.

        Samoin se, että Microsoft Windowsille tehdään kaikki ohjelmat ja pelit. Ei ole mitään yhteensopivuusongelmia tämän kanssa. Kyllä Microsoft Windowsiakin voi samalla tavoin konfiguroida komentorivin kautta ns. Unix-tyyppisesti, mutta se vaatii paljon opettelua ja osaamista. Ainakin Windows XP:tä pystyi..

        Kyse on siitä, että voit ostaa täysin toimintavalmiin koneen, otat sen paketista pois, kytket seinään ja alat käyttämään. Yhdelläkään Linux-koneella ei voi tätä tehdä, koska niitä ei ole myynnissä missään.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Eiköhän pääasiallinen kohderyhmä Microsoft Windows käyttöjärjestelmällä ole tavallinen kuluttaja ja yrittäjä, joka ostaa tietotekniikan esimerkiksi Verkkokauppa.comista, Gigantista, ymv. tietotekniikan valintamyymälöistä tai tavarataloista. Mikä termi olisi oikea noille kaupoille..?

        Microsoft Windowsilla on hieman alle 70 prosentin markkinaosuus tuossa kuluttajasegmentissä. Se kertoo jo paljon.

        Kaikki Windowsit toimivat samalla tavalla ja käyttöasultaan Windows 11 on yhtenevä Windows 95 kanssa. Tämä on varmasti yksi isoimmista Microsoftille kilpailuedun tuovasta seikasta ja selittää tuota korkeaa markkinaosuutta.

        Samoin se, että Microsoft Windowsille tehdään kaikki ohjelmat ja pelit. Ei ole mitään yhteensopivuusongelmia tämän kanssa. Kyllä Microsoft Windowsiakin voi samalla tavoin konfiguroida komentorivin kautta ns. Unix-tyyppisesti, mutta se vaatii paljon opettelua ja osaamista. Ainakin Windows XP:tä pystyi..

        Kyse on siitä, että voit ostaa täysin toimintavalmiin koneen, otat sen paketista pois, kytket seinään ja alat käyttämään. Yhdelläkään Linux-koneella ei voi tätä tehdä, koska niitä ei ole myynnissä missään.

        Ai ei ole myynnissä missään? Minä ostin juuri esiasennetulla linuxilla olevan koneen. Toki osaan itsekin asentaa linuxeja mutta tämä nyt sattui olemaan esiasennettuna.
        Mitä tulee windowsiin niin ei se ole käyttövalmis, pitää luoda joko paikallinen tili (JOS osaa sen tehdä) tai sitten luoda M$-tili (asia jota vihaan), lisäksi kaikki kielivalinnat ym. joten ei todellakaan windows ole paketista otettuna käyttövalmis!


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Ai ei ole myynnissä missään? Minä ostin juuri esiasennetulla linuxilla olevan koneen. Toki osaan itsekin asentaa linuxeja mutta tämä nyt sattui olemaan esiasennettuna.
        Mitä tulee windowsiin niin ei se ole käyttövalmis, pitää luoda joko paikallinen tili (JOS osaa sen tehdä) tai sitten luoda M$-tili (asia jota vihaan), lisäksi kaikki kielivalinnat ym. joten ei todellakaan windows ole paketista otettuna käyttövalmis!

        Linuxilla varustetun tietokoneen saat vain tilaamalla sen erikseen jonkin pienen erikoisliikkeen verkkosivuilta.

        Linuxilla varustettuja tietokoneita ei näy tuolla tietotekniikka-tavarataloissa Windows- ja Mac-tietokoneiden rinnalla kilpailemassa ostajista, joten ei ole mikään ihme, että Linux on pelkkä mitättömyys.

        Täälläkin aina vain vastataan, että "tilaa vittu Terasetistä en minä sinua jaksa neuvoa sieni seppo sekopää winkurahihhu"..


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Linuxilla varustetun tietokoneen saat vain tilaamalla sen erikseen jonkin pienen erikoisliikkeen verkkosivuilta.

