Kämppä on '95, ja kylppärin lattiassa on laatan alla alkuperäinen muovimatto. Seiniä on uusittu sen jälkeen eristeineen 2012, saunan lauteet 2018. Sinänsä sääli kun päällisin puolin koko setti näyttää ihan ookoolta, mutta kyllä tuo tekninen käyttöikä taitaa olla tiensä päässä pian ja pelkkää lattiaa ei voi kai vaihtaa. Pinta-alaakin on n. 11m² mukaan lukien sauna, kylpyhuone ja toisessa päädyssä khh-tila.
Ollaanko oikeilla jäljillä että täysremppa on järkevin vaihtoehto, ja hintaa sille tulee varmaan 20-24t€ jos laatat ja kalusteet ei ole kalleinta mahdollista muttei välttämättä halvintakaan? Joku akryylilattia tai nanopinnoitteet tuskin on sellaista mitä kannattaa nyt tehdä?
Kylpyhuoneremonttia tai pinnoitusta
1
147
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Muovimaton nimellinen käyttöikä max. 30 vuotta ja laatoituksen alla se saattaa jopa hapantua nopeammin eikä pääse kuntoa mitenkään vahtimaan (ennen kuin "on jo housussa"). Oli siis todella huono idea tuo 90-luvun tyyli lätkiä laatat muovimaton päälle.
Koska kyseessä on ensisijaisesti vesieristyksen uusimiseen liittyvä remontti, as oy:n pitäisi maksaa kustannukset ainakin osittain. Onko tästä mitään päätöksiä tehtynä? Esim rempataan kaikki alkuperäiseen tasoon (=muovimatto lattiaan) tai laitetaan kaikille laatat (enempi nykyaikaa)?
Jos perustasoksi päätetty muovimatto ja osakas haluaa laatat, niin yleensä ratkaisu on, että as oy kustantaa vesieristeet ja osakas pintamateriaalit.
Akryylimassa olisi teknisesti ihan OK, tätä käytetään sairaaloissa yms. julkisissa rakennuksissa pesutiloissa. Ja enkä just tästä syystä moista harvemmin asuntoihin halutaan.
20 k€ budjetti tuskin riitää, voi olla kolmosella alkava koko keikka nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459