Hiihtoladut

Anonyymi-ap

Hei!! Olen lomalla lapseni kanssa ja lapseni oli jäädä moottorikelkan alle kun olimme hiihtämässä yhdistetyssä moottorikelkka ja hiihtoladulla, eikä ne moottorikelkat kunnioita sitä että siellä sillan alla voi lapsia opettelemassa hiihtämistä. Ne ajaa siinä ylinopeutta. Olen ulkopaikkakuntalainen ja hiihtänyt useilla hiihtoladuilla ja missään päin Suomenmaata ei ole yhdistettyä hiihto ja moottorikelkka tietä/uraa paitsi teillä jossa pitäisi olla kehutut hyvät hiihtoladut. Toivottavasti tämä viesti saa jonkun kunnan päättäjän kiinni.

29

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Erittäin huono paikka on opettaa lapsille hiihtoa alikulkusillan alla! Sillalta 100 m parkkipaikalle, sieltä käsin on turvallista hiihtää tai sitten Iskun maastossa.
      Toisaalta osa kelkkailijoista ei välitä mitään turvallisuudesta ja ajavat kuin reikäpäät. Pilaavat samalla kaikkien kelkkailijoiden maineen.

• Anonyymi00002

Mene iskun kylätalon luo opettamaan.

• Anonyymi00003

Tuosta on ollut puhetta ennenkin kuinka turvaton ja huono paikka se on. Tekoaikana kunnassa ei ollut jämäkkyyttä että olisivat rakentaneet turvallisemman hiihtoladun.
      Siinä on sattunut kaatumisia ja moottorikelkat on suuri riski.
      Voisihan tuosta kelkat siirtää pois jos , järjestelyä vähän.

• Anonyymi00004

Mutta kun kelekkareitit ovat totella huonossa kunnossa!!!

• Anonyymi00005

Varmasti on muitakin paikkoja opetella hiihtämään kuin sillan alusta.

• Anonyymi00006

Yleensäkin kelkalla ajavilla on aivot narikassa jo niitä mahdollisesti edes on. Sukurutsattuja pökiöitä kaikki tyynni.

• Anonyymi00007

Terveiset Väylävirastolle, joka on sillan rakentanut.

• Anonyymi00008

Kun me viimein saatiin tämä uusi, hopusti sellupuuta etelään kuljettava uusi rata valmiiksi, ei kellään ole enää asiaa radalle koikkelehtimaan. Siksi piti järjestää kulku jonnekin muualle. Sitä lyytä ainoa mahdollisuus oli tehdä reitti uuden rautatiesillan alle.
      Mutta sopu sijaa antaa; Sekä hiihtely että moottorikelkkailukin ovat mukavaa hupaa talvisaikaan. Kelkan ääni kuuluu kauas, joten sitä ehtii kyllä väistämään hyppäämällä vaikka hankeen. Toisekseen sivistynyt kelkkailija ottaa vaaranpaikat varovasti ja hiljentää vauhtia.
      Meillä hyrynsalmelle on erinomaiset mahdollisuudet talvisiin rientoihin, joten nyt kaikki laduille, baanoille ja rinteisiin!

• Anonyymi00009

Hyrynsalmi, herää!

• Anonyymi00010

Ei kai kelkkoja ole kaatunut mutkassa😬

• Anonyymi00011

Voiko jossain pelata curlingia?

• Anonyymi00012

Torilla.

• Anonyymi00013

Entä missä golf rata

• Anonyymi00014

Arsenaalilla

• Anonyymi00015

Moottorikelkoille olisi hyvä paikka temppuradalle siinä kuntoportaitten alapuolella olevalla pallokentällä. Hyppyreitä jne siihen. Siinä olisi hyvä opetella että ei lähtisi kelkka niin herkästi käsistä.