        Linuxilla varustettuja tietokoneita ei näy tuolla tietotekniikka-tavarataloissa Windows- ja Mac-tietokoneiden rinnalla kilpailemassa ostajista, joten ei ole mikään ihme, että Linux on pelkkä mitättömyys.

        Täälläkin aina vain vastataan, että "tilaa vittu Terasetistä en minä sinua jaksa neuvoa sieni seppo sekopää winkurahihhu"..

        Linux ei ole pelkkä mitättömyys, ei sitä muuten käytettäisi monissa firmoissa ja supertietokoneissa, avaruusasemilla, netissä jne.!


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Eiköhän pääasiallinen kohderyhmä Microsoft Windows käyttöjärjestelmällä ole tavallinen kuluttaja ja yrittäjä, joka ostaa tietotekniikan esimerkiksi Verkkokauppa.comista, Gigantista, ymv. tietotekniikan valintamyymälöistä tai tavarataloista. Mikä termi olisi oikea noille kaupoille..?

        Microsoft Windowsilla on hieman alle 70 prosentin markkinaosuus tuossa kuluttajasegmentissä. Se kertoo jo paljon.

        Kaikki Windowsit toimivat samalla tavalla ja käyttöasultaan Windows 11 on yhtenevä Windows 95 kanssa. Tämä on varmasti yksi isoimmista Microsoftille kilpailuedun tuovasta seikasta ja selittää tuota korkeaa markkinaosuutta.

        Samoin se, että Microsoft Windowsille tehdään kaikki ohjelmat ja pelit. Ei ole mitään yhteensopivuusongelmia tämän kanssa. Kyllä Microsoft Windowsiakin voi samalla tavoin konfiguroida komentorivin kautta ns. Unix-tyyppisesti, mutta se vaatii paljon opettelua ja osaamista. Ainakin Windows XP:tä pystyi..

        Kyse on siitä, että voit ostaa täysin toimintavalmiin koneen, otat sen paketista pois, kytket seinään ja alat käyttämään. Yhdelläkään Linux-koneella ei voi tätä tehdä, koska niitä ei ole myynnissä missään.

        Windows 11 on käyttöasultaan äärimmäisen radikaalisti ja kaikin tavoin eroava Windows 95:stä.

        Sellainen ihminen, joka sen linuxin haluaa koneelleen ja sillä jotain tekee, saa sen itsekin asennettua noin vartissa. Linux-esiasennuksista ei ole mainittavaa hyötyä millekään edes etäisesti merkittävälle käyttäjäryhmälle. Heille, joilta puuttuu tietotekniset perustaidot, on olemassa vaihtoehtoja, kuten Chromebookit, iPadit ja vastaavat.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Linux ei ole pelkkä mitättömyys, ei sitä muuten käytettäisi monissa firmoissa ja supertietokoneissa, avaruusasemilla, netissä jne.!

        Linux on Unix-klooni ja kopio. Linus Torvalds ei luonut mitään omaa Linuxillaan. Kloonasi Unixin arkkitehtuurin ja antoi tuotokselleen nimeksi Linux. Kyllähän jo nimikin kertoo, että kyseessä on klooni.

        Neuvostoliitossa myös kopioitiin kaikki länsimainen tietotekniikka, ja päälle lyötiin oma nimitarra. Tämän vuoksi Neuvostoliiton tietotekninen kehitys tuli aina monta vuotta länsimaita jäljessä. Ei ollut mitään omaa innovointia ja innovaatioita kuten ei ole Linuxissakaan.

        Tämän vuoksi Linux on marginaalia kuluttajien ja yrityskäyttöön tarkoitettujen työasemien ja kannettavien tietokoneiden käyttöjärjestelmänä. Google AI sanoo, että markkinaosuus on 3 - 6 prosentin luokkaa. Marginaalia.

        Kun puhutaan Linuxista supertietokoneissa, avaruusasemilla, autoissa, kodinkoneissa ynnä muissa vastaavissa niin pitäisi muistaa, että Linux on Unix-klooni ja pitäisi puhua ennemminkin Unixista tai ainakin aina mainita, että Linux on Unix-klooni.


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        Windows 11 on käyttöasultaan äärimmäisen radikaalisti ja kaikin tavoin eroava Windows 95:stä.

        Sellainen ihminen, joka sen linuxin haluaa koneelleen ja sillä jotain tekee, saa sen itsekin asennettua noin vartissa. Linux-esiasennuksista ei ole mainittavaa hyötyä millekään edes etäisesti merkittävälle käyttäjäryhmälle. Heille, joilta puuttuu tietotekniset perustaidot, on olemassa vaihtoehtoja, kuten Chromebookit, iPadit ja vastaavat.

        "Sellainen ihminen, joka sen linuxin haluaa koneelleen ja sillä jotain tekee, saa sen itsekin asennettua noin vartissa. Linux-esiasennuksista ei ole mainittavaa hyötyä millekään edes etäisesti merkittävälle käyttäjäryhmälle. Heille, joilta puuttuu tietotekniset perustaidot, on olemassa vaihtoehtoja, kuten Chromebookit, iPadit ja vastaavat."

        No tällainen ajattelutapa on juuri syynä siihen miksi Linux ei ole lyönyt itseään lävitse kuluttajien ja yritystoiminnan käyttöön tarkoitettujen työasemies (desktop) ja kannettavien tietokoneiden (laptop) käyttöjärjestelmänä. Linuxin markkinaosuus tässä segmentissä on Google AI:n mukaan 3-6 prosentin luokkaa kun Microsoft Windowsilla se on 67 - 70 prosentin luokkaa.

        Linux ei ole tässä segmentissä mikään 'tuote' tai 'ratkaisu' vaan outo mitättömyys, josta ei saa kaupasta edes brosyyriä.


      • Anonyymi00121
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Ai ei ole myynnissä missään? Minä ostin juuri esiasennetulla linuxilla olevan koneen. Toki osaan itsekin asentaa linuxeja mutta tämä nyt sattui olemaan esiasennettuna.
        Mitä tulee windowsiin niin ei se ole käyttövalmis, pitää luoda joko paikallinen tili (JOS osaa sen tehdä) tai sitten luoda M$-tili (asia jota vihaan), lisäksi kaikki kielivalinnat ym. joten ei todellakaan windows ole paketista otettuna käyttövalmis!

        Niin siis kyllähän tietysti pitää alkukonfiguraatiot tehdä eli luoda käyttäjätili, tehdä kielivalinnat, jne. Tämä on edessä minkä tahansa laitteen käyttöönotossa.

        Microsoft Windows 11 -kone on paketista otettuna käyttövalmis jos olet sen ostanut tietotekniikkatavaratalosta kuten Gigantista, Verkkokaupasta, ymv. Se on täysin valmis paketti. Ei muuta kuin kone pöydälle, johto seinään ja virrat päälle.

        Mitään käyttöjärjestelmän latailuja ja ohjeiden hakuja ja kyselyitä joiltakin epämääräisiltä keskustelupalstoilta ei tarvita. Tämä on Linuxeissa se absurdi asia: mistään et saa edes brosyyriä vaan sinun pitäisi itse lähteä keskustelupalstoille "kyselemään tietoa ja ohjeita". Täysin absurdi asia normaalilla kuluttajalle.

        Microsoft Windows on ratkaisu.

        Linux on marginaali-outous.


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00120 kirjoitti:

        "Sellainen ihminen, joka sen linuxin haluaa koneelleen ja sillä jotain tekee, saa sen itsekin asennettua noin vartissa. Linux-esiasennuksista ei ole mainittavaa hyötyä millekään edes etäisesti merkittävälle käyttäjäryhmälle. Heille, joilta puuttuu tietotekniset perustaidot, on olemassa vaihtoehtoja, kuten Chromebookit, iPadit ja vastaavat."

        No tällainen ajattelutapa on juuri syynä siihen miksi Linux ei ole lyönyt itseään lävitse kuluttajien ja yritystoiminnan käyttöön tarkoitettujen työasemies (desktop) ja kannettavien tietokoneiden (laptop) käyttöjärjestelmänä. Linuxin markkinaosuus tässä segmentissä on Google AI:n mukaan 3-6 prosentin luokkaa kun Microsoft Windowsilla se on 67 - 70 prosentin luokkaa.

        Linux ei ole tässä segmentissä mikään 'tuote' tai 'ratkaisu' vaan outo mitättömyys, josta ei saa kaupasta edes brosyyriä.

        Ei siihen ole syynä mikään ajattelutapa vaan ihan muut asiat. Tavarataloketjut tekevät päätöksensä siitä, mitä tuotteita ne myyvät, ihan itse. Macitkin olivat vaikka kuinka pitkään erikoisliikkeistä saatavaa tilaustavaraa.

        Kuluttajatason PC-markkina on kutistuva, ja painottuu yhä enemmän ja enemmän henkilöihin, jotka käyttävät koneitaan esimerkiksi pelaamiseen tai johonkin vaativaan harrastekäyttöön. Yritysten työasemaverkot ovat ihan toinen markkinasegmenttinsä, ne eivät liity mitenkään siihen, mitä lähigigantissa on saatavissa hyllystä.

        On täysin epäuskottavaa, että esiasennettujen "konepakettien" (heh, koko sanakin on kuin tuulahdus jostain parinkymmenen vuoden takaa) olisi minkäänlainen Linuxin käyttöosuuden kasvun raja vielä pitkiin, pitkiin aikoihin.

        Sitten, kun on olemassa merkittävä osuus ihmisiä, jotka haluavat Linux-koneen ja tekisivät sillä jotain, mutta eivät osaa itse asentaa käyttöjärjestelmää, niin sitten tavarataloketjut alkavat kiinnostua markkinasta. Ei ennen. Sinä yrität vääntää tästä ikään kuin jotain moraalista ongelmaa, vaikka tavarataloketjujen tuotevalikoima on niiden oma kaupallinen ongelma.


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Niin siis kyllähän tietysti pitää alkukonfiguraatiot tehdä eli luoda käyttäjätili, tehdä kielivalinnat, jne. Tämä on edessä minkä tahansa laitteen käyttöönotossa.

        Microsoft Windows 11 -kone on paketista otettuna käyttövalmis jos olet sen ostanut tietotekniikkatavaratalosta kuten Gigantista, Verkkokaupasta, ymv. Se on täysin valmis paketti. Ei muuta kuin kone pöydälle, johto seinään ja virrat päälle.

        Mitään käyttöjärjestelmän latailuja ja ohjeiden hakuja ja kyselyitä joiltakin epämääräisiltä keskustelupalstoilta ei tarvita. Tämä on Linuxeissa se absurdi asia: mistään et saa edes brosyyriä vaan sinun pitäisi itse lähteä keskustelupalstoille "kyselemään tietoa ja ohjeita". Täysin absurdi asia normaalilla kuluttajalle.

        Microsoft Windows on ratkaisu.

        Linux on marginaali-outous.

        Mitä sitten?


      • Anonyymi00125
        Anonyymi00123 kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Eli olet siis samaa mieltä kanssani?


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Niin siis kyllähän tietysti pitää alkukonfiguraatiot tehdä eli luoda käyttäjätili, tehdä kielivalinnat, jne. Tämä on edessä minkä tahansa laitteen käyttöönotossa.

        Microsoft Windows 11 -kone on paketista otettuna käyttövalmis jos olet sen ostanut tietotekniikkatavaratalosta kuten Gigantista, Verkkokaupasta, ymv. Se on täysin valmis paketti. Ei muuta kuin kone pöydälle, johto seinään ja virrat päälle.

        Mitään käyttöjärjestelmän latailuja ja ohjeiden hakuja ja kyselyitä joiltakin epämääräisiltä keskustelupalstoilta ei tarvita. Tämä on Linuxeissa se absurdi asia: mistään et saa edes brosyyriä vaan sinun pitäisi itse lähteä keskustelupalstoille "kyselemään tietoa ja ohjeita". Täysin absurdi asia normaalilla kuluttajalle.

        Microsoft Windows on ratkaisu.

        Linux on marginaali-outous.

        Gigantti ja Verkkokauppa.com EI ole mitään tietokonekauppoja, siis erikoisliikkeitä vaan ne on kodinkoneliikkeitä nykyisin!! Linux ei ole mikään outous eikä Windows ole ratkaisu kaikkeen.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00120 kirjoitti:

        "Sellainen ihminen, joka sen linuxin haluaa koneelleen ja sillä jotain tekee, saa sen itsekin asennettua noin vartissa. Linux-esiasennuksista ei ole mainittavaa hyötyä millekään edes etäisesti merkittävälle käyttäjäryhmälle. Heille, joilta puuttuu tietotekniset perustaidot, on olemassa vaihtoehtoja, kuten Chromebookit, iPadit ja vastaavat."

        No tällainen ajattelutapa on juuri syynä siihen miksi Linux ei ole lyönyt itseään lävitse kuluttajien ja yritystoiminnan käyttöön tarkoitettujen työasemies (desktop) ja kannettavien tietokoneiden (laptop) käyttöjärjestelmänä. Linuxin markkinaosuus tässä segmentissä on Google AI:n mukaan 3-6 prosentin luokkaa kun Microsoft Windowsilla se on 67 - 70 prosentin luokkaa.

        Linux ei ole tässä segmentissä mikään 'tuote' tai 'ratkaisu' vaan outo mitättömyys, josta ei saa kaupasta edes brosyyriä.

        Linux ei ole mikään outo mitättömyys vaan tulevaisuutta!


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00119 kirjoitti:

        Linux on Unix-klooni ja kopio. Linus Torvalds ei luonut mitään omaa Linuxillaan. Kloonasi Unixin arkkitehtuurin ja antoi tuotokselleen nimeksi Linux. Kyllähän jo nimikin kertoo, että kyseessä on klooni.

        Neuvostoliitossa myös kopioitiin kaikki länsimainen tietotekniikka, ja päälle lyötiin oma nimitarra. Tämän vuoksi Neuvostoliiton tietotekninen kehitys tuli aina monta vuotta länsimaita jäljessä. Ei ollut mitään omaa innovointia ja innovaatioita kuten ei ole Linuxissakaan.

        Tämän vuoksi Linux on marginaalia kuluttajien ja yrityskäyttöön tarkoitettujen työasemien ja kannettavien tietokoneiden käyttöjärjestelmänä. Google AI sanoo, että markkinaosuus on 3 - 6 prosentin luokkaa. Marginaalia.

        Kun puhutaan Linuxista supertietokoneissa, avaruusasemilla, autoissa, kodinkoneissa ynnä muissa vastaavissa niin pitäisi muistaa, että Linux on Unix-klooni ja pitäisi puhua ennemminkin Unixista tai ainakin aina mainita, että Linux on Unix-klooni.

        Miksi vedät kaikkeen aina neuvostoliiton? Ei linuxit liity neuvostoliittoon mitenkään vaikka te winkurahihut niin harhaisissa mielissänne haluattekin uskoa!


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00125 kirjoitti:

        Eli olet siis samaa mieltä kanssani?

        Tuohon on vaikea vastata, koska en oikein saa selvää, mitä mieltä olet. Mutta minä olen sitä mieltä, että kuvailemallesi tuotteelle ei ole kysyntää kuvailemallasi markkinapaikalla, koska Windows on se oletusarvo, ja koska peruskäyttö on siirtynyt suurelta osin mobiiliin.

        Se ei tarkoita, että linuxit olisivat paskaa, mutta ne eivät ole oletusarvo. Ja jos joku haluaa linuxin, niin hän osaa sen asentaa.


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00128 kirjoitti:

        Linux ei ole mikään outo mitättömyys vaan tulevaisuutta!

        Ja Gigantilla ja muilla vastaavilla liikkeillä ei ole mitään selkeää intressiä olla tämänlaisissa asioissa kehityksen aallonharjalla.


    • Anonyymi00124

      Todennäköisempää on, kuin että nykymallisilla linux-distroilla varustetut pc:t tulisivat tavarataloihin on, että pc:t häviävät tavarataloista kokonaan. Joko sen takia, että niistä tulee selkeämmin erikoiskäyttöön tarkoitettu tuote, jota ei niissä kannata myydä, tai sitten voi jopa olla, että yleiskäyttöinen tietojenkäsittely joutuu poliitikkojen hampaisiin, eikä siviileille saa myydä muita kuin tiukasti ohjelmistokauppojen valikoimiin rajoitettua viihdelaitteita, joissa on kattavat valvontajärjestelmät.

      • Anonyymi00126

        En pidä tuota näkemystäsi PC-tietokoneiden tulevaisuudesta uskottavana. Ne tulevat säilymään yleiskäyttöisinä tietokoneina, joilla voi tehdä kaikkea.

        Microsoft Windowsin markkinaosuudelle ei mahda yksikään Linux-versio yhtään mitään. Se on ja pysyy. Microsoftilla on todella suuret mahdollisuudet vastata haasteisiin. Valtava määrä rahaa ja iso asiantuntijaorganisaatio, joka on maailman huippua sekä tuotteet, jotka ovat maailman huippua: Microsoft Windows ja Microsoft Office.


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        En pidä tuota näkemystäsi PC-tietokoneiden tulevaisuudesta uskottavana. Ne tulevat säilymään yleiskäyttöisinä tietokoneina, joilla voi tehdä kaikkea.

        Microsoft Windowsin markkinaosuudelle ei mahda yksikään Linux-versio yhtään mitään. Se on ja pysyy. Microsoftilla on todella suuret mahdollisuudet vastata haasteisiin. Valtava määrä rahaa ja iso asiantuntijaorganisaatio, joka on maailman huippua sekä tuotteet, jotka ovat maailman huippua: Microsoft Windows ja Microsoft Office.

        Windows ei ole maailman huippua, jos ei lasketa sitten huippua paskuudessa!


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        En pidä tuota näkemystäsi PC-tietokoneiden tulevaisuudesta uskottavana. Ne tulevat säilymään yleiskäyttöisinä tietokoneina, joilla voi tehdä kaikkea.

        Microsoft Windowsin markkinaosuudelle ei mahda yksikään Linux-versio yhtään mitään. Se on ja pysyy. Microsoftilla on todella suuret mahdollisuudet vastata haasteisiin. Valtava määrä rahaa ja iso asiantuntijaorganisaatio, joka on maailman huippua sekä tuotteet, jotka ovat maailman huippua: Microsoft Windows ja Microsoft Office.

        Android on Linux-versio ja se on syönyt jo valtavasti Windowsin markkinoita peruskäytössä. Eli kuvaamani skenaario on jo osittain tapahtunut.

        Microsoftin asiantuntijaorganisaation varaan en laskisi mahdottomia. Onhan siellä varmasti hyvät työläiset tekemässä koodia, mutta johdolla on vähän omituisia näkemyksiä asiasta. Heidän mielestään nimittäin urkinnan ja tunnusvaatimusten lisääminen sekä huonosti integroitujen AI-apureiden lisäileminen joka paikkaan vaikuttaa olevan tuotteen parantamista.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Android on Linux-versio ja se on syönyt jo valtavasti Windowsin markkinoita peruskäytössä. Eli kuvaamani skenaario on jo osittain tapahtunut.

        Microsoftin asiantuntijaorganisaation varaan en laskisi mahdottomia. Onhan siellä varmasti hyvät työläiset tekemässä koodia, mutta johdolla on vähän omituisia näkemyksiä asiasta. Heidän mielestään nimittäin urkinnan ja tunnusvaatimusten lisääminen sekä huonosti integroitujen AI-apureiden lisäileminen joka paikkaan vaikuttaa olevan tuotteen parantamista.

        Ja Microsoft Officeakaan ei enää ole, vaan se on nykyisin joku hemmetin Microsoft 365 ProPlus CoPilot Super Turbo AI Edition, tai jotain sen tyylistä.


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Android on Linux-versio ja se on syönyt jo valtavasti Windowsin markkinoita peruskäytössä. Eli kuvaamani skenaario on jo osittain tapahtunut.

        Microsoftin asiantuntijaorganisaation varaan en laskisi mahdottomia. Onhan siellä varmasti hyvät työläiset tekemässä koodia, mutta johdolla on vähän omituisia näkemyksiä asiasta. Heidän mielestään nimittäin urkinnan ja tunnusvaatimusten lisääminen sekä huonosti integroitujen AI-apureiden lisäileminen joka paikkaan vaikuttaa olevan tuotteen parantamista.

        Android on Android ja Linux on Linus.

        Kaksi eri asiaa.

        Te myös tilastoidaan omina termeinään, joten pidättäydytään vain siinä. Ei aleta niputtamaan kaikkea yhteen.


      • Anonyymi00136
        Anonyymi00135 kirjoitti:

        Android on Android ja Linux on Linus.

        Kaksi eri asiaa.

        Te myös tilastoidaan omina termeinään, joten pidättäydytään vain siinä. Ei aleta niputtamaan kaikkea yhteen.

        Korjaus: Linux on Linux.


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00130 kirjoitti:

        Windows ei ole maailman huippua, jos ei lasketa sitten huippua paskuudessa!

        Ei ole kovin analyyttinen vastaus. Yritä kirjoittaa parempi. Hanki lähteitä, joihin voit viitata.


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00136 kirjoitti:

        Korjaus: Linux on Linux.

        Ei ole tuollaista olemassakaan, Linux on varsinaisesti kernel.

        Android oli Linux myös Linux-vastaisille tahoille, kunnes se löi itsensä läpi.


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00138 kirjoitti:

        Ei ole tuollaista olemassakaan, Linux on varsinaisesti kernel.

        Android oli Linux myös Linux-vastaisille tahoille, kunnes se löi itsensä läpi.

        Android ja Linux ovat kaksi eri asiaa.


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00126 kirjoitti:

        En pidä tuota näkemystäsi PC-tietokoneiden tulevaisuudesta uskottavana. Ne tulevat säilymään yleiskäyttöisinä tietokoneina, joilla voi tehdä kaikkea.

        Microsoft Windowsin markkinaosuudelle ei mahda yksikään Linux-versio yhtään mitään. Se on ja pysyy. Microsoftilla on todella suuret mahdollisuudet vastata haasteisiin. Valtava määrä rahaa ja iso asiantuntijaorganisaatio, joka on maailman huippua sekä tuotteet, jotka ovat maailman huippua: Microsoft Windows ja Microsoft Office.

        PC-tietokoneet tulevat pysymään yleiskäyttöisenä tietokoneena harrastajien ja ammattilaisten käytössä, mutta muut tarvitsevat niitä vähenevässä määrin.

        Sille, jos poliittinen valta haluaa rajoittaa niiden saatavuutta, ei Microsoftkaan voi yhtään mitään. Tuskin edes haluaa. Liiketoimintamalli sovitetaan ympäristöön.

        Innovaatiot ja sitä myöten talous voi kärsiä, jos yleiskäyttöisen tietojenkäsittelyn vapauteen puututaan. Siitä eivät poliitikot kuitenkaan piittaa. Onhan tämä Suomen nykyinen hallitus laittanut maan talouden rapakuntoon ihan vai näyttääkseen, että voi. Innovaatio voidaan jopa nähdä uhkaksi status quolle.

        Tietojenkäsittelyn vapaus ei ole itsestäänselvyys vaan asia, jota kansan täytyy puolustaa.


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Android ja Linux ovat kaksi eri asiaa.

        Niin, samassa mielessä kuin Ubuntu ja Linux.


    • Anonyymi00142

      Linux on Leninin huligaanien höpötys.

      • Anonyymi00143

        Linux on porvarin salajuoni.


      • Anonyymi00144
        Anonyymi00143 kirjoitti:

        Linux on porvarin salajuoni.

        Näin saattaa hyvinkin olla!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe