Aikaansaavinta työntekijää rangaistaan usein lisätöillä ja uusilla lisävaatimuksilla

Anonyymi-ap

Varmaan olette työpaikoilla havainneet että jotkut (ne harvat) työntekijät saavat paljon enemmän työtä ja tulosta aikaiseksi kuin keskivertotyöntekijä. Sen sijaan että hyvästä tuloksesta palkittaisiin tuntemaanne firman tuotteliainta työntekijää hänelle sysätään lisätehtäviä (jopa muiden hitaampien rästitehtäviä) ja tietysti kuinkas muuten aina ne vaikeimmat firman työt.
Hän sitten venyy entisestänsä kuin loputon jousi. Hän tuo joulukinkuin muidenkin pöytään. Myös sellaisten nahjusten jotka eivät oikein mitään ole aikaiseksi saaneet työpaikalla, Kovimmin vetävä hevonen saa tunnetusti eniten piiskaa. Eikö vain saakin. Sellaista on työelämä aina ollut. Huono johtamiskulttuuri ei koskaan tule muuttumaan. Syynä se että heikkotasoinen pomo pääsee itse paljon helpommalla kuin rankaisee parhainta työntekijäänsä.

5

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tuo on viisautta jos mikä

    • Luonnollisesti työt annetaan sen tehtäväksi, joka niistä suoriutuu.

      • Anonyymi00002

        työt annetaan (so. pomo antaa) ja oikeammin sysätään tehtäviksi. Onhan se julmaa mutta toisaalta luonnollista kuten asian formaalisti ilmaiset.Pomo pääsee silloin paljon helpoimmalla. Tärkeintä pomon työssä on varmistaa omat etunsa ja intressit . Varmistettava ettei paras työhevonen vaan karkaa pomon omasta valtapiiristä pois. Myös varmistettava ettei paras työhevonen saa ylennyksiä esimiestehtäviin. Tämä toteutuu parhaiten sysäämällä (antamalla) parhaalle työhevoselle jatkuvalla syötöllä lisätöitä ja haasteita ilman hengähdystaukoja. Lisää piskaa siis. Silloin ei hevosella ole aikaa pohtia omia etujansa työkiireiltänsä. Ilman palkakorotuksia tottakait. Kute tiedämme. Vapaana ja laiskana ollessa kun ihmismieli tunnetusti alkaa ajelehtimaan ja fundeerailemaan juttujansa. Painekattilan kantta ei pomo saa koskaan avata. Silloin hän menettää pelinsä.


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        työt annetaan (so. pomo antaa) ja oikeammin sysätään tehtäviksi. Onhan se julmaa mutta toisaalta luonnollista kuten asian formaalisti ilmaiset.Pomo pääsee silloin paljon helpoimmalla. Tärkeintä pomon työssä on varmistaa omat etunsa ja intressit . Varmistettava ettei paras työhevonen vaan karkaa pomon omasta valtapiiristä pois. Myös varmistettava ettei paras työhevonen saa ylennyksiä esimiestehtäviin. Tämä toteutuu parhaiten sysäämällä (antamalla) parhaalle työhevoselle jatkuvalla syötöllä lisätöitä ja haasteita ilman hengähdystaukoja. Lisää piskaa siis. Silloin ei hevosella ole aikaa pohtia omia etujansa työkiireiltänsä. Ilman palkakorotuksia tottakait. Kute tiedämme. Vapaana ja laiskana ollessa kun ihmismieli tunnetusti alkaa ajelehtimaan ja fundeerailemaan juttujansa. Painekattilan kantta ei pomo saa koskaan avata. Silloin hän menettää pelinsä.

        Pomo vaihtuu taikka jää joskus eläkkeelle, jos olet pomoa nuorempi, voit ehkä olla ehdolla pomoksi hänen jälkeensä. Tosin mahdollisuudet siihen ovat vähäiset, koska hyvästä ja ahkerasta työntekijästä ei tule hyvää pomoa, ja samalla menetetään hyvä ja ahkera työntekijä.


      • rytmimunat kirjoitti:

        Pomo vaihtuu taikka jää joskus eläkkeelle, jos olet pomoa nuorempi, voit ehkä olla ehdolla pomoksi hänen jälkeensä. Tosin mahdollisuudet siihen ovat vähäiset, koska hyvästä ja ahkerasta työntekijästä ei tule hyvää pomoa, ja samalla menetetään hyvä ja ahkera työntekijä.

        Ja luultavasti laiskat työkaverisi saavat siirron tehtäviin, jotka sopivat heille paremmin, ja joissa on paljon parempi palkka ja edut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe