Varmaan olette työpaikoilla havainneet että jotkut (ne harvat) työntekijät saavat paljon enemmän työtä ja tulosta aikaiseksi kuin keskivertotyöntekijä. Sen sijaan että hyvästä tuloksesta palkittaisiin tuntemaanne firman tuotteliainta työntekijää hänelle sysätään lisätehtäviä (jopa muiden hitaampien rästitehtäviä) ja tietysti kuinkas muuten aina ne vaikeimmat firman työt.
Hän sitten venyy entisestänsä kuin loputon jousi. Hän tuo joulukinkuin muidenkin pöytään. Myös sellaisten nahjusten jotka eivät oikein mitään ole aikaiseksi saaneet työpaikalla, Kovimmin vetävä hevonen saa tunnetusti eniten piiskaa. Eikö vain saakin. Sellaista on työelämä aina ollut. Huono johtamiskulttuuri ei koskaan tule muuttumaan. Syynä se että heikkotasoinen pomo pääsee itse paljon helpommalla kuin rankaisee parhainta työntekijäänsä.
Aikaansaavinta työntekijää rangaistaan usein lisätöillä ja uusilla lisävaatimuksilla
5
142
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tuo on viisautta jos mikä
Luonnollisesti työt annetaan sen tehtäväksi, joka niistä suoriutuu.
- Anonyymi00002
työt annetaan (so. pomo antaa) ja oikeammin sysätään tehtäviksi. Onhan se julmaa mutta toisaalta luonnollista kuten asian formaalisti ilmaiset.Pomo pääsee silloin paljon helpoimmalla. Tärkeintä pomon työssä on varmistaa omat etunsa ja intressit . Varmistettava ettei paras työhevonen vaan karkaa pomon omasta valtapiiristä pois. Myös varmistettava ettei paras työhevonen saa ylennyksiä esimiestehtäviin. Tämä toteutuu parhaiten sysäämällä (antamalla) parhaalle työhevoselle jatkuvalla syötöllä lisätöitä ja haasteita ilman hengähdystaukoja. Lisää piskaa siis. Silloin ei hevosella ole aikaa pohtia omia etujansa työkiireiltänsä. Ilman palkakorotuksia tottakait. Kute tiedämme. Vapaana ja laiskana ollessa kun ihmismieli tunnetusti alkaa ajelehtimaan ja fundeerailemaan juttujansa. Painekattilan kantta ei pomo saa koskaan avata. Silloin hän menettää pelinsä.
Anonyymi00002 kirjoitti:
työt annetaan (so. pomo antaa) ja oikeammin sysätään tehtäviksi. Onhan se julmaa mutta toisaalta luonnollista kuten asian formaalisti ilmaiset.Pomo pääsee silloin paljon helpoimmalla. Tärkeintä pomon työssä on varmistaa omat etunsa ja intressit . Varmistettava ettei paras työhevonen vaan karkaa pomon omasta valtapiiristä pois. Myös varmistettava ettei paras työhevonen saa ylennyksiä esimiestehtäviin. Tämä toteutuu parhaiten sysäämällä (antamalla) parhaalle työhevoselle jatkuvalla syötöllä lisätöitä ja haasteita ilman hengähdystaukoja. Lisää piskaa siis. Silloin ei hevosella ole aikaa pohtia omia etujansa työkiireiltänsä. Ilman palkakorotuksia tottakait. Kute tiedämme. Vapaana ja laiskana ollessa kun ihmismieli tunnetusti alkaa ajelehtimaan ja fundeerailemaan juttujansa. Painekattilan kantta ei pomo saa koskaan avata. Silloin hän menettää pelinsä.
Pomo vaihtuu taikka jää joskus eläkkeelle, jos olet pomoa nuorempi, voit ehkä olla ehdolla pomoksi hänen jälkeensä. Tosin mahdollisuudet siihen ovat vähäiset, koska hyvästä ja ahkerasta työntekijästä ei tule hyvää pomoa, ja samalla menetetään hyvä ja ahkera työntekijä.
rytmimunat kirjoitti:
Pomo vaihtuu taikka jää joskus eläkkeelle, jos olet pomoa nuorempi, voit ehkä olla ehdolla pomoksi hänen jälkeensä. Tosin mahdollisuudet siihen ovat vähäiset, koska hyvästä ja ahkerasta työntekijästä ei tule hyvää pomoa, ja samalla menetetään hyvä ja ahkera työntekijä.
Ja luultavasti laiskat työkaverisi saavat siirron tehtäviin, jotka sopivat heille paremmin, ja joissa on paljon parempi palkka ja edut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634