• Anonyymi00016

Kyse ei ole siitä että opetellaan sillan alla hiihtämään. Sillan alta on vain pakko mennä jos haluaa mennä siihen parkkipaikalle ja lapsen kanssa on hidasta se pieni alue mennä. Ajoin parkkipaikalle Hyrynsalmelle ja sillan alta pitää mennä jos haluaa iskulle mennä hiihtämään tai vastaavasti sieltä haluaa autolle mennä. Eikä siellä kamalasti varottu lasta. Lisäksi lapsella ei ole samanlaista reaktiota huomioida ympäristöä kuin aikuisella ja jos hiihdän lapsen kannoilla/vieressä voin itse jäädä moottorikelkan alle tai estää lastani oppimasta uusia taitoja.

• Anonyymi00018

Hiihtämään pääsee iskulta tai vaikka filtterin parkkipaikalta.

• Anonyymi00017

Ohjatkaa kelkat virran tielle. Kokonaan pois hiihtoladulta . Tasoristeyksessä yli radasta , siellä on turvallista kelkkailijoilla , sillasta yli kylälle jos tarvis.
      Miksi ne pitää ängetä tuohon samaan reikään .

• Anonyymi00019

Olin rauhassa kelkkailemassa, mutta kohtasin latu Raivon.

• Anonyymi00020
        UUSI

Sama täällä olin kolmen koiran kanssa ulkoilemassa niin yksi teki tarpeensa ladulle ja tietenkin siihen törmäsi joku himohiihtäjä ja sai suksensa karvapohjiin biologista pitovoidetta...suuttu saatana.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Sama täällä olin kolmen koiran kanssa ulkoilemassa niin yksi teki tarpeensa ladulle ja tietenkin siihen törmäsi joku himohiihtäjä ja sai suksensa karvapohjiin biologista pitovoidetta...suuttu saatana.

No melekeen soap syyttee ihteesä tuhannen vouhake.

• Anonyymi00022
      UUSI

Kovin on ahdas paikka se hyrynsalmenne, kun koko elämänne keskittyy vain siihen yhteen ja ainoaan sillan alitukseen. Tai kuntoportaisiin.
      Avatkaa sielunne kauneuteen ja rentouteen, ottakaa iisisti!

• Anonyymi00023
      UUSI

Kunnan rahat menee kaikki Ukkohallaan.

• Anonyymi00025
        UUSI

Ukkohallassa on hiihtäjille sillat kaavatien ylityksiin. Kylällä ei, vaikka Teollisuuntien kohdalla on raskasta liikennettä. Me Hyryläiset ollaa turistin tietyn osan nuoleskelioita ja se näkyy korkeana kunnallisverona.

• Anonyymi00024
      UUSI

Se 15000e, kuulemma käytetään, sen katoksen huoltomaalaukseen

• Anonyymi00026
      UUSI

Mitä järkeä on jättää auto Iskulle, jos haluaa pitemmälle hiihtää. Menee suoraan radan taakse parkkipaille niin on turvallisempi hiihtää. Lapsille ja vanhuksille
      riittää mainiosti Iskun ladut. Latuja kyllä riittää, mutta paikalliset hiihtäjät vähenevät. Samat eläkeläiset jo vuosikymmenet hyryn latuja kolunneet.

• Anonyymi00027
      UUSI

Miten ihmisistä on tullut niin avuttomia, etteivät osaa edes tietä ylittää. Mikä pakko on hiihtää rekan alle. Teollisuustiellä en ole koskaan nähnyt autoa kun olen sen ylittänyt

• Anonyymi00028
      UUSI

Ratkaisisiko liikennevalot ongelman?

• Anonyymi00029
      UUSI

Mehtäsukset jalkaan ja umpihankeen, ei häiritse moottorikelkat tai tukkirekat.
      Siellä mieli lepää, kun luonnon tapahtumia seuraa🌲♥️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      7
      4805
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      43
      4672
    3. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      179
      3833
    4. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      36
      3572
    5. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      112
      3560
    6. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      52
      3033
    7. Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys

Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo
      Ikävä
      12
      1090
    8. Elämäni rakkaus

Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten
      Ikävä
      63
      887
    9. Millainen mulle

Sitten sopisi?
      Ikävä
      93
      812
    10. Mielessä olet mies

Voi kun nähtäis jossain muualla niin uskaltais edes katsoa...
      Ikävä
      40
      745
    Aihe