Raamatullisia ufoja

Anonyymi-ap

Tässäpä aluksi....
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR38/EZK.1
..ja lisääkin löytyy!
Elian kerrotaan nousseen taivaaseen tulivaunujen ja tulhevosten saattelemana:
"Kun he kulkivat ja puhelivat keskenään, siihen ilmestyi yhtäkkiä tuliset vaunut ja tuliset hevoset. Ne erottivat heidät toisistaan, ja Elia nousi tuulenpyörteessä taivaaseen."
Eikä siinä vielä kaikki:1. Mooseksen ja israelilaisten opastus (Exodus)
Kun kansa vaelsi erämaassa, heitä ohjasi jokin, joka käyttäytyi hyvin erikoisesti. Se ei näyttänyt perinteiseltä sääilmiöltä, eli pilvenpatsas ja tulenpatsas. Päivällä kansa seurasi pilveä ja yöllä tulenpatsasta. Tämä nähdään fyysisenä ufo-aluksena, joka käytti valoa navigointiin ja suojasi kansaa.
Siinain vuoren tapahtumat. Kun Mooses nousi vuorelle, siellä oli "pasuunan ääntä", savua ja salamointia. Oliko kyseessä laskeutuvan ufo aiheuttama meteli ja pakokaasu.
Raamatun tekstit ovat täynnä ilmiöitä, jotka nykyajan lukija saattaa nähdä "muinaisia astronautteja" koskevien linssien läpi.
Siinain vuoren tapahtumat: Kun Mooses nousi vuorelle, siellä oli "pasuunan ääntä", savua ja salamointia. Oliko kyseessä laskeutuvan aluksen aiheuttama meteli ja pakokaasu.
Sakarjan lentävä käärö (Sakarja 5:1–2)
Profeetta Sakarja näki näyn, joka on poikkeuksellisen spesifi mitoiltaan:
"Minä näin lentävän käärön, joka oli kaksikymmentä kyynärää pitkä ja kymmenen kyynärää leveä."
Tätä pidetään usein kuvauksena sikarimuotoisesta ufona. Muinaisen ihmisen sanavarastossa ei ollut sanaa "avaruusalus", joten hän käytti lähintä tuntemaansa muotoa: rullalle käärittyä nahkaa tai pergamenttia.
Kirkastusvuoren pilvi (Matteus 17:1–9)
Jeesuksen kirkastumisen yhteydessä opetuslapset näkivät valoisan pilven, joka laskeutui heidän päälleen, ja pilvestä kuului ääni.
Valoisa pilvi, joka kykenee "peittämään" ihmiset sisäänsä ja josta kuuluu puhetta, muistuttaa monia nykyajan kuvauksia ufo-kohtaamisista, joissa alus on verhoutunut sumuun tai valoon.
Ilmestyksen "taivaalliset sotajoukot"
Ilmestyskirja on täynnä visuaalisesti hämmentävää materiaalia. Esimerkiksi luvussa 4 kuvatut "valtaistuimen edessä olevat silmät" ja oudot olennot muistuttavat Hesekielin näkyä. Jotkut tulkitsevat Johanneksen näkemän "Uuden Jerusalemin", joka laskeutuu taivaasta, valtavaksi emäalukseksi, joka on tehty jalokivistä ja kullasta (eli heijastavasta materiaalista)

12

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Muita: Abrahamin hakaistujen elukoitten yllä lentelevä tuli .Palava pensas. tulipatsas savupatsas ,Heenokin kyyti , Samuelin kuulostelu - temppeliherran viesti. Hesakielin havainto ja kyyditys, lentävä eefamitta . Kymmnettuhannet loistavat vaunut. .

      • Anonyymi00002

        Raamattu merkittävältä osin kokoelma vanhoja tekstejä ja tapahtumia. Onko tuo ”Heenokin kyyti” mainittu siellä, vaikka Enokin-kirjat eivät kuulukaan Raamattuun? Henokin/Eenokin ensimmäinen kirja peräisin arviolta 300 eaa, mutta jätetty siis Raamatusta pois.

        Raamatussa kuvatun kaltaisille ilmestyksille ja ilmiöille on jatkumoa myöhemmässäkin historiassa ja esimerkkinä Fatima vuodelta 1918.

        Raamatun mukaan muuten Helvetti on kirjaimellisesti maan alla. Raamatussa on mainittu Hades ja Land of the Dead, jotka suomennoksessa ovat Tuonela. Ja maan alaiseen helvettiin viitataan montakin kertaa Raamatussa. Ei vertauksilla, vaan suoraan ja kirjaimellisesti. Myös Tartarus on mainittu Raamatussa ja sitähän pidetään kreikkalaisessa mytologiassa helvetin alimpana maailmana ja tasona.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Raamattu merkittävältä osin kokoelma vanhoja tekstejä ja tapahtumia. Onko tuo ”Heenokin kyyti” mainittu siellä, vaikka Enokin-kirjat eivät kuulukaan Raamattuun? Henokin/Eenokin ensimmäinen kirja peräisin arviolta 300 eaa, mutta jätetty siis Raamatusta pois.

        Raamatussa kuvatun kaltaisille ilmestyksille ja ilmiöille on jatkumoa myöhemmässäkin historiassa ja esimerkkinä Fatima vuodelta 1918.

        Raamatun mukaan muuten Helvetti on kirjaimellisesti maan alla. Raamatussa on mainittu Hades ja Land of the Dead, jotka suomennoksessa ovat Tuonela. Ja maan alaiseen helvettiin viitataan montakin kertaa Raamatussa. Ei vertauksilla, vaan suoraan ja kirjaimellisesti. Myös Tartarus on mainittu Raamatussa ja sitähän pidetään kreikkalaisessa mytologiassa helvetin alimpana maailmana ja tasona.

        "Raamatun mukaan Henok (tai Heenok) on yksi historian harvoista henkilöistä, jotka eivät kokeneet kuolemaa perinteisellä tavalla.
        Uskon perusteella otettiin Henok pois niin, ettei hän kokenut kuolemaa. Häntä ei enää löydetty, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.
        Kyyti ei ollut vain hiljainen katoaminen, vaan Henok kuljetetaan taivaaseen tulipalloissa tai vaunuissa, samankaltaisesti kuin profeetta Elia myöhemmin. Joissakin tulkinnoissa Henokista tulee taivaassa korkea enkeliolento, Metatron.
        Henok on toinen kahdesta Raamatun hahmosta, joiden katsotaan välttäneen kuoleman. Toinen on Elia, jonka kohdalla "kyyti" kuvataan huomattavasti näyttävämmin: tuliset vaunut ja tuliset hevoset hakivat hänet pyörremyrskyssä taivaaseen. Profeetta Elisa seurasi vierestä. Henokin kohdalla tyyli on hienovaraisempi, mutta lopputulos sama."


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Raamattu merkittävältä osin kokoelma vanhoja tekstejä ja tapahtumia. Onko tuo ”Heenokin kyyti” mainittu siellä, vaikka Enokin-kirjat eivät kuulukaan Raamattuun? Henokin/Eenokin ensimmäinen kirja peräisin arviolta 300 eaa, mutta jätetty siis Raamatusta pois.

        Raamatussa kuvatun kaltaisille ilmestyksille ja ilmiöille on jatkumoa myöhemmässäkin historiassa ja esimerkkinä Fatima vuodelta 1918.

        Raamatun mukaan muuten Helvetti on kirjaimellisesti maan alla. Raamatussa on mainittu Hades ja Land of the Dead, jotka suomennoksessa ovat Tuonela. Ja maan alaiseen helvettiin viitataan montakin kertaa Raamatussa. Ei vertauksilla, vaan suoraan ja kirjaimellisesti. Myös Tartarus on mainittu Raamatussa ja sitähän pidetään kreikkalaisessa mytologiassa helvetin alimpana maailmana ja tasona.

        Tuonela (Hades, Land of the Dead) muuten ei ole Helvetin piireillä, vaan on maailma, johon kaikki aluksi menevät ja se vastannee U-kirjan Morontia-maailmaa. Jotkut sielut kuulemma ovat siellä vähemmän aikaa ja jotkut pidempään ja jotkut ehkä hyvinkin pitkään.


    • Anonyymi00003

      Sakarjan kirja on hyvä esimerkki, miksi vanhoihin teksteihin kannattaa suhtautua varovaisuudella. Jos katsotaan kirjassa Sakarjan näyn alkupäätä, se menee näin:

      Sakarja 1:7-8
      "Dareioksen toisen vuoden [520] yhdennentoista kuukauden 24. päivänä profeetta Sakarjalle, Berekjan pojalle, joka oli Iddon poika, tuli tämä Herran sana:
      Minä näin yöllä miehen ratsastavan punaisenruskealla hevosella. Hän seisahtui myrttien keskelle laaksoon, ja hänen jäljessään ratsasti toisia miehiä punaisenruskeilla, punaisilla ja valkoisilla hevosilla."

      Kirja kuvaa sarjaa yöllisiä näkyjä, mikä viitannee vahvasti kokijan muuttuneeseen tajunnantilaan, joko unitilassa tai ehkä unettomuuden seurauksena.

      • Anonyymi00005

      • Anonyymi00010

        Suomalainen maatiaisheppa kyseessä illmiselvästi. Sanokoon hiilikkeikku mitä m hyväns.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Selkouni.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni

        Kiitän linkistä, en muistanut koko termin olemassaoloa, mutta tässähän se on varsin hyvin kuvattuna sellaisena kuin mitä kerroin yleisesti meditaatiolla haettavan:

        "Selkounitila voi aiheuttaa unennäkijälle syvällisiä ja mystisiä kokemuksia esimerkiksi omasta merkityksestä ja ykseyden tunteesta kaikkeen olevaiseen. Jotkut kertovat käyttävänsä selkounia apuna henkiseen kasvuun.

        Selkounet ovat osa edistynyttä tiibetinbuddhalaista meditaatiota ja unijoogaa, jonka päätekniikka selkounet ovat. Selkounien näkemistä pidetään yhtenä väylänä henkiseen kasvuun myös esimerkiksi suufilaisuudessa, taolaisuudessa, hindulaisuudessa ja monessa shamaaniperinteessä."

        Selkounet ovat siis rationaalisen ajattelun tuolta puolen tulevaa informaatiota ja intuitiota ja ymmärrys on ykseyttä.

        On tunnettu tosiasia että monissa kulttuureissa näihin "tiloihin" pääsemiseksi käytetään apuna huumaavia aineita, joista monet on varsin rajuja kokemuksia ja vaarallisiakin.


      • Anonyymi00011
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Kiitän linkistä, en muistanut koko termin olemassaoloa, mutta tässähän se on varsin hyvin kuvattuna sellaisena kuin mitä kerroin yleisesti meditaatiolla haettavan:

        "Selkounitila voi aiheuttaa unennäkijälle syvällisiä ja mystisiä kokemuksia esimerkiksi omasta merkityksestä ja ykseyden tunteesta kaikkeen olevaiseen. Jotkut kertovat käyttävänsä selkounia apuna henkiseen kasvuun.

        Selkounet ovat osa edistynyttä tiibetinbuddhalaista meditaatiota ja unijoogaa, jonka päätekniikka selkounet ovat. Selkounien näkemistä pidetään yhtenä väylänä henkiseen kasvuun myös esimerkiksi suufilaisuudessa, taolaisuudessa, hindulaisuudessa ja monessa shamaaniperinteessä."

        Selkounet ovat siis rationaalisen ajattelun tuolta puolen tulevaa informaatiota ja intuitiota ja ymmärrys on ykseyttä.

        On tunnettu tosiasia että monissa kulttuureissa näihin "tiloihin" pääsemiseksi käytetään apuna huumaavia aineita, joista monet on varsin rajuja kokemuksia ja vaarallisiakin.

        Selkouni on siitä mielenkiintoinen, että siinä unessa unennäkijä voi ohjailla tapahtumia ja olla tietoinen siitä, että näkee unta. Ja se unimaailma on hyvin todellinen, eikä ollenkaan vaikuta miltään kuvajaiselta. Se on sielumme tietoisuudentila selvästikin ja kuoleman jälkeen voi hyvinkin olla - oman aikansa - tila, jonka itse luomme, kunnes siirrymme taas eteenpäin .


    • Anonyymi00008

      Taisivat veljet tuntea kasveja jo siihen aikaan.

      • Anonyymi00009

        Kärpässienten syönti oli yleistä tieteellisissä piireissä tuohon aikaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe