Karvojen siivoaminen

Sakemannin omistaja

Mulla on sakemanni ja tulen hulluksi ainaisen siivoamisen kanssa. Aiemmista sakemanneistani ei ole lähtenyt näin paljon karvaa. Kuka tietäisi hyvän keinon, miten karvat saa kohtuutyöllä siivottua autosta? Imurilla ei onnistu.

11

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssa!

      olen kanssa sakun omistaja ja karvoja lähtee niin tuhottomasti! imurilla saa lattiat ottaa ainakin 2 kertaa päivässä kun niin valtavasti tulee karvoja. en oo viittinyt edes puhtaita mattoja laittaa vielä paikoilleen, sitten vasta kun tämä karvan lähtö aika menee pois. ei siitä näin paljoa ole ennen ikinä lähtenyt. tohon auton siivoomiseen en kyllä keksi keinoa muuta kuin imuri.

    • *Raivohullu*

      Kertakaikkiaan tuntuu ettei tuo karvanlähtö lopu ikinä. Vähän auttoi kun alettiin uimassa hypätä oikein urakalla! Imuiroin hermorauniona ainakin 2 kertaa päivässä ja vielä vedän illalla paljaat lattiapinnat kuivalla lastalla. Ei oo todellista se karvan määrä! Auto on kuin kuin hävityksen kauhistus ja kaiken lisäksi tuntuu, että meidän neitokainen oikein nauttii mun kiusaamisesta. Tulee viereen, katsoo suoraan silmiin ja aloittaa kaulansa kynsimisen! Kun vihdoin lopettaa (jona aikana mä oon laskenut vähintäänkin tuhanteen etten saa raivaria) vaihtaa paikkaa ja mitä on lattialla?? No tietysti maailman mehevin musta karvaKASA!
      Tätä on nyt jatkunut n. kuukauden ja toivoa sopii että pian helpottaa! :D

      Kestämisiä teille muille kanssatovereille :D:D

      • Suvi

        Ronkelin karvat????


    • mutta ne juomatavat..

      Ei ole montaa päivää kun avojaloin sisällä tepastellessani meinasin (taas)vetää kunnon lipat muovimatolla koiran ansiosta olevan vesilammikon takia.Koiran juotua kun valuu vettä norona suupielistä ainakin muutaman metrin päähän vesikupista,ja muuten niin kätevä muovimatto muuttuu yllättävän liukkaaksi.. =)

      • *Raivohullu*

        Ihan sama juttu täälä tuon juomapolitiikan suhteen. Ajattelin ensin että oppii kun tuosta kasvaa ja aikuistuu, mutta eiii puhettakaan! Vettä valuu ja valuu ja valuu ja sitten sohvalle makaamaan ja litimärkä leuka tyynylle! :) Lattia lainehtii ja jos hyvä säkä on käynyt mä oon ollut jossain vesikupin ja sohvan välissä joilloin ohimennen enimmät suupielivalumat pyyhkäistään mun housunpulttuun!! :))


      • namiii

        muuten ihan sama asia,sillä on yläkerrassa 2 kuppia vierekkäin,kun juo aika paljon,ni vettä sen jälkeen ainakin metrin päässä kupeista...se on kiva kävellä sukilla siitä ohi:S


    • siivous

      Riippuu vähä minkälainen sisusta autos on , mutta yks konsti toimi ainaki mulla farmarin perälle: Suihkupullolla kostuttaa ihan vähä ja sitte sienellä "pyöritellen" hullun kiilto silmis menee joka kohdan nii lähti karvat sellasina kauheina tukkuina. Penkit oon ottanu nii et oon kiertäny teippiä käteen ja vedelly ne puhtaaks tai imurin kans heilunu ku heikkopää! Huh huh ja sitte seuraavana päivänä taas sama juttu, ja sitä seuraavana ja sitä suraavana.. Mä oon kans miettiny että koira on pian kalju ainaki perseestä ku kauhee karvan lähtö on ollu jo monta viikkoo! Huh Huh... Se menee uimaanki nii karvavana jää vaan jälkeen ku se polskii menemään :D :D

    • kostealla rievulla

      Heissan. Meillä on farmariauton takaosa karvoitettu sakemannin karvoilla. Silloin kun ryhdyn siivoamaan ensin imurointi ja sitten nihkeä rätti tai siivouskumihanska, jolla yhteen suuntaan vedetään samalla voimakkaasti painaen. Karvoista tulee sellaisia 'rullia', jotka voi sitten poimia.

      Tuntuu olevan tuo karvanlähtö yksilöllistä, sillä meidän edesmenneestä vanhuksesta lähti karvaa aivan tolkuttomasti kun taas nykyisestä pojasta lähtee selvästi vähemmän.

    • on muitakin=)

      Heissan! Mulla on kaks sakua ja voi hyvänen aika kun karvaa lähtee ympäri vuoden=)) kaks kertaa saa vähintään imuroida päivässä saatikaan sitten että jos vieraita tulee ja ne on ihan kauhuissaan kun hienot housut on heti karvoissa;)Ja olen sen kanssa huomannu että kun koirat käy uimassa ni karvan lähtö triplaantuu=)))) Eipä tuo karva niin mua enää haittaa on noista pikku pedoista sen verran iloa että kaikki "haitta puolet" kyllä korvaantuu noitten kahden aurinkoisella olemuksella=()
      Tosin joskus on tehny mieli uhata koiria tekemällä niistä karva kintaat;))Kun justiinsa olen siivonnu ja odottaa että vieraat tulee niin eikös sitten aleta riehumaan ja rapsuttamaan ja karvat lentää!!! Samoin ton kuolaamisen kanssa...kaikki tummat vaatteet on ihan valkoisia viiruja täynnä...ja tosiaan se veden juominen...juoppoja kummatkin...makaavat kipon vieressä molemmat ja kauhee kilpailu kumpi saa enemmän vettä...noh lattiathan siinä lainehtii=)))
      Nii mä laitoin autoon sellasen suoja peitteen(myydään kaupoissa) joten jos koirat takapenkillä ni hiukan helpompi siivota...tosin ne irtokarvat leijailee yhäkin jokapaikassa...imurilla ne lähtee taikka sellasella vaatteiden nöyhtän poisto rulla tarralla(entiä oikeeta nimeä)
      Onneksi joku muukin taistelee karvojen kanssa!!! En siis ole yksin ;)Mieheni juuri sanoi että älä ota paniikkia siivoamisesta kun on kaks ton kokosta koiraa niin karvoja vaan on =)

    • ira

      Hei. Tässä hyvä vinkki, miten koiran karvat lähtee sekä autonpenkeistä että matoista.
      Ratkaisu on ikkunalasta! Kostealla ikkunalastalla kun vetelet matot, penkit ja huonekalut, niin aika helpolla sentään pääsee. - Ira

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe