Microsoft Windows 71% market share!

Anonyymi-ap

38

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ja sinä uskot noita wikipedian artikkeleita joita voi muokata kuka vaan?

      Tässä on Suomen tilastoja:

      https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/finland

      Linuxit on toisella sijalla 15.07% osuudella!!

    • Anonyymi00002

      Käyttöjärjestelmien markkinaosuus maailmanlaajuisesti - tammikuu 2026
      Android
      36,18 %
      Ikkunat
      32,52 %
      iOS
      15,55 %
      Tuntematon
      7,38 %
      OS X
      3,38 %
      macOS
      2,28 %

    • Anonyymi00003

      Työpöytäkäyttöjärjestelmien markkinaosuus Suomessa - tammikuu 2026
      Ikkunat
      66,63 %
      Linux
      15,07 %
      Tuntematon
      7,2 %
      OS X
      5,46 %
      macOS
      3,49 %
      Chrome-käyttöjärjestelmä
      2,15 %

      • Anonyymi00004

        Microsoft Windows siis 66,63 %.

        Mikä muuten on lähteesi?


      • Anonyymi00005

    • Anonyymi00006

      Koko ajan mikrosoftin kannatus tulee alaspäin. Hyviä lukuja.

      • Anonyymi00007

        Tarkoittaako tämä sitä, että siirrymme kohtapuoliin reaalisosialismiin ja Linuxista tulee ainoa laillinen ja sallittu käyttöjärjestelmä?


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Tarkoittaako tämä sitä, että siirrymme kohtapuoliin reaalisosialismiin ja Linuxista tulee ainoa laillinen ja sallittu käyttöjärjestelmä?

        Linuxit ei liity sosialismiin mitenkään!


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Linuxit ei liity sosialismiin mitenkään!

        Koko Linux-yhteisö on täysin vasemmistolainen ja marxistinen höpötys.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Koko Linux-yhteisö on täysin vasemmistolainen ja marxistinen höpötys.

        Ei ole vasemmistolaisuudella ja marxistisuudella mitään tekemistä linuxien kanssa!! Sinä se itse olet kommunisti kun puollat monopoleja etkä siedä kilpailua!


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ei ole vasemmistolaisuudella ja marxistisuudella mitään tekemistä linuxien kanssa!! Sinä se itse olet kommunisti kun puollat monopoleja etkä siedä kilpailua!

        Sinähän täällä vaadit itsellesi monopoliasemaa, koska haluat pakottaa ihmiset käyttämään väkisin Linuxeja etkä hyväksy Microsoftin vapaassa kilpailussa saavuttamaa asemaa.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Sinähän täällä vaadit itsellesi monopoliasemaa, koska haluat pakottaa ihmiset käyttämään väkisin Linuxeja etkä hyväksy Microsoftin vapaassa kilpailussa saavuttamaa asemaa.

        Siis minä en ole pakottanut ketään käyttämään linuxeja, ainoastaan suositellut!! Siinä on eroa siinä mitä sinä teet ja mitä minä teen!! SINÄ tässä olet pakottanut windowsiin, minä en ole pakottanut mihinkään!!


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Koko Linux-yhteisö on täysin vasemmistolainen ja marxistinen höpötys.

        Ei todellakaan ole, vaan porvarin salajuoni ilmaisen työvoiman hakkimiseksi.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, vaan porvarin salajuoni ilmaisen työvoiman hakkimiseksi.

        Kuule tollo, kyllä moni linuxkoodari saa ihan hyvää palkkaa!! Ei mitään ilmaistyövoimaa!


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Kuule tollo, kyllä moni linuxkoodari saa ihan hyvää palkkaa!! Ei mitään ilmaistyövoimaa!

        Mitenkä Linux-yhteisö tuottaa liikevaihtoa ja kassavirtaa?


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Mitenkä Linux-yhteisö tuottaa liikevaihtoa ja kassavirtaa?

        Siis moni linuxkoodari on palkkatyössä jossain linuxia kehittävässä firmassa!


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Siis moni linuxkoodari on palkkatyössä jossain linuxia kehittävässä firmassa!

        Eikö tämä "firma" sitten myy sitä koodaustyötään eteenpäin, esim. kuluttajille? Eikö Linuxin pitänyt olla ilmainen?


