Löytäisiköhän porukka tähän keskusteluun edellisestä 2025 vuoden ketjusta sekä kaikki asian tiimoilta googlettelijat. Olisi kiva jakaa ajatuksia näin 1. vaiheen jälkeen! Myös vanhemmat hakijat, kertokaa ihmeessä kokemuksia pääsykokeista.
Hätäkeskuspäivystäjä, valintakoe kevät 2026
119
4585
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jokohan on tullut kutsut toiseen vaiheeseen?
- Anonyymi00002
Ei vielä. Veikkaan, ettei välttämättä vielä ensi viikollakaan.
- Anonyymi00003
Saas nähdä miten käy toiselle kierrokselle pääsemisen kanssa. Meni kirjallisen kokeen ykkösosa huonommin kuin odotin ja toivoin. Kielet sen sijaan menivät hyvin joten tuurilla ne kompensoivat kokonaispistemäärää.
Jospa tulisi vastauksia tällä viikolla, että pääseekö jatkoon vai pitääkö yrittää seuraavalla haulla uudelleen. 😌- Anonyymi00004
1. vaihe oli mulle se varmin osio, on kielipäätä ja asiat jää hyvin mieleen siihen asti, kunnes oksennan ne paperille (sen jälkeen unohtuu 😅), vaikka se aikaraja olikin ihan kamalaa, kun en osaa tehdä nopeita päätöksiä. Sit taas ne tietotekniikka- ja logiikkaosiot tms. kakkos- ja kolmosvaiheissa ei ole vahvuus ja niitä on vaikea opiskella. Mun kohdalla harmi, että 1. vaiheen pisteet ei vaikuta loppupistemäärään enää nykyisin 😄
- Anonyymi00005
Onko kellään mitään tietoa minkätyyppisiä ne tietokonehommat on tokassa vaiheessa?
- Anonyymi00006
Nyt vasta bongasin tällaisen ketjun. Hienoa että löytyy, mukava lukea muidenkin kokemuksia pääsykokeista. On tämä odottelu 1.vaiheen tuloksista aika piinallista odottelua. Toivottavasti tulisi jotain tietoa tämän viikon aikana.
Harmittaa kyllä kun itsellä meni koe odotettua huonommin. Valmistauduin kyllä ihan hyvin, mutta jäin hieromaan vastauksia liikaa, enkä tajunnut ajan loppuvan kesken. Tämän vuoksi ei kyllä ole kovat odotukset jatkoon pääsyn suhteen. Olisi silti huippua kun pääsisi osallistumaan seuraavaan vaiheeseen Kuopiossa. Uskoisin omien vahvuuksien tulevan paremmin esiin tietoteknisten taitojen näyttämisessä ja face-to-face haastatteluissa.- Anonyymi00007
Tuli jostain vanhasta keskustelusta vastaan, että 23 pisteellä on päästy jatkoon sinä vuonna.
En tosin tiedä oliko se raja vai oliko raja matalampi. Toisessa vanhassa keskustelussa 24 vaikutti olevan varma jatkopaikka monen mielestä. Villi veikkaus, että pisterajat on tänä vuonna selvästi korkeammat... - Anonyymi00017
Sama homma, valmistauduin hyvin ja silti meni ensimmäinen osio huonommin kuin ajattelin. 😅
Vaihtoehdot pikaisella silmäyksellä näyttävät ihan samanlaisilta, olennainen ero oikean ja väärän välillä hyvin pieni osa tekstiä. Ja kello tikittää. Saas nähdä!
En pidättele hengitystä jatkoon pääsystä tämän vuoksi, vaikka loput kokeesta menikin hyvin. Olisihan se mukava päästä jatkoon kalastelemaan pisteitä muilla vahvuuksilla.
Tsemppiä kaikille! 😊
- Anonyymi00008
Onko kenelläkään tietoa minkäkokoinen on Keravan kurssin koko? Oletan, että vahvuus lienee vain parinkymmenen luokkaa?
Jokatapauksessa ihan laskennallisestikin suurimmalle osalle varmaan tulossa huonoja uutisia..- Anonyymi00010
Eikös se ole 24 molempiin, vai olenkohan ymmärtänyt väärin? Itse hain vain Keravalle. Olisi varmaan pitänyt hakea molempiin... Nyt ei auta kuin toivoa, että suurin osa on hakenut molempiin, jolloin toivoa päästä sisään on enemmän, heh.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Eikös se ole 24 molempiin, vai olenkohan ymmärtänyt väärin? Itse hain vain Keravalle. Olisi varmaan pitänyt hakea molempiin... Nyt ei auta kuin toivoa, että suurin osa on hakenut molempiin, jolloin toivoa päästä sisään on enemmän, heh.
Itse hain myös pelkästään Keravalle. Ei ole tässä elämäntilanteessa mitään mahista lähteä pääkaupunkiseudulta Kuopioon opiskelemaan. Että siksikin aika once-in-a-lifetime juttu tämä haku.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Itse hain myös pelkästään Keravalle. Ei ole tässä elämäntilanteessa mitään mahista lähteä pääkaupunkiseudulta Kuopioon opiskelemaan. Että siksikin aika once-in-a-lifetime juttu tämä haku.
Samat aatokset ja luulen, ettemme ole ainoita.😄
- Anonyymi00013
Toisaalta ihan hyvä olisi, ettei tokaan vaiheeseen kutsuttaisi kovin paljon hakijoita, jotta olisi kannattavampi reissu. Katselin jo junia ja majoittuakin pitäisi. Sellainen ainakin 150 €:n reissu olisi tiedossa, kun lippuja ei voi varata hyvissä ajoin.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Toisaalta ihan hyvä olisi, ettei tokaan vaiheeseen kutsuttaisi kovin paljon hakijoita, jotta olisi kannattavampi reissu. Katselin jo junia ja majoittuakin pitäisi. Sellainen ainakin 150 €:n reissu olisi tiedossa, kun lippuja ei voi varata hyvissä ajoin.
Kyllä tämä hakuprosessi tosiaan vaatii paukkuja myös hakijoilta. Kärsimättömälle odottavan aika on pitkä. Ja mitä lyhyempi varoitusaika Kuopioon lähtijöille, niin sen hankalampi sumplia esim. työvuorot nykyisen työnantajan kanssa, lastenhoitajat tai muut arjen velvoitteet mitä itse kullakin saattaa olla. Matkakustannuksista puhumattakaan.
- Anonyymi00009
James potkukelkka tyyppiä hakusessa.
https://www.youtube.com/watch?v=c2a_j1NcIiE - Anonyymi00015
Tuleekohan siitä tietoa jos ei pääse jatkoon? Vai meneekö vaan karusti niin että niille ilmoitetaan ketkä pääsee ja thats it
- Anonyymi00016
Oon siinä käsityksessä, että jokainen hakija kyllä informoidaan, kävi miten kävi. Voihan tietenkin olla, että seuraavaan vaiheeseen päässeet käydään läpi ensin ja hylätyt saavat tiedon vasta myöhemmin..?
- Anonyymi00018
Täällä te olette! Pääsykokeen ekasta vaiheesta alkaa olla kolme viikkoa aikaa.. kunpa tieto toiseen vaiheeseen pääsystä jo tulisi.
Ite hain molempiin.
Mulla meni eka vaihe ihan ok. - Anonyymi00019
Nyt tuli itelle kutsu 2 vaiheeseen!😍😍😍
- Anonyymi00020
Samoin😍 . Pisteitä 29, ja torstaina Kuopioon!
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Samoin😍 . Pisteitä 29, ja torstaina Kuopioon!
Mulle myös! Onnea kaikille!
Perjantaina mun koepäivä. Nyt vaan kuumeinen matkojen ja majoituksien buukkaaminen. On tuo 7.40 kyllä aikainen...😅
- Anonyymi00022
Niin. Minkälainen on ICT -testi?
- Anonyymi00023
Ja nyt sitten odottamaan kuopio-päivän tuloksia. Miten porukalla meni. Mulla ict heikosti, kämmäsin ja korjasin, haastattelu meni hyvin.
- Anonyymi00025
Haastattelu meni mulla myös mielestäni tosi hyvin, mutta ICT ei niinkään, kun tuhlautui aikaa kaikkeen turhaan säätämiseen. Toivon vaan, että laitoin oikean tiedoston heille 😅. Koen, että olen ihan perushyvä tietokoneiden kanssa, mutta se ei auttanut tällä kertaa. Ylpeä olen kuitenkin siitä, että pysyin rauhallisena, eikä syke noussut tällä kertaa niin kuin ekan vaiheen kiireessä, ja sain kuitenkin palautettua molemmat tehtävät.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Haastattelu meni mulla myös mielestäni tosi hyvin, mutta ICT ei niinkään, kun tuhlautui aikaa kaikkeen turhaan säätämiseen. Toivon vaan, että laitoin oikean tiedoston heille 😅. Koen, että olen ihan perushyvä tietokoneiden kanssa, mutta se ei auttanut tällä kertaa. Ylpeä olen kuitenkin siitä, että pysyin rauhallisena, eikä syke noussut tällä kertaa niin kuin ekan vaiheen kiireessä, ja sain kuitenkin palautettua molemmat tehtävät.
Ja haastattelijat olivat minusta kyllä tosi mukavia, vaikka ymmärrettävästi pitäytyivät tiukasti valmiissa rungossa, kun vastaukset pitää pisteyttää isolle hakijamäärälle. Saatiin kuitenkin hyvää keskustelua aikaiseksi lopuksi😄
- Anonyymi00024
Mulla meni ICT ihan ookoo. Haastattelusta en oikein osaa sanoa. Meni tooosi myöhään iltapäivään, kun aikataulut ei olleet sinnepäinkään, mitä piti. Ehkä paras terä oli siinä vaiheessa jo mennyt.
Haastattelukysymykset suoraan luettuna koneelta tuntui vähän.. no. Ehkä vaan olen tottunut enempi sellaiseen keskustelevaan tyyliin.
Mut kattellaan.😂 - Anonyymi00027
Hei, täällä kans yksi Keravalle hakenut ja olin pääsykokeissa 27.3.
Oli yllättävän rentoa jotenkin ja opistolla tuntui olevan kiva ilmapiiri.
Mulla se haastattelu meni mielestäni tosi hyvin, haastattelijat olivat superkivoja!
Tietotekninen osuus menikin sitten ihan metsään, kuten arvelinkin.
Sähläsin liikaa ja samalla liian hidas - mulla loppui aika kesken enkä ole varma, onnistuinko edes tallettamaan_mitään_..- Anonyymi00028
Ja vaikka sisäisesti olin kohtalaisen turhaantunut tuosta huonosta menestyksestä läppärillä, yritin parhaani mukaan olla itse viilipytty, kun he siellä tarkkailivat koko ajan 😂
- Anonyymi00029
Olin myös 27.3 kokeissa. ICT-testi meni todella hyvin mun mielestä, jäi jopa aikaa yli. Haastattelu meni ihan ok, yks kysymys meni vähän mönkään, mutta myönsin virheeni/kerroin rehellisesti että nyt en oikein tiedä vastausta... Katsotaan miten meni kunhan tulokset tulee.
- Anonyymi00031
Mua kiinnostaisi tietää, että saiko joku sen nimen ylös ICT-testissä? Meni multa täysin ohi 😄
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, että saiko joku sen nimen ylös ICT-testissä? Meni multa täysin ohi 😄
Mun mielestä se oli Elina ☺️
- Anonyymi00030
Olisi kyllä tosi sääli pudota tässä kohtaa, kun on vuodenvaihteesta asti ollut tämän asian parissa ja nähnyt paljon vaivaa. 75 oli perjantain hakijoita, ja käsittääkseni lähinnä sellaisia, jotka hakivat Keravalle tai molempiin. Olikohan to sitten Kuopio + molempiin? Jos 2 x 24/kurssi otetaan 3. vaiheeseen, niin voisi olettaa, että noin 30 hakijaa 75–80 hakijasta/kurssi tippuu nyt. Keravan porukasta tippuu varmaankin vähän enemmän kuin Kuopion.
- Anonyymi00033
Olisi loogista. Miksiköhän niin vähän tuli kuopion kokeisiin, jos 100+100 kutsuttu.
Oman suoritukseni jälkeen yllättynyt jos jatkossa.. mutta jos olen menen kyllä loppuun asti. Pakko uskoa itseensä.. - Anonyymi00034
On tässä nyt sit vielä jännitettävää muutama viikko😅.
- Anonyymi00035
Aikaa ja päivää on mahdoton ilmoittaa määrien lisäksi varkaan tullen. Nooh, vieras tulee ajallaan kun talo on tavoillaan. So what.
- Anonyymi00036
Milloinkahan ne tulokset 2.vaiheen jälkeen tulossa. Huomasiko kukaan kysyä haastattelussa?
- Anonyymi00037
Kutsussa luki että viimeistään viikolla 17 tulee tulokset.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kutsussa luki että viimeistään viikolla 17 tulee tulokset.
Ja ei varmasti päivääkään ennen viikkoa 17 ja sekin ehkä loppuviikosta, kun tässä haussa on viivästynyt kaikki tulokset :D
- Anonyymi00039
Kauhea tämä odottaminen 😄 tällä viikolla pitäisi tulokset tulla, toivottavasti tulisi nyt alkuviikosta.
- Anonyymi00040
Sano älä muuta 😵
- Anonyymi00041
Nyt tullut tulokset
- Anonyymi00042
Ei näy mulla vielä ainakaan
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Ei näy mulla vielä ainakaan
Täällä päästiin jatkoon! 😍😍
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Täällä päästiin jatkoon! 😍😍
Minäkin pääsin! 😍
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Minäkin pääsin! 😍
Mä kans! Millä pisteillä pääsitte?
- Anonyymi00046
Minäkin pääsin, pisteitä oli 15 + 8. Jännittävää :D
- Anonyymi00047
Mulla 10+8,25😅. Tuntui kyl että se haastattelu meni ihan penkin alle, mut ei ainakaan sit nollia tullut😅
- Anonyymi00048
Jatkossa myös pistein 15/15 + 6/9 eli 21!
- Anonyymi00049
Jatkoon pisteillä 23,5!😍
- Anonyymi00050
Mikäköhän oli pisteraja?
- Anonyymi00051
Ja olikohan tuo 58 hakijaa per kurssi vai yhteensä?
- Anonyymi00052
Pääsin jatkoon pisteillä 15 ja 7,75
- Anonyymi00053
Montako ihmistä yhdelle kurssille valitaan?
- Anonyymi00054
Mun mielestä ne sanoi jossain, että 24 pääsee opiskelemaan per kurssi
- Anonyymi00055
24
- Anonyymi00056
Jatkoon pääsi 58 ja pisteraja oli 13.
Itse sain haastattelusta 10 pistettä ja IT:stä 0,5.. varmaan siitä, että edes yritin 😅
Tiesin, että se meni niin huonosti kuin olla ja voi.
Eli ei jatkoon, mutta prosessi oli mukava.
Suuresti onnea kaikille seuraavaan vaiheeseen valituille! 🌹- Anonyymi00057
Kiitos tiedosta! ❤️ Asenteesi on mahtava.
- Anonyymi00058
Jatkoon pisteillä 22,75 👍🏻
- Anonyymi00059
Oletteko hakeneet molemmille kursseille vai vain toiselle?
- Anonyymi00060
Keravalle hain ja pääsin jatkoon.
- Anonyymi00061
Kuopioon pelkästään hain
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Kuopioon pelkästään hain
Molempiin hain, molempiin tuli jatkoon kutsu
- Anonyymi00063
Kuopioon
- Anonyymi00064
Jatkoon pisteillä 15 + 5,5!
- Anonyymi00065
Mulla pelkkä Kerava. Mietin, että jos on paljon molempiin hakijoita, niin vähän paremmat mahikset päästä sisään.
- Anonyymi00066
Hain pelkästään Kuopioon ja pääsin jatkoon pisteillä 10+7,5. Onko kellään kokemuksia tai muuten tietoa noista Aon Assessment Finlandin kokeista? Ovatkohan ne kokonaan etänä niin, että esim. soveltuvuushaastattelun kysymyksiin vastataan videolla tms.
- Anonyymi00067
Jatkoon pisteillä 8+10! Positiivisesti yllättynyt miten hyvin haastattelu menikin!
Tsemppiä kaikille kolmanteen kierrokseen!! - Anonyymi00068
Onko täällä aiempia hakijoita tai muita, jotka tietää millainen ryhmätehtävä on? Entä miten valmistautua 3 vaiheeseen
- Anonyymi00069
Kolmosvaihetta varten meinaan ainakin käydä oman tietokoneen läpi suurennuslasin kanssa. 🧐 Ovatko asetukset ja versiot ajan tasalla. Samoin ladata Teams valmiiksi ja testata, että mikki sekä kamera toimivat.
Jatkoon myös täällä! Huh, kylläpä tosissaan jännitti. No... haku on ollut pitkä jännitysnäytelmä muutenkin. Seuraavaksi sitten saa tietää lopputuloksen. 🫨 Suuresti tsemppiä kaikille!
- Anonyymi00070
Mahtaakohan se alusta toimia chromebookilla, se on meinaan ainoa kone joka mulla on😬 Ei ollu mainittu chromen käyttöjärjestelmää mut toisaalta eikö se selaimessa tehdä ja chrome oli mainittu sopivana selaimena....
- Anonyymi00077
Toimi muuten moitteetta!
- Anonyymi00071
Jännittää, että oonko varmasti osannut katsoa koneen asetukset kuntoon… Tuntuu, että muutenkin hankala valmistautua tähän viimeiseen osioon. Oon kuitenkin sellainen ihminen, joka haluaisi valmistautua valintakokeisiin täysillä. Nyt ei ole oikeen mitään miten valmistautua.
- Anonyymi00072
Miten 3. vaiheeseen voisi valmistautua? Jännittää aikas törkeästi!
- Anonyymi00073
tarviikohan 3-osiossa ruotsia? ettei tuu esim jotain yllärihaastattelua :D
- Anonyymi00074
Tsemiä kaikille tähän päivään! Itellä eka koko vuoden hulluin työpäivä (6-16) tulossa. Sen jälkeen onki sitten varmaan parhaimmillaan tekemään soveltuvuuskoetta😅
- Anonyymi00076
Eikun pannullinen kahvia naamaan, niin jospa se koe samalla kaasulla menee työpäivän jälkeen. Tsemppiä ja empatiaa täältä. Olen sun kanssa samassa veneessä. Olisipa emoji, jolla on silmäpussit 🤣
- Anonyymi00075
Tsemppiä kaikille! Itseä ainakin jännittää hurjasti.
- Anonyymi00078
Miten muilla meni kolmas vaihe? Musta toi oli kyllä heittämällä vaikein tähän mennessä
- Anonyymi00079
Huhhh... oon ihan pökerryksissä noista testeistä 😄 En kyllä osaa sanoa yhtään, riittääkö suoritus sisäänpääsyyn, mutta ei se katastrofi onneksi ollut.
- Anonyymi00081
Oli kyllä mielenkiintonen toi 3. vaihe...😅 Ei osaa yhtään sanoa miten meni
- Anonyymi00082
Kolmosvaihe tehty ja oli kyllä aika pökerryttävä kokemus. Ei se kai ihan huonosti mennyt, mutta en enempää osaa sanoa. 😵💫 Kaikkeni annoin.
Jos tästä sihdistä ei enää mahdu läpi, niin silti jokainen voi olla itsestään ylpeä. Loppuun saakka ollaan päästy joten annetaan itsellemme aplodit. 🫶 - Anonyymi00083
Jäi harmittamaan kyllä, etenkin se tehtävä, mihin niitä kuvioita piti tunkea ruudukkoon. Yleensä oon ollu ihan hyvä tuon tyyppisissä, nyt se meni ihan penkin alle..
- Anonyymi00089
Näkikö jostain suoraan tuloksia näistä, vai mistä tiedät että meni ihan penkin alle?
- Anonyymi00091
Anonyymi00089 kirjoitti:
Näkikö jostain suoraan tuloksia näistä, vai mistä tiedät että meni ihan penkin alle?
Eiku tuntui vaan etten hahmottanut läheskään kaikissa tehtävissä mitään logiikkaa😅
- Anonyymi00084
Jännittävää nähdä erityisesti tuo persoonallisuusosio, koska sekin pisteytetään. Olen kuullut villejä huhuja, että pelkästään sen takia on tiputtu! Aika tylyä, jos persoonallisuus on alle 3 pistettä 😅
- Anonyymi00085
Osa rinnakkain olevista vaihtoehdoista oli vielä sellaisia, että et ole kummankaan väitteen kanssa samaa mieltä. :D Ainoaksi ratkaisuksi jäi valita vähemmän huono. Ei kyllä mitään aavistusta, että millainen kuva omasta persoonallisuudesta tuon perusteella piirtyi.
- Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Osa rinnakkain olevista vaihtoehdoista oli vielä sellaisia, että et ole kummankaan väitteen kanssa samaa mieltä. :D Ainoaksi ratkaisuksi jäi valita vähemmän huono. Ei kyllä mitään aavistusta, että millainen kuva omasta persoonallisuudesta tuon perusteella piirtyi.
Aivan ja pari kohtaa oli sellaisia, että en voinut missään nimessä allekirjoittaa kumpaakaan väittämää vähimmissäkään määrin. Molemmat olivat minusta täsmälleen yhtä kamalia.
- Anonyymi00087
Nyt sitten odottelemaan tuloksia! 2025 kevään haussa näytti 3. vaihe olleen ohi vkon 17 jälkeen ja tulokset tulivat vasta viikon 23 alussa. Meillä siis voi mennä kesäkuun puoliväliin saakka. Toivottavasti ei kuitenkaan kestäisi niin kauan tällä kertaa 😮💨
- Anonyymi00088
Huhhuh, olipahan rutistus! Tuntuupa tyhjältä nyt, kun on koko kevään kiireiden keskellä yrittänyt keskittyä valintakokeisiin ja nyt on jäljellä enää tuloksien odottelu. Olispa kyllä tuskasta odotella tuloksia kesäkuun puoleen väliin saakka….
- Anonyymi00090
Kolmosvaihe oli kyllä paha! Itellä on vielä ryhmätehtävä jäljellä ja sitten saa odotella tuloksia. Onko täällä jo ryhmätehtävän suorittaneita paikalla, millainen oli? :)
- Anonyymi00092
Ryhmätehtävä oli mielestäni tosi mukava ja kaikista käydyistä vaiheista kevyimmän tuntuinen. 🙂↕️
- Anonyymi00093
Mitenhän se nyt menee, oliko niin että tähän 3 vaiheeseen pääsi 57 jatkoon? Montako tästä vielä pääsee kouluun? 😬 ja otetaanko siis kuopioon ja keravalle, periaatteessa jos näin on niin sillonhan jos esim valitaan 25 vaikka per koulu nii 7 jää ilman?
- Anonyymi00094
58 tais päästä jatkoon, aloituspaikkoja on 24 ja 24, eli 48. En sit tiedä oliko 58 vain Keravalle vai kaiken kaikkiaan jatkoon pääsijöitä.
- Anonyymi00095
Muistaakseni Keravalle pääsi jatkoon 58 ja Kuopioon 57. Mut se, kuinka moni näistä on hakenu molempiin on mysteeri.
- Anonyymi00096
Luulen, että tuossa määrässä on otettu se huomioon, eli kaksinkertainen määrä olisi ollut 48, mutta otettiin 10 enemmän, koska todennäköisesti suunnilleen sen verran on hakenut molempiin koulutuksiin.
- Anonyymi00097
Kakkosvaiheen jälkeen olin ihan epätoivoinen ajatuksesta, jos en pääsisikään kaiken tämän vaivan jälkeen jatkoon, mutta nyt kolmosvaiheen jälkeen on lähinnä helpottunut voittajaolo, ja koen joka tapauksessa oppineeni paljon hyödyllisiä taitoja, vaikka ei pisteet riittäisi sisäänpääsyyn. Paremminkin olisi voinut mennä, mutta yritin parhaani, ja jos se ei riitä, niin se on ihan ok ja oikein. Nyt vaan ei malttaisi keskittyä millään muihin juttuihin, kun on elänyt koko kevään tämän asian parissa 😄
- Anonyymi00098
Onko missään muuten mainittu milloin alkaa tuloksia tippua? :) voi kun ei menisi pitkälle kesään.
- Anonyymi00099
Ja onko turvallisuusselvitykset valmiina ennen kuin ilmoitetaan opiskelupaikasta? Vai Ilmoitellaanko sieltä että opiskelupaikka olis sun, mutta turseli vielä pitää läpäistä?
- Anonyymi00100
Jossain luki, että valinta on ehdollinen siihen saakka, kunnes turvallisuusselvitys on tehty, mutta sitten taas edellisvuonna valinnoissa kesti tosi kauan ilmeisesti juuri turvallisuusselvityksen takia. Eli ken tietää...
- Anonyymi00101
Mites te Keravalle hakijat olette muuten ajatelleet rahoittaa tuon opiskelun? Itse menen jo vähän asioiden edelle ja stressaan, miten saisin soviteltua sivutoimisen työn opintojen kanssa ja miten säästöt riittäisi koko opiskeluajalle. Läsnäolovelvoite on tosi tiukka, eikä töihin pääse, jos tulee päällekkäisyyksiä opintojen kanssa. Tämä taas voi olla ongelma työnantajille. Luulisi, että opettajilla olisi edes vähän enemmän joustoa Keravalla kuin Kuopiossa, jossa majoitus ja ruoka kuuluu pakettiin... En saa enää opintotukea, joten on tosi hankalaa olla tekemättä töitä opiskelun aikana, kun pitää maksaa asuminen, eläminen ja matkat.
- Anonyymi00102
Ei sillä että opintotuki olis paljoa, enkä tiedä, mikä tilanne sulla on, mutta eikö toisen asteen tutkintoihin saa, vaikka olisi esimerkiksi AMK:ssa opintotukioikeuskuukautensa käyttänyt?
Itse todennäköisesti jään ETK-sopparilla nykyiseen työpaikkaani, jos kouluun pääsen. Toki sit siinä menee viikonloput ja loma-ajat, eikä vapaata ole ollenkaan… - Anonyymi00104
Itse jäisin vakkarin hommista opintovapaalle ja nostaisin opintotukea ja opintolainaa. Summa olisi aika sama mitä vanhempainvapaalla sai, eli pärjäisin sillä.
- Anonyymi00105
Anonyymi00102 kirjoitti:
Ei sillä että opintotuki olis paljoa, enkä tiedä, mikä tilanne sulla on, mutta eikö toisen asteen tutkintoihin saa, vaikka olisi esimerkiksi AMK:ssa opintotukioikeuskuukautensa käyttänyt?
Itse todennäköisesti jään ETK-sopparilla nykyiseen työpaikkaani, jos kouluun pääsen. Toki sit siinä menee viikonloput ja loma-ajat, eikä vapaata ole ollenkaan…Itsellä lukion jälkeen käytynä toinen aste, AMK ja yliopisto, joten tukea ei ymmärrettävästi tipu :D. Yritän iltaisin päästä töihin. Kun tulee Tampere-jaksot, koetan siirtää työt viikonlopulle. Harjoittelujen aikana pitää yrittää neuvotella joku diili hätäkeskuksen kanssa, eli otan vaikka sitten niitä ikävimpiä vuoroja enemmän, jos saan vapaaksi tietyn illan. On tässä säätämistä, eikä sivutoimiset tulot silti kyllä riitä. Heh. Mutta vain 1,5 vuotta 😌
- Anonyymi00103
en jaksaisi millään enää odottaa tuloksia. henkisesti niin kuluttavaa…
- Anonyymi00106
Jep, mut kiva, että saa odotellessa terapioida täällä samassa veneessä olijoiden kanssa.
- Anonyymi00107
Varmaan vielä kuukausi jäljellä 😅
- Anonyymi00108
Joo, josko juhannukseen mennessä😅
- Anonyymi00109
Nyt kyllä riittää tämä odottaminen, hermoja raastavaa touhua 😄
- Anonyymi00110
Ja hirveesti järjesteltäviä asioita, jos pääsee sisään... Haluaisin jo aloittaa niiden kanssa 😅
- Anonyymi00111
Minullakin ajatukset vaan pyörii tuloksissa ja mahdollisissa järjestelyissä. Tulisipa tulokset tällä tai ensiviikolla niin saisi keskittyä kesään
- Anonyymi00112UUSI
Tulokset tulleet!
Varasijalle jäin😔.- Anonyymi00113UUSI
Minä myös 😭
- Anonyymi00114UUSI
Anonyymi00113 kirjoitti:
Minä myös 😭
Pääsin sisään🍾, mutta rimaa hipoen...! Puuuh. Melkosen kova taso oli Keravalle ainakin.
- Anonyymi00115UUSI
Minä myös varasijalla 🥲
- Anonyymi00116UUSI
Anonyymi00114 kirjoitti:
Pääsin sisään🍾, mutta rimaa hipoen...! Puuuh. Melkosen kova taso oli Keravalle ainakin.
Minäkin pääsin sisään! 🥳 Oli kyllä kova taso.
- Anonyymi00117UUSI
Anonyymi00114 kirjoitti:
Onnea!
- Anonyymi00118UUSI
Anonyymi00115 kirjoitti:
Minä myös varasijalla 🥲
Varasijoja saattaa kyllä tällä kertaa auetakin, kun osa on hakenut molempiin. Peli ei ole menetetty!
- Anonyymi00119UUSI
Anonyymi00118 kirjoitti:
Varasijoja saattaa kyllä tällä kertaa auetakin, kun osa on hakenut molempiin. Peli ei ole menetetty!
Mutta tuliko joku valituksi molempiin? Vai mitenköhän niitä ensisijaisuuksia kattellaan?
- Anonyymi00120UUSI
Anonyymi00116 kirjoitti:
Minäkin pääsin sisään! 🥳 Oli kyllä kova taso.
Onnea!! Nähdäänkö Keravalla? :D Vai haitko Kuopioon?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281838Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3521565- 1471181
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131164Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 111014
- 285995
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4989Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49938