Tässä asunnon ostohousut jalassa, ja vaikea arvioida kuinka paljon ja mikäkin suurempi remontti vaikuttaa asunnon hintaan (nyt ja tulevaisuudessa). Nyt siis kyse esim. julkisivu-, putki-, kylppäri-, katto yms -remontista. Miten itse mietitte näitä asioita asuntoa/taloa ostaessa? 1) tuurilla mennään 2) en välitä, jos asunto on täydellinen muuten 3) luotan myyjän sanaan 4) syynään läpi kaikki dokumentit suurennuslasilla 5) ostan aina pakasta vedetyn?
Mistä tarkistatte taloyhtiön remonttitarpeet ennen asunnon ostoa?
6
201
Vastaukset
- Anonyymi00001
Syynää paperit ja kysy isännöitsijältä ja jos mahdollista niin talohallituksen pj vois ehkä selvittää vielä lisää. Tosin jo rakennusvuosi kertoo jotain tulevista remonteista ja vilkaisu talon yleisilmeeseen lisää.
- Anonyymi00003
Isännöitsijäntodistuksesta pitäisi tehdyt ja tulevat remontit näkyä. Jos ei näy tai on laitettu jotain parin tonnin juttuja tyyliin "porrashuoneen ulko-oven uusiminen"... kyseessä on pommi, joka kannattaa unohtaa.
Kun talolla on ikää >20 vuotta alkaa näitä remonttitarpeita väistämättä jo tulla ja jos 40+ vuoden ikäisessäkin mennään vaan jollain "maalia pintaan" ratkaisulla, kyseessä ns mummotalo, jonka asukkaat ottavat mukaansa hautaan. Etenkin rivitaloissa yleinen tyyli.
- Anonyymi00002
Käytännössä nro. 1. Kaikkea voi kysellä ja ihmetellä mutta aina yksi.
- Anonyymi00004
Teen asunnoista sijoitusanalyyseja rahastoille päivätyöksi ja rakensin itselleni työkalun juurikin tätä varten. Tutut kyselivät paljon sen perään niin työnsin nettiin,
Löytyy osoitteesta asuntoanalyysi.com - Anonyymi00005
Taloyhtiöt kerään paljon maksamista, osa keksii vuoden/ parin välein "teettämistä" väkisin ulkopuoliselle ja ne ei lopu koskaan, lainojen maksu jaetaan osakkeen omistajille tai sitä maksaville jotka maksavat joka kuukausi lisää.
Yksittäinen osakkeen omistaja tai sitä maksava pankkilainalla, eli ihminen joka elää elämäänsä ei mahda yhtään kuin mennä mukana ja maksaa lisää kuukaudessa enemmistön siunaamaa velan ottoa tai myydä osake.
Taloyhtiöt maksaa asioista jotka ei ole järkeää kunnossapitoa tai järkevää maksaa ukopuoliselle. as oy kohdalla muut päättää sinun kk maksuista ja muista, omakotitalon kohdalla ei kukaan muu aja turhia velkoja ja elämisen kuluja ylös. Merkittävä ero, näissä kahdesssa tavassa elää ei ole mitään samaa. En itse asuisi missään usean muun ihmisen talossa koskaan jossa muut keksii asioita. On todella pienet elämsen kulut kuussa ja saa itse tehdä mitä haluaa, niitä muutoksia tai maalauksia jos näkee tarpeelliseksi.- Anonyymi00006
Eli käytännössä asut sata vuotta vanhassa homehtuneessi pirtissä jonka perikunta saa polttaa sisältöineen päivineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3922163Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh631333Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831320- 1371208
- 881153
- 981020
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro133944- 48890
- 47821
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60770