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Eikö tämä "firma" sitten myy sitä koodaustyötään eteenpäin, esim. kuluttajille? Eikö Linuxin pitänyt olla ilmainen?

        Linuxit joitain poikkeuksia lukuunottamatta OVAT ilmaisia, ne poikkeukset ovat Suse ja Red Hat.


    • Anonyymi00009

      Taitaa mikkisoftan markkinaosuuden tippuminen johtua pitkälti siitä, ettei sillä ole luuri-käyttöliittymää mokailujensa takia. Samaan aikaan PC-pohjaisten laitteiden markkinaosuus putoaa joka vuosi hiukan, koska laitteista tulee pitkäikäisempiä - ennen saatettiin vaihtaa parin kolmen vuoden välein laitetta, kun nykyään sama laite kestää jo 15 vuotta.
      Lyömällä kirveensä kiveen(pakotettu laitteiston päivitys) mikkisoft on onnistunut tuhoamaan markkina-asemaansa lisää.

      • Anonyymi00010

        Höpö höpö.


      • Anonyymi00011

        "Microsoftin liikevoitto (EBIT) tilivuonna 2025 oli 128,53 miljardia dollaria. Tämä edustaa noin 17,45 prosentin kasvua edellisen vuoden (2024) tuloksesta. Yhtiön liikevoittomarginaali oli kyseisellä tilikaudella 45,62 %."

        Lähde: Google AI-vastaus hakusanalle "Microsoft 2025 EBIT".

        Pahasti näyttää Microsoft "mokanneen" kun vuoden 2025 liikevoitto oli miltei 130 miljardia dollaria ja liikevoitto kasvoi vuoteen 2024 verrattuna miltei 18 prosenttia.

        Sinä keksit asioita päästäsi.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        "Microsoftin liikevoitto (EBIT) tilivuonna 2025 oli 128,53 miljardia dollaria. Tämä edustaa noin 17,45 prosentin kasvua edellisen vuoden (2024) tuloksesta. Yhtiön liikevoittomarginaali oli kyseisellä tilikaudella 45,62 %."

        Lähde: Google AI-vastaus hakusanalle "Microsoft 2025 EBIT".

        Pahasti näyttää Microsoft "mokanneen" kun vuoden 2025 liikevoitto oli miltei 130 miljardia dollaria ja liikevoitto kasvoi vuoteen 2024 verrattuna miltei 18 prosenttia.

        Sinä keksit asioita päästäsi.

        Niin. Linux ja avoin koodi on eräänlainen uskonto johon uskotaan sokeasti poissulkien realismin. Suurinosa käyttäjistä on syrjäytyneitä ja kärsivät MT-ongelmista.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Ei ole höpöhöpöä vaan faktaa!


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Niin. Linux ja avoin koodi on eräänlainen uskonto johon uskotaan sokeasti poissulkien realismin. Suurinosa käyttäjistä on syrjäytyneitä ja kärsivät MT-ongelmista.

        Haist paska! Ei linuxistit mitään syrjäytyneitä ja MT-ongelmaisia ole, eikä linux ole uskonto siinä määrin mitä teillä winkurahihuilla!


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Haist paska! Ei linuxistit mitään syrjäytyneitä ja MT-ongelmaisia ole, eikä linux ole uskonto siinä määrin mitä teillä winkurahihuilla!

        Niinhän sinä uskovaisuudessasi sanot.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Ei ole höpöhöpöä vaan faktaa!

        DOS-aikana mikkisoftan prosentti taisi olla parempi kuin 95% - ei ollut oikein kilpailijoita muita kuin OS2/Warp. Mikkisofta oli silloinkin 16-bittinen kun OS2 pystyi ajamaan sekä 32-bittisiä omia ohjelmia että mikkisoftan pieniä bittejä.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Niinhän sinä uskovaisuudessasi sanot.

        Sinä M$-uskovaisuudessasi ite väität olemattomia!!


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Sinä M$-uskovaisuudessasi ite väität olemattomia!!

        Olet vain kateellinen, koska Microsoft tekee miltei 130 miljardin tulosta ohjelmistoillaan.

        Missä ovat menestyvät Linux-korporaatiot?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Olet vain kateellinen, koska Microsoft tekee miltei 130 miljardin tulosta ohjelmistoillaan.

        Missä ovat menestyvät Linux-korporaatiot?

        EN OLE KATEELLINEN, ja mitä tulee linuxyhtiöihin niin esim. Canonical, Red Hat, IBM jne.


      • Anonyymi00024

        Kuinka Linux-yhteisö on sitten mokannut kun heillä ei ole vieläkään varteenotettavaa vaihtoehtoa Microsoft Windowsille ja Applen Macintoshille?

        Eri Linux-versioita on noin tuhat kappaletta. Tämä jo pelkästään on täysin koominen asia.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Kuinka Linux-yhteisö on sitten mokannut kun heillä ei ole vieläkään varteenotettavaa vaihtoehtoa Microsoft Windowsille ja Applen Macintoshille?

        Eri Linux-versioita on noin tuhat kappaletta. Tämä jo pelkästään on täysin koominen asia.

        Onhan varteenotettavia vaihtoehtoja windowsille, se vaan että linuxyhteisö ei ole tyytynyt mihinkään vaisuihin kompromisseihin vaan jokainen saa kehittää sellaisen jakelun jossa on tietyt tarpeet tekeviä ominaisuuksia!!

        Mun mielestä koomista on se, että Microsoft pakottaa ihmiset siihen että ihmiset ei itse hallitse omaa konettaan, vaan kone on käytännössä M$:n hallinnassa jos siinä on windows!


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Onhan varteenotettavia vaihtoehtoja windowsille, se vaan että linuxyhteisö ei ole tyytynyt mihinkään vaisuihin kompromisseihin vaan jokainen saa kehittää sellaisen jakelun jossa on tietyt tarpeet tekeviä ominaisuuksia!!

        Mun mielestä koomista on se, että Microsoft pakottaa ihmiset siihen että ihmiset ei itse hallitse omaa konettaan, vaan kone on käytännössä M$:n hallinnassa jos siinä on windows!

        Microsoft ei pakota kuluttajia mihinkään. Kuluttajat voivat jättää Windows-tietokoneen ostamatta.

        Kuitenkin n. 7/10 kuluttajakäyttöön suunnatusta pöytätietokoneesta ja kannettavasta sisältää Microsoft Windowsin.

        Miten Microsoft hallitsee Windowsin välityksellä tietokonetta?


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Microsoft ei pakota kuluttajia mihinkään. Kuluttajat voivat jättää Windows-tietokoneen ostamatta.

        Kuitenkin n. 7/10 kuluttajakäyttöön suunnatusta pöytätietokoneesta ja kannettavasta sisältää Microsoft Windowsin.

        Miten Microsoft hallitsee Windowsin välityksellä tietokonetta?

        Vastasin sinulle jo toisessa kohtaa, toisessa ketjussa, enkä viitsi enää toistaa itseäni!


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Vastasin sinulle jo toisessa kohtaa, toisessa ketjussa, enkä viitsi enää toistaa itseäni!

        Miten Microsoft hallitsee Windowsin kautta ihmisten tietokoneita?

        Vastaus lähdeviitteineen, kiitos.


    • Anonyymi00033

      Ei oikeastaan voida puhua esim. Microsoft Windows 11 ja Linuxista vastakkain, koska Microsoft Windows 11 on spesifinen käyttöjärjestelmä, mutta Linux on sateenvarjokäsite kaikille Linuxiin liittyvälle.

      Nämä kaksi ovat siis eri tason termejä.

    • Anonyymi00036

      Käyttöjärjestelmien markkinaosuus maailmanlaajuisesti - huhtikuu 2026
      Android
      36,32 %
      Ikkunat
      29,03 %
      iOS
      18 %
      Tuntematon
      8,81 %
      OS X
      3,73 %
      macOS
      1,99 %

    • Anonyymi00037

      Pöytätietokoneiden käyttöjärjestelmien markkinaosuus maailmanlaajuisesti - huhtikuu 2026
      Ikkunat
      63,66 %
      Tuntematon
      19,28 %
      OS X
      8,19 %
      macOS
      4,37 %
      Linux
      2,99 %
      Chrome-käyttöjärjestelmä
      1,51 %

    • Anonyymi00038

      Työpöytäkäyttöjärjestelmien markkinaosuus Suomessa - huhtikuu 2026
      Ikkunat
      64,49 %
      Tuntematon
      11,88 %
      Linux
      8,5 %
      OS X
      7,97 %
      macOS
      5,22 %
      Chrome-käyttöjärjestelmä
      1,95 %

